Hop til indhold

Stambog


Gæst Angel
 Share

Recommended Posts

Kan det virkelig passe, at hvis mor'en ikke har været brugt til udstilling, så kan hendes hvalpe ikke få stamtavle (DKK) ? Hun har selvfølgelig selv.

(Det drejer sig om Coton de tulear.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Copy/paste fra DKK

 

COTON DE TULEAR

 

Racenummer DKK: 2830 getRaseBilde?_exp=0&RAID=2830&GRID=09Gruppe: 09 Racens hjemland: Madagaskar Specialklub: Klubben For Små Selskabshunde Tidligste alder ved fotografering

 

HD foto: 12 måneder AD foto: 12 måneder OCD foto: 12 måneder Racen har følgende avlsrestriktioner

 

Præmieringskrav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er præmieret med mindst Good på en FCI/DKK anerkendt udstilling (tidligere 2. præmie – præmieringer opnået indtil 31.12.2007).

Gælder for hunde født efter den 1.1.1993

 

Generel HD information:

Der er ikke krav om HD-fotografering i denne race.

Såfremt der i anden anledning konstateres D eller E status, kan disse hunde ikke anvendes i avl.

Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005.

 

Ny avlsrestriktion fra 1. januar 2011

 

Patella Luxation: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre har en officiel Patella Luxation (PL) bedømmelse registreret i DKK inden parring med følgende krav til status:

PL 0 må bruges i avl

PL 1 må kun parres med PL 0

PL 2 og PL 3 må ikke benyttes i avl

Undersøgelsen kan tidligst foretages, når hunden er 12 måneder gammel og skal kun foretages én gang.

Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2011

 

Der henvises herudover til DKK's stambogsføringsregler.

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang er nok, hvis hun får good - det burde ikke være helt umuligt ;-)

 

Okay, så man skal ikke fast gå på udstilling med hende ? Det er bare lige en gang for at se om hun er god nok ? Det er jo også fair nok :)

 

Det er bare fordi jeg gerne vil holde hende nogenlunde korthåret. (Have hende klippet ca. 4 gange om året.)

 

Men så kan hun ikke komme på udstilling, vel ?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Må jeg spørge, hvad dette er ?

 

Patella er noget med knæ-skallen, en dyrlæge skal tjekke om knæene er ok.

 

Aner intet om hvordan pelsen skal / må være på en udstilling. Har du ikke mulighed for at spørge, der hvor du købte hende? Du får under alle omstændigheder brug for lidt tips og vejledning, når du skal have hende parret, mens hun er drægtig og når hvalpene kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så man skal ikke fast gå på udstilling med hende ? Det er bare lige en gang for at se om hun er god nok ? Det er jo også fair nok :)

 

Det er bare fordi jeg gerne vil holde hende nogenlunde korthåret. (Have hende klippet ca. 4 gange om året.)

 

Men så kan hun ikke komme på udstilling, vel ?

Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert
Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert

 

Er der nogen fordel i at sige det? Dommeren dømmer vel ikke mildere af den grund? Og hvorfor gå glip af et cert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert

 

???

 

i mine mange år som ringsekretær er jeg godt nok aldrig stødt på det der. Hundene dømmes på lige vilkår i kvalitetsbedømmelsen og så må dommeren selv vurdere om den skal videre i konkurrencebedømmelsen.

 

Jeg har set en nedklippet hund få cert i øvrigt (at det så var dommerens eget opdræt er en heeeeelt anden historie)

Link til indlæg
Del på andre sites

???

 

i mine mange år som ringsekretær er jeg godt nok aldrig stødt på det der. Hundene dømmes på lige vilkår i kvalitetsbedømmelsen og så må dommeren selv vurdere om den skal videre i konkurrencebedømmelsen.

 

Jeg har set en nedklippet hund få cert i øvrigt (at det så var dommerens eget opdræt er en heeeeelt anden historie)

Det var det svar jeg fik da jeg ringede og spurgte DKK..Måske der er andre regler for selskabshunde?? Jeg spurgte med Löwchen og Shih Tzu.. Og man kunne komme med dem men kun som en form for avlsgodkendelse og der skulle være så meget pels at kvaliteten og strukturen på pelsen kunne vurderes
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var det svar jeg fik da jeg ringede og spurgte DKK..Måske der er andre regler for selskabshunde?? Jeg spurgte med Löwchen og Shih Tzu.. Og man kunne komme med dem men kun som en form for avlsgodkendelse og der skulle være så meget pels at kvaliteten og strukturen på pelsen kunne vurderes

 

har lige ringet og spurgt ringsekretærveninde som har arbejdet som sådan siden ruder konge var knægt, og som selv opdrætter sådan noget småt halløj, hun har heller ikke hørt om noget lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm::hmm:

 

ikke fci-land, hmmm. altså det er jo ikke noget problem at hente hund i USA eller UK, og kan ikke lige huske andre ikke FCI-lande der skulle være et issue...

 

Jeg spurgte, i forbindelse med at hente en 'vild' azawakh fra Afrika, altså en uden forfædre eller noget - det var noget med at avls-godkendelses-arrangement.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spurgte, i forbindelse med at hente en 'vild' azawakh fra Afrika, altså en uden forfædre eller noget - det var noget med at avls-godkendelses-arrangement.

 

Hvis en specialklub skal holde et avlsgodkendelsesarrangement, skal man samle 5 hunde som skal stilles for en dommer og bedømmes efter sådan et specielt skema, det har du helt ret i. Det strander bare ofte i at man ikke kan stille nok hunde til sådan et arrangement.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk.

Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger

 

Er der intet krav om ad & ocd foto ?

 

Den her forstår jeg dog ikke helt :

 

Generel HD information:

Der er ikke krav om HD-fotografering i denne race.

Såfremt der i anden anledning konstateres D eller E status, kan disse hunde ikke anvendes i avl.

Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk.

Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger

 

Er der intet krav om ad & ocd foto ?

 

Den her forstår jeg dog ikke helt :

 

Hvis du kigger lige neden under den del om HD, så står der det med Patella Luxation ;-) Når din hund skal bedømmes hos dyrlægen, skal du have en rekvisition med fra Dansk Kennel Klub, den kan man køber her: DKK Der, hvor der står "Køb af rekvisition" trykker du på "andre undersøgelser" og så vælger du Patella Luxation :-D

 

HD er en forkortelse for hofteledsdysplasi, som rigtig mange racer lider af i mere eller mindre grad. Jeg aner ikke, om coton'er har det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk.

Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger

 

Er der intet krav om ad & ocd foto ?

 

Den her forstår jeg dog ikke helt :

 

det betyder at hvis du alligevel får taget HD foto, selv om det ikke er et krav, og det viser sig at hunden har hd. så må den ikke bruges i avl. Gæt selv om nogen får taget HD-billeder frivilligt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...