Hop til indhold

Skræddersyet foderplan?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Da jeg var inde og hente mad i DBC i går, blev vi anbefalet at komme mens deres dyrlæge var der, og så få lavet en foderplan der passer perfekt til hende.

 

Vi har været derinde 3 gange, en gang bare for at hente kallun og to gange for at hente mad. To af gangene var det den samme, en som at der virkelig forsøgte at få os til at fodre med easybarf i stedet for. Den anden gang vi var der inde, var det en som vi følte havde forstand på det hun snakkede om.

 

Jeg synes ikke rigtig at det kan betale sig at give 650 kr. for en foderplan?

 

Jeg kunne bare godt tænke mig at få lavet en foderplan. Hvis jeg havde sådan en, kunne man jo bare købe ind når man lige kom forbi noget. :mrgreen:

 

Har godt nok fået sådan en foderplan fra RHM, men der står bare "kød" , men jeg ville jo gerne have at der i stedet stod "hest/rensdyr" eller sådan noget :engel:

 

Eller kan det bare gøre lige meget hvilket kød man giver den? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg var inde og hente mad i DBC i går, blev vi anbefalet at komme mens deres dyrlæge var der, og så få lavet en foderplan der passer perfekt til hende.

 

Vi har været derinde 3 gange, en gang bare for at hente kallun og to gange for at hente mad. To af gangene var det den samme, en som at der virkelig forsøgte at få os til at fodre med easybarf i stedet for. Den anden gang vi var der inde, var det en som vi følte havde forstand på det hun snakkede om.

 

Jeg synes ikke rigtig at det kan betale sig at give 650 kr. for en foderplan?

 

Jeg kunne bare godt tænke mig at få lavet en foderplan. Hvis jeg havde sådan en, kunne man jo bare købe ind når man lige kom forbi noget. :mrgreen:

 

Har godt nok fået sådan en foderplan fra RHM, men der står bare "kød" , men jeg ville jo gerne have at der i stedet stod "hest/rensdyr" eller sådan noget :engel:

 

Eller kan det bare gøre lige meget hvilket kød man giver den? :genert:

 

Så længe du varierer, så ja.. Jeg har sat mig ned og noteret, hvad jeg kan få af forskellige kød-arter og bentyper, og så har jeg delt det ud på 10 dage (det er det, jeg kan få) og så starter jeg forfra efter de 10 dage.

 

Jeg ville ikke betale så mange penge for en plan. Nix..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe du varierer, så ja.. Jeg har sat mig ned og noteret, hvad jeg kan få af forskellige kød-arter og bentyper, og så har jeg delt det ud på 10 dage (det er det, jeg kan få) og så starter jeg forfra efter de 10 dage.

 

Jeg ville ikke betale så mange penge for en plan. Nix..

 

Synes også at det er vildt dyrt! :shock:

 

Har du så fx and en dag og andehalse en anden?

 

Har du så en bestemt rækkefølge eller er det tilfældigt?

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også at det er vildt dyrt! :shock:

 

Har du så fx and en dag og andehalse en anden?

 

Har du så en bestemt rækkefølge eller er det tilfældigt?

:-)

 

Her er vores muligheder:

 

Hestekød og ben (slagteri)

Oksekød og ben (slagteri)

Oksehjerte og -lever (slagteri)

Lammekød og ben (RHM og DBC)

Kalkunhalse eller kalkunkød (schnitzel og lår - købes i supermarked)

Kyllingekød og ben (lår, vinger, halse)/Hk økohøne/

Rensdyr/hjort (RHM)

Vildtben

And

Svinekød og ben (supermarked)

 

Det er så det, jeg kan huske lige nu..

 

Det har jeg i den store fryser og så har jeg en lille fryser, hvor jeg så tager en af hver ting (enten kød eller ben af de forskellige sorter, bare sådan så hun ikke får for meget eller for lidt ben) og lægger i en pose, og så tager jeg bare op dag for dag.. Så har jeg forskelligt til 9-10 dage:-D

 

Jeg gør dette, da jeg har en lousy hukommelse, så på denne måde er jeg ikke i tvivl:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker de 650,- kun foderplan? I sin tid da vi begyndte at barfe (2008) kom vi til en indledende sundhedstjek, hvor de gennemgik hunden på alle leder og kanter og derudfra udarbejdede de en foderplan. Der var inkluderet kontrol en måned efter i prisen.

 

Mht foder så fodrer vi med kallun 1-2 dage om ugen, ben en dag om ugen, kød med ben 2 dage om ugen (Buster har tendens til blød mave) og ren kød 1-2 dage om ugen. Jeg sørger for at han får kød fra forskellige dyr (hest; okse; lam; kanin; kalkun - han er ikke vild med and eller rensdyr :slem:). Held og lykke med foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er vores muligheder:

 

Hestekød og ben (slagteri)

Oksekød og ben (slagteri)

Oksehjerte og -lever (slagteri)

Lammekød og ben (RHM og DBC)

Kalkunhalse eller kalkunkød (schnitzel og lår - købes i supermarked)

Kyllingekød og ben (lår, vinger, halse)/Hk økohøne/

Rensdyr/hjort (RHM)

Vildtben

And

Svinekød og ben (supermarked)

 

Det er så det, jeg kan huske lige nu..

 

Det har jeg i den store fryser og så har jeg en lille fryser, hvor jeg så tager en af hver ting (enten kød eller ben af de forskellige sorter, bare sådan så hun ikke får for meget eller for lidt ben) og lægger i en pose, og så tager jeg bare op dag for dag.. Så har jeg forskelligt til 9-10 dage:-D

 

Jeg gør dette, da jeg har en lousy hukommelse, så på denne måde er jeg ikke i tvivl:-)

 

Der hvor der fx står rensdyr/hjort, er det så fordi at det veksler mellem om det er hjort eller rensdyr de forskellige uger? :-)

 

Tror måske jeg tyvstjæler din ordning :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker de 650,- kun foderplan? I sin tid da vi begyndte at barfe (2008) kom vi til en indledende sundhedstjek, hvor de gennemgik hunden på alle leder og kanter og derudfra udarbejdede de en foderplan. Der var inkluderet kontrol en måned efter i prisen.

 

Mht foder så fodrer vi med kallun 1-2 dage om ugen, ben en dag om ugen, kød med ben 2 dage om ugen (Buster har tendens til blød mave) og ren kød 1-2 dage om ugen. Jeg sørger for at han får kød fra forskellige dyr (hest; okse; lam; kanin; kalkun - han er ikke vild med and eller rensdyr :slem:). Held og lykke med foder

 

Ved ikke hvad det indeholde, men det er en foderplan jeg gerne vil have :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm :hmm:

 

Hvad så med en dag med ben, og en dag med kyllingelår? :vedikke:

 

Hvor ofte giver du ben? :genert:

 

Kyllingelår er også ben;-) Jamen sårn hver 2. - 3. dag eller hvordan det nu passer.. Med ben mener jeg ben, hvor alt bliver spist.. Altså kyllingelår, ribben osv

 

Hos Rigtig hundemad har de også produkter, hvor der er ben og brusk i, så det tæller jo også som ben-produkter

Link til indlæg
Del på andre sites

Kyllingelår er også ben;-) Jamen sårn hver 2. - 3. dag eller hvordan det nu passer.. Med ben mener jeg ben, hvor alt bliver spist.. Altså kyllingelår, ribben osv

 

Hos Rigtig hundemad har de også produkter, hvor der er ben og brusk i, så det tæller jo også som ben-produkter

 

 

Men det er jo ikke så meget ben i dem :genert:

 

Hvad så med halse? Er det også ben i dem? har nemlig lagt mærke til at det knaser når hun spiser dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tror vi skal til at give flere ben!:engel:

 

Får Ronja så for meget kallun? :vedikke:

 

Ud fra den måde jeg fodrer på, så ja...

 

Men du skal heller ikke tage dig af mig, jeg syntes bare jeg har set en tendens til, at hunde der får meget kallun får problemer med levertallene... men det kan så bare have været tilfælde, jeg har bare valgt at skrue ned for forbruget, når der er så mange andre lækre ting at fodre med :-)

 

Der er et par råfodringsgrupper på HG og det er der jeg begyndte at 'tælle sammen' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ud fra den måde jeg fodrer på, så ja...

 

Men du skal heller ikke tage dig af mig, jeg syntes bare jeg har set en tendens til, at hunde der får meget kallun får problemer med levertallene... men det kan så bare have været tilfælde, jeg har bare valgt at skrue ned for forbruget, når der er så mange andre lækre ting at fodre med :-)

 

Der er et par råfodringsgrupper på HG og det er der jeg begyndte at 'tælle sammen' :-)

 

Det bliver skruet med for kallunen med det samme! :shock:

 

Passer det med en gang om ugen, eller hver 10ende dag? Eller hvordan :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke være bange for om du giver hende for meget ben. Kunne jeg, gjorde jeg som Malene, og gav ben næsten dagligt. Men det har jeg ikke muligheden for pt.

 

Så længe du lige holder øje med at hun ikke får hård mave, så ville jeg bare give.. Tog Luna ikke på, bare af at kigge på mad, jamen så kunne jeg godt finde på at lade hende have hyggeben til hverdag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...