Hop til indhold

Opbevaring af rosetter


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010
Nej, de bliver ikke lavet om. De bliver lavet tilbage til det de var før 2008. Vi har kun udstillet efter de regler, der blev fastsat fra 1. januar 2008. Før det var det anderledes og folk har bildt mig ind, at efter 1. januar 2011 går man tilbage til de regler, der var før 1. januar 2008....æv, det gjorde meget ondt i mit hoved at formulere det....

 

I øjeblikket udstiller vi efter dem som blev lavet i 2009... 2008 reglerne blev buet ud... håber de bliver ude.:mrgreen:... vi havde kun 2008 reglerne 1 år, og så blev de lavet om igen.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja meget... samme regler som under WDS... kun klasse vinderen går videre... så kan man ellers stå og se nok så fin ud med sit lilla bånd, men man går ikke videre.:cry:

 

Men før 2008... der udstillede man efter de samme regler som man gør i norge og sverige i dag... der bliver først uddelt 1 pr... så placerer dommeren hundene i klassen og så gives der CK (excellent) til dem han/hun synes skal have det... Håber trods alt atdet er den, og ikke den som vi havde i 2008.

 

Det er den som jeg læser det på DKK´s side, men så bliver min gemal da ked af det. Så får han jo aldrig mere et lilla bånd. Dem kan han ellers så godt li :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I øjeblikket udstiller vi efter dem som blev lavet i 2009... 2008 reglerne blev buet ud... håber de bliver ude.:mrgreen:... vi havde kun 2008 reglerne 1 år, og så blev de lavet om igen.:engel:

 

Hvilket måske er forklaringen på, at vi tit bliver ganske forvirrede. Ting er pludselig ikke mere som de var sidste gang vi var til udstilling :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget... samme regler som under WDS... kun klasse vinderen går videre... så kan man ellers stå og se nok så fin ud med sit lilla bånd, men man går ikke videre.:cry:

 

Men før 2008... der udstillede man efter de samme regler som man gør i norge og sverige i dag... der bliver først uddelt 1 pr... så placerer dommeren hundene i klassen og så gives der CK (excellent) til dem han/hun synes skal have det... Håber trods alt atdet er den, og ikke den som vi havde i 2008.

 

Så vidt jeg ved, så bliver reglerne fra første jan. lavet om til de gamle regler, så vi får et slags fælles nordisk regelsæt med norge og sverige, og vel også finland, ved ikke om de har samme regler som norge og sverige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er den som jeg læser det på DKK´s side, men så bliver min gemal da ked af det. Så får han jo aldrig mere et lilla bånd. Dem kan han ellers så godt li :mrgreen:

 

Så vidt jeg ved, så bliver reglerne fra første jan. lavet om til de gamle regler, så vi får et slags fælles nordisk regelsæt med norge og sverige, og vel også finland, ved ikke om de har samme regler som norge og sverige?

 

Pyyyh... godt!!... trods alt.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men er det ikke det der forskrækkelige med at de blå er første premier ? Der var en eller anden udstilling af hunde, hvor det der med blå og rød gik helt op i hat og briller, men det var før min tid til hundeudstilling....

 

Jo, blå er første, rød er anden, gul er tredje, og så kan jeg ikke lige huske resten. Men man vænner sig rimelig hurtigt til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, blå er første, rød er anden, gul er tredje, og så kan jeg ikke lige huske resten. Men man vænner sig rimelig hurtigt til det.

 

Jaeeee, så længe dommer-manden ikke blander det sammen med uddeling af bånd til vovserne. På den anden side set; utaknemmelige hundeejere. Efter sigende blev de slet ikke glade for deres blå bånd :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaeeee, så længe dommer-manden ikke blander det sammen med uddeling af bånd til vovserne. På den anden side set; utaknemmelige hundeejere. Efter sigende blev de slet ikke glade for deres blå bånd :klap:

 

Var til DKK skue i sommers, med meget kendt all-round dommer.

Han ku slet ikke finde ud af bånd og regler..

En lab-ejer måtte stå og forklare hvalpe-bånds-farver.

En lyserød og lyseblå sku IKKE konkurrere om hvem der vandt klassen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sp'rger jeg måske dumt, men har lige læst denne tråd igennem, og jeg forstår det som om man skal KØBE rosetterne, når man vinder noget til udstilling. Kan det passe?

 

Synes egentlig det er en helt fin ide at smide rosetterne i nogle rammer, men det kræver jo ligesom at man har nogle rosetter. Og jeg har kun bånd. Jeg nænner ikkke at smide dem ud, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget... samme regler som under WDS... kun klasse vinderen går videre... så kan man ellers stå og se nok så fin ud med sit lilla bånd, men man går ikke videre.:cry:

 

Men før 2008... der udstillede man efter de samme regler som man gør i norge og sverige i dag... der bliver først uddelt 1 pr... så placerer dommeren hundene i klassen og så gives der CK (excellent) til dem han/hun synes skal have det... Håber trods alt atdet er den, og ikke den som vi havde i 2008.

 

Jeg har været inde og læse lidt op på de nye regler i dag, og det er stortset det gamle system, bortset fra at de beholder betegenelserne Excelent, very good osv.

 

Men Excellent giver så "kun" rødt bånd

Very good = Blåt bånd

Good = Gult bånd

Sufficient = Grønt bånd

 

CK (som nu kommer til at stå for Champion kvalitet i stedet for certifikat kvalitet -og skifter forøvrigt farve til Rosa bånd..) og HP, bliver uddelt når dommeren placere hundene med Exc. (1. præmie) i klasserne, og CK vinderne går så videre til bedste køn klassen, ligsom i gamle dage.

 

Der har så været snak om kravet for avlsgodkendelse, bør rykkes fra Good til Very Good, når nu de laver om på præmieringerne, da Good jo så faktisk kommer til at stå for 3. præmie, fra næste år af.. Det vil så vidt jeg har forstået blive taget op i DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sp'rger jeg måske dumt, men har lige læst denne tråd igennem, og jeg forstår det som om man skal KØBE rosetterne, når man vinder noget til udstilling. Kan det passe?

 

Synes egentlig det er en helt fin ide at smide rosetterne i nogle rammer, men det kræver jo ligesom at man har nogle rosetter. Og jeg har kun bånd. Jeg nænner ikkke at smide dem ud, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med dem.

 

Rosetterene kan jeg ikke svare fyldstegørende på, jeg ved at man i DKK får roset for bedste hvalp -en total fesen roset, forøvrigt..

Og så får man roset for BIR og BIM, men resten skal man så vidt jeg ved selv købe, hvis det har interesse.

Hvordan det forholder sig andre steder; i specielklubber, skuer, udland osv. kan jeg ikke svare på ;-)

 

Med hensyn til båndene, så plejer jeg bare at smide dem ned i en plastiklomme sammen med kritikken (eller dommerseddlen hvis det er en prøve :blink: ), og så i hundens mappe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rosetterene kan jeg ikke svare fyldstegørende på, jeg ved at man i DKK får roset for bedste hvalp -en total fesen roset, forøvrigt..

Og så får man roset for BIR og BIM, men resten skal man så vidt jeg ved selv købe, hvis det har interesse.

Hvordan det forholder sig andre steder; i specielklubber, skuer, udland osv. kan jeg ikke svare på ;-)

 

Med hensyn til båndene, så plejer jeg bare at smide dem ned i en plastiklomme sammen med kritikken (eller dommerseddlen hvis det er en prøve :blink: ), og så i hundens mappe.

 

Tak. foreløbigt har jeg også bare båndene liggende i hendes mappe.

Da vi var til skue i Billund blev hun ellers BIR, men vi måtte nøjes med et rødt/gult bånd. Men måske var rosetten sparet væk, nu det bare var et skue, eller også var det fordi hun var eneste voksne hund i racen?:lol::hmm:

Ville ellers gerne have haft den som roset, tror nemlig ikke hun får den titel til en rigtig udstilling.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sp'rger jeg måske dumt, men har lige læst denne tråd igennem, og jeg forstår det som om man skal KØBE rosetterne, når man vinder noget til udstilling. Kan det passe?

 

Synes egentlig det er en helt fin ide at smide rosetterne i nogle rammer, men det kræver jo ligesom at man har nogle rosetter. Og jeg har kun bånd. Jeg nænner ikkke at smide dem ud, men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med dem.

 

Både herhjemme og i andre lande kan man købe rosetter som passer til din præmiering. Ikke stor succes for DKK, for de er total rov-kedelige.

Nu har jeg kun været i Sverige ellers, og der kan man købe nogle store flotte nogen, som er forskellige rundt om i landet alt efter hvad afdeling der afholder udstillingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. foreløbigt har jeg også bare båndene liggende i hendes mappe.

Da vi var til skue i Billund blev hun ellers BIR, men vi måtte nøjes med et rødt/gult bånd. Men måske var rosetten sparet væk, nu det bare var et skue, eller også var det fordi hun var eneste voksne hund i racen?:lol::hmm:

Ville ellers gerne have haft den som roset, tror nemlig ikke hun får den titel til en rigtig udstilling.:genert:

 

Det sgu da flot..

 

Da Cody blev BIR til Bakkeskuet fik vi nul og niks..

Link til indlæg
Del på andre sites

Var til DKK skue i sommers, med meget kendt all-round dommer.

Han ku slet ikke finde ud af bånd og regler..

En lab-ejer måtte stå og forklare hvalpe-bånds-farver.

En lyserød og lyseblå sku IKKE konkurrere om hvem der vandt klassen :roll:

 

Aha ha ha det var så ikke lige i går han sidst havde dømt i hvalpeklassen ha ha ha...hvor fjollet. Man skulle ellers næsten kunne forlange, at om ikke andre, så havde dommeren i det mindste styr på tingene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok blive spændende med de nye udstillingsregler. Der gik et par rygter inden de blev offentliggjort, men jeg kan ikke lure om de holder vand. Som eksempelvis at man ville kunne gemme cert uanset hvor gammel hunden var da den opnåede det, hvilket så kunne udløse championat så snart hunden blev champion i et af de andre nordiske lande.

 

Til trods for reglerne er helt ens i de forskellige lande (hørte tidligere de ville gælde Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen, men kan ikke se om det er tilfældet), er de ikke helt enslydende i de forskellige lande - hvilket gør det lidt svært at gennemskue om førstnævnte rygte er en and eller ej.

 

Herhjemme ser det umiddelbart ud til, at de største ændringer bliver:

alle racer skal være 24 mdr. før end de kan blive champion

championklassen flyttes til efter brugsklasse men før veteranklasse

juniorhandling deles i to aldersklasser

 

For svenskerne (og nordmændene) forsvinder HP, som ellers var en god præmiering at have hos eksempelvis veteranerne, hvor hunden ikke længere måske kan gøre sig i bedst i køn (fordi den er begyndt at få alderstegn, og ikke længere kan konkurrere med en 4 år gammel hund) og derfor kunne tildeles HP i stedet for CK - og stadig gå videre til konkurrencen om dagens bedste veteran. Fra 2011 er det CK eller forsvind...

 

Forstår ikke helt deres "nye" præmieringssystem, for det ser ud til at dommerne skal ændre deres opfattelse af hvordan de præmierer:

 

nya_utstbest2011_prissattning.jpg

 

Så i princippet vil en "good" ikke gå til at være en 3. præmie - som det var nævnt tidligere i tråden. Syntes nu alligevel, helt personligt, at man burde - hvis man vil have udstillingskrav til sin race - ændre kravet fra good til very good.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok blive spændende med de nye udstillingsregler. Der gik et par rygter inden de blev offentliggjort, men jeg kan ikke lure om de holder vand. Som eksempelvis at man ville kunne gemme cert uanset hvor gammel hunden var da den opnåede det, hvilket så kunne udløse championat så snart hunden blev champion i et af de andre nordiske lande.

 

Til trods for reglerne er helt ens i de forskellige lande (hørte tidligere de ville gælde Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen, men kan ikke se om det er tilfældet), er de ikke helt enslydende i de forskellige lande - hvilket gør det lidt svært at gennemskue om førstnævnte rygte er en and eller ej.

 

Herhjemme ser det umiddelbart ud til, at de største ændringer bliver:

alle racer skal være 24 mdr. før end de kan blive champion

championklassen flyttes til efter brugsklasse men før veteranklasse

juniorhandling deles i to aldersklasser

 

For svenskerne (og nordmændene) forsvinder HP, som ellers var en god præmiering at have hos eksempelvis veteranerne, hvor hunden ikke længere måske kan gøre sig i bedst i køn (fordi den er begyndt at få alderstegn, og ikke længere kan konkurrere med en 4 år gammel hund) og derfor kunne tildeles HP i stedet for CK - og stadig gå videre til konkurrencen om dagens bedste veteran. Fra 2011 er det CK eller forsvind...

 

Forstår ikke helt deres "nye" præmieringssystem, for det ser ud til at dommerne skal ændre deres opfattelse af hvordan de præmierer:

 

nya_utstbest2011_prissattning.jpg

 

Så i princippet vil en "good" ikke gå til at være en 3. præmie - som det var nævnt tidligere i tråden. Syntes nu alligevel, helt personligt, at man burde - hvis man vil have udstillingskrav til sin race - ændre kravet fra good til very good.

 

Så meget har jeg nu heller ikke sat mig ind i det, eftersom jeg som regel kun får forvildet mig ind i en udstillingsring max. 1 gang om året :blink:

 

Det er bare hvad jeg har hørt at andre mener, og som de derfor har fremlagt for DKK, der vil kigge på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så meget har jeg nu heller ikke sat mig ind i det, eftersom jeg som regel kun får forvildet mig ind i en udstillingsring max. 1 gang om året :blink:

 

Det er bare hvad jeg har hørt at andre mener, og som de derfor har fremlagt for DKK, der vil kigge på det.

 

Men er reglerne for 2011 ikke sat fast nu ? Der ligger jo en pdf på DKK´s side, der hedder noget i stil med udstillingsregler 2011...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er reglerne for 2011 ikke sat fast nu ? Der ligger jo en pdf på DKK´s side, der hedder noget i stil med udstillingsregler 2011...

 

Jo, jo - men som sædvanligt er tingene ikke helt endelige fra DKK's side før end vi står i det. Og ændring af avlskrav skal ikke ændres i udstillingsreglerne - det skal blot ændres ved hver race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...