Hop til indhold

Øjenkontakt? Total frustreret!!!


Manse
 Share

Recommended Posts

Efter hundetræning igår er jeg blevet så frustreret at jeg har lyst til at sætte mig ned og tude!

 

Vi er tre hold til træning, og da min træner var syg kom vi over på et andet hold, som også er helt fint, da jeg ikk er helt tilfreds med min egen træner da jeg ikk synes hun har styr på ret meget, og bare går og små griner af en bestem hund som hele tiden ligger ned.... Men har dog også sagt at jeg ikk er tilfeds, men det er en hlet andet historie!

 

Men igår fik jeg så at vide at jeg skal få bedre øjenkontakt med Manse, og ved også godt at den nok ikk er helt som den skal være derude, men her hjemme er der intet problem....

Han mente at Manse er ved at få magten, og hvis jeg ikk gør noget ved det vil det ende galt.

Men nu er det bare sådan at Manse jo er meget usikker, og når vi er ude holder han øje med alt andet end lige mig. Jeg har prøvet at sætte mig ned til ham, men det hjælper ikk.... Hva skal jeg gøre????

 

En anden ting træneren sagde til mig, var at Manse ikk må gå og strinte så meget som han gør, for det ville også give ham mere "rygmærke", men synes jo også han skal ha lov til at tisse.... Fik at vide at to til tre gange er rigeligt, andet er ikk nødvendigt... Har han ret?

 

Vil jo kun det bedste for Manse og prøver virkelig alt hva der er i min magt til at gøre ham til en glad og tilfreds hund, synes bare det kan være enormt svært!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øjenkontakt er en øvelse som skal læres på samme måde som alle andre øvelser - hvis han kan holde kontakten i 10 sekunder hjemme, kan han måske kun 1-2 sekunder på en træningsplads hvor der sker så mange ting. Beløn for de 1-2 sekunder og trap langsomt op :-D Husk at blink til ham når i har øjenkontakt, smask lidt - sådan små venlige signaler, så han ikke føler i står og stirrer på hinanden.

 

Overhør det med at han er ved at tage magten! Hør på dig selv, hvis din hund er usikker, så støt ham.

 

Jeg siger nej hvis Motor begynder at skrabe efter han har tisset, for det kører han sig selv op over på en lidt fandens-karl måde. Men ellers må han sådan set gerne gå rundt og tisse, bare han ikke gør det op af folks cykler osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, ny træner... Nyt træningssted, tænker jeg?

 

Du kender din hund bedst selv. Siger du han er usikker, så er det det han er. Og måske netop DERFOR, at han går og strinter så meget (sådan lidt, se alle sammen, jeg er ikke bange!-facade).

 

Hvis nogen som helst træner NOGENSINDE sagde, at min hund var ved at tage magten, ville jeg løbe skrigende bort :engel: Jeg tror simpelthen ikke på det over en dørtærskel. Vi er klogere end hunden, det er os, der leverer maden osv. Imo gør hunde bare, hvad de mener kan betale sig... Og det er så vores job, at ændre deres mening om, hvad der kan betale sig :-D

 

Hvis Manse er usikker, så er det det, du skal arbejde på at ændre. Kan din træner ikke give gode råd til dig, så må du finde en anden (hvilket jeg vidst allerede har givet udtryk for, at jeg umiddelbart synes, at du skal :genert: Medmindre vedkommende er rigtig god på alle andre måder).

 

Det blev sagt lidt ligeud, men jeg stejler simpelthen ved sådanne hundetrænere...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, ny træner... Nyt træningssted, tænker jeg?

 

Du kender din hund bedst selv. Siger du han er usikker, så er det det han er. Og måske netop DERFOR, at han går og strinter så meget (sådan lidt, se alle sammen, jeg er ikke bange!-facade).

 

Hvis nogen som helst træner NOGENSINDE sagde, at min hund var ved at tage magten, ville jeg løbe skrigende bort :engel: Jeg tror simpelthen ikke på det over en dørtærskel. Vi er klogere end hunden, det er os, der leverer maden osv. Imo gør hunde bare, hvad de mener kan betale sig... Og det er så vores job, at ændre deres mening om, hvad der kan betale sig :-D

 

Hvis Manse er usikker, så er det det, du skal arbejde på at ændre. Kan din træner ikke give gode råd til dig, så må du finde en anden (hvilket jeg vidst allerede har givet udtryk for, at jeg umiddelbart synes, at du skal :genert: Medmindre vedkommende er rigtig god på alle andre måder).

 

Det blev sagt lidt ligeud, men jeg stejler simpelthen ved sådanne hundetrænere...

helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter hundetræning igår er jeg blevet så frustreret at jeg har lyst til at sætte mig ned og tude!

 

Vi er tre hold til træning, og da min træner var syg kom vi over på et andet hold, som også er helt fint, da jeg ikk er helt tilfreds med min egen træner da jeg ikk synes hun har styr på ret meget, og bare går og små griner af en bestem hund som hele tiden ligger ned.... Men har dog også sagt at jeg ikk er tilfeds, men det er en hlet andet historie!

 

Men igår fik jeg så at vide at jeg skal få bedre øjenkontakt med Manse, og ved også godt at den nok ikk er helt som den skal være derude, men her hjemme er der intet problem....

Han mente at Manse er ved at få magten, og hvis jeg ikk gør noget ved det vil det ende galt.

Men nu er det bare sådan at Manse jo er meget usikker, og når vi er ude holder han øje med alt andet end lige mig. Jeg har prøvet at sætte mig ned til ham, men det hjælper ikk.... Hva skal jeg gøre????

 

En anden ting træneren sagde til mig, var at Manse ikk må gå og strinte så meget som han gør, for det ville også give ham mere "rygmærke", men synes jo også han skal ha lov til at tisse.... Fik at vide at to til tre gange er rigeligt, andet er ikk nødvendigt... Har han ret?

 

Vil jo kun det bedste for Manse og prøver virkelig alt hva der er i min magt til at gøre ham til en glad og tilfreds hund, synes bare det kan være enormt svært!

 

Jeg synes ærligt talt, at I skal finde et andet sted at træne. De der folk på den plads er jo desværre gået i stå omkring 1980 og det kan ingen hund eller ejer være tjent med.

 

Mht Manses strinteri, så synes jeg også I skal stoppe ham i det. Han har sikkert lige tisset inden I tog hjemme fra og så har han ikke nødigt at gøre det igen og igen og igen inden der er gået en time eller hvor længe I træner. Det her ikke sagt fordi, jeg tror, at han får for meget "rygmærke", men fordi en hanhund er en gris med det strinteri, hvis den uhindret får lov til det. Der er simpelhen ingen grænser...det kan være op ad fru Jensens trærækværk som hun er lige på vej ud for at male, det kan være op ad tøjstativer, der er stillet udenfor forretninger, det kan være på blomsterne eller frugten, der står til salg på torvet osv osv osv i en endeløs række. Nej, de der drenge har godt af at vide, at der er steder, hvor de kan strinte af hjertens lyst og så er der steder, hvor man bare ikke gør den slags...f.eks. på en træningsplads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Men igår fik jeg så at vide at jeg skal få bedre øjenkontakt med Manse, og ved også godt at den nok ikk er helt som den skal være derude, men her hjemme er der intet problem....

Han mente at Manse er ved at få magten, og hvis jeg ikk gør noget ved det vil det ende galt.

 

Spurgte du hvad træneren bygger den antagelse på? Kun på manglende øjenkontakt?

 

Men nu er det bare sådan at Manse jo er meget usikker, og når vi er ude holder han øje med alt andet end lige mig. Jeg har prøvet at sætte mig ned til ham, men det hjælper ikk.... Hva skal jeg gøre????

 

Se, det er jo sådan noget træneren skal kunne hjælpe dig med...

 

Men som Buddha siger så skal en adfærd bygges op trin for trin og hunden kun præsenteres for forstyrrelser den kan håndtere og stadig kunne have øjenkontakt når der bliver bedt om det. Så du skal muligvis lidt bagud i træningen og tage det derfra.

 

En anden ting træneren sagde til mig, var at Manse ikk må gå og strinte så meget som han gør, for det ville også give ham mere "rygmærke", men synes jo også han skal ha lov til at tisse.... Fik at vide at to til tre gange er rigeligt, andet er ikk nødvendigt... Har han ret?

 

Det kan han udmærket have ret i, men der skal jo andet og mere til for

at styrke en hunds selvtillid end at strinte.

 

Jeg beder nu også gerne mine kursister forsøge at forhindre at hundene tisser konstant til træning, men det er fordi hvis hunden går og strinter er dens fokus ikke på ejeren og træning og det bør det være når det lige præcis er træning der er på programmet nu.

 

Hvis hunden skal dele sin opmærksomhed mellem at opsøge tissesteder kan den selv sagt ikke samtidig være fokuseret på træningen. Så derfor vil jeg gerne have at hundene ikke får mulighed for at blive motiveret for at rende og markere under træning.

Ved at tillade hunden at rende og markere sender man et signal til den om at det ikke betyder noget videre, om den er opmærksom på ejeren eller ej og det er en misforståelse at sende dette signal hvis man samtidig forventer at få noget ud af træningen og forventer at få en lydhør og lydig hund

 

 

Vil jo kun det bedste for Manse og prøver virkelig alt hva der er i min magt til at gøre ham til en glad og tilfreds hund, synes bare det kan være enormt svært!

 

Uden at kende Manse eller dig vil jeg advare dig mod at komme til at tage så meget hensyn til ham, at du glemmer at stille rimelige krav til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ok, ny træner... Nyt træningssted, tænker jeg?

 

Du kender din hund bedst selv. Siger du han er usikker, så er det det han er. Og måske netop DERFOR, at han går og strinter så meget (sådan lidt, se alle sammen, jeg er ikke bange!-facade).

 

Hvis nogen som helst træner NOGENSINDE sagde, at min hund var ved at tage magten, ville jeg løbe skrigende bort :engel: Jeg tror simpelthen ikke på det over en dørtærskel. Vi er klogere end hunden, det er os, der leverer maden osv. Imo gør hunde bare, hvad de mener kan betale sig... Og det er så vores job, at ændre deres mening om, hvad der kan betale sig :-D

 

Hvis Manse er usikker, så er det det, du skal arbejde på at ændre. Kan din træner ikke give gode råd til dig, så må du finde en anden (hvilket jeg vidst allerede har givet udtryk for, at jeg umiddelbart synes, at du skal :genert: Medmindre vedkommende er rigtig god på alle andre måder).

 

Det blev sagt lidt ligeud, men jeg stejler simpelthen ved sådanne hundetrænere...

 

 

Jamen Bernersaurus, en hund kan jo sagtens tage magten, bare ikke på den måde folk ofte mener. Men den "kan tage magten" på den måde at den ikke gider samarbejde og kun vil det den selv har lyst til og faktisk udviser aggressivitet hvis den forsøges håndteret eller korrigeret.

 

Nogle små racer er eminente til at styre en hel husholdning hvis de har for vege ejere, der er en grund til at småterriere kaldes "terrorrister" :-D

 

Men det er et dumt udtryk der giver forkerte billeder ;-) altså det med at tage magten

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Bernersaurus, en hund kan jo sagtens tage magten, bare ikke på den måde folk ofte mener. Men den "kan tage magten" på den måde at den ikke gider samarbejde og kun vil det den selv har lyst til og faktisk udviser aggressivitet hvis den forsøges håndteret eller korrigeret.

 

Nogle små racer er eminente til at styre en hel husholdning hvis de har for vege ejere, der er en grund til at småterriere kaldes "terrorrister" :-D

 

Men det er et dumt udtryk der giver forkerte billeder ;-)

 

Sådan en Berner kender jeg...to af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter hundetræning igår er jeg blevet så frustreret at jeg har lyst til at sætte mig ned og tude!

 

Vi er tre hold til træning, og da min træner var syg kom vi over på et andet hold, som også er helt fint, da jeg ikk er helt tilfreds med min egen træner da jeg ikk synes hun har styr på ret meget, og bare går og små griner af en bestem hund som hele tiden ligger ned.... Men har dog også sagt at jeg ikk er tilfeds, men det er en hlet andet historie!

 

Men igår fik jeg så at vide at jeg skal få bedre øjenkontakt med Manse, og ved også godt at den nok ikk er helt som den skal være derude, men her hjemme er der intet problem....

Han mente at Manse er ved at få magten, og hvis jeg ikk gør noget ved det vil det ende galt.

Men nu er det bare sådan at Manse jo er meget usikker, og når vi er ude holder han øje med alt andet end lige mig. Jeg har prøvet at sætte mig ned til ham, men det hjælper ikk.... Hva skal jeg gøre????

 

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle have noget med magt at gøre :vedikke:

 

Som nævnt af andre i tråden, så er øjenkontakt en øvelse på lige fod med så mange andre øvelser, så I mangler bare træning i også at have øjenkontakt når der er forstyrrelser. Hvor ofte træner du øjenkontakt på gåturen, ude i haven og andre steder end lige netop inde i stuen?

 

Hvad mener du med at Manse er usikker, hvordan giver han udtryk for det? Og hvor gammel er det nu lige Manse er?

 

En anden ting træneren sagde til mig, var at Manse ikk må gå og strinte så meget som han gør, for det ville også give ham mere "rygmærke", men synes jo også han skal ha lov til at tisse.... Fik at vide at to til tre gange er rigeligt, andet er ikk nødvendigt... Har han ret?

 

Jeg syntes ikke at din hund skal have lov at markere på en træningsplads, du har jo luftet ham før I kom derhen, så han har ikke behov for at tisse der. Når han render rundt og bruger sin energi på at finde de rigtige steder at markerer, så mister han jo kontakten med dig, og de hunde der kommer efter jer kan have svært ved at koncentrere sig fordi han har markeret over det hele.

 

Jeg ville sige nej når han gør tegn til at tisse, og så ville jeg blidt trykke hans løftede bagben ned på jorden igen så det ikke er ham muligt at tisse, eller ganske simpelt bare trække ham væk derfra hvor han er ved at lette ben.

 

Hvad angår rygmærke, der kan være så mange årsager til hvorfor en hund har behov for at markerer lige der hvor den er, så jeg ville glemme alt om hvorfor, og så bare nøjes med at konkluderer, at han jo ikke er tissetrængende og det er forstyrrende for træningen, så derfor skal han altså ikke have lov at tisse nu.

 

Vil jo kun det bedste for Manse og prøver virkelig alt hva der er i min magt til at gøre ham til en glad og tilfreds hund, synes bare det kan være enormt svært!

 

Det kan være rigtig svært, især når man er lidt usikker på det hele og bare så gerne vil, det ender med at alting kan blive så kompliceret at man helt mister lysten. Men prøv at trække vejret, husk at Manse er en dejlig dreng og at I nok skal nå det hele :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar!

 

Jeg kan ikk skifte træningssted, der er ikk andre der vil ha ham pga. hans usikkerhed. Jeg har snakket med 4 her omkring, og de alle mener at han er bedre af alene timer.

 

I stuen går det helt fint med øjenkontakt, der kan vi holde den i ca et minut, vil jeg tro... Men så snart vi kommer ude for døren, er der ikk meget kontakt, men vil træne mere på det.

 

Med hensyn til strinteriet er det ikk kun til træning, det er også bare når vi går tur, men kan ikk lide at sige nej når han skal til det, for er bange for at han tænker at nu siger jeg nej til at tisse ude og han så begynder på det herinde, uden at vide hvordan en hund tænker :oops:

 

Manse´s usikkerhed er på mennesker, han kan ikk li fremmed og overhovedet ikk tæt på, han løber den anden vej, og hvis det ikk er muligt, måske fordi der kommer én fra den anden side, kryber han så langt ned som er muligt, og kravler hen af vejen...

Men der jeg træner nu, siger de at det vil hjælpe at komme til træning da der er mennesker og vil se at de ikk gør noget. Ved ikk om der er hold i det, da der ikk er sket det helt vilde i de to måneder vi har været der, men ting tager jo tid :-)

 

Manse er lige blevet 1 år.

 

Håber jeg har fået svaret på det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som du beskriver Manse, så tror jeg helt sikkert at du ville kunne have gavn af en god adfærdsbehandler, han lyder da ikke til at have det så rart :ae:

 

Jeg ville også lade min hund strinte lige så tosset på gåturene som han lyster, medmindre det selvfølgelig er op af noget han ikke må, det er kun på træningspladsen jeg ikke syntes det er ok :-D

 

Nu ved jeg jo ikke hvor slemt det er med Manse, men hans usikkerhed lyder slem, og så tror jeg ærlig talt ikke du får meget ud af at være på en træningsplads, han formår jo højst sandsynlig ikke at koncentrere sig om dig? Så jeg vil tro at enetimer er en god idé, og så ville jeg som sagt kontakte en adfærdsbehandler og få noget hjælp til hans usikkerhed. Og som du beskriver ham, så vil jeg give dig helt ret i at det er usikkerhed og bestemt ikke dominans!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du fortælle hva sådan en adfærdsbehandler går ind og gør?

Jeg har fundet en tæt her på som tager ca. 1500 kr, og det er jo gode penge givet ud hvis det hjælper, det er jo det samme som jeg har givet for 12 ugers hundetræning.

 

Jeg ved godt at han nok aldrig blir en hund som løber hen til fremmed, men bare at vi kan komme gående fordi er mit mål nået.

Den eneste gå tur han nyder er den om morgenen, men det er også så tidligt at vi næsten aldrig møder nogen.

 

Han tisser kun op af træet og lygtepæler og sådan, ikk cykler eller lignede som folk skal røre ved, for det vil jeg ikk ha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du fortælle hva sådan en adfærdsbehandler går ind og gør?

Jeg har fundet en tæt her på som tager ca. 1500 kr, og det er jo gode penge givet ud hvis det hjælper, det er jo det samme som jeg har givet for 12 ugers hundetræning.

 

Husk at adfærdsbehandler ikke er en beskyttet titel, så hver sikker på at vedkommende du har fundet også er dygtig, du kan evt. høre herinde om der er nogen der kender vedkommende.

 

Jeg har haft en adfærdsbehandler til min gamle hund, og var rigtig glad for det (han var også ekstremt nervøs). Hun kom ud og besøgte os i et par timer, her stillede hun en masse spørgsmål og observerede os sammen. Herefter tog hun med op i byen for at se hvordan han reagerede i disse situationer, herefter tog hun hjem og skrev en lille afhandling til mig, heri var der en beskrivelse af problemet og en vejledning i hvorledes vi skulle løse det (størstedelen af dette havde vi også talt om under besøget). Herefter kunne jeg frit kontakte hende (tlf. og email) med opfølgende spørgsmål, eller bare for at opdaterer om hvordan det gik.

 

Jeg ved godt at han nok aldrig blir en hund som løber hen til fremmed, men bare at vi kan komme gående fordi er mit mål nået.

Den eneste gå tur han nyder er den om morgenen, men det er også så tidligt at vi næsten aldrig møder nogen.

 

Det er da synd for jer begge to at han har det sådan :ae:

 

Men med en dygtig adfærdsbehandler og en masse arbejde fra din side af, så skulle I sagtens kunne komme til at gå tur uden at han er så nervøs.

 

Han tisser kun op af træet og lygtepæler og sådan, ikk cykler eller lignede som folk skal røre ved, for det vil jeg ikk ha.

 

Sådan ville jeg også lade min hund tisse, ingen problemer med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Bernersaurus, en hund kan jo sagtens tage magten, bare ikke på den måde folk ofte mener. Men den "kan tage magten" på den måde at den ikke gider samarbejde og kun vil det den selv har lyst til og faktisk udviser aggressivitet hvis den forsøges håndteret eller korrigeret.

 

Nogle små racer er eminente til at styre en hel husholdning hvis de har for vege ejere, der er en grund til at småterriere kaldes "terrorrister" :-D

 

Men det er et dumt udtryk der giver forkerte billeder ;-) altså det med at tage magten

 

Det vil jeg kalde forkælelse eller manglende træning, en blanding heraf :lol:

 

For som du siger, "tage magten" har den forkerte ladning, især når vi snakker hunde. Der bliver det ikke taget så figurativt, som det ellers burde, men derimod meget, meget bogstaveligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har brug for en figurant til at træne sammen med, så stiller Karla og jeg gerne op - Karla er ikke interesseret i andre hunde, så hun ville i 99% af alle tilfælde ignorere ham, med mindre han prøver at hoppe oven på hende ;-)

 

Så Vi kan træne i jeres umiddelbare nærhed, mens I træner kontakt...

 

Et tilbud, hvis du har lyst :-) der er ikke så langt til Kolding her fra Horsens...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder for mig også som om han er utrolig usikker - jeg ville nok fortsætte med at gå til træning - men snak med træneren om du ikke kan få lov at stå så du stå lidt længere væk fra de andre så han måske kun har hunde på den ene side - så kan han måske bedre fokusere på dig.

Træn øjenkontakt på pladsen lige som du gør hjemme i stuen - hver gang han ser op på dig - Klik/dygtig - og godbid

Tag evt. også ud på pladsen alene eller med en/to af hundene som han kan med og træn lidt med dem

Tisseriet - på gå ture - jo selvfølgelig skal han have lov at tisse - men ikke op af alt - jeg gider f.eks ikke at min hund pisser op af skralespande, bænke ect.

På træningspladsen - ingen pisseri - han burde være luftet af inden kan kommer

Det kan godt være fordi han er usikker han pisser - men stop det alligevel

 

fortsat held og lykke med din hund :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar og råd :-)

 

Lonny: Mange tak skal du ha, jeg har fået læst det igennem og det er helt sikkert noget jeg selv har lyst til at prøve. Altså at finde en adfærdsbehandler. Hvordan endte det med Baldur?

 

Amocca: Kunne helt sikkert godt tænke mig at prøve at træne sammen med dig, men kan ikk love at Manse kan lade Karla være, da han elsker at lege?

 

Bodeval: Jeg ved godt at han er meget usikker på sig selv. Men tror ikk det hjælper at alle de andre er på den ene side, for han er ikk bange for hundene, tværtimod.... Har endnu ikk mødt en hund Manse ikk vil hilse på, så længe ejeren ikk kommer for tæt på. Det er kun mennesker.

 

Men det mærkelig er, synes jeg i hvert fald, er at der er en hunds ejer på pladsen Manse er helt tosset med. Hun kan sagtens snakke med ham, han blir helt vild når han får lov, men så snart vi fjerner hendes hund, er ejeren ikk noget værd mere. Selvom Manse ikk "snakker" med hunden når han er oppe ved ejeren, men den er i baggrunden! Nogen der kan forklare hvordan det kan være? Hvis i forstår hva jeg har skrevet...

Guanomo: Jeg kan desværre ikk komme så meget før til træning da der er et hold inden os. Men kan selvfølgelig selv tage derud med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøver også når vi går tur, og går også okay om morgenen, men der møder vi som regel aldrig nogen. Men her om eftermiddagen og aftenen er der mennesker hele tiden, bor inde i byen.

Men har prøvet at tage ud til en skov her tæt på Kolding, men der var han også ret fjern, men det er jo også nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej Manse og Ejer.

Det med at tisse gjorde Luna også rigtig meget inden vi startede træningen, som jo er sammen med jer :) Hun kunne på en almindelig gåtur tisse op til 20 gange hvilket han også sagde jeg skulle have ændret på og må indrømme, jeg faktisk føler hun er blevet mere selvsikker, efter det er ændret, så måske det kan hjælpe Manse. ift øjenkontakt er Luna, som du så sidst, også lidt i sin egen verden, men tror også det passer lidt med, der er omkring 1 mdr til næste løbetid og det plejer hun at give ret kraftig udtryk for. Men jaa herhjemme er der absolut intet problem. Tænker lidt hvis det er kan vi da måske finde ud af noget med at gå nogle ture med hundene sammen eller noget, måske de kan styrke hinanden lidt og begge få lidt mere selvtillid og derfor måske blive lidt nemmere at arbejde med, ved ikke om det kan hjælpe nogle af dem, men man kan da altid prøve, hvis du skulle have lyst :)

 

- Bibi

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Luna.

 

Ej hvor dejligt at "se" dig herinde :-D

Jeg prøver også at han kun må tisse to, max tre gange, efter Kent´s mening. Men det er sgu svært, kan ikk li at sige nej og trække lidt i snoren når han skal til at tisse igen, men vil fortsat prøve på det, hvis det har hjulpet på Luna.

 

Hehe ja, det er nu godt I også er på holdet, så føler man sig ikk helt alene med en hund som ikk vil noget :-D

 

Men er da helt sikkert med på at komme ud og gå med jer, og det er Manse helt sikkert også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er sgu svært, kan ikk li at sige nej og trække lidt i snoren når han skal til at tisse igen, men vil fortsat prøve på det, hvis det har hjulpet på Luna.

 

Er det fordi du generelt ikke kan lide at sætte grænser eller synes du det er synd at nægte ham at markere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...