Hop til indhold

Charles som adfærdsterapeut ♥


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Her er en lille video fra i går, hvor Charles er ude sammen med Paddy for anden gang. Første gang gik vi bare ved siden af hinanden, og lod Paddy snuse til Charles mens jeg distraherede ham med mad (Så han ikke snuste igen). Paddy kommer fra en puppyfarm et sted i Irland, og er "ikke helt som andre børn" :engel::mrgreen:

I går startede vi ud på samme måde, indtil Martin tog begge hunde. Målet er selvfølgelig at Martin kan tage Charles med ud til Paddy flere gange om ugen, også selvom jeg ikke er med (han lufter ham en time hver dag man-fre).

Paddy reagerer ofte meget kraftigt på fremmede mennesker, biler (især lastbiler), busser, alle fremmede hunde osv med kraftige udfald. Han er dog blevet meget bedre mens Martin har haft ham, men ifølge ejeren har han især problemer med store sorte hunde, så hvad var mere nærliggende end at han skulle blive venner med Charlie!

 

(tip: skrug ned for lyden, der er en meget streng blæst i mikrofonen)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ps. Hvordan har I lært Charles at gå så pænt, jeg kunne da vist godt bruge nogle fif :blink:

Ja det kan vi takke mig for :blink:, for da Charles var lille og ejeren ikke ville have at de forlod pensionens grund, gik jeg rundt mellem blokkene med klikker og kylling og øvede gå pænt for løs snor.

Han kan dog også godt finde ud af at trække hvis der er noget han godt vil hen til, men grundlæggende går han pænere end nogen af de andre hunde jeg har haft.

Det er nemmere at lære i en lukket verden end herude hvor virkeligheden spilder ind ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan vi takke mig for :blink:, for da Charles var lille og ejeren ikke ville have at de forlod pensionens grund, gik jeg rundt mellem blokkene med klikker og kylling og øvede gå pænt for løs snor.

Han kan dog også godt finde ud af at trække hvis der er noget han godt vil hen til, men grundlæggende går han pænere end nogen af de andre hunde jeg har haft.

Det er nemmere at lære i en lukket verden end herude hvor virkeligheden spilder ind ;-)

 

Helt sikkert, men det er jo nok ikke særligt realistisk for en "normal" hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Charles - f... hvor er han bare god :lun:

 

Er det den lille hund, jeg så et videoklip af da jeg var ovre hos jer (den der for rundt i huset og ikke var til at komme i nærheden af ?? - for hvis det er den så har Martin altså gjort det rigtig godt - sikke fremskridt :5up:, kan du ikke sende ham hjem til os og opdrage lidt på Alto og Sookie :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror slet ikke Alto og Sookie behøver noget som helst opdragelse, de lyder perfekte som de er :lun:

 

:lol: De er lige så perfekte som Sally :lun::mrgreen:

 

Imorges sad vi i sofaen i hver sin ende og drak kaffe. Sookie ligger sådan imellem os - og så syntes Alto at han også ville op :stupid: der var ca. 7,5 cm mellem Sookie og "fars" lår og det var der han ville op, hvorefter han planter sin fede pote på Flemmings lår og prøver at hoppe op :mrgreen: Vi fik så hurtigt omrokeret, så der var plads til os alle 4 :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...