Hop til indhold

opgiver snart det fodermareridt!


Gæst nadia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

udover det er min sæk en 20kg...

 

men skrev også at jeg havde opgivet, og har nu købt et ordentligt foder, syntes jeg personligt selv.. og mine omgivelser..

 

så det bliver det resten af hendes dage :)

 

 

tusind tak for alt jeres hjælp...

 

kommer aldrig til at støtte barf, syntes jeg er for klaaamt..

 

hun nøjes med tørret kallun og lever..

 

Det vil sige, at du udelukker en fodertype, fordi den er klam? Og mener du virkelig at råt kød og ben er klammere end forarbejdet foder, hvor størstedelen af kødindholdet består af affaldskød og benmel?

 

Nå, men tilbage til foderet. Nu skriver du, at du har fundet foder hun skal have resten af sine dage. Ville bare lige tilføje, at bare fordi en hund fungerer godt på et foder nu, betyder det ikke at det er vejen frem resten af dens liv. Hunden udvikler sig og har forskellige behov alt efter alder, sygdomshistorie osv. Derfor skal man sørge for at tilpasse foderet igennem hundens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er så minimalt med korn i den fodertype jeg har valgt, så det går nok :)

 

Der er jeg nu ikke helt enig

 

Taget fra Eukanubas hjemmeside

Tørret kylling og kalkun (>20% en naturlig kilde til taurin), majs, hvede, malet durra, byg, animalsk fedt, roetrævler (>2.5%), hydrolysebehandlet kyllingeprotein, tørrede hele æg, kaliumchlorid, fiskeolie, kalciumkarbonat, natriumchlorid, natrium hexametafosfat, hørfrø, fructooligosaccharider (0.15%), glucosamin HCl (375mg/kg), chondroitinsulfat (35mg/kg).

 

Det med fed er altsammen korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er derfor det er godt at eukanuba har forskellige varianter :)¨

 

og ja jeg syntes at råfodring er klamt, så min får det kun tørret og røget..

 

plus hvis råfodringen ikke er helt perfekt, så skader det mere end det gør gavn...

 

og det vil jeg ikke risikere..

Link til indlæg
Del på andre sites

ja men det er meget få procent i hele foderet..

 

og nu har jeg valgt, om i kan lide det eller ej..

 

så må i melde mig til dyrenes værn hvis det er det i har brug for..

 

trist at ingenting er godt nok efterhånden...

 

tænk for 5 år siden var disse ting ligegyldigt, og der er sku ikke nogle hunde der er døde af at spise eukanuba..

 

 

har brugt foderet før, og de hunde har fungeret perfekt på det, så nu vælger jeg det til min nye også.. som i gamle dage..

Link til indlæg
Del på andre sites

ja men det er meget få procent i hele foderet..

 

og nu har jeg valgt, om i kan lide det eller ej..

 

så må i melde mig til dyrenes værn hvis det er det i har brug for..

 

trist at ingenting er godt nok efterhånden...

 

tænk for 5 år siden var disse ting ligegyldigt, og der er sku ikke nogle hunde der er døde af at spise eukanuba..

 

 

har brugt foderet før, og de hunde har fungeret perfekt på det, så nu vælger jeg det til min nye også.. som i gamle dage..

 

 

Altså du starter selv en tråd, hvor du leder efter fodertyper uden korn. Så ender du alligevel med at vælge en fodertype med korn.. og undrer dig efterfølgende over at vi andre stiller spørgsmålstegn ved dette valg. Det er da en lille smule selvmodsigende.

 

Hvis du har brugt foderet før og været tilfreds, hvorfor i alverden ledte du så overhovedet efter et andet foder til at starte med?

Link til indlæg
Del på andre sites

ja men det hjælper da ikke at rakke ned på mig fordi jeg går tilbage til et foder..

 

jeg forsøgte at finde et andet foder, men det lykkedes ikke, og jeg kan jo ikke lade være med at fodre hunden vel..?

 

og når der endelig blev fundet et foder af interesse, skulle det bestilles hjem i hele paller, hmm ikke nemt med kun en labrador...

 

skulle jo også være realistisk jo..

 

 

over and out... kan jo desværre ikke slette indlægget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nej, sorry, men Eukanuba er ikke et ordentligt foder..

 

MEN det hele kommer jo an på, at hunden trives og gør hun det, så er det jo hovedsagen:-D

 

Jeg bliver faktisk ret overrasket over hvor mange herinde der ikke bryder sig om Eukanuba :shock: Er det netop pga. indholdet af korn ?

 

Må indrømme at vi, da Ninja ikke fungerede på Olivers, valgte Eukanuba efter anbefalinger af min dyrlæge (han er selvfølgelig også lidt farvet af at de selv sælger det i butikken), og tænkte at et foder til 600kr pr sæk bestemt måtte være noget der var forsvarligt at fodre sin hvalp med :vedikke:

 

Min veninde der læser til veterinærsygeplejerske blev mega glad da hun hørte at vi fodrede med Eukanuba. Og en fyr jeg kender der også arbejder på dyrehospital fodrer selv sin labrador med Eukanuba, og den har den mest skinnende pels jeg nogensinde har set hos en lab.

 

Og Ninja trives nemlig supergodt på Eukanuba, så vi har faktisk aldrig rigtigt kigget efter andet foder.:oops:

 

Men nu får Ninja resten af Eukanuba'en, og så kører vi hende over på Wolfsblut. Bliver spændende om vi kommer til at se en forskel på hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
ja men det hjælper da ikke at rakke ned på mig fordi jeg går tilbage til et foder..

 

jeg forsøgte at finde et andet foder, men det lykkedes ikke, og jeg kan jo ikke lade være med at fodre hunden vel..?

 

og når der endelig blev fundet et foder af interesse, skulle det bestilles hjem i hele paller, hmm ikke nemt med kun en labrador...

 

skulle jo også være realistisk jo..

 

 

over and out... kan jo desværre ikke slette indlægget...

 

Det var da en krigerisk udtalelse.. Der er ingen der rakker nogen ned.. Men som Siri siger ledte du efter A for at undgå B, og vælger så B alligevel..

 

Men fred være med det, bare hunden spiser, vi andre er såmænd ligeglade hva du stopper i den... Meeeeen, så lad vær at fare op når folk undrer sig og kommer med deres erfaringer....

 

God påske :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver faktisk ret overrasket over hvor mange herinde der ikke bryder sig om Eukanuba :shock: Er det netop pga. indholdet af korn ?

 

Må indrømme at vi, da Ninja ikke fungerede på Olivers, valgte Eukanuba efter anbefalinger af min dyrlæge (han er selvfølgelig også lidt farvet af at de selv sælger det i butikken), og tænkte at et foder til 600kr pr sæk bestemt måtte være noget der var forsvarligt at fodre sin hvalp med :vedikke:

 

Min veninde der læser til veterinærsygeplejerske blev mega glad da hun hørte at vi fodrede med Eukanuba. Og en fyr jeg kender der også arbejder på dyrehospital fodrer selv sin labrador med Eukanuba, og den har den mest skinnende pels jeg nogensinde har set hos en lab.

 

Og Ninja trives nemlig supergodt på Eukanuba, så vi har faktisk aldrig rigtigt kigget efter andet foder.:oops:

 

Men nu får Ninja resten af Eukanuba'en, og så kører vi hende over på Wolfsblut. Bliver spændende om vi kommer til at se en forskel på hende :blink:

 

For mig er det korn-indholdet, ja:-)

 

Men hvis Ninja trives på det, så er det jo fint til hende.. Det ville ikke gå med Luna og derfor ville jeg slet ikke overveje det:-)

 

Skulle hun på tørfoder igen, ville det være et uden korn eller så godt som uden kort.. Wolfsblut kunne jeg godt finde på at prøve, hvis det nu var

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver faktisk ret overrasket over hvor mange herinde der ikke bryder sig om Eukanuba :shock: Er det netop pga. indholdet af korn ?

 

 

 

Eukanuba er det reneste skrammel, jeg kan husk for en del år siden at der var en kæmperstort tilbagekaldelse af både Iams og Eukanuba rundt omkring i verden... seneste i 2010, men ved ikke hvor udbredt den sidste tilbagekaldelse var.

 

Eukanuba Dog Food Recall 2010

 

Eukanuba dog food

 

 

 

 

 

 

Må indrømme at vi, da Ninja ikke fungerede på Olivers, valgte Eukanuba efter anbefalinger af min dyrlæge (han er selvfølgelig også lidt farvet af at de selv sælger det i butikken), og tænkte at et foder til 600kr pr sæk bestemt måtte være noget der var forsvarligt at fodre sin hvalp med :vedikke:

 

 

Ja selvfølgelig.

 

 

For et foder i den nederste ende af skalaen som Eukanuba, koster det som regle mere for producenten at få trykket posen end at få posens inhold bikset sammen. :shock:

 

Lidt ligesom Cornflakes....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Hmmm, havde ellers lige hentet sådan en gratis "hvalpepakke" fra eukenuba i dag, for at give Hector lidt andet smag i hans vante foder. Han er nemlig meget småtspisende for tiden, så vi prøver at variere maden hver dag, så han forhåbentligt spiser alt det, han overhovedet kan.

Men foderprøven ryger da direkte i skraldespanden i stedet- har ikke lyst til at give min hund det, når I fraråder det så stærkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Hmmm, havde ellers lige hentet sådan en gratis "hvalpepakke" fra eukenuba i dag, for at give Hector lidt andet smag i hans vante foder. Han er nemlig meget småtspisende for tiden, så vi prøver at variere maden hver dag, så han forhåbentligt spiser alt det, han overhovedet kan.

Men foderprøven ryger da direkte i skraldespanden i stedet- har ikke lyst til at give min hund det, når I fraråder det så stærkt.

 

Alle er forskellige, og bare fordi "vi" siger det behøver det ikke passe på din hund...

 

Jeg kender mange hunde som overlever på superbest det billigste "fuldfoder" eller pedigree..

 

Jeg vil bare ikke give min hund det, så ku jeg ikke lave andet end at samle bæ op hele tiden.. Og samtidig bekymre mig om han fik de vitaminer og mineraler han skulle...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja barf må tjene mange penge, for det er åbenbart det eneste rigtige..

 

men nu har jeg valgt eukanuba, og det er et godt foder, uanset hvad i siger, så har jeg hørt det modsatte..

 

men som alle siger, der er ligeså mange meninger om hundefoer som der er mennesker i verden...

 

nogle svor til det ene, andre svor til noget andet..

 

:)

 

og alle slags foder har vel så småt prøvet at tilbagekalde foder.. sådan er det også i hesteverdenen.. :) trods hestene heller ikke dør af det, og mange heste trives perfekt på det ene, hvor andre ikke gør..

 

jeg bruger nu eukanuba med god samvittighed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eukanuba er det reneste skrammel, jeg kan husk for en del år siden at der var en kæmperstort tilbagekaldelse af både Iams og Eukanuba rundt omkring i verden... seneste i 2010, men ved ikke hvor udbredt den sidste tilbagekaldelse var.

 

Eukanuba Dog Food Recall 2010

 

Eukanuba dog food

 

Ja selvfølgelig.

 

 

For et foder i den nederste ende af skalaen som Eukanuba, koster det som regle mere for producenten at få trykket posen end at få posens inhold bikset sammen. :shock:

 

Lidt ligesom Cornflakes....

 

Jeg har også viden om nogle problemer for en 5 års tiden siden- men ærlig talt- jeg tør ikke skrive det-for jeg ved ikke hvor officielt det er, og om det kan koste sagsanlæg at smide det ud i æteren. Jeg har også fravalgt eukanuba sammen med en række andre mærker.

 

Olivers,synes jeg er et godt mærke, hills og hennepet er jeg også meget tilfreds med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eukanuba er det reneste skrammel, jeg kan husk for en del år siden at der var en kæmperstort tilbagekaldelse af både Iams og Eukanuba rundt omkring i verden... seneste i 2010, men ved ikke hvor udbredt den sidste tilbagekaldelse var.

 

Eukanuba Dog Food Recall 2010

 

Eukanuba dog food

 

 

 

 

 

 

 

Ja selvfølgelig.

 

 

For et foder i den nederste ende af skalaen som Eukanuba, koster det som regle mere for producenten at få trykket posen end at få posens inhold bikset sammen. :shock:

 

Lidt ligesom Cornflakes....

 

Nu kan det ikke koste producenterne ret meget mere at producere Eukanuba-foderposerne, end det koster at at lave poserne til alt muligt andet hundefoder.

 

Jeg tror da på jer når I siger at Eukanuba er fyldt med korn osv, men en 15kg's Eukanuba koster stort set det samme som 15kg. Wolfsblut.

 

Jeg kan bare ikke forstå hvad det er man betaler 600kr for, hvis det er et så dårligt foder ?

 

Sammenligner man med andet "dårligt" foder som f.eks. Pedigree, får man det man betaler for.

 

Umiddelbart skulle man bare tro at jo dyrere kg-pris, jo bedre råvarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

næ Helwett det kan jeg ikke se- godt købmandsskab handler jo om at øge fortjenesten-maksimalt. og kan man bilde folke ind man har et kvalitetsprodukt som man kan sælge dyrt- og samtidig producerer billigt- ja så er der jo hurtigere til både båd og ferrai.

 

Men man kan da selv gøre meget ved at læse ingredienserne og fravælge de mindst "rene "produkter

 

og

primært gå efter produkter hvor udnyttelsesgraden af proteinet er højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Mht Eukanuba, så er det vel meget fair, at man betaler det ekstra... de ofrer jo enorme summer på markedsføring, sponsorater osv og så er det jo sund fornuft, at den udgift bliver dækket ind via salget af foderet - sådan er det jo med alt indenfor mærkevarer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

næ Helwett det kan jeg ikke se- godt købmandsskab handler jo om at øge fortjenesten-maksimalt. og kan man bilde folke ind man har et kvalitetsprodukt som man kan sælge dyrt- og samtidig producerer billigt- ja så er der jo hurtigere til både båd og ferrai.

 

Men man kan da selv gøre meget ved at læse ingredienserne og fravælge de mindst "rene "produkter

 

og

primært gå efter produkter hvor udnyttelsesgraden af proteinet er højt.

 

Hvilket også er grunden til at vi skifter foder nu :5up:

 

Jeg undrer mig bare ... Jeg synes nemlig ikke Eukanuba reklamerer mere end mange andre produkter: Hills, Acana, Olivers, Pedigree osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også viden om nogle problemer for en 5 års tiden siden- men ærlig talt- jeg tør ikke skrive det-for jeg ved ikke hvor officielt det er, og om det kan koste sagsanlæg at smide det ud i æteren. Jeg har også fravalgt eukanuba sammen med en række andre mærker.

 

Olivers,synes jeg er et godt mærke, hills og hennepet er jeg også meget tilfreds med.

 

 

Det er nok den fra 2007 du tænker på som var en af det største nogensinder, og gik ud over mange forskellig fodermærke, tusindvis af hunde og katte mistet livet og lige så mange blev alvorlig syge pga forgiftning fra overdosering af melamine og cyanursyre som var i det afald fra Kinas store destruktionsanstalter som bla foderproducenter i USA er store importør af... omtrent samme tid gik det ud over nogle baby mælk produkter fra Kina som havde en alt for højt indholdt af samme kemisk støf..

 

Den jeg tænker på er efterhånd en del år siden og kun Iams og Eukanuba var synderen, som så vidt jeg ved er ejet af samme selskab.

 

Citat:

In the late 2000s, the toxic chemical melamine came to the attention of much of the world, due to actions in China. Over 50,000 infants were sickened and some deaths occurred because China had high levels of melamine in baby formula, which was intentionally added as a means of increasing formula nutritional value. A related poison, cyanuric acid, had been added to pet food, and killed or sickened pets around the world, at the same time. Deep concern was raised regarding the use of either of these poisons, which can cause extreme damage to the kidneys and in tragic circumstances have resulted in deaths.

 

 

What Should I Know about Melamine in Baby Formula?

 

 

Nu kan det ikke koste producenterne ret meget mere at producere Eukanuba-foderposerne, end det koster at at lave poserne til alt muligt andet hundefoder.

 

Jeg tror da på jer når I siger at Eukanuba er fyldt med korn osv, men en 15kg's Eukanuba koster stort set det samme som 15kg. Wolfsblut.

 

Jeg kan bare ikke forstå hvad det er man betaler 600kr for, hvis det er et så dårligt foder ?

 

Sammenligner man med andet "dårligt" foder som f.eks. Pedigree, får man det man betaler for.

 

Umiddelbart skulle man bare tro at jo dyrere kg-pris, jo bedre råvarer.

 

 

For at drive en forretning kraver det at indkøbes afgifter og produktions omkostinger af langt mindre end den endelige prisen væren skal sælges for... det ved vi alle sammen. :blink:

Og ALT der indgås i det fleste torkost foder typer er uegnet til menneskeføde og dermed kan skaffes meget billigt.

 

Fordig man betaler 600kr for et foder herhjem betyder det altså ikke at det man står med i hånden er det værd.. der er tale om et produkt der kommer fra USA , og man kan vist rolig sige at der er mange mellemled mellem producenten i USA til forhandleren i DK... der skal første dækkes arbejdsløn og det sædvanlig omkostninger under produktion ved producenten - transport til fragtskibet - fragt over atlanterhavet - fragt til laget i DK - fragt til butikkerne - det forhandleren herhjemme pålægger som er nok det dobbelt af indkøbes prisen selvom H#n få en god rebat - og ikke mindste dansk moms .... så kan man prøve og regn lidt baglens og spørge sig selv om det kan overhovdet lad sig gøre at prop "Vild fanget laks" - "wild venison" eller "frisk Lam" or what ever ned i foder posen som producenten påstår, det tror Jeg bestemt ikke :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg husker rigtigt er det den samme ernærings expert der har sammensat både eukanuba og Olivers.

Men har så bare med tiden reguleret Olivers ind efter hundenes behov, samt forebyggelse af sygdomme som gigt mm.

 

Grunden til Olivers ikke koster lige så meget som Euk er at der er ingen mellemled som skal tjene på det, tvært imod kan man købe en sæk for 300 kr hvis man handler med en kennel/pension/opdrætter som bruger Olivers, da man får en kækkelig rabat når man er Breeder/Buisnes kunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg husker rigtigt er det den samme ernærings expert der har sammensat både eukanuba og Olivers.

Men har så bare med tiden reguleret Olivers ind efter hundenes behov, samt forebyggelse af sygdomme som gigt mm.

 

Grunden til Olivers ikke koster lige så meget som Euk er at der er ingen mellemled som skal tjene på det, tvært imod kan man købe en sæk for 300 kr hvis man handler med en kennel/pension/opdrætter som bruger Olivers, da man får en kækkelig rabat når man er Breeder/Buisnes kunde.

 

man skal altså passe på med hvad man skriver, især hvis man ikke har beviseligt styr på fakta. Foderfirmaerne er multinationaleselskaber med mange penge i ryggen og de er ikke interesserede i halve sandheder. Eukanuba har ikke noget med olivers at gøre. Olivers kan forhåbentlig stå distancen for en gennemtestning af deres foder og målsætninger (- dyreforsøg - visse tilsætningsstoffer, stor udnyttelsesgrad af protein samt co2bevidste), mærket er canadisk. Eukanuba og iams hører sammen ikke eukanuba og olivers.

 

Jeg fodrer med olivers (+ hjemmelavet mad),og har forinden gennemtrevlet nettet, men har ikke fundet noget negativt (det er så ikke det samme som at det ikke eksistererer)- men jeg regner godt nok med det holder vand og at min hund bliver sundere og ikke syg af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

man skal altså passe på med hvad man skriver, især hvis man ikke har beviseligt styr på fakta. Foderfirmaerne er multinationaleselskaber med mange penge i ryggen og de er ikke interesserede i halve sandheder. Eukanuba har ikke noget med olivers at gøre. Olivers kan forhåbentlig stå distancen for en gennemtestning af deres foder og målsætninger (- dyreforsøg - visse tilsætningsstoffer, stor udnyttelsesgrad af protein samt co2bevidste), mærket er canadisk. Eukanuba og iams hører sammen ikke eukanuba og olivers.

 

Jeg fodrer med olivers (+ hjemmelavet mad),og har forinden gennemtrevlet nettet, men har ikke fundet noget negativt (det er så ikke det samme som at det ikke eksistererer)- men jeg regner godt nok med det holder vand og at min hund bliver sundere og ikke syg af det.

 

Jeg har heller ikke sagt noget om at Eukanuba & Olivers har noget med hinanden at gøre...

Jeg skrev at jeg husker at jeg har fået fortalt at det var den samme ernerings expert der engang havde sat deres foder sammen.

Enig, Olivers har udviklet et rigtigt godt foder igennem tiden, det var også godt da det kom til landet, men der er sket meget siden ;)

 

Jeg fodrede selv med Eukanuba indtil jeg fandt Olivers.

Jeg har aldrig fortrudt at mit valg faldt på Olivers.

 

Jeg syntes de har et super godt foder, der er et breds udvalg af varianter, det er billigt at fodre med og så har de en helt unik kundeservice :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...