Hop til indhold

Hvilket billede skal vi vælge?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

I må meget ha mig undskyldt, men jeg kan simpelthen ikke begribe at nogen kan tro at man kan få gratis billeder, uden at skulle betale noget som helst ! ! ! !

Der står gratis fotografering - ikke gratis billeder på deres banner.

Hvis "man" nu tænker sig om, hvad ville det mon så koste et firma først at betale for at stå på en udstilling. Så bruge tid og udstyr på at tage en masse billeder af NOGEN RIGTIG SKØNNE HUNDE (som de heldigvis alle sammen er). Og så bruger man da lige en masse tusind kroner på at printe billeder ud og forære væk. Hvis det var sådan det foregik kunne de jo stå der i flere døgn før køen var væk, hvis folk bare fik gratis billeder (så ville jeg da også gladelig samle min familie og køre efter at få taget billeder af dem).

Naaaaj jeg kan altså ikke lige se at nogen kan tro at det er sådan det foregår!

Og JO deres billeder er billige. jeg kan sagtens finde mange fotografer der er langt dyrere!

Men det er jo heldigvis et frit land vi lever i, og vi opfatter ting forskelligt. Synes bare lige at man må kan se logikken i det, hvis man tænker sig om!

Link til indlæg
Del på andre sites

I må meget ha mig undskyldt, men jeg kan simpelthen ikke begribe at nogen kan tro at man kan få gratis billeder, uden at skulle betale noget som helst ! ! ! !

Der står gratis fotografering - ikke gratis billeder på deres banner.

Hvis "man" nu tænker sig om, hvad ville det mon så koste et firma først at betale for at stå på en udstilling. Så bruge tid og udstyr på at tage en masse billeder af NOGEN RIGTIG SKØNNE HUNDE (som de heldigvis alle sammen er). Og så bruger man da lige en masse tusind kroner på at printe billeder ud og forære væk. Hvis det var sådan det foregik kunne de jo stå der i flere døgn før køen var væk, hvis folk bare fik gratis billeder (så ville jeg da også gladelig samle min familie og køre efter at få taget billeder af dem).

Naaaaj jeg kan altså ikke lige se at nogen kan tro at det er sådan det foregår!

Og JO deres billeder er billige. jeg kan sagtens finde mange fotografer der er langt dyrere!

Men det er jo heldigvis et frit land vi lever i, og vi opfatter ting forskelligt. Synes bare lige at man må kan se logikken i det, hvis man tænker sig om!

 

Der er jo noget, der hedder markedsføring og salgsfremstød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Hej "Stenhøj"

Jeg synes, det er rigtig flot af dig, at du sidder og oplyser folk om, hvordan de kan stjæle billeder fra vores hjemmeside. Billeder som vi har brugt tid og energi på at tage, kikke igennem, redigere til og sætte på hjemmesiden. Til din orientering havde vi ca. 1000 billeder med hjem, som skulle kikkes igennem og redigeres, før de kunne sættes på siden, så det vil da være helt fint, hvis folk bare henter dem gratis.

Mange snakker om markedsføringsloven osv. - dette er da vist mere til den kriminelle løbebane, og hvis vi finder nogle af vores billeder på nettet, der IKKE er betalt for, agter vi bestemt at gå videre med sagen.

Men der er jo altid nogen, der er udenfor pædagogisk rækkevidde, og som ikke vil indordne sig under de regler vi andre forsøger at følge !!!!!!!!

 

 

uha.

som sagt! parantes.. dette udsagn kom ikke fra mig :D

Men! tror såmænd ikke du skal være bange for at folk stjæler billeder fra jer på den måde!

for billedet fås så i den størrelse det er blevet kopieret i.. og det kan ikke bruges til en skid.. for opløsningen = l*rt

Ser ingen grund til at komme med et så opkastende og frastødende indlæg, for det jeg ville kalde drengestreger.. så længe der ikke er snak om at hacke sig ind, og downloade filer i deres fulde format så..

print screen, er noget alle computere er udstyret med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sige tingene på mange måder. At formulere sig således giver ikke mig et positivt indtryk af firmaet, selvom vedkommende måske/måske ikke har ret til at være fornærmet.

 

Jeg var ikke positiv indstillet, da jeg hørte om deres form for annoncering, og jeg er endnu mindre nu, hvor jeg har læst indlæggene. Det er ikke særlig professionelt. Én ting er at formulere sig som privatperson, noget andet er som firma. Der er man simpelthen nødt til at lære at kommunikere ordentligt, for det falder tilbage på én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Jeg synes nu at det indlæg var berettiget.

 

Men mon ikke folk vælger at holde sig til "loven" ??? :5up:

 

 

helt enig!

det var nok bare mest mig, som var lidt overtræt sent i går aftes, og ikke tænkte over at folk lægger billeder på nettet etc. :damn:

selv har jeg jo ikke andet liggende end dem på fb, hf, og en enkelt hjemmeside fra da jeg var rotteavler..

 

 

så beklager meget, indlægget bliver "slettet"

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sige tingene på mange måder. At formulere sig således giver ikke mig et positivt indtryk af firmaet, selvom vedkommende måske/måske ikke har ret til at være fornærmet.

 

Jeg var ikke positiv indstillet, da jeg hørte om deres form for annoncering, og jeg er endnu mindre nu, hvor jeg har læst indlæggene. Det er ikke særlig professionelt. Én ting er at formulere sig som privatperson, noget andet er som firma. Der er man simpelthen nødt til at lære at kommunikere ordentligt, for det falder tilbage på én.

 

Jeg er helt enig. Man kan som minimum forklare tingene ordentligt. Der er jo ingen, der har gjort noget ulovligt her!!

Link til indlæg
Del på andre sites

I må meget ha mig undskyldt, men jeg kan simpelthen ikke begribe at nogen kan tro at man kan få gratis billeder, uden at skulle betale noget som helst ! ! ! !

Der står gratis fotografering - ikke gratis billeder på deres banner.

Hvis "man" nu tænker sig om, hvad ville det mon så koste et firma først at betale for at stå på en udstilling. Så bruge tid og udstyr på at tage en masse billeder af NOGEN RIGTIG SKØNNE HUNDE (som de heldigvis alle sammen er). Og så bruger man da lige en masse tusind kroner på at printe billeder ud og forære væk. Hvis det var sådan det foregik kunne de jo stå der i flere døgn før køen var væk, hvis folk bare fik gratis billeder (så ville jeg da også gladelig samle min familie og køre efter at få taget billeder af dem).

Naaaaj jeg kan altså ikke lige se at nogen kan tro at det er sådan det foregår!

Og JO deres billeder er billige. jeg kan sagtens finde mange fotografer der er langt dyrere!

Men det er jo heldigvis et frit land vi lever i, og vi opfatter ting forskelligt. Synes bare lige at man må kan se logikken i det, hvis man tænker sig om!

 

Hmm...stort set alle mine billeder er da gratis....., men ok jeg printer ikke og lejer heller ikke en stand, men spørger folk om jeg vil tage billeder af deres hund når jeg går rundt, så tager jeg gerne et par stykker og sender dem digitalt til folk efterflg.

 

Men ja det er heldigvis et frit land og derfor må jeg jo også gerne sige min mening om prisen;-)

 

Beklager til trådstarter at jeg nok var årsag til at køre tråden ud på andet spor :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm...stort set alle mine billeder er da gratis....., men ok jeg printer ikke og lejer heller ikke en stand, men spørger folk om jeg vil tage billeder af deres hund når jeg går rundt, så tager jeg gerne et par stykker og sender dem digitalt til folk efterflg.

 

Men ja det er heldigvis et frit land og derfor må jeg jo også gerne sige min mening om prisen;-)

 

Beklager til trådstarter at jeg nok var årsag til at køre tråden ud på andet spor :oops:

 

Det går nok :blink: hvis vi nogensinde støder på dig til en udstilling kan du jo tage et billede af skipper som straf :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha tænk at et enkelt uskyldigt spørgsmål om folks mening til valg af et billede kan ende i en sådan diskution !!!!!!!! (:lol:hi hi lige lidt flere udråbstegn)

Men for at forsøge at vende tilbage til det det hele startede med, vil jeg hermed gerne give min mening med.

Jeg må indrømme at jeg er helt vild med billede nr. 1. Men hvis det var min egen hund ville det nok betyde mere at få øjnene med!

Håber at I får et rigtigt skønt billede hjem og hænge, som I kan få glæde af at kigge på i lang tid!

Helle

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha tænk at et enkelt uskyldigt spørgsmål om folks mening til valg af et billede kan ende i en sådan diskution !!!!!!!! (:lol:hi hi lige lidt flere udråbstegn)

Men for at forsøge at vende tilbage til det det hele startede med, vil jeg hermed gerne give min mening med.

Jeg må indrømme at jeg er helt vild med billede nr. 1. Men hvis det var min egen hund ville det nok betyde mere at få øjnene med!

Håber at I får et rigtigt skønt billede hjem og hænge, som I kan få glæde af at kigge på i lang tid!

Helle

 

Ja den havde jeg heller ikke lige set komme :lol: men det er jo en af glæderne ved hunde-forum man ved aldrig hvordan en tråd udvikler sig :-D

 

Og tak vi har bestemt os for at frikøbe det sidste billede så vi med god samvittighed kan benytte det både på nettet og herhjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja den havde jeg heller ikke lige set komme :lol: men det er jo en af glæderne ved hunde-forum man ved aldrig hvordan en tråd udvikler sig :-D

 

Og tak vi har bestemt os for at frikøbe det sidste billede så vi med god samvittighed kan benytte det både på nettet og herhjemme :-D

 

Et rigtig godt valg..:lun:... det ER også et godt billede.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...