Hop til indhold

Racevurdering: Politiet tager fejl 3 ud af 4 gange


Umulia
 Share

Recommended Posts

Court Allows Breed Discrimination Lawsuit Against Denver to Proceed | Animals | Change.org

 

Ovenstående link er en artikel om byen Denvers hundelov, der er meget lig den danske - altså en række racer og blandinger af samme er forbudt.

Erfaringer viser nu at politiet kun vurderer blandingshunde korrekt i 25% af tilfældene, hvilket vil sige at et enormt antal "uskyldige" hunde aflives.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo desværre nok ikke bag på nogen...

 

Og jeg er spændt på hvordan sidste del af i år kommer til at se ud, politiet har nemlig fået pålagt at skaffe x antal sigtelser inden årets udgang (ligegyldigt hvad og hvor), og dette har allerede udmøntet sig i et tjek i en hundepark på Bornholm, her resulterede det i 10 sigtelser, hvoraf de 3 var vedr. listehunde, og resten var mgl. hundetegn, mgl. forsikring osv...

 

Det er jo en dejlig let måde at opnå sigtelser på, at begive sig ud hvor man ved der er mange hunde, og uværgeligt også mange lovbrydere (mgl. snor, forsikring, mundkurv osv...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo desværre nok ikke bag på nogen...

 

Og jeg er spændt på hvordan sidste del af i år kommer til at se ud, politiet har nemlig fået pålagt at skaffe x antal sigtelser inden årets udgang (ligegyldigt hvad og hvor), og dette har allerede udmøntet sig i et tjek i en hundepark på Bornholm, her resulterede det i 10 sigtelser, hvoraf de 3 var vedr. listehunde, og resten var mgl. hundetegn, mgl. forsikring osv...

 

Det er jo en dejlig let måde at opnå sigtelser på, at begive sig ud hvor man ved der er mange hunde, og uværgeligt også mange lovbrydere (mgl. snor, forsikring, mundkurv osv...)

 

Tjoo, men er det ikke det der skal til, at politiet skal ud, hvor mennesker og hunde færdes :genert:

 

Jeg mener, de der "elendige" fotovogne står jo også, hvor der er størst sandsynlighed for at folk køre for stærkt :oops:, og sprit-kampagner bliver gennemført t/Påske og i december, hvor der er erfaring for, at folk kører med sprut i blodet - resultatet er, at det virker, færre kører for stærkt (de steder) eller spritkørsel (i de perioder).

 

Jo, det er sk*de træls for dem det rammer, men jeg synes, det er OK, at folk fx. lære at deres hund altså SKAL have en forsikring og SKAL gå med hundetegn ..... rygtet om razziaer og årsagen hertil har det med at spredes, og så kan det være, at dem der ikke har tingene i orden får det :genert:

 

Plus jeg synes, det er den mest effektive udnyttelse af en knap ressource - politiet har altså ikke for meget tid ej heller til grov kriminalitet, og er Christiansborg eller andre for hippet på, at der skal opnås en eller anden dødsyg kvote, jamen, så gøres det lettest ved at tage i hundeskove etc. - jo hurtigere kvoten er i kassen, jo hurtigere kan fokus vendes til de alvorlige ting ...............

 

A9 *dødtræt af, at skytset altid vendes mod manden på gaden og ikke mod beslutningstageren*

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoo, men er det ikke det der skal til, at politiet skal ud, hvor mennesker og hunde færdes :genert:

 

Jeg mener, de der "elendige" fotovogne står jo også, hvor der er størst sandsynlighed for at folk køre for stærkt :oops:, og sprit-kampagner bliver gennemført t/Påske og i december, hvor der er erfaring for, at folk kører med sprut i blodet - resultatet er, at det virker, færre kører for stærkt (de steder) eller spritkørsel (i de perioder).

 

Jo, det er sk*de træls for dem det rammer, men jeg synes, det er OK, at folk fx. lære at deres hund altså SKAL have en forsikring og SKAL gå med hundetegn ..... rygtet om razziaer og årsagen hertil har det med at spredes, og så kan det være, at dem der ikke har tingene i orden får det :genert:

 

Plus jeg synes, det er den mest effektive udnyttelse af en knap ressource - politiet har altså ikke for meget tid ej heller til grov kriminalitet, og er Christiansborg eller andre for hippet på, at der skal opnås en eller anden dødsyg kvote, jamen, så gøres det lettest ved at tage i hundeskove etc. - jo hurtigere kvoten er i kassen, jo hurtigere kan fokus vendes til de alvorlige ting ...............

 

A9 *dødtræt af, at skytset altid vendes mod manden på gaden og ikke mod beslutningstageren*

 

jo men hvis de tager fejl 3 ud af 4 gange ?

Link til indlæg
Del på andre sites

jo men hvis de tager fejl 3 ud af 4 gange ?

 

Så:

1) har de brug for mere uddannelse (hvilket de ikke får, for det er der ikke tid eller penge til)

eller

2) så er der nogle/mange, der bliver uretmæssigt forespurgt/stoppet/tilbageholdt, og derefter har politiets ord for, at deres hund er ok og lovlig

 

- ski*de irriterende ja :!:

 

Men er den manden på gulvets skyld, at han ikke får de rigtige værktøjer til at kunne udføre sit job på en ordentlig måde og til mindst mulig gene for befolkningen ;-)

 

Du arbejder med IT, er det din skyld, at kvaliteten af dit arbejde ikke er "optimal", hvis du har en dos-maskine og et 56 kb modem til rådighed - eller er det længere oppe i systemet, at fingeren skal peges :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så:

1) har de brug for mere uddannelse (hvilket de ikke får, for det er der ikke tid eller penge til)

eller

2) så er der nogle/mange, der bliver uretmæssigt forespurgt/stoppet/tilbageholdt, og derefter har politiets ord for, at deres hund er ok og lovlig

 

- ski*de irriterende ja :!:

 

Men er den manden på gulvets skyld, at han ikke får de rigtige værktøjer til at kunne udføre sit job på en ordentlig måde og til mindst mulig gene for befolkningen ;-)

 

Du arbejder med IT, er det din skyld, at kvaliteten af dit arbejde ikke er "optimal", hvis du har en dos-maskine og et 56 kb modem til rådighed - eller er det længere oppe i systemet, at fingeren skal peges :engel:

 

hov hov :lol:

jeg har altså ikke skyldt skylden på budbringeren ;-)

 

jeg er helt på linie med at politiet har alt for få ressourcers til dyreområdet, specielt efter de nye stramninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoo, men er det ikke det der skal til, at politiet skal ud, hvor mennesker og hunde færdes :genert:

 

Jeg mener, de der "elendige" fotovogne står jo også, hvor der er størst sandsynlighed for at folk køre for stærkt :oops:, og sprit-kampagner bliver gennemført t/Påske og i december, hvor der er erfaring for, at folk kører med sprut i blodet - resultatet er, at det virker, færre kører for stærkt (de steder) eller spritkørsel (i de perioder).

 

Jo, det er sk*de træls for dem det rammer, men jeg synes, det er OK, at folk fx. lære at deres hund altså SKAL have en forsikring og SKAL gå med hundetegn ..... rygtet om razziaer og årsagen hertil har det med at spredes, og så kan det være, at dem der ikke har tingene i orden får det :genert:

 

Plus jeg synes, det er den mest effektive udnyttelse af en knap ressource - politiet har altså ikke for meget tid ej heller til grov kriminalitet, og er Christiansborg eller andre for hippet på, at der skal opnås en eller anden dødsyg kvote, jamen, så gøres det lettest ved at tage i hundeskove etc. - jo hurtigere kvoten er i kassen, jo hurtigere kan fokus vendes til de alvorlige ting ...............

 

A9 *dødtræt af, at skytset altid vendes mod manden på gaden og ikke mod beslutningstageren*

 

Hvorhenne ser du at jeg skyder skylden på politiet :vedikke:

 

Det er da fuldstændigt latterligt at kræve at de skal opfylde en bestemt kvote så politikerne kan bevise at politireformen virker, hvilket den jo så åbentlyst ikke gør hvis man er nødt til at fremtvinge at politiet skal ud og tage sig af de sager der løses hurtigst (og som regel ikke er så alvorlige) på bekostning af de tunge sager (der er mere alvorlige)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo en by i USA og ikke i DK artiklen omhandler..

 

Jeg tror næppe politiet i Denver og herhjemme har samme uddannelse..

 

Jeg er også sikker på at Politiet i Denver (der jo har specialenheder til at tage sig af ulovlige hunde ect) har en helt anden arbejdsgang..

 

Og så er der måske endda også flere hunde derovre der af de racer forbuddet omhandler..

 

Jeg må indrømme at jeg synes det er fint, politiet herhjemme går i hundeparker osv, for at få folk til at bruge mundkurven, have forsikring på hunden, have lovbefalet mærkning af hunden osv osv..

 

De kan bare ikke gøre det i de store områder med megen kriminailtet, hvor udbuddet af ulovlige hunde også er større og mere til gene for andre borgere..

 

Jeg er sikker på en oprydning i div ghettoområder vil gøre meget ved de overfald der til stadighed er fra vores hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...