Hop til indhold

ny ejer .


Gæst AnetteBell
 Share

Recommended Posts

Gæst AnetteBell

:vedikke:Hej - jeg har lige fået en dejlig dansk svensk gaardhund.

hun er 3½ år gammel , men enorm dejlig , og så har hun været dagpleje hund (:

 

- hvor længe kan der gå op til før hun falder til herhjemme ?

- syntes hun er lidt sky/nervøs, og man skal passe meget på at snakke for ''hårdt'' til hende , så bliver hun fornærmet/nervøs og ligger sig bare for sig selv , skal jeg bare lade hende være til hun selv kommer ?

 

 

- hun plejer at gå med hendes søster Bølle som er 4 år og være omringet af børn.

her er vi kun mig og min søn på 3 år , kan det være for lidt aktivitet , selvom jeg har med hende omkring 4 gange om dagen ?

 

håber i kan hjælpe mig lidt , er blevet helt nervøs om jeg gør noget forkert.

 

( det er 5 dage siden hun kom her hjem til mig )

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke:Hej - jeg har lige fået en dejlig dansk svensk gaardhund.

hun er 3½ år gammel , men enorm dejlig , og så har hun været dagpleje hund (:

 

- hvor længe kan der gå op til før hun falder til herhjemme ?

- syntes hun er lidt sky/nervøs, og man skal passe meget på at snakke for ''hårdt'' til hende , så bliver hun fornærmet/nervøs og ligger sig bare for sig selv , skal jeg bare lade hende være til hun selv kommer ?

 

 

- hun plejer at gå med hendes søster Bølle som er 4 år og være omringet af børn.

her er vi kun mig og min søn på 3 år , kan det være for lidt aktivitet , selvom jeg har med hende omkring 4 gange om dagen ?

 

håber i kan hjælpe mig lidt , er blevet helt nervøs om jeg gør noget forkert.

 

( det er 5 dage siden hun kom her hjem til mig )

 

 

Først hej og velkommen herind :vinken:

 

Dernæst vil jeg nok give hende tid til at falde til hos jer 5 dage er ikke meget tid. Hun skal jo først til at lære jer og det nye hjem at kende. Jeg vil nok lade hende gå rundt for sig selv i hendes eget tempo og lære de nye ting at kende. Det er jo en stor omvældning hun skal igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
:vedikke:Hej - jeg har lige fået en dejlig dansk svensk gaardhund.

hun er 3½ år gammel , men enorm dejlig , og så har hun været dagpleje hund (:

 

Tillykke med hende!!

Hvorfor skulle hun omplaceres?

Pga. de nye regler fro dagplejere om at de ikke må holde hunde i hjemmet, eller af anden årsag?

 

- hvor længe kan der gå op til før hun falder til herhjemme ?

Alt efter hendes sind, kan der gå lang tid eller det kan ske i løbet af ingen tid.

 

Vores ene omplaceringshund Bamse, var faktisk først faldet HELT til efter 3/4 år. Altså han fungerede i hverdagen, puttede da også lidt og var træningsvillig. Men den "rigtige" Bamse, så vi først efter så langt tid - Han var 4 da han blev omplaceret (for 2 gang).

 

Kaia, vores anden hund, overtog vi da hun var 5 mdr. gammel og jeg tror faktisk ikke hun opdagede at hun skiftede hjem og ejere :mrgreen:

 

Så det er meget individuelt og det kommer meget an på hvad hunden har med i bagagen og hvor nemt den har ved at omstille sig.

 

- syntes hun er lidt sky/nervøs, og man skal passe meget på at snakke for ''hårdt'' til hende , så bliver hun fornærmet/nervøs og ligger sig bare for sig selv , skal jeg bare lade hende være til hun selv kommer ?

 

Hvordan sky/nervøs?

Kryber hun, gemmer sig, eller?

Hun kan nemt være lidt utryg ved jer og tillidsbåndet kan for nogle hunde tage lang tid at opbygge.

Ville ikke presse hende til selskab, hvis hun er usikker - men ville tilgengæld rose og give godbidder når hun opsøger dig selv.

 

Og så bare en MASSE hyggelige samarbejds og hjerne øvelser, så i kan opbygge et fælleskab om noget. Bare små øvelser, som i begge får succes med, ikke noget specielt - Gerne noget hun kan i forvejen og så efterhånden små nye ting.

 

- hun plejer at gå med hendes søster Bølle som er 4 år og være omringet af børn.

her er vi kun mig og min søn på 3 år , kan det være for lidt aktivitet , selvom jeg har med hende omkring 4 gange om dagen ?

 

Hvor har du hende med - Mener du på tur, eller?

Og hvad sker der for hende når du har hende med?

De fleste hunde har ikke behov for at der sker en masse omkring dem, men derimod en del mental stimulering og så selvfølgelig flere daglige gåture.

Bliver de behov dækket, så omstiller de fleste hunde sig hurtigt.

Dog er der nogle, som virkelig har svært ved at undvære deres hundeven (men det er der jo råd for ;-))

 

håber i kan hjælpe mig lidt , er blevet helt nervøs om jeg gør noget forkert.

 

( det er 5 dage siden hun kom her hjem til mig )

 

5 dage er ikke ret lang tid og hun skal sikkert bare have lov at se jer og hendes nye hjem an lidt endnu.

 

Nu ved jeg jo intet om dig.

Har du haft hund før og hvis ja, hvilken hund(e)?

Har du planer om at starte til træning eller har du tidligere gået til hundetræning?

Hvordan ser hverdagen ud for jer og hvilke ting laver i sammen i hverdagen?

 

Jo mere vi ved, jo nemmere er det at give råd - Selv små ting, der kan virke ubetydelige, kan have betydning hvis du skal have mest muligt ud af de råd der kommer.

 

Men mange gange tillykke med hende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Først hej og velkommen herind :vinken:

 

Dernæst vil jeg nok give hende tid til at falde til hos jer 5 dage er ikke meget tid. Hun skal jo først til at lære jer og det nye hjem at kende. Jeg vil nok lade hende gå rundt for sig selv i hendes eget tempo og lære de nye ting at kende. Det er jo en stor omvældning hun skal igennem.

 

 

 

jaaa ligepræsis :)

gir hende også bare rolig med tid .

blev bare lidt nervøs - fordi hun næsten krøb hen af gulvet for at snakke (:

 

men hun er så småt allerede godt påvej (:

&tusinde tak ..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Først hej og velkommen herind :vinken:

 

Dernæst vil jeg nok give hende tid til at falde til hos jer 5 dage er ikke meget tid. Hun skal jo først til at lære jer og det nye hjem at kende. Jeg vil nok lade hende gå rundt for sig selv i hendes eget tempo og lære de nye ting at kende. Det er jo en stor omvældning hun skal igennem.

 

Tillykke med hende!!

Hvorfor skulle hun omplaceres?

Pga. de nye regler fro dagplejere om at de ikke må holde hunde i hjemmet, eller af anden årsag?

 

 

Alt efter hendes sind, kan der gå lang tid eller det kan ske i løbet af ingen tid.

 

Vores ene omplaceringshund Bamse, var faktisk først faldet HELT til efter 3/4 år. Altså han fungerede i hverdagen, puttede da også lidt og var træningsvillig. Men den "rigtige" Bamse, så vi først efter så langt tid - Han var 4 da han blev omplaceret (for 2 gang).

 

Kaia, vores anden hund, overtog vi da hun var 5 mdr. gammel og jeg tror faktisk ikke hun opdagede at hun skiftede hjem og ejere :mrgreen:

 

Så det er meget individuelt og det kommer meget an på hvad hunden har med i bagagen og hvor nemt den har ved at omstille sig.

 

 

 

Hvordan sky/nervøs?

Kryber hun, gemmer sig, eller?

Hun kan nemt være lidt utryg ved jer og tillidsbåndet kan for nogle hunde tage lang tid at opbygge.

Ville ikke presse hende til selskab, hvis hun er usikker - men ville tilgengæld rose og give godbidder når hun opsøger dig selv.

 

Og så bare en MASSE hyggelige samarbejds og hjerne øvelser, så i kan opbygge et fælleskab om noget. Bare små øvelser, som i begge får succes med, ikke noget specielt - Gerne noget hun kan i forvejen og så efterhånden små nye ting.

 

 

 

Hvor har du hende med - Mener du på tur, eller?

Og hvad sker der for hende når du har hende med?

De fleste hunde har ikke behov for at der sker en masse omkring dem, men derimod en del mental stimulering og så selvfølgelig flere daglige gåture.

Bliver de behov dækket, så omstiller de fleste hunde sig hurtigt.

Dog er der nogle, som virkelig har svært ved at undvære deres hundeven (men det er der jo råd for ;-))

 

 

 

5 dage er ikke ret lang tid og hun skal sikkert bare have lov at se jer og hendes nye hjem an lidt endnu.

 

Nu ved jeg jo intet om dig.

Har du haft hund før og hvis ja, hvilken hund(e)?

Har du planer om at starte til træning eller har du tidligere gået til hundetræning?

Hvordan ser hverdagen ud for jer og hvilke ting laver i sammen i hverdagen?

 

Jo mere vi ved, jo nemmere er det at give råd - Selv små ting, der kan virke ubetydelige, kan have betydning hvis du skal have mest muligt ud af de råd der kommer.

 

Men mange gange tillykke med hende :5up:

 

 

Hej :D

- hun skal omplaceres fordi den har haft fat i en af deres katte.

hun boede på en gård/hus - og grunden var at de havde brug for deres katte pga hendes arbejde mh. rotter og mus.

 

-Bell har før hen levet et dejligt liv, de var rigtig gode ved hende, vi var på besøs et par gange.

 

-Hun krøb langs gulvet (selvom det var hende der kom af sig selv) for at snakke.

 

- jeg har hende med min. 4 gange om dagen - ude at gå :D

 

- Jeg har ikke selv haft hund før, det er første gang.

Så det svarer jko også på spørgsmålet med om jeg har gået til hundetræning før.

Jeg ved ikke om jeg vil begynde med bell endnu (:

 

-Som sagt har jeg en søn på snart 3 :) , så v i hygger rigtig når vi alle går tur sammen , nogengange er vi over i en børnehave (når der er lukket) så bell kan få lov at gå løs, da der er indhegnet (:

så går jeg til noget aktivering 3 dage om ugen , så der er bell selv hjemme i 4 timer - derefter starter dagen med gå turene(hyggen).

træner en lille smule med hende at hun skal sætte sig, før vi skal over en vej osv. :).

 

- Og tusinde tak :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Bella2008

Altså min hund er også bange og når jeg kommer til at hæve min stemme så ligger hun også sig ned og tror at hun får skæld ud hun er lidt lissom din hund.

 

Jeg syntes at du skal gå hen til hende og sid dig ned ved hende og snak med hende og give hende godbidder og kæl for hende. Så ved hun at du holder af hende tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst Charlie's Mor

Hej og velkommen til foraet... :klap::vuf:

 

Tillykke med din lille vovse! :5up:

 

Jeg synes, som de andre, at du skal give hende god tid til, at finde ud af hvor dælen, hun nu er kommet hen... :blink: Der er mange nye lugte, ting, lyde og en ny atmosfære, som hun lære at kende... Og det er naturligvis overvældende for hende... :cry:

 

Brug tid på, at bygge tillid mellem jer med ros og godbidder og find ud af, hvem hun virkelig er... :blink: Tag hensyn til, at hun er skræmt og nervøs, så undgå voldsom larm, forstyrrelser og generelt uro omkring hende...

 

I mine ører, lyder det som om, du gør det rigtige... Gå nogle gode ture med hende, så hun kan få brændt noget energi af, så hun bliver for træt til, at bekymre sig... :blink:

 

Og vigtigst af alt: Hav tålmodighed!

 

Held og lykke med vovsen... Krydser fingre for dig :x::x: og håber, at hun snart falder til! :banan::banan::banan:

Redigeret af Charlie's Mor
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...