Hop til indhold

HJÆLP Vores hund er begyndt at tisse indenfor

Gæst Rockymus
 Share

Recommended Posts

Gæst Rockymus

HJÆLP os... Vi har brug for nogle gode råd fra jer.

Vi har en Dansk/Svensk gårdhund (hanhund) som er 1 år og 2 måneder.

Han har altid været sød og dejlig og ikke lavet nogle problemer, heller ikke da han var hvalp :-D

Nu er han så begyndt at tisse indenfor!!! HVORFOR? Det begyndte for 2-3 uger siden hvor vi fandt 4-5 dråber på gulvet, typisk ved vores store plante i stuen. Så i sidste uge da vi kom hjem fra arbejde lå der en ordentlig tissetår op af/ved vores spisebord... Vi skældte ham ud og han lå i sin kurv i en time ca. Og siden der har han næsten tisset indenfor hver dag... :hmm:Når vi skælder ham ud ved han godt at det han har gjort er forkert, men hvorfor bliver han så ved med det???

Vi kan ikke forstå hvorfor han lige pludselig begynder på det nu, når der aldrig har været noget med ham og han kan sagtens holde sig de 8,5 time han er alene hjemme. Vi går med ham 30-45 min om morgen, når vi kommer hjem fra arbejde går vi med ham 1-1,5 time og så går vi igen inden vi går i seng også 30-45 min.

Vi har virkelig brug for jeres gode råd så vi kan få ham stoppet med det tisseri..

Hvad skal vi gøre??

Link til indlæg
Del på andre sites

i sidste uge da vi kom hjem fra arbejde lå der en ordentlig tissetår op af/ved vores spisebord... Vi skældte ham ud og han lå i sin kurv i en time ca. Og siden der har han næsten tisset indenfor hver dag... :hmm:Når vi skælder ham ud ved han godt at det han har gjort er forkert, men hvorfor bliver han så ved med det???

nej det gør han faktisk ikke, hunde kan ikke forbinde at blive skældt ud med noget han har gjort tidligere.

Hvis et tydeligt nej skal virke skal det falde i gernings øjeblikket.

Tisser han mere når i går tur end han plejer?

Er der sket noget nyt i hans/jeres liv fornyeligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

mit bud ville også være, at det er noget i jeres omgivelser, der gør at jeres søde hund reagerer sådan, det er måske hans måde, at fortælle jer det på, at der er noget han ikke er tryg ved eller ikke kan magte ændringer på.

:hmm:held og lykke fremover:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Nej det synes vi ikke han gør og han drikker heller ikke mere vand end han plejer... Og vi går med ham indtil han ikke har mere urin i sig..

Altså vi skal flytte i hus her til den første november men vi er ikke begyndt at pakke noget endnu.. Så på den måde "ved" han det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Hej Dinah

Ja han gør det kun når han er alene hjemme. For hvis han har brug for at komme ud så piver han. :-D så på det punkt er han dygtig.

Okay så må vi lade vær med at skælde ham ud, troede bare at han godt vidste at det var fordi han havde tisset indenfor som han ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dinah

Ja han gør det kun når han er alene hjemme. For hvis han har brug for at komme ud så piver han. :-D så på det punkt er han dygtig.

Okay så må vi lade vær med at skælde ham ud, troede bare at han godt vidste at det var fordi han havde tisset indenfor som han ikke må.

Så er sagen klar :slem:

Måske er han pludselig ikke så tryg ved at være alene hjemme mere.

I kunne evt optage ham med webcam via computerens eget program: movie-maker og se, hvornår det går galt.

derudover bør I nok starte forfra med alene-hjemme-træning. Når der nu ikke har været problemer før, så bør det være en let sag at øve op igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Hej Bøvle

Ja det kan godt være vi skal have hans aktiveringsbold frem igen hvor der er godbidder i.. Han har marvkødben men det venter han med at tygge i/spise indtil vi er kommet hjem.

Han er alene i 8,5 time og det er lang tid men det har han jo været fra han var lille hvalp. For der kørte vi ham jo ind i en rutine og der har heller ikke været noget siden, indtil for 2-3 uger siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Bøvle

Ja det kan godt være vi skal have hans aktiveringsbold frem igen hvor der er godbidder i.. Han har marvkødben men det venter han med at tygge i/spise indtil vi er kommet hjem.

Han er alene i 8,5 time og det er lang tid men det har han jo været fra han var lille hvalp. For der kørte vi ham jo ind i en rutine og der har heller ikke været noget siden, indtil for 2-3 uger siden.

Det tyder også på alene-hjemme-problemer :genert:

I er nødt til at starte forfra med den træning.

Ang marvbenet, så er det en god idé at tage det, når I kommer hjem. Så finder han ud af, at han KUN får det som noget hyggeligt, når han skal være alene hjemme:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville nok foreslå, at i trænede med det igen, og starte når i har god tid og føler i har overskud til det...evt. i weekenden og så fortsætte lige så snart i har tid til det i hverdagen...

man kunne også give den et stk. tøj der dufter af jer, som den kan få, når i er ikke er hj.

hvornår besluttede i jer for at flytte?

og er i ude i det nye hus nu?

men det gælder om at give din hund nogle succesoplevelser og tryghed. held og lykke:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Bøvle:

Vi besluttede at flytte for 2 måneder siden, så vi er selvfølgelig begyndt at ryde op i vores ting som bare skal ud men vi er ikke begyndt at pakke ned

endnu..

Nej vi er ikke ude i huset endnu og Rocky har heller ikke været med ude og se det.

Ja det må vi give ham så vi kan få ham tilbage på rette spor igen og så kan vi håbe på at det hjælper når han får en have han kan løbe rundt i :vuf:

Aslan:

Nej det har vi ikke men vi skal til dyrlægen i dag for hans ene øre driller lidt, det er blevet lidt rødt, så vi må prøve at høre dem.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

HJÆLP os... Vi har brug for nogle gode råd fra jer.

Vi har en Dansk/Svensk gårdhund (hanhund) som er 1 år og 2 måneder.

Han har altid været sød og dejlig og ikke lavet nogle problemer, heller ikke da han var hvalp :-D

Nu er han så begyndt at tisse indenfor!!! HVORFOR? Det begyndte for 2-3 uger siden hvor vi fandt 4-5 dråber på gulvet, typisk ved vores store plante i stuen. Så i sidste uge da vi kom hjem fra arbejde lå der en ordentlig tissetår op af/ved vores spisebord... Vi skældte ham ud og han lå i sin kurv i en time ca. Og siden der har han næsten tisset indenfor hver dag... :hmm:Når vi skælder ham ud ved han godt at det han har gjort er forkert, men hvorfor bliver han så ved med det???

Vi kan ikke forstå hvorfor han lige pludselig begynder på det nu, når der aldrig har været noget med ham og han kan sagtens holde sig de 8,5 time han er alene hjemme. Vi går med ham 30-45 min om morgen, når vi kommer hjem fra arbejde går vi med ham 1-1,5 time og så går vi igen inden vi går i seng også 30-45 min.

Vi har virkelig brug for jeres gode råd så vi kan få ham stoppet med det tisseri..

Hvad skal vi gøre??

Ok indrømmet jeg sidder med et lille lumsk smil, jeg tror bare jeres hund er begyndt at strinte indenfor :slem:

Det at i er begyndt at rydde op indenfor kan nemt udløse det, så rådet er radalon og så håbe at i kan gribe ham i det en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Hej Alle

Tak for jeres råd :-D

Vi var ved dyrlægen i går og fik konstateret at Rocky har fået blærebetændelse... sandsynligvis fordi han bader meget når vi er ved stranden, så der var en grund til at han var begyndt at tisse indenfor og ikke bare drenge streger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

Tak for jeres råd :-D

Vi var ved dyrlægen i går og fik konstateret at Rocky har fået blærebetændelse... sandsynligvis fordi han bader meget når vi er ved stranden, så der var en grund til at han var begyndt at tisse indenfor og ikke bare drenge streger..

Arh! Kender det godt... Min hanhvalp fik også blærebetændelse da han var 7½ mdr. Havde slet ikke regnet med det, da det ikke lige var faldet mig ind, at en hanhund 'kunne' få blærebetændelse. (Ved godt at en hanhund kan det i teorien, men troede ikke, at det var særligt sandsynligt..)

God bedring til ham:ae: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Bøvle: Jo tak :-D

Aslan: Ja vi har fået nogle piller han skal have 2 gange dagligt i 10 dage og så burde han være klar igen :5up: Ja det må vi og så skal han nok ikke lige bade det næste stykke tid, så vi må gå nogle længere ture i skoven i stedet for.

Rams: Det var heller ikke faldet os ind at det kunne være blærebetændelse for han har ikke været dårlig eller har gjort tegn til at han havde ondt ved at pive eller noget så vi troede jo bare at det var irriterende drenge streger men det kan en hanhund så også få..

Jo tak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae.. Dexter begyndte så at klynke og hyle en hel nat, så der var man ikke i tvivl om, at der var noget galt! Jeg troede jo så bare, at det var noget meget værre end 'bare' en blærebetændelse!! Så min hund kom både på smertestillende og penicillin.

Held og lykke med at få pillerne i ham.:-D For mig, der virkede det godt, hvis jeg puttede pillen ind i et stykke pølse, eller hvis jeg lagde en klat leverpostej ovenpå hans foder, hvor pillen så blev gravet godt ned i leverpostejen. Så spiste han pillen gladeligt:mrgreen:

Men det kommer selvfølgelig an på, hvor madglad hunden er:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rockymus

Rams: Nååh lille vovse.. Ja okay så ved man at der er noget galt. Vores har slet ingen ting sagt eller noget så det var lidt svært at gætte sig til.

Hehe det er på ingen måde et problem at få pillen i ham for den bliver lige delt i 2 og så pakker jeg dem ind i leverpostej og så bliver de spist. Han får dem lige som 2 godbidder :lol: Leverpostej er jo det bedste, i hvert fald for Rocky som er meget madglad :vuf:

Redigeret af Rockymus
Link til indlæg
Del på andre sites