Hop til indhold

Hjælp. brunt snask ved hundetissekonen


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige lagt mærke til at Molly er neget klistret ved hundetissekonen, altså der sidder noget brunt snask i hårene. Hun har ingen livmoder men spekulerer på om det kunne være noget med blæren? Hendes tissekone er lidt mere åben end den plejer, det er svært at forklare, men man kan kigge ind i den. Hun har ingen symptomer på blærebetændelse, men jeg har læst at det behøver de heller ikke have. Hun har ingen feber.

Er der nogen der ved hvad det kan være? :confused:

Tror jeg bliver nødt til at ringe og spørge dyrlægen i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har alligevel lige haft ringet til dyrlægen, jeg kunne altså ikke holde ud, hvis det var noget alvorligt og jeg så ikke gjorde noget. Dyrlægen mener at det nok er hendes klitoris man kan se, men jeg ser lige hvordan og hvorledes, ellers tager jeg hende med på torsdag, når Sille alligevel skal have fjernet sting.

Jeg bliver bare så bekymret når tingene ikke er som de plejer at være :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rart at vide at andre tænker som én selv, for somme tider (som en anden har skrevet i en tidligere tråd), så er jeg bange for at jeg er hypokonder på mine hundes vegne. Dyrlægen forsikre mig dog tit om at det er jeg ikke og at det, som Korvis skriver er bedre at komme én gang for meget end én gang for lidt. Men hold da op det er også dyrt at være så "pylret", men det gør man jo gerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rart at vide at andre tænker som én selv, for somme tider (som en anden har skrevet i en tidligere tråd), så er jeg bange for at jeg er hypokonder på mine hundes vegne. Dyrlægen forsikre mig dog tit om at det er jeg ikke og at det, som Korvis skriver er bedre at komme én gang for meget end én gang for lidt. Men hold da op det er også dyrt at være så "pylret", men det gør man jo gerne :-D

 

Jo tak, det ved jeg vist også alt om.... :oops:;-) Men jeg gør det også gerne - og jeg tror vi er mange der har det sådan! Pøj pøj med hende, håber alt går i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heldigvis meget sjældent og menes at være associeret med tilbageværende ovarievæv eller administration af østrogen eller progesteron. Kliniske symptomer svarer til pyometra hos intakte dyr. Diagnosen kan foretages ved ultralydsundersøgelse. Der behandles med antibiotika og kirurgisk fjernelse af stumpen samt eventuelt ovarievæv.

 

På engelsk hedder det "uterine stump pyometra", men det er ikke den mest sandsynlige differential diagnose da det som sagt er sjældent :)

hvordan går det med hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været afsted til dyrlæge med Molly. Dyrlægen sagde at det så helt normalt ud. Slimhinderne var fine og det brune snask kunne være hvis hun ikke er så god til at gør sig ren. Så det var rart at få af vide.

Sille fik fjernet stingene og det så også fint ud, til gengæld har hun fået ørebetændelse igen... øv øv, vi var ellers lige kommet af med det for 14 dage siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...