Hop til indhold

opgiver snart det fodermareridt!


Gæst nadia
 Share

Recommended Posts

jeg har ledt og ledt og ledt efter et foder uden korn, som ikke koster en krig..

 

jeg har en labber tæve på 4.5 måned, som pt får aktiv hund... men vil gerne have hende over på et kornfrit foder, men ikke over på barf!!

 

 

hjælp..? har kigget på alt vil jeg selv mene :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Dette er ikke ment, så hårdt som det lyder, men så længe du ikke vil betale for det, kan du heller ikke forvente at få et ordentlig foder:-) Og 300 kr for 15 kg foder er altså ikke mange penge

 

Og nu har du en lab, så skal du fokusere lidt på leddene også..

 

Men der er flere kornfrie mærker

 

Wolfblut

Acana

Ziwipeak (for dyrt at fodre en lab med)

Petcurean Go

Petcurean Now

 

Jeg ville selv kigge på Wolfsblut, hvis jeg overvejede tørfoder:-D Og det kan fåes lidt billigere i Tyskland end herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er ikke ment, så hårdt som det lyder, men så længe du ikke vil betale for det, kan du heller ikke forvente at få et ordentlig foder:-) Og 300 kr for 15 kg foder er altså ikke mange penge

 

Og nu har du en lab, så skal du fokusere lidt på leddene også..

 

Men der er flere kornfrie mærker

 

Wolfblut

Acana

Ziwipeak (for dyrt at fodre en lab med)

Petcurean Go

Petcurean Now

 

Jeg ville selv kigge på Wolfsblut, hvis jeg overvejede tørfoder:-D Og det kan fåes lidt billigere i Tyskland end herhjemme.

 

 

jeg ved godt 300 kr ikke er "mange penge" for hundefoder..

 

men ved at man godt kan fodre en hund for de penge, da jeg har haft gjort det før, der indså jeg bare ikke hvor vigtigt det var at der ikke var korn i..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kigger på det de skriver her:

 

"35 % Kulhydrater

Kulhydrater giver energi og virker på tarmfunktionen.

Kulhydrater findes i opløselige og ikke opløselige former. Bemærk at der ikke er mange kulhydrater i forhold til andre foder typer . Er kulhydrater opgivet som NFE er det inkl.. råaske og træstof. Opløselige kulhydrater findes i korn og majs. I hvor høj grad de kan optages afhænger af behandlingen før og under produktion. I UniQ serien er råvarerne opvarmet mindst to gange, først under blanding, dernæst er foderet bagt. Det er også vigtigt, at hunden har enzymer til at kunne nedbryde kulhydraterne."

Så ville jeg mene, at der er korn i..

Link til indlæg
Del på andre sites

kan i læse om der er korn i dette produkt..?

 

Uniq hundefoder, fuldfoder til den voksne hund

Unique er blevet diskuteret før:

http://www.hunde-forum.dk/foder/6310-uniq-nogle-der-kender-dette-foder.html

 

Synes jeg kan huske en nyere tråd fra sidste måned omkring foderet, men mener ikke at den var mere positiv end den gamle her.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved godt 300 kr ikke er "mange penge" for hundefoder..

 

men ved at man godt kan fodre en hund for de penge, da jeg har haft gjort det før, der indså jeg bare ikke hvor vigtigt det var at der ikke var korn i..

 

Du kan ikke fodre en hund kornfrit for den pris.. Der er jo en årsag til at det med korn er billigere, da det er en god billig fylde-kilde. Det er der ikke i de korn-frie og dermed koster de også lidt mere

Link til indlæg
Del på andre sites

For 350 kr. kan du få 15 kg. Marcus Muhle leveret lige til døren. Der er så godt nok majs i. Jeg tror du skal undersøge Wolfsblut lidt nærmere. Tror det er i samme prisklasse, men uden korn.

 

Men kig inde på www.zooplus.de. Det kan betale sig at købe i udlandet - og så får man det direkte leveret i modsætning til, at du skal ud og slæbe, hvis du køber det i DK :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For 350 kr. kan du få 15 kg. Marcus Muhle leveret lige til døren. Der er så godt nok majs i. Jeg tror du skal undersøge Wolfsblut lidt nærmere. Tror det er i samme prisklasse, men uden korn.

 

Men kig inde på www.zooplus.de. Det kan betale sig at købe i udlandet - og så får man det direkte leveret i modsætning til, at du skal ud og slæbe, hvis du køber det i DK :-D

 

kan desværre ikke tysk, så der springer jeg over :(

Link til indlæg
Del på andre sites

kan læse mig til at tholo er til hunde med fuldt udvoksede tænder, har min altså slet ikke endnu, kun halvvejs :(

 

og så står der

 

20-30 kg. 180-400 g.

 

30-40 kg. 265-550 g.

 

er det 2 gange om dagen eller en gang om dagen..?

 

(hun skal ende på ca 35 kg..)

Link til indlæg
Del på andre sites

kan læse mig til at tholo er til hunde med fuldt udvoksede tænder, har min altså slet ikke endnu, kun halvvejs :(

 

og så står der

 

20-30 kg. 180-400 g.

 

30-40 kg. 265-550 g.

 

er det 2 gange om dagen eller en gang om dagen..?

 

(hun skal ende på ca 35 kg..)

 

Det der står er det hun skal have fordelt over et helt døgn, altså eks, 100 g. om morgenen og 100 g til træning over dagen ( fodersøg og lign. ) og ca 150 g til aften. bare sådan noget i den retning.

 

Min datter har en lab. bland. på ca 30 kg. han får 300 g i døgnet og dyrlægen roser ham. han er som han skal være :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ja så først bagefter at der var korn i :( syns det er svært, puha...

 

for havde egentlig over vejet "bare" at købe det der hedder dyrlægens hundefoder, men der er også korn i..

 

Det er noget værre skidt.. Man skal ikke gå efter navnet i det tilfælde:oops:

 

kan læse mig til at tholo er til hunde med fuldt udvoksede tænder, har min altså slet ikke endnu, kun halvvejs :(

 

og så står der

 

20-30 kg. 180-400 g.

 

30-40 kg. 265-550 g.

 

er det 2 gange om dagen eller en gang om dagen..?

 

(hun skal ende på ca 35 kg..)

 

Tholo har også hvalpefoder. Vi så da smagsprøver i Vejen..

 

Jeg har en bekendt, der fodrer sin papillon på Tholo. Hendes gamle springer fik det også og de trivedes begge to på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...