Gæst JulieHansen Skrevet Oktober 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 i lømmelalderen? Ja, fordi jeg tror, at min er for alvor kommet op i den & han er ikke engang 6 - men bliver det her starten af denne her måned. I dag på gåturen, hørte han slet ikke efter og når jeg sagde kom, hørte han sikkert - bare gå videre.. & han trækker som helved, mega stædig, skal ALTID snuse færdig, ellers nægter han at gå videre - ja, men så nem er jeg ikke;):banan: - Når han ser en hund, vil han over til den og vil ikke flytte sig og pvier og gør, når han er tæt på - man skulle tro at han har fået bank!:damn::damn: - ville lige høre, hvornår jeres kom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Min er 6½ måned og jeg synes faktisk ikke lømmelalderen er ret slem her jo han snuser helt forfærdeligt når vi går tur, og han prøver lidt flere grænser af herhjemme. Men hans indkald er fx blevet rigtig godt i løbet af de sidste 2 uger og han er meget mere opmærksom på mig når vi går tur Det kan være jeg trækker mine ord i mig om en måneds tid, men jeg havde frygtet denne alder og indtil videre er jeg meget lettet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Karlas såkaldte "lømmelalder" varede i ca 3 uger og bestod mest af, at hun glemte ting hun havde kunnet før... Hun var omkring 7 mdr da det startede... Jeg synes ikke det var slemt, hun har på alle tidspunkter reageret på indkald og gerne villet arbejde... desværre var hun ikke altid helt klar over hvad de der ting jeg sagde betød :lol: dæk forsvandt fx pludselig helt men tilgengæld kunne hun lige så pludseligt gå i snor uden at trække.... I de 3 uger det stod på, blev hun dog pludselig meget hvalpet i sin adfærd og gav sig til at æde ledninger og kradse i væggen - ting hun aldrig havde gjort før... det gik altsammen over lige så pludseligt som det kom... Tålmodighed er din ven... Lige med hensyn til at snuse færdig, hvorfor må han ikke det? Går du tur for hans eller din skyld? bare et spørgsmål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Ja, jeg tror nu at Chilli er født i lømmelalderen!! :blink: Hun er nu 20 mdr. og STADIG i lømmelalderen, ind imellem.....og lur mig, om ikke hun forbliver dér et godt stykke tid endnu - måske altid, hvem ved? :hmm: P.S. retfærdigvis skylder jeg vist min lille øjesten at nævne, at hun nu også ind imellem er ganske artig og dygtig og både hører efter, kommer prompte på indkald og udfører andre kommandoer til punkt og prikke...(når hun altså gider og ikke lige er igang med noget mere spændende..) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Ja, jeg tror nu at Chilli er født i lømmelalderen!! :blink: Hun er nu 20 mdr. og STADIG i lømmelalderen, ind imellem.....og lur mig, om ikke hun forbliver dér et godt stykke tid endnu - måske altid, hvem ved? :hmm: P.S. retfærdigvis skylder jeg vist min lille øjesten at nævne, at hun nu også ind imellem er ganske artig og dygtig og både hører efter, kommer prompte på indkald og udfører andre kommandoer til punkt og prikke...(når hun altså gider og ikke lige er igang med noget mere spændende..) Du står jo sådan set også midt i "lømmelalder nr 2" - den psykiske modning... glæd dig - hun bliver snart voksen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Karlas såkaldte "lømmelalder" varede i ca 3 uger og bestod mest af, at hun glemte ting hun havde kunnet før... Hun var omkring 7 mdr da det startede... Jeg synes ikke det var slemt, hun har på alle tidspunkter reageret på indkald og gerne villet arbejde... desværre var hun ikke altid helt klar over hvad de der ting jeg sagde betød :lol: dæk forsvandt fx pludselig helt men tilgengæld kunne hun lige så pludseligt gå i snor uden at trække.... I de 3 uger det stod på, blev hun dog pludselig meget hvalpet i sin adfærd og gav sig til at æde ledninger og kradse i væggen - ting hun aldrig havde gjort før... det gik altsammen over lige så pludseligt som det kom... Tålmodighed er din ven... Lige med hensyn til at snuse færdig, hvorfor må han ikke det? Går du tur for hans eller din skyld? bare et spørgsmål Jo, meeen hvis vi fx går, så vil han et sted hen, og trækker og hopper. - & hvis jeg "følger" ham, så tror han at det betaler sig at gøre det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Jo, meeen hvis vi fx går, så vil han et sted hen, og trækker og hopper. - & hvis jeg "følger" ham, så tror han at det betaler sig at gøre det! Brug det aktivt i stedetfor Hvis han gerne vil hen og snuse et eller andet sted, så må han det som belønning for at gøre noget for dig... fx give dig frivillig kontakt... på den måde træner du både kontakt og impulskontrol og I får begge hvad I vil have Start med at træne hjemme i stuen, at han skal kigge på dig (uden du siger eller gør noget som helst for at lokke ham), så får en guf. Når han er god til det hjemme i stuen, så tager du den med udenfor. Når han så begynder at "skabe sig" og vil et eller andet sted hen, så forholder du dig bare helt passivt... det sekund han falder ned og giver dig kontakt, roser du og skynder dig at give ham det han vil have: snusepletten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Du står jo sådan set også midt i "lømmelalder nr 2" - den psykiske modning... glæd dig - hun bliver snart voksen Jeg håber ved gud du har ret Luna er 19 måneder, og i hendes tidligere såkaldte kønsmodninger har der ikke været det helt store, der var en kort periode hvor hun gøede af farlige ting i mørket, og enkelte episoder hvor hun glemte tidligere indlært ting. Men for 3 uger siden kogte hendes hjerne vist over, og hun har vist et meget stort overskud af hormoner og energi, og den kombination er ikke særlig god :blink: Så igen, hvor jeg dog håber at du har ret, og det snart er overstået Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Jeg håber ved gud du har ret Luna er 19 måneder, og i hendes tidligere såkaldte kønsmodninger har der ikke været det helt store, der var en kort periode hvor hun gøede af farlige ting i mørket, og enkelte episoder hvor hun glemte tidligere indlært ting. Men for 3 uger siden kogte hendes hjerne vist over, og hun har vist et meget stort overskud af hormoner og energi, og den kombination er ikke særlig god :blink: Så igen, hvor jeg dog håber at du har ret, og det snart er overstået Karlas psykiske kønsmodning var laaaaangt værre end den fysiske... Hun underholdt fx et helt hvalpehold med hvordan en hund KAN opføre sig i den periode... Jeg havde hende med til teori, og hun skulle sådan set bare forholde sig roligt, måtte gerne vafle lidt rundt, men holde sig i ro! Hun valgte så istedetfor, at hun ville hyle! karte rundt! forsøge at klatre op af mig, mens jeg stod og snakkede... ville på skødet af folk og have kager fra bordet :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Karlas psykiske kønsmodning var laaaaangt værre end den fysiske... Hun underholdt fx et helt hvalpehold med hvordan en hund KAN opføre sig i den periode... Jeg havde hende med til teori, og hun skulle sådan set bare forholde sig roligt, måtte gerne vafle lidt rundt, men holde sig i ro! Hun valgte så istedetfor, at hun ville hyle! karte rundt! forsøge at klatre op af mig, mens jeg stod og snakkede... ville på skødet af folk og have kager fra bordet :stupid: Hvor er jeg glad for at høre at Luna ikke er den eneste, for det er sgu kommet lidt bag på mig, jeg mener, hun har altid været så rolig og nem, og i hendes fysiske kønsmodning var der kun ganske få ting der ændrede sig, og det var absolut til at leve med, men lige nu er hun ved at drive mig til vanvid, og hendes måde at gøre det på lyder lidt som Karla's, nemlig ved at være utrolig højtlydt og med rigtig meget indestængt energi som bare skal ud her og nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts