Hop til indhold

Hvordan ser jeres dag ud?


Gæst Lydde
 Share

Recommended Posts

Hej Lydde.

Jeg har en Schæferhvalp på 4 måneder (i fredags) og vores hverdag ser typisk sådan ud:

Jeg står op kl.5.30 og gør mig klar

kl. 6.30-7.00 morgen tur (han er IKKE klar kl.6.00, selv om jeg gerne vil)

Alene hjemme fra 7.30 - 13.00 (han har et rødt "alene hjemme" kødben med godbidder i)

13.00 tisse i haven.

13.00-14.30 "morfar" sammen i Fatboy (han er IKKE klar til at gå kl. 13.00!!)

14.30-15.30 gåtur evt. i skoven

16.00-17.30 træning i haven

20.30-21.00 aftentur

22.30 tisse i haven

Så sover han til vækkeuret ringer!

M.h.t. mad kan han altid spise! I skål indenfor eller strøet ud på græsplænen udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil nu nok sige at en dag med en hvalp er noget anderledes end med en voksen hund :rolleyes: har ikke set hvor mange der har skrevet om deres hvalpe-dag i det andet forum og har selv tænkt på at lave et indlæg om netop hvalpe-dage :-D

 

her står vi op 6.30-7.00 når Arnold prøver at hoppe op i sengen til mig (uanset hvornår jeg skal møde, for når Arnold skal, så skal han!).

Vi hopper op og tager tøj på, ud og "læse morgenavisen" i haven og så laver jeg lidt foder-søg i græsset, sådan får han sin morgenmad :mrgreen:

 

så går vi op igen og nogle gange sover jeg lige to timer mere, og så sover Arnold også ;-)

 

skal jeg på uni så smider jeg lidt guffere og tænder radioen og smutter :-D

 

så kommer jeg hjem og vi tager enten en gåtur i snor eller en god lege-tur i haven med mere foder-søg. Og så går resten af aftenen egentlig med at løbe ud og tisse og søge mad og lege og hygge når han bliver træt (for så vil han sidde på skødet af en, nede på gulvet:hjerte: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofus er en golden retriever på 3 måneder.

 

Han vågner når familien står op ved 6:30 tiden. Imens vi laver madpakker, spiser morgenmad mm står hans morgenmad i blød, og når tøserne er afleveret i skole og børnehave, gemmer jeg maden ude i haven. Når han har fundet den, går vi typisk dagens første tur på ca en time. Derefter sover han igen, næsten hele formiddagen.

 

Når tøserne skal hentes fra skole og børnehave tager jeg Sofus med, så får han lige en lille udflugt mere af en times varighed, der er inkluderet mange pauser. Hans næste måltid er gemt i små beholdere (Leo, Kube, kong, mælkekartoner mm).

 

Om aftenen, ved 19-20 tiden er han mest hvalpekåd, der skal leges bides og siges vov en masse gange. kl 21-22 falder han i søvn. Jeg er ude med ham et par gange om natten, han har haft en ordentlig omgang diarré, så han har stadig behov for at komme af med noget om natten. Det håber vi snart går over, begynder at trænge til nattesøvn :-)

 

Håber du kunne bruge det til noget!

 

Når han skal være alene iver jeg ham noget at gnave i, men det er som om han læger sig til at sove med det samme jer går, og nærmest ikke vågner før jeg er kommet hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores dage er ret forskellige, men vil prøve at beskrive en fiktiv normal dag :-)

 

kl. 7: Op, ud at tisse i haven, gå tur ca 20 min., fodersøg i haven

 

kl. 10: ud at køre, gå lille tur ca 10 min., alene i bilen (hvis ikke for varmt selvfølgelig) i ca halvanden time), lille tur ca 5 min.

 

kl. 12: træne lidt lydighed og tricks, ud i haven

 

kl. 14: gå tur ca 20 min., fodersøg i haven

 

kl. ca. 16: ud at køre, gå tur ca 10 min. i byområde

 

kl. 18: evt. træne, ud i haven

 

kl. 20: lille tur, fodersøg i haven

 

kl. 22: ud i haven

 

En gang om ugen er vi til træning og et par gange om ugen går vi spor. Derudover får hun en mulighed for at lege med andre hunde 1-3 gange om ugen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en 6 mdr gammel Basset Hound med slemt vokseværk, så min dag ser en smule sær ud.:genert: Han kommer ud ca 2 gange i timen for at tisse og læse avis, og går maks 15 meter.

 

6.00 ringer vække uret, og jeg hopper i morgenkåben, sætter kaffe over og skynder mig at få Godzilla ud på grusvejen så han kan tisse af.

 

6.10 Skal han have morgenmad, det er hvalpefoder blandet med lakseolie, og lidt a38.

 

ca 6.20 skal han så ud og lave stort og småt, og han ligger sig som regel og sover videre bagefter.

 

6.30 bliver ungerne vækket og vi spiser morgenmad.

 

7.00 vågner Godzilla igen, og skal leges med i ca 20 min.

 

7.30 sendes ungerne afsted mod skole, og Godzilla bliver gået ca 20 meter med.

 

8-11.30 kommer han lige ud 2 gange i timen, og sover ellers som en sten.

 

12.00 er der frokost, hvalpefoder med olie, hokamix forte, og lidt leverpostej. Og straks ud og læse avis.

 

12.30-1730 hygge leg/søvn, med 2 lufteture i timen.

 

18.00 aftensmad med hvalpefoder, lille smule a 38, lidt levejpostej og smertestillende væske. Straks ud at luftes.

 

18.15 aftensmad for os mennesker.

 

18.45 - 22.00 hyggeleg og "sit/dæk/kom" samt trækketov lege, dog mest søvn.

 

22.00 nat mad ren hvalpefoder, samt lidt vildt leg i stuen. ud og luftes.

 

22-23.30 sidste 2 lufteture og så i seng igen.

 

Alt foder er nøje afmålt, samt mængden af a38 og leverpostej...han får ikke et gram for meget, i løbet af dagen får han mellem 8 og 10 godbidder som er delt op i mindre stykker.

 

En gang om ugen er han til tjek hos dyrlægen, og han skal have taget røgten i næste uge for at se om han må komme mere ud end han gør nu.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...