Hop til indhold

Tørfoder med lavt proteinindhold


Gæst Camilla
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla

Hej,

 

Jeg har adopteret en 1-årig dalmatiner tæve, som jeg får hjem om to uger :-D Jeg har læst flere steder, at man skal udgå for mange puriner i kosten til dalmatinere, og at de derfor ikke bør have foder med over 25 % energi fra protein. Jeg har set at Anden Grange, Kingsmoor og 1st Choise har omkring 25 % protien, men jeg har ikke kunne finde noget foder med mindre protein...

 

Er der nogen herinde som har kendskab til et foder med under 25 % protein??

 

:) Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

I eaglepack og canidae serien kan du finde fodertyper med forholdsvist lavt protein indhold, samtidig vil jeg mene det er de bedste mærker i DK lige pt :-)

 

Det bygger jeg på deres ingrediensliste samt oprindelsen af ingredienserne og mit indtryk af foderet i det hele taget :-)

 

Jeg skrev ikke så meget i første indlæg da jeg lige har haft gallup i røret i en time og derfor bgyndte at multitarske :lol:

 

Velkommen til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Vi har også en dalmatiner på 13 måneder, han får royal canins sensitive og det fungerer han fint på, han har fået royal canin hypoallergenic før men fungerer lieg så fint på det andet :-D

 

 

Jeg ville fodre med almindeligt foder hvis jeg ikke havde en allergi hund, og gerne skifte mellem et par typer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har adopteret en 1-årig dalmatiner tæve, som jeg får hjem om to uger :-D Jeg har læst flere steder, at man skal udgå for mange puriner i kosten til dalmatinere, og at de derfor ikke bør have foder med over 25 % energi fra protein. Jeg har set at Anden Grange, Kingsmoor og 1st Choise har omkring 25 % protien, men jeg har ikke kunne finde noget foder med mindre protein...

 

Er der nogen herinde som har kendskab til et foder med under 25 % protein??

 

:) Camilla

 

Olivers har et foder, der hedder "Olivers Diet and senior" med 20% protein specielt til hunde, der skal have lavt indhold af protein:

http://www.olivers.dk/ESEShop.aspx

 

Silke har fået Olivers produkter hele hendes 6-årige liv. Vores dyrlæge siger også god for det.

Men hundemad ER jo næsten en religion. Især her på Hunde forum:mrgreen:.

 

Du kunne også købe det foder, du bedst kan lide af andre årsager. Og så komme lidt ekstra ris eller kartoffel eller blendede (lavprotein)grøntsager i. Det vil jo også nedsætte proteinindholdet.

 

Det væsentligste i første omgang er nok at FORTSÆTTE med det foder som din nye hundepige er vant til. For ellers risikerer du en kæmpemavepine ved miljøskifte samtidig med foderskifte. Hvis du så synes at det foder er for dårligt eller der er for højt indhold af protein, så kan du enten begynde at blande f.eks. blendede gulerødder i -eller købe et andet foder og blande i. Du skal aldrig skifte foder fra den ene dag til den anden. Tit går det godt....... Men det KAN osse gå galt.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...