Hop til indhold

Hund & Tøj ?


Gæst AnetteBell
 Share

Recommended Posts

Gæst AnetteBell

Har en lille diskution med en familie medlem -

Personen syntes bestemt jeg ''piner'' min hund , hvis jeg gir den jakke på til vinter, eller en lille sød regnjakke hvis det regner : :confused:

 

hvad syntes i om tøj til hunde ?:roll:

 

Er det total dumt at gi dem det på ?:damn:

 

eller syntes du det er super at gøre det ?:5up:

 

måske du har en hel anden mening ?:vedikke:

 

På forhånd tak for hjælpen .:vuf::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det kommer meget an på tøjet :blink: snakker vi små lyserøde kjoler og diverse underlige Paris Hilton accesories så NEJ!

 

Men derimod en vinterjakke så kræet ikke fryser ihjel til vinter? JO TAK! :5up:

 

Især racer som dansk/svensk gårdhunde, da de ikke har nogen underpels som mange andre hunde og derfor fryser let, bør have en god varm jakke. Det er uansvarligt at lade sin hund gå og fryse hele vinteren bare for ikke at komme til at se dum ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke, at du "piner" din hund, men jeg har det sådan lidt...hvad med en dukke eller et eller andet ? Hunde går ikke med fjollet kluns på. Til gengæld kan et kvalitets-dækken være en god ting til visse racer, ældre hunde og hunde med et særligt behov f.eks. i dårlig vejr.

 

Kort sagt: Hvis det gør gavn så ja. Er det pjat, så find på noget andet. Køb noget lækkert tøj til dig selv eller what ever.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Det kommer meget an på tøjet :blink: snakker vi små lyserøde kjoler og diverse underlige Paris Hilton accesories så NEJ!

 

Men derimod en vinterjakke så kræet ikke fryser ihjel til vinter? JO TAK! :5up:

 

Især racer som dansk/svensk gårdhunde, da de ikke har nogen underpels som mange andre hunde og derfor fryser let, bør have en god varm jakke. Det er uansvarligt at lade sin hund gå og fryse hele vinteren bare for ikke at komme til at se dum ud!

 

 

& vi snakker ikke om på lyserøde ting :blink:

Men om praktiske ting , men personen forstår det ikke ,

men bliver derimod ved med at ''svinde'' det til .

 

og det er så trættende at høre på :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Jeg synes ikke, at du "piner" din hund, men jeg har det sådan lidt...hvad med en dukke eller et eller andet ? Hunde går ikke med fjollet kluns på. Til gengæld kan et kvalitets-dækken være en god ting til visse racer, ældre hunde og hunde med et særligt behov f.eks. i dårlig vejr.

 

Kort sagt: Hvis det gør gavn så ja. Er det pjat, så find på noget andet. Køb noget lækkert tøj til dig selv eller what ever.

 

 

 

som skrevet i teksten :

det er kun en jakke , eller regnjakke ..

 

ikke alt det der dukketøj , kjoler osv .

Link til indlæg
Del på andre sites

som skrevet i teksten :

det er kun en jakke , eller regnjakke ..

 

ikke alt det der dukketøj , kjoler osv .

 

Ja, så er det vel bare et spørgsmål om din race har brug for det. Tonks´ dansk / svenske har. Vores Berner klarer sig fint uden.

 

På den anden side set kan du også bare blæse højt og flot på, at personen i din familie brokker sig. Det kan være, at det er det eneste vedkommende har i sit lille liv. Træls at høre på, men så længe du ved med dig selv, at du ikke gør din hund noget ondt, så kan du jo bare vænne det døve øre til og tænke dit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke, at du "piner" din hund, men jeg har det sådan lidt...hvad med en dukke eller et eller andet ? Hunde går ikke med fjollet kluns på. Til gengæld kan et kvalitets-dækken være en god ting til visse racer, ældre hunde og hunde med et særligt behov f.eks. i dårlig vejr.

 

Kort sagt: Hvis det gør gavn så ja. Er det pjat, så find på noget andet. Køb noget lækkert tøj til dig selv eller what ever.

 

Jeg er helt enig i overstående :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Ja, så er det vel bare et spørgsmål om din race har brug for det. Tonks´ dansk / svenske har. Vores Berner klarer sig fint uden.

 

På den anden side set kan du også bare blæse højt og flot på, at personen i din familie brokker sig. Det kan være, at det er det eneste vedkommende har i sit lille liv. Træls at høre på, men så længe du ved med dig selv, at du ikke gør din hund noget ondt, så kan du jo bare vænne det døve øre til og tænke dit.

 

 

 

det har du så helt ret i !

Syntes simpelthen bare der er så mange der siger det er ondt at give dem tøj på .. har en lille dansk-svensk gaardhund på 3½ , og dem der havde hende før mig brugte også jakke til hende om vinteren - da hun fryser .,

Link til indlæg
Del på andre sites

det har du så helt ret i !

Syntes simpelthen bare der er så mange der siger det er ondt at give dem tøj på .. har en lille dansk-svensk gaardhund på 3½ , og dem der havde hende før mig brugte også jakke til hende om vinteren - da hun fryser .,

 

Og så skal du da bare give kræet tøj på. Det der sludder-hoved i familien bliver sikkert træt af sit vås på et tidspunkt. Og så ved du jo også med dig selv, at du gør det rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Og så skal du da bare give kræet tøj på. Det der sludder-hoved i familien bliver sikkert træt af sit vås på et tidspunkt. Og så ved du jo også med dig selv, at du gør det rigtige.

 

 

 

Ja det håber jeg da (:

 

ville også bare høre andres meninger :blink:

for syntes bestemt heller ikke man skal bruge sin hund som dukke;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
og folk synes faktisk generelt at det er totalt kært når hunde kommer med sin vinterjakke i snevejr :blink: der er mange børn der udbryder "se mor! den lille hund fryser også!" :lol:

 

 

Det er da også hammer sødt :blink:

Bruger da også lejligheden til at hun ser sød ud,

praktisk skal det være ! - Men nu når hun alligevel skal have den på,

må den også gerne være nuser :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae..Hvad med at låne dit familiemedlem hunden i 5 min, uden hunden får dækken på, på en kold gråvejrsdag til vinter og bed personen om at gå en lille tur med din hund.

Gad vide om dit familiemedlem ikke også får ondt af hunden, når den går og fryser så..:hmm:

 

Bare en lille tanke:mrgreen: Det kunne da være at det kunne lukke munden på ham/hende, når han/hun selv får syn for sagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Tjae..Hvad med at låne dit familiemedlem hunden i 5 min, uden hunden får dækken på, på en kold gråvejrsdag til vinter og bed personen om at gå en lille tur med din hund.

Gad vide om dit familiemedlem ikke også får ondt af hunden, når den går og fryser så..:hmm:

 

Bare en lille tanke:mrgreen: Det kunne da være at det kunne lukke munden på ham/hende, når han/hun selv får syn for sagen..

 

 

 

Amen helt ærlig tror ikke engang personen ville tro den frøs,

men det var da en go ide - måske ville det hjælpe :blink:

 

tusinde tak :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

he he ...jeg er en af dem som altid har sagt "pjat at give hunde tøj på... de har pels".

Men så kom vores lille Jill ind i huset og da lillepigen fryse og ryster uden en trøje.. ja så måtte jeg bukke under og indse at nogle hunde ganske enkelt har brug for lidt hjælp til at holde varmen når det er koldt.

 

Så du skal ikke tøve med at give den sin frakke på når det er koldt.... det er de uvidene som snakke som de har forstand... sådan nogen som mig (indtil jeg selv fik en hund med tøjbehov:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
he he ...jeg er en af dem som altid har sagt "pjat at give hunde tøj på... de har pels".

Men så kom vores lille Jill ind i huset og da lillepigen fryse og ryster uden en trøje.. ja så måtte jeg bukke under og indse at nogle hunde ganske enkelt har brug for lidt hjælp til at holde varmen når det er koldt.

 

Så du skal ikke tøve med at give den sin frakke på når det er koldt.... det er de uvidene som snakke som de har forstand... sådan nogen som mig (indtil jeg selv fik en hund med tøjbehov:blink:)

 

 

Tusinde tak :lol:

- jaa , Bell er så allerede nogle af de kolde dage -

begyndt at ryste , så har købt en lille sweater til hende

& den bruger jeg også , syntes bare det er små træls at høre på :stupid:

For personen her har tilfældigvis intet forstand om det ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde har brug for en trøje når det er koldt og nogle mennesker har brug for at skabe sig.... du har tydligvis en af hver i din familie :slem:

 

Ignorer personens mening og gør det som du mener din hund har behov for :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine whippets har dækkener på når det er frostvejr og rigtig koldt. Hvis det er super koldt eller blæser så har de en lille strik under for de ikke skal fryse. De har det kun på når det er KOLDT og ikke for min skyld. Deres dækkener er ikke sådan nogle fancy nogen, de holder dem bare varme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf
Jeg synes det er noget fis, fryser hunden så sæt farten op.

 

Petrine har ingen underuld, men klarede sig fint i vinter i Norge, med minus 20 grader og 80 cm sne :engel:

 

Det handler helt sikkert rigtig meget om tilvænning. Da vi fik Wash til Dk ville han løbe hen til den nærmeste dør og skrabe og prøve at komme ind og se ud som om han blev mishandlet, hvis han blev fanget ude i regnvejret (han havde samme udtryk som da vi først fik ham ud af kassen i lufthavnen). Efter han har fået lidt fedt på kroppen har der ikke været noget, andet end når det virkelig styrtregner.

Det hjalp forøvrigt ikke at sætte farten op. Har løbet med ham hjem ved nogen af disse lejligheder :-)

Så jeg er altså fuldstændig ligeglad, har også tjekket sko til ham ud, hans trædepuder er meget fine og bløde og er ret spændt på at se hvad et dansk fortov med salt gør ved dem. Forhåbentligt kan potevoks gøre det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, sidste år da Nelson kun var en bette baby uden pels på mavsen købte jeg et dækken til ham. Det gjorde gåturene meget bedre, da han ikke prøvede at løbe hjem hele tiden, men pludselig gerne villle snuse og gå tur. Så hvis hunden fryser, så på med jakke/dækken.

 

Jeg overvejer, om jeg skal kigge efter noget dækken-værk til i år, men måske kan han godt passe det fra sidste år, så vi ser lige tiden an... Men min hund skal ikke fryse.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en hund fryser enten pga. manglende underuld eller fordi den af en eller anden årsag er svækket er det at vise ligegyldighed og manglende omsorg ikke at hjælpe den til at holde varmen.

 

I mine øjne skal dækkenet sidde ordentligt og dække hvor det er nødvendigt.

F.eks. ser jeg mange små hunde med en trøjehætte hvor hætten dels er nyttesløs (i vejen) og hvor trøjen er alt, alt for kort til at dække bagparten eller dækkener som ikke kommer nok ind under hundens mave.

 

Farven eller udsmykning på dækken/trøje er jeg tindrende ligeglad med, er man til psykedeliske farver og tøj med tyll, pompomer og pailetter, så fred med det, hunden er ligeglad så længe materialet varmer og dækker hvor det skal.

 

Har ejeren derimod et behov for at klæde sin hund ud, får jeg stærk afsmag for det for i sådanne tilfælde vil hunden sikkert have et liv som ikke respekterer dens behov som hund - da det i princippet er et barn eller dukke ejern har behov for og, et behov som hunden skal dække.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nogen af Jer tænkt over, at nogle racer bevist avles tyndpelsede, for at tøjproducenterne kan få solgt deres tøj.

Jeg foretrækker at avle pels på mine hunde og så spare udgiften til tøj.

 

Hvilke racer tænker du på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...