Gæst Sigurd Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Hvad hedder en han-hund ?? Jeg mener en hun-hund er en tæve, en han-gris er en orne, en han-hest er en hingst osv. Langt de fleste af vore almindeligste dyr har en kønsbetegnelse, men er der nogen der kender betegnelsen for en han-hund ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jepss... Han-hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jepss... Han-hund Øv :stupid: hvor kedeligt Måske vi skulle "opfinde" et navn/betegnelse f.eks. en Herb. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Øv :stupid: hvor kedeligt Måske vi skulle "opfinde" et navn/betegnelse f.eks. en Herb. Jah go idé :klap: Sad og spekulerede på om vores tæve-betegnelse mon kommer fra det eng. bitch og at det er derfor vi har et specielt ord for hun-hundene :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 På engelsk hedder det "dog" om hanhunde og "bitch" om tæver. Så hvis du bor i England og har 3 hunde, hvoraf de to er hanhunde, så har du "2 dogs and 1 bitch" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 På mine hundes stamtavler står der "Dog" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 På engelsk hedder det "dog" om hanhunde og "bitch" om tæver. Så hvis du bor i England og har 3 hunde, hvoraf de to er hanhunde, så har du "2 dogs and 1 bitch" Hehe.. kom lige til at tænke på, at det ville hedde det samme hvis en mand har 2 hunde og en strid kone, og det så bliver oversat til engelsk:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 På engelsk hedder det "dog" om hanhunde og "bitch" om tæver. Så hvis du bor i England og har 3 hunde, hvoraf de to er hanhunde, så har du "2 dogs and 1 bitch" Ok, hvis vi skal gøre som englænderne vil det kun være hanner der kan betegnes som hunde, hunner er tæver. Så man kan altså f.eks. have "4 logrende haler" = 2 hunde og 2 tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Sad og spekulerede på om vores tæve-betegnelse mon kommer fra det eng. bitch og at det er derfor vi har et specielt ord for hun-hundene :hmm: Kan ikke svare dig, men jeg ved at der er mange der ikke bryder sig om, at bruge ordet TÆVE om deres hun-hund. Måske fordi ordet har fået en negativ betydning, når det bliver brugt om en dame/pige. Jeg bruger nu tæve betegnelse ganske ofte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 På vores gåture stiller andre hanhundeejere sig tit op på lang afstand og råber "er det en han-hund?" nu vil jeg for fremtiden bare råbe tilbage "nej det er en hund" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts