Hop til indhold

Simba tuder...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

som hvis han havde været en ulv. Han lægger hovedet sådan helt tilbage...og så tuder han. Uhhhhhhhh...uhhhhhh.....

 

Hvad laver han ? Udover at tude. Kalder han på damerne ? Han er i hvert fald meget obs på det modsatte køn i denne periode.

 

Eller tuder han fordi han kan ?

 

Er Simba den eneste hund i verden, der tuder ?

 

Hvad sker der :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrhh det er så sødt, ikke?

 

Motor tuder rigtig tit, flere gange om ugen. Han kan tude efter damerne, men også hvis vi har haft hundebesøg og han vel savner hunden. Han kan endda finde på at tude fordi katten går på land og han gerne vil have, at han kommer tilbage. Så kan han tude af månen og nogle gange...... bare fordi :lol:

 

Jeg kan regne ud når det er kalde-tuden (lyder mere insisterende), andre gange er det roooolige, lange, fine hyl, det er dem jeg tolker som hyle bare for at gøre det. De er mere "sidder lige og synger for mig selv" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

som hvis han havde været en ulv. Han lægger hovedet sådan helt tilbage...og så tuder han. Uhhhhhhhh...uhhhhhh.....

 

Hvad laver han ? Udover at tude. Kalder han på damerne ? Han er i hvert fald meget obs på det modsatte køn i denne periode.

 

Eller tuder han fordi han kan ?

 

Er Simba den eneste hund i verden, der tuder ?

 

Hvad sker der :confused:

 

Bonnie tuder....meget og tit.:lol: Hun gør tilgengæld stort set aldrig, så jeg ser det som hendes måde at kommunikere på.

 

Hun tuder i glæde over at se os, hun tuder for at kalde på os hvis hun kan se os, men ikke kommer hen til os, hun tuder i frustration hvis andre ikke vil lege.......jeg tænker det er individuelt hvor meget en hund tuder, og hvorfor.

Men jeg håber sgu det er normalt for ellers er der vist ikke meget håb for Bonnie......:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen tak for lyn-svar alle sammen :5up: !!! Jeg har aldrig haft en hund, der tudede. Det har jeg så nu og den slags er helt normalt, kan jeg forstå. Ja, der kan man bare se og så må det så være sådan...selvom jeg synes, at det er lidt sært. Vilde dyr tuder. Tamhunde gør....eller et eller andet :mrgreen:

 

Og tak for video. Det startede en ny koncert :mrgreen: Hvor ser Cujo bare sød ud og så er det lidt sjovt, at han slutter hver udbrud med et smask :hjerte: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Enzo, den ene af vores Finske Lapphunde tuder ind imellem. Han gør det når vi kommer ind til udstillinger:stupid:, Der tuder han til Malamutterne svare. Så er der ro igen. Han kan osse gå ud i haven og tude, så står han og lytte efter svar. Han bliver ved til der bliver svaret af de Spidshunde der bor nogle kilometer væk, eller han bliver hentet ind. Når han får svar logre han vildt med hele bagenden:damn:. De to andre gør det kun hvis de har været alene hjemme og vi er for længe om at komme ind fra indkørslen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dolph tuder når der er damer i løb i nærheden - som verdens MINDSTE ulv.. Ret bedårende.. :-)

 

hver er videoen? :klap:

 

jeg har en mistanke om at cujo har udset sig en bestem tæve, har kun set ham haft de ture 3-4 gange på 2 ½ år .. så det må være en meget bestemt, dog gjorde han det også sidst han havde været bedøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skørt. De fleste hunde kan åbenbart finde på at tude ! Det er kun her i huset, det indtil nu ikke er forekommet. I det hele taget er der ikke meget lyd i Simba...og nå der så endelig er lidt lyd i ham, så står han ude i forhaven og tuder efter damerne, men han må vente må han. Nok er der en parringskærste til ham, men damen skulle først gå i løb i november, så tålmodighed og tavshed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle gør det i søvne. Vi fik et chok og troede han var ved at dø første gang, men nu vågner vi ofte bare og siger "rolig Dumle". Han gør det omkring en til to gange om måneden. Så sætter han sig op, åbner øjnene og så går sirenen igang, det lyder helt som den der "angreb fra luften chikane" nogle gange og bagefter ligger han sig ofte halvgryntende ned og sover videre :lol:

 

 

Har da vist egentlig video med det (man kan dog ikke se Dumle, for det er vist midt om natten, men man kan høre ham :lol:).

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle gør det i søvne. Vi fik et chok og troede han var ved at dø første gang, men nu vågner vi ofte bare og siger "rolig Dumle". Han gør det omkring en til to gange om måneden. Så sætter han sig op, åbner øjnene og så går sirenen igang, det lyder helt som den der "angreb fra luften chikane" nogle gange og bagefter ligger han sig ofte halvgryntende ned og sover videre :lol:

 

 

Har da vist egentlig video med det (man kan dog ikke se Dumle, for det er vist midt om natten, men man kan høre ham :lol:).

[media]

[/media]

[media]

[/media]

 

Hold da fest en lyd ! Var det sket midt om natten i mit soveværelse var jeg da omkommet af skræk, havde hylet op om varulve og hvad har vi :skraek::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da fest en lyd ! Var det sket midt om natten i mit soveværelse var jeg da omkommet af skræk, havde hylet op om varulve og hvad har vi :skraek::mrgreen:

Ja ikke :lol: Vi troede altså også han var lige ved at dø første gang og sprang op til ham, men så lagde kræet sig bare gryntende ned og sov igen :stupid:

 

århh han lyder så trist på den sidste video :ae:

 

Det gør han ja, sådan lyder han faktisk oftest og det skærer helt i hjertet når man hører det, men jeg kan jo ikke rigtig gøre ved hvis han savner en drømmeven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe hyler også :mrgreen:

 

Men mest kun, når vi ikke er til stede og telefonen ringer. Dvs. dengang jeg optog ham, når han var alene hjemme, fik jeg fanget ham på videoen, mens han hylede - kæft, det lyder sjovt, når det kommer fra sådan et dybt bernerbryst! :klap:

 

Hvis vi er i et andet rum end han og telefonen begynder at ringe, kan han også finde på at hyle :-D

 

Tror forresten stadig at jeg har videoerne? Fik bare aldrig gjort mere ved dem... Må lige undersøges senere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe hyler også :mrgreen:

 

Men mest kun, når vi ikke er til stede og telefonen ringer. Dvs. dengang jeg optog ham, når han var alene hjemme, fik jeg fanget ham på videoen, mens han hylede - kæft, det lyder sjovt, når det kommer fra sådan et dybt bernerbryst! :klap:

 

Hvis vi er i et andet rum end han og telefonen begynder at ringe, kan han også finde på at hyle :-D

 

Tror forresten stadig at jeg har videoerne? Fik bare aldrig gjort mere ved dem... Må lige undersøges senere!

 

Det var lige nøjagtig telefonen, der fik Simba i aktion herinde i huset i formiddags. Jeg havde godt nok hørt den der lyd udenfor et par gange i løbet af ugen, men jeg troede ærlig talt, at det var en ko på en af markerne i nærheden. De galper også op på en eller anden langtrukken måde, men det var ingen ko. Det var en Berner-Basse :mrgreen:

 

Og post endelig videoerne, hvis du har dem endnu ! Man kan ikke få nok hundetuderi !!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde godt nok hørt den der lyd udenfor et par gange i løbet af ugen, men jeg troede ærlig talt, at det var en ko på en af markerne i nærheden. De galper også op på en eller anden langtrukken måde, men det var ingen ko. Det var en Berner-Basse :mrgreen:

 

:sjov:

 

 

Her er Motor, 4 måneder gammel :lun:

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Det var lige nøjagtig telefonen, der fik Simba i aktion herinde i huset i formiddags. Jeg havde godt nok hørt den der lyd udenfor et par gange i løbet af ugen, men jeg troede ærlig talt, at det var en ko på en af markerne i nærheden. De galper også op på en eller anden langtrukken måde, men det var ingen ko. Det var en Berner-Basse :mrgreen:

 

Og post endelig videoerne, hvis du har dem endnu ! Man kan ikke få nok hundetuderi !!! :mrgreen:

 

Skal nok poste... Tændte computeren, hvor de måske ligger på for nogle timer siden. Det viste sig så bare, at min far ikke har fået opdateret anti-virus-programmet endnu, såååååå, abonnementet var udløbet og programmet inaktivt...... :shock: Skyndte mig at slukke den igen :genert:

 

Må huske min far på at opdatere, når han kommer hjem...!

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov:

 

 

Her er Motor, 4 måneder gammel :lun:

[media]

[/media]

 

Hvor er han bare kær, den bette mand ! Men jeg synes, at du ligefrem ROSER dyret :mrgreen:...men en samojede skal måske tude ? Jeg ved ikke om en Berner skal. Jeg ved heller ikke om jeg skal stoppe ham i det. På en måde kan det vel ikke forstyrrer nogle ? Alle naboer og genboer påstår jo, at han er så rolig og at de aldrig hører ham og når de ikke kan høre ham tænde af en gang imellem over folk, der f.eks. går på stien bag vores hus, så kan de sikkert heller ikke høre lidt tuden. Det lyder faktisk lidt sødt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare kær, den bette mand ! Men jeg synes, at du ligefrem ROSER dyret :mrgreen:...men en samojede skal måske tude ? Jeg ved ikke om en Berner skal. Jeg ved heller ikke om jeg skal stoppe ham i det. På en måde kan det vel ikke forstyrrer nogle ? Alle naboer og genboer påstår jo, at han er så rolig og at de aldrig hører ham og når de ikke kan høre ham tænde af en gang imellem over folk, der f.eks. går på stien bag vores hus, så kan de sikkert heller ikke høre lidt tuden. Det lyder faktisk lidt sødt :klap:

 

Først var Motor bange for pivdyret, men pludselig en dag satte han i et ulvehyl sammen med det - så skyndte jeg mig at lære ham at hyle på kommando (eller, på pivdyr rettere skrevet) :mrgreen:

 

Motor hyler så stille, så tror ikke naboerne er generede, jeg synes det er hjerteskærende sødt :lun:

 

Alle hunde bør da hyle lidt engang imellem. Én ting er kalde-på-damer hylen, men der er også dig-og-mig fællesskabs hylen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Først var Motor bange for pivdyret, men pludselig en dag satte han i et ulvehyl sammen med det - så skyndte jeg mig at lære ham at hyle på kommando (eller, på pivdyr rettere skrevet) :mrgreen:

 

Motor hyler så stille, så tror ikke naboerne er generede, jeg synes det er hjerteskærende sødt :lun:

 

Alle hunde bør da hyle lidt engang imellem. Én ting er kalde-på-damer hylen, men der er også dig-og-mig fællesskabs hylen :-D

 

*host* :pift:

 

Møffe... Dig-og-mig fællesskabshylen? :shock: Aldrig! Han glor på mig, når jeg hyler, som var jeg åndssvag :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...