Hop til indhold

Nyser meget.

DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Synes De luxe er begyndt at nyse og snøfte meget.

Skyldes dette måske bare forkølelse?

Eller kan det være allergi overfor noget?

Ud over det er han helt normal :-D.

Og er hverken sløj eller noget som helst :mrgreen:

Der er kennelhoste i omløb og dette kan godt starte med nysen

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det farligt? :vedikke:

Nej, det er det som regel ikke, det er en luftvejsinfektion som er overstået på en uges tid. I denne uge skal man ikke overbealste hunden, den bør ikke udfolde sig i vild leg, blive våd eller kold osv.

Hvis det er kennelhoste smitter hun andre hunde gennem nys/host og bør derfor holdes for sig selv.

Kennelhoste lyder som et host med en efterfølgende kastop lyd eller kun som om hunden skal kaste op.

Man kan lindre symptomerne ved at give Noskapintableter fra apoteket (håndkøb) og give kamillete med honning.

Kun hvis hunden får det skidt behøver man søge dyrlægehjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

husk at holde godt øje med ham, for lige som med influenza hos mennesker kan det udvikle sig til lungebetændelse. halfdan er ved at komme sig oven på en ordentlig omgang, og han var så sløj, at dyrlægen vurderede, at han skulle på antibiotika. (det er ikke for at skræmme dig, heldigvis er det jo som regel helt ukompliceret og ufarligt!)

og god bedring til de luxe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, han er ikke sløj han, løber rundt og leger med sit legetøj osv. som han plejer :-D.

Men vi sørger for at han ikke komme alt for meget ud af gangen så han ikke bliver for kold :engel:.Og vi vil også sørger for at han ikke kommer til at lege me dde andre hunde her i kvarteret de næste par dage :vedikke:.

godt at han ikke er mærket af det - det er noget forfærdeligt ynk med en rigtig syg hvalp.

jeg holder halfdan på afstand af andre hunde et godt stykke tid endnu, og hvis nogen nærmer sig råber jeg "af banen af banen! vi smitter!"- agtigt :cool:

det smitter vanvittigt meget, f.eks. har hele vores hvalpehold nærmest haft det i løbet af den sidste måneds tid - på trods af at folk selvfølgelig har holdt sig hjemme, når de har opdaget sygdommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt at han ikke er mærket af det - det er noget forfærdeligt ynk med en rigtig syg hvalp.

jeg holder halfdan på afstand af andre hunde et godt stykke tid endnu, og hvis nogen nærmer sig råber jeg "af banen af banen! vi smitter!"- agtigt :cool:

det smitter vanvittigt meget, f.eks. har hele vores hvalpehold nærmest haft det i løbet af den sidste måneds tid - på trods af at folk selvfølgelig har holdt sig hjemme, når de har opdaget sygdommen.

Ja er også glad for han ikke er mere syg end han er, selvom han slet ikke skal være syg :-D.

Men det er også kun nogle gange han hoster fx. efter han gør eller lige har leget lidt voldsomt med sit legetøj.

Men det lader til at kamilleteen har hjulpet indtil videre, for han har ikke hostet siden :-D.

Troede kun det smittede igennem hoste og nys? - Men jo selvfølgelig hvis hunden lige hoster når den er sammen med 10 andre så er der jo stor mulighed for de smitter hinanden hele tiden :cry:.

Hvor længe har Halfdan været syg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja er også glad for han ikke er mere syg end han er, selvom han slet ikke skal være syg :-D.

Men det er også kun nogle gange han hoster fx. efter han gør eller lige har leget lidt voldsomt med sit legetøj.

Men det lader til at kamilleteen har hjulpet indtil videre, for han har ikke hostet siden :-D.

Troede kun det smittede igennem hoste og nys? - Men jo selvfølgelig hvis hunden lige hoster når den er sammen med 10 andre så er der jo stor mulighed for de smitter hinanden hele tiden :cry:.

Hvor længe har Halfdan været syg?

siden fredag eller lørdag, han hostede nonstop hele weekenden (inkl. 3 hele nætter :evil:), men nu er det ved at løje af, der kommer kun enkelte host, når han har leget osv. jeg kender ikke smittegangen særligt præcist, men ifølge min dyrlæge, skulle han stoppe med at smitte når symptomerne stopper. jeg holder ham hjemme fra hvalp på søndag, men så regner jeg også med, at han er klar igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Ninja er lige kommet sig over Kennelhoste, og hun nyste også meget op til.

Hosten kom pludselig om aftenen inden vi skulle sove, og hverken hende, min kæreste eller jeg fik sovet særlig meget den nat (hun lød som en hæs gås og kunne ikke finde ro. Gik rundt og hostede/kom med bræklyde hele natten)

Vi tog så til dyrlægen fordi vi ikke var sikre på hvad det var. Vi havde læst os frem til at det kunne være kennelhoste, men vi ville hellere være på den sikre side.

Her fik hun både smertestillende, hostestillende og vitaminpiller.

Desuden anbefalede han at vi enten fodrede hende med vådfoder eller blødede hendes tørfoder op i vand så længe hun hostede, så det gled lettere ned og ikke generede hendes ømme hals.

Ligeledes fik vi besked på at holde øje med blod i opkast, afføring samt næsen.

Vi lod hende ikke hilse på andre hunde i 2 uger, og holdt hende så meget i ro vi nu kunne. (desværre nåede hun at smitte underboens hund, så nu går han og hoster :oops:)

Håber ikke De Luxe har fået en omgang kennelhoste :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

uanset hvad kan du selv gøre det lidt mere behageligt for ham ved at tage eventuelt halsbånd af (kan ikk forestille mig at det er rart at have halsbånd på når man har hævede kirtler i halsen efter hosten) samt lægge en ordentlig dyne eller tæppe i hans seng som virkelig varmer.

Ninja hostede mest om natten, og der hjalp det meget at lægge en dyne hun kunne putte og varme sig ordentligt i :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op det lyder voldsomt med jeres hunde :cry:.

Så voldsomt er det heldigvis ikke med De luxe, der er ingenting om natten der sover han som en sten, uden hoste eller nys.

Og ja han hoster faktisk mere end han nyser nu.

Det lyder sådan lidt hæst, også er det ligesom han prøver at kaste op efterfølgende.

Så det er heldigvis ikke en særlig slem omgang han har fået i forhold til jeres hunde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

uanset hvad kan du selv gøre det lidt mere behageligt for ham ved at tage eventuelt halsbånd af (kan ikk forestille mig at det er rart at have halsbånd på når man har hævede kirtler i halsen efter hosten) samt lægge en ordentlig dyne eller tæppe i hans seng som virkelig varmer.

Ninja hostede mest om natten, og der hjalp det meget at lægge en dyne hun kunne putte og varme sig ordentligt i :5up:

Det med dyner og tæpper hjælper ikke her desværre, da De luxe har sådan en tyk pels at han helst vil ligge på trægulvet. og han har ikke halsbånd på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu altså ikke så slemt med Ninja :engel: Tror hun havde en ganske normal omgang Kennelhoste, ikke noget voldsomt.

Men vores dyrlæge gjorde det bare meget klart for os at hun altså VAR syg selvom hun gerne ville lege og løbe vildt rundt osv., og passer man ikke på kan sådan en lille størrelse nemt få en masse andre sygdomme pga. at immunforsvaret er slået ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

... og havde selvfølgelig ikk lige tænkt på at det er en lille samojede-bandit i har :slem:

Heheh ja bandit ;-). Men lille? :shock: han vejer allerede 12 kg..

Men ej han elsker sine spejdertæpper (de der grå nogle), han bider dem i 100000 stykker :stupid:. Og synes faktisk også de er hyggelige at putte med om aftenen foran døren. :oops:

61824_10150274613825187_861345186_14997503_1908824_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites