Hop til indhold

Tang til hunde


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et problem.!

mine 2 dejlige malamutter, er ved at miste den sorte fave på næsen og den sorte fave omkrin ders øjne hvor ders pæls har været sort hvad kan jeg gøre ???

 

har læst lidt om tangmel.......

 

PS. håber der er en der kan hjælpe mig og mine 2 dejlige malamutter.!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er korrekt at tangmel kan styrke pigmenter på hunde.

Jeg har selv fremstillet tangmel af tang samlet ved danske kyster, det kan også bruges. Men den maskine jeg har til at formale det er i udu.

Men det er koncentreret. Af en indkøbspose med tang, får man vel en deciliter tangmel når først vandet er ude af det. En hund i malamutstørrelse skal derfor kun have en teskefuld (uden alt for meget top) om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er korrekt at tangmel kan styrke pigmenter på hunde.

Jeg har selv fremstillet tangmel af tang samlet ved danske kyster, det kan også bruges. Men den maskine jeg har til at formale det er i udu.

Men det er koncentreret. Af en indkøbspose med tang, får man vel en deciliter tangmel når først vandet er ude af det. En hund i malamutstørrelse skal derfor kun have en teskefuld (uden alt for meget top) om dagen.

 

jeg har jo lidt svært med at lave det selv man jeg må da prøve at købe noget tangmel/pulver et eller andet sted.

 

men tak for svaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har jo lidt svært med at lave det selv man jeg må da prøve at købe noget tangmel/pulver et eller andet sted.

 

men tak for svaret.

 

Ja det kan du, men jeg kan desværre ikke huske hvor. Jeg prøvede lige at google og fandt dette:

 

El-Kama Bio-Alg tangmel

 

Ellers kan man købe tørrede tang i helsekostbutikker og knuse det selv. Enten i en morter eller en elektrisk kaffemølle (jeg gjorde det sidste, da jeg gav tang til Luna som en del af en tidligere madplan)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tang er det samme som kelp. Det eneste du skal være opmærksom på med kelp er jod mængden. For meget jod kan være årsag til stofskifteproblemer så sørg for at jodmængden er deklareret på det produkt du køber.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...