Gæst Angel Skrevet September 9, 2010 Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Kan det virkelig passe, at hvis mor'en ikke har været brugt til udstilling, så kan hendes hvalpe ikke få stamtavle (DKK) ? Hun har selvfølgelig selv. (Det drejer sig om Coton de tulear.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeps, det kan passe og det står klart og tydeligt hos DKK, at sådan er reglerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Angel Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeps, det kan passe og det står klart og tydeligt hos DKK, at sådan er reglerne. Okay, hvor mange gange skal mor'en så have været på udstilling ? Og skal hun have fået en præmie på udstillingen ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Okay, hvor mange gange skal mor'en så have været på udstilling ?Og skal hun have fået en præmie på udstillingen ? Du kan finde reglerne for din race på DKK´s hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Copy/paste fra DKK COTON DE TULEAR Racenummer DKK: 2830 Gruppe: 09 Racens hjemland: Madagaskar Specialklub: Klubben For Små Selskabshunde Tidligste alder ved fotografering HD foto: 12 måneder AD foto: 12 måneder OCD foto: 12 måneder Racen har følgende avlsrestriktioner Præmieringskrav: Afkom kan kun stambogsføres dersom hunden før parring er præmieret med mindst Good på en FCI/DKK anerkendt udstilling (tidligere 2. præmie – præmieringer opnået indtil 31.12.2007). Gælder for hunde født efter den 1.1.1993 Generel HD information: Der er ikke krav om HD-fotografering i denne race. Såfremt der i anden anledning konstateres D eller E status, kan disse hunde ikke anvendes i avl. Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005. Ny avlsrestriktion fra 1. januar 2011 Patella Luxation: Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre har en officiel Patella Luxation (PL) bedømmelse registreret i DKK inden parring med følgende krav til status: PL 0 må bruges i avl PL 1 må kun parres med PL 0 PL 2 og PL 3 må ikke benyttes i avl Undersøgelsen kan tidligst foretages, når hunden er 12 måneder gammel og skal kun foretages én gang. Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2011 Der henvises herudover til DKK's stambogsføringsregler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Okay, hvor mange gange skal mor'en så have været på udstilling ?Og skal hun have fået en præmie på udstillingen ? En gang er nok, hvis hun får good - det burde ikke være helt umuligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Angel Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 En gang er nok, hvis hun får good - det burde ikke være helt umuligt Okay, så man skal ikke fast gå på udstilling med hende ? Det er bare lige en gang for at se om hun er god nok ? Det er jo også fair nok Det er bare fordi jeg gerne vil holde hende nogenlunde korthåret. (Have hende klippet ca. 4 gange om året.) Men så kan hun ikke komme på udstilling, vel ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Angel Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 officiel Patella Luxation (PL) bedømmelse Må jeg spørge, hvad dette er ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Må jeg spørge, hvad dette er ? Patella er noget med knæ-skallen, en dyrlæge skal tjekke om knæene er ok. Aner intet om hvordan pelsen skal / må være på en udstilling. Har du ikke mulighed for at spørge, der hvor du købte hende? Du får under alle omstændigheder brug for lidt tips og vejledning, når du skal have hende parret, mens hun er drægtig og når hvalpene kommer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Okay, så man skal ikke fast gå på udstilling med hende ? Det er bare lige en gang for at se om hun er god nok ? Det er jo også fair nok Det er bare fordi jeg gerne vil holde hende nogenlunde korthåret. (Have hende klippet ca. 4 gange om året.) Men så kan hun ikke komme på udstilling, vel ? Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert Er der nogen fordel i at sige det? Dommeren dømmer vel ikke mildere af den grund? Og hvorfor gå glip af et cert? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Din hund må godt være klippet..BAre ikke helt skaldet..Og inden du går i ringen skal du gøre ringsekretæren opmærksom på at du kommer for at få en avlsgodkendelse.. Så tjekker dommeren om din hund er racetypisk, men den deltager ikke i konkurrencen om cert ??? i mine mange år som ringsekretær er jeg godt nok aldrig stødt på det der. Hundene dømmes på lige vilkår i kvalitetsbedømmelsen og så må dommeren selv vurdere om den skal videre i konkurrencebedømmelsen. Jeg har set en nedklippet hund få cert i øvrigt (at det så var dommerens eget opdræt er en heeeeelt anden historie) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 ??? i mine mange år som ringsekretær er jeg godt nok aldrig stødt på det der. Hundene dømmes på lige vilkår i kvalitetsbedømmelsen og så må dommeren selv vurdere om den skal videre i konkurrencebedømmelsen. Jeg har set en nedklippet hund få cert i øvrigt (at det så var dommerens eget opdræt er en heeeeelt anden historie) Det var det svar jeg fik da jeg ringede og spurgte DKK..Måske der er andre regler for selskabshunde?? Jeg spurgte med Löwchen og Shih Tzu.. Og man kunne komme med dem men kun som en form for avlsgodkendelse og der skulle være så meget pels at kvaliteten og strukturen på pelsen kunne vurderes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Det var det svar jeg fik da jeg ringede og spurgte DKK..Måske der er andre regler for selskabshunde?? Jeg spurgte med Löwchen og Shih Tzu.. Og man kunne komme med dem men kun som en form for avlsgodkendelse og der skulle være så meget pels at kvaliteten og strukturen på pelsen kunne vurderes har lige ringet og spurgt ringsekretærveninde som har arbejdet som sådan siden ruder konge var knægt, og som selv opdrætter sådan noget småt halløj, hun har heller ikke hørt om noget lignende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Er det ikke sådan noget godkendelses-halløj når man henter en hund i et ikke-fci-land? Synes det lyder som noget jeg hørte i myndeklubben :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 har lige ringet og spurgt ringsekretærveninde som har arbejdet som sådan siden ruder konge var knægt, og som selv opdrætter sådan noget småt halløj, hun har heller ikke hørt om noget lignende.Sommetider bliver man sq træt af DKK..Nu får jeg lyst til at stille med en uklippet løve og se hvad der sker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Er det ikke sådan noget godkendelses-halløj når man henter en hund i et ikke-fci-land? Synes det lyder som noget jeg hørte i myndeklubben :hmm: :hmm::hmm: ikke fci-land, hmmm. altså det er jo ikke noget problem at hente hund i USA eller UK, og kan ikke lige huske andre ikke FCI-lande der skulle være et issue... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Sommetider bliver man sq træt af DKK..Nu får jeg lyst til at stille med en uklippet løve og se hvad der sker Stil med en af korthårsløverne og sig den er nedklippet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 :hmm::hmm: ikke fci-land, hmmm. altså det er jo ikke noget problem at hente hund i USA eller UK, og kan ikke lige huske andre ikke FCI-lande der skulle være et issue... Jeg spurgte, i forbindelse med at hente en 'vild' azawakh fra Afrika, altså en uden forfædre eller noget - det var noget med at avls-godkendelses-arrangement. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeg spurgte, i forbindelse med at hente en 'vild' azawakh fra Afrika, altså en uden forfædre eller noget - det var noget med at avls-godkendelses-arrangement. Hvis en specialklub skal holde et avlsgodkendelsesarrangement, skal man samle 5 hunde som skal stilles for en dommer og bedømmes efter sådan et specielt skema, det har du helt ret i. Det strander bare ofte i at man ikke kan stille nok hunde til sådan et arrangement. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 sådan var reglerne ihvertfald dengang vi havde et par som havde djr spaniels som gerne ville have dem flyttet over til DKK. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Angel Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk. Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger Er der intet krav om ad & ocd foto ? Den her forstår jeg dog ikke helt : Generel HD information: Der er ikke krav om HD-fotografering i denne race. Såfremt der i anden anledning konstateres D eller E status, kan disse hunde ikke anvendes i avl. Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk.Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger Er der intet krav om ad & ocd foto ? Den her forstår jeg dog ikke helt : Hvis du kigger lige neden under den del om HD, så står der det med Patella Luxation Når din hund skal bedømmes hos dyrlægen, skal du have en rekvisition med fra Dansk Kennel Klub, den kan man køber her: DKK Der, hvor der står "Køb af rekvisition" trykker du på "andre undersøgelser" og så vælger du Patella Luxation HD er en forkortelse for hofteledsdysplasi, som rigtig mange racer lider af i mere eller mindre grad. Jeg aner ikke, om coton'er har det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Nej ingen krav om HD - men hvis du af en eller anden årsag får taget billederne og de viser at der er HD, så må der ikke avles Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Jeg har nu læst avlsrestriktioner for en coton de tulear til avl, hos dkk.Der er jo nærmest ingen krav :hmm: ? Efter hvad jeg kan se, er kravene lige nu, kun udstilling med mindst Good. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger Er der intet krav om ad & ocd foto ? Den her forstår jeg dog ikke helt : det betyder at hvis du alligevel får taget HD foto, selv om det ikke er et krav, og det viser sig at hunden har hd. så må den ikke bruges i avl. Gæt selv om nogen får taget HD-billeder frivilligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts