Hop til indhold

Hvalp tisser meget mere end den plejer


Kalokagathia
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Er helt ny herinde, så ved ikke om jeg har placeret mit indlæg korrekt, ellers håber jeg at I vil bære over med mig ;-)

 

Mit problem er, at vores lille cocker spanieltæve på 14 uger pludselig er begyndt at tisse rigtig mange gange. Hun har ikke haft et eneste uheld indenfor i over en uge, men efter vi kom hjem fra træning i går har hun haft to. På syv-otte timer har hun tisset ca lige så mange gange, hvilket hun heller ikke plejer. Vi har været forbi dyrlægen med en urinprøve, og den var fin, så det er ikke blærebetændelse. Hun drikker heller ikke mere end hun plejer.

 

Kan det alligevel have noget med at gøre, at vi blev ovarrasket af en voldsom regnbyge til træning og hun nåede at blive både kold og våd? (Hun fryser ret nemt, så i dag har jeg købt et dækken til hende) Eller er det normalt at en hvalp på den alder ændrer "tisse-mønster"?

 

Venlig hilsen

 

Emma (og Jadzia)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er lidt tilfældigt og at hun måske lige har været lidt kold.Især når urinprøver er OK. Hun vil sikkert snart begynde at lave noget mere hvalpepels, og en normal cocker , lidt ældre end din, fryser kun, hvis den bevæger sig for lidt. Ikke at du skal løbe eller noget med den nu.Men du behøver ikke pakke den ind i dækken, måske kun for regn.

Mine cockerer har fra nok 6 mdr¨s alderen ofte badet i åer , også i frostvejr, hvilket jo lige kræver en god løbetur for at få varmen.

Jeg har en magentil , en hanhvalp på 8 mdr.

Jeg har aldrig brugt dækken på mine cockerer.

Du skal bare have tålmodighed med renlighed, så kommer det stille og roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-)

 

Jeg glæder mig også til hun får lidt mere pels, for jeg havde egentlig ikke forestillet mig at en cocker ville være en "sart" hund mht kulde. Men lige nu er hun helt bar på maven og meget tynd i pelsen, så tror det bliver en god hjælp med et dækken i regnvejr indtil videre :-)

 

Jeg er heller ikke så bekymret over et par uheld indenfor, synes bare det er lidt vildt, at hun pludselig skal tisse ca hver time igen. Håber det bliver bedre, for med det her vejr er hun ikke begejstret for at skulle udenfor hele tiden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er absolut ualmindeligt, at det med renligheden går op og ned. Undlad at tillægge det for meget. Det kommer af sig selv, hvis man sørger for at komme ud tit nok og ignorere indendørs uheld. Det er oftest først når de rammer 5-6 måneders alderen, at man virkelig kan regne dem for at være renlige.

 

Selv de der tidligere har haft (flere) hvalpe, glemmer hvor lang tid det ofte tager før end der slet ikke sker uheld indendørs. Og at man til stadighed skal ud oftere end man egentlig syntes burde være nødvendigt.

 

Og ja, i hvalpetiden er der ikke så pokkers meget pels til at dække den bare mave. Men det kommer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...