Hop til indhold

motion - om dagen.


Gæst JulieHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst JulieHansen

Hej, hvor langt tid går i med jeres hunde om dagen?

 

Ja, jeg ville lige starte en debat og ville lige høre jer ad. :genert:

 

Jeg plejer at gå 20 minutter om morgen sådan i kvateret nogle gange med snor andre gange uden.

 

når jeg kommer hjem fra skole går jeg med ham i 30m. - 1 time ude i skoven eller på marken uden snor

 

aften turen ggår vi ikke altid,d ahan stadig er hvalp og det er nok med så meget, eller gå vi max 30-45 min. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell
Hej, hvor langt tid går i med jeres hunde om dagen?

 

Ja, jeg ville lige starte en debat og ville lige høre jer ad. :genert:

 

Jeg plejer at gå 20 minutter om morgen sådan i kvateret nogle gange med snor andre gange uden.

 

når jeg kommer hjem fra skole går jeg med ham i 30m. - 1 time ude i skoven eller på marken uden snor

 

aften turen ggår vi ikke altid,d ahan stadig er hvalp og det er nok med så meget, eller gå vi max 30-45 min. ;)

 

 

jeg gå en ordentlig morgentur 30.min

så en lidt senere 20 min , til middag går vi 30min.

lidt senere igen 20 min til aften 20-30 min ..

vi gå egentlig meget om dagen ,

om tirsdagen er det hundeskoven den står på :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Uhhh det er lidt blandet hvordan det fordeler sig... så jeg kan remse op for i dag.:engel:

 

morgen - cykeltur på 6 km - ca. 45 min. med 3 drikkepauser indlagt.

 

Middag - lille gåtur på ca. 15 min.

 

Eftermiddag - gåtur på 30 min.

 

aften - gåtur på 30 min.

 

Nogle gange cykler vi om aftenen, andre gange cykler vi slet ikke og så får hun to ture i stedet for på ca. 30 min hver....

 

Andre gange igen tager vi i mosen, den tager lidt over en time, nogle gange til stranden eller i skoven.. så det er lidt blandet:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, der er godt nok nogen der går meget i forhold til vi gør nu...

 

Vi startede også med tur morgen middag aften.. Men det kan Carlo dyret ikke rigtig rumme endnu. Han kan slet ikke falde til ro bagefter, hvis der sker for meget.

 

Vi går 45 min om morgen - stille og roligt. Nogen gange bliver det til en cykeltur i stedet, hvis jeg har fri.

 

Når jeg kommer hjem leger vi i haven, han kommer med ud og undervise, med op og handle eller hvis jeg skal noget andet hvor han kan komme med.

 

Aften går vi 45-60min. Nogen gange mere eller mindre.

 

Det virker godt for os, han er fuld af krudt ude, men dejlig rolig herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, hvor langt tid går i med jeres hunde om dagen?

 

Ja, jeg ville lige starte en debat og ville lige høre jer ad. :genert:

 

Jeg plejer at gå 20 minutter om morgen sådan i kvateret nogle gange med snor andre gange uden.

 

når jeg kommer hjem fra skole går jeg med ham i 30m. - 1 time ude i skoven eller på marken uden snor

 

aften turen ggår vi ikke altid,d ahan stadig er hvalp og det er nok med så meget, eller gå vi max 30-45 min. ;)

 

Hvalp? det er da meget for en hvalp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores ture ser sådan her ud, fordi vi har fundet ud af at Ozzie ikke kan rumme ret meget før han bliver stresset eller rund forvirret.

 

Morgen 5 minutters gåtur.

 

resten af dagen er turene del op i 4-5 stykker på 5-10 minutter og aften turen så 20 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får en morgentur på 20 minutter, og en eftermiddagstur på ca. 45 minutter, om aftenen kommer hun bare i haven.

 

Eftermiddagsturen foregår som regel i kort line og i alm. tempo, men 2-3 gange om ugen for hun en 20 meter line på og får lov til at krudte af på marken.

 

Jeg overvejer at koble en 20 minutters aftenstur på, men med Luna skal jeg jo altid veje for og imod, da hun bliver syg hvis hun får for meget motion, og der skal jo også være plads til at lege :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 hunde.

 

De to ældste går tur om formiddagen på 45 min pr. hund - Hver anden dag er vores hvalp med på en af turerne. Nogle gange går hvalpen selv tur.

 

 

Om eftermiddagen går mine to sønner tur med de voksne af cirka 30 min.

I den periode træner jeg med hvalpen.

 

Resten af tiden leger/aktiveres beaglerne i haven. Ingen af dem er på aften tur - det foregår i haven.

 

På turerne får beaglerne spor søgning/balance gang og hvad vi nu kan hitte på, og vi går så vidt muligt altid i grønne områder.

 

Er det en længere tur til stranden som tager 20 min at gå - så cykler vi med dem i cykeltraileren - så vi ikke skal bruge tiden på at gå til stranden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 hunde.

 

De to ældste går tur om formiddagen på 45 min pr. hund - Hver anden dag er vores hvalp med på en af turerne. Nogle gange går hvalpen selv tur.

 

Han er da en fremmelig lille hvalp, tænkt sig at han helt selv går tur :mrgreen:

 

Nej, jeg ved godt hvad du mener, jeg kunne bare ikke lade være med at grine af den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Vi går en kortere tur på ca 15 min om morgenen, ca 30 min over middag og ca 45 min sidst på eftermiddagen. Så er der små tisseture to gange om aftenen. Så tager vi jo også til træning og det gør det ud for noget af den motion, han skulle have haft den dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik rigtig meget indtil fornyligt, men det gik vist op for mig til sidst, at gåturene var for min skyld og ikke for hans. Og så også fordi han døjer lidt med lungerne engang imellem, selvom dyrlægen har sagt at vi ikke må tage hensyn til det. Så det er kortet ned nu.

 

Vi går en lille tur på omkring 30 min. om morgenen, hvor det mest går ud på at komme på toilettet og så lave sporsøg. Så går vi igen ved 16-tiden en times tid med sporsøg og så måske 1-1½ time om aftenen, hvor vi forsøger at finde nogle steder, hvor der er mulighed for leg med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper er 6 mdr (på lørdag :cool:) og vi holder os nogenlunde til 1 min pr uge reglen. Så han får 3 gåture på ca ½ time hver. Hvis han skal til træning, har leget med en anden hund eller på anden måde været aktiv så skærer vi den sene tur væk så kommer han bare i haven.

 

I weekenden får han så nogle gange lidt længere ture til stranden eller i skoven, men så tager vi det i hans tempo :-D

 

Når han bliver ældre så tror jeg at vi fastholder ½ time morgen og aften og så ryger eftermiddagsturen nok gradvist op på 1 time :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er da en fremmelig lille hvalp, tænkt sig at han helt selv går tur :mrgreen:

 

Nej, jeg ved godt hvad du mener, jeg kunne bare ikke lade være med at grine af den :lol:

 

 

:lol::lol::lol: - det var da godt formuleret - han er nemlig en dyyytig vovse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...