Hop til indhold

dalmatiner nummer 2?


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Jeg gav i hvert fald det råd at man skulle tæmke sig godt om inden man vælger dalmatimer, fordi de kræver meget, synes jeg. men 2 kræver måske ikke dobblet så meget som 1 tænker jeg. Fordi de også aktiverer hinanden, forestiller jeg mig at de måske vil kræve lidt mindre af os. Der er selvfølgelig et træningshold mere vi skal afsted til, men det er vil vi jo også gerne :-)

 

Det er ikke min opfattelse. De gange, jeg har haft flere hunde, har de haft stor glæde af hinanden, ja, men de har krævet det samme af os. Der er ikke blevet mindre arbejde, tværtimod.

 

Nå projekt dalmatiner blev stoppet inden det rigtig kom i gang. den omtalte hund har fået et andet hjem. Det er faktisk rigtig godt for med de ting vores hunde-veninde fortalte om det denne gang tror jeg den ville passe dårligt ind hos os. Den var blevet mobbet i en hundepension en gang og havde siden ikke fået lov at hilse på andre hunde :???:

Og så var den ikke blevet luftet uden snor siden manden døe for et år siden, for den kom ikke når man kaldte. det ligger lidt for langt fra vores ideer om et hundeliv.

 

Det var vist godt, at hun fik en anden chance et sted, så hun måske kan få lov at løbe løs og møde andre hunde. Og nu har I åbnet øjnene for muligheden om hund nr 2 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh det var næsten en skam, hva :-) Vi så en dalmatiner i skoven i går, den var vildt flot, jeg skulle have nuppet den til jer :mrgreen:

 

Det med at få hund for sin hunds skyld, udover at jeg gerne vil have 2, så tror jeg faktisk også, at Motor ville blive ustyrligt glad for det. Han elsker at have besøg, og de gange vi har passet Samson har han virkelig været sjov, såsom at han egentlig ligger og sover men så vågner han og går lige hen og dutter Samson, og så går han i seng igen :lun:

Han holder også sådan øje med den anden hund, lige tjekker hvad den laver, at den er ok - agtig, svært at forklare.

 

Jeg gik tur med Motor og en eller anden type bulldog, det var så sjovt at kigge på de 2 hanhunde, de havde jo begge et job at udføre med alt strinteriet, men faktisk ikke rigtigt noget med at de MÅTTE strinte samme sted, det sjove var, at de begge gik og skævede til den anden og engang imellem stak de så hovederne sammen for at snuse til noget som åbenbart var værd at "kalde" på den anden for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min opfattelse. De gange, jeg har haft flere hunde, har de haft stor glæde af hinanden, ja, men de har krævet det samme af os. Der er ikke blevet mindre arbejde, tværtimod.

 

 

 

Det var vist godt, at hun fik en anden chance et sted, så hun måske kan få lov at løbe løs og møde andre hunde. Og nu har I åbnet øjnene for muligheden om hund nr 2 :-D

 

men det har vel ikke krævet DOBBELT så meget?

 

Ihh det var næsten en skam, hva :-) Vi så en dalmatiner i skoven i går, den var vildt flot, jeg skulle have nuppet den til jer :mrgreen:

 

Det med at få hund for sin hunds skyld, udover at jeg gerne vil have 2, så tror jeg faktisk også, at Motor ville blive ustyrligt glad for det. Han elsker at have besøg, og de gange vi har passet Samson har han virkelig været sjov, såsom at han egentlig ligger og sover men så vågner han og går lige hen og dutter Samson, og så går han i seng igen :lun:

Han holder også sådan øje med den anden hund, lige tjekker hvad den laver, at den er ok - agtig, svært at forklare.

 

Jeg gik tur med Motor og en eller anden type bulldog, det var så sjovt at kigge på de 2 hanhunde, de havde jo begge et job at udføre med alt strinteriet, men faktisk ikke rigtigt noget med at de MÅTTE strinte samme sted, det sjove var, at de begge gik og skævede til den anden og engang imellem stak de så hovederne sammen for at snuse til noget som åbenbart var værd at "kalde" på den anden for.

 

Jeg er helt sikker på at tacco ville elske at vi havde en hund mere. han er jo simpelthen så socialt anlagt :lun:

 

Det er også min erfaring, fra da jeg havde Shabi. :-)

 

 

Igen, men vel ikke dobbelt så meget?

 

Nej, den lød ikke lige til at passe ind, så det var nok meget godt, det ikke kom videre:-D

 

Jeg håber I finder nr 2 hund en dag, hvor det hele passer;-)

 

jeg er nu mest stemt for at vente, men lad os se hvad fremtiden bringer :mrgreen:

 

og nej det var ikke en opfordring til at poste dalmatinere i tusindvis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

men det har vel ikke krævet DOBBELT så meget?

 

 

 

Jeg er helt sikker på at tacco ville elske at vi havde en hund mere. han er jo simpelthen så socialt anlagt :lun:

 

 

 

 

Igen, men vel ikke dobbelt så meget?

 

 

 

jeg er nu mest stemt for at vente, men lad os se hvad fremtiden bringer :mrgreen:

 

og nej det var ikke en opfordring til at poste dalmatinere i tusindvis :mrgreen:

 

Jeg elsker at have to hunde - skal aldrig kun have en enkelt igen! De får utroligt meget ud af hinanden, og de er virkelig et team. Selvfølgelig kan det være rimelig belastende når de bakker hinanden op i et gø-anfald.. Men herhjemme hygger de sig virkelig sammen..

Leger lidt, dutter til hinanden, spiser sammen..

 

Selvfølgelig kræver det at man finde på ting de begge bliver glade og trætte hunde af - Bitten synes fx det er fedt at træne, mens Dolph er mere til lange tur og sporarbejde.. Men alt i alt, ingen fortrydelse her :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, men vel ikke dobbelt så meget?

 

Nej - nærmere halvanden gang så meget. Men det kunne nu også være rigeligt til tider. :blink:

 

Jeg syntes, at det var super hyggeligt at have to hunde, og Tyson var glad for at have hundeselskab. Men det VAR mere besværligt, bl.a. når de skulle til træning (men der er i jo så to om at dele det imellem jer), når de skulle passes, når vi skulle gå tur (jeg gik altid med dem sammen, og der var altså ingen af dem, der havde lært at holde sig på hver sin side uden at krydse ind over og bagom hinanden :mrgreen:) osv. Og jeg fik ikke trænet lige så meget med Tyson, som jeg plejer, hvilket jeg havde lidt dårlig samvittighed over.

 

Og ja, Tyson blev lidt mere "hund" til tider, men det syntes jeg egentlig var sundt for ham, han blev lidt mere selvstændig, synes jeg, og mindre fokuseret på sin moar. Til gengæld var det belastende, når en af hundene begyndte at gø af noget, for så støttede den anden jo op om det, og det var altså pænt svært at stoppe to hunde på én gang. :rolleyes:

 

Jeg ville da klart ønske, at det havde fungeret med Shabis alene-hjemme træning, for det vár hyggeligt med to vapser - og jeg ville da gerne have to hunde igen på et tidspunkt. Men jeg ville nok ikke kaste mig ud i det, hvis jeg samtidig havde et lille barn og i forvejen syntes, at jeg ikke altid havde helt nok tid til den hund, jeg havde i forvejen. Men det er jo bare mig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - nærmere halvanden gang så meget. Men det kunne nu også være rigeligt til tider. :blink:

 

Jeg syntes, at det var super hyggeligt at have to hunde, og Tyson var glad for at have hundeselskab. Men det VAR mere besværligt, bl.a. når de skulle til træning (men der er i jo så to om at dele det imellem jer), når de skulle passes, når vi skulle gå tur (jeg gik altid med dem sammen, og der var altså ingen af dem, der havde lært at holde sig på hver sin side uden at krydse ind over og bagom hinanden :mrgreen:) osv. Og jeg fik ikke trænet lige så meget med Tyson, som jeg plejer, hvilket jeg havde lidt dårlig samvittighed over.

 

Og ja, Tyson blev lidt mere "hund" til tider, men det syntes jeg egentlig var sundt for ham, han blev lidt mere selvstændig, synes jeg, og mindre fokuseret på sin moar. Til gengæld var det belastende, når en af hundene begyndte at gø af noget, for så støttede den anden jo op om det, og det var altså pænt svært at stoppe to hunde på én gang. :rolleyes:

 

Jeg ville da klart ønske, at det havde fungeret med Shabis alene-hjemme træning, for det vár hyggeligt med to vapser - og jeg ville da gerne have to hunde igen på et tidspunkt. Men jeg ville nok ikke kaste mig ud i det, hvis jeg samtidig havde et lille barn og i forvejen syntes, at jeg ikke altid havde helt nok tid til den hund, jeg havde i forvejen. Men det er jo bare mig. :-)

 

Jeg synes det har været tæt på det dobbelte. Mine hunde har også haft forskellige behov.

 

F.eks en voksen og en hvalp, hvor den voksne skulle trænes og luftes anderledes end hvalpen og omvendt.

 

En hund med dårlige ben og en med højere aktivitetsniveau.

 

Det kræver mere at skulle til træning med to. Man kan ikke træne to på samme tid.

 

Jeg synes ikke, man skal lufte mindre, fordi man får hund nr 2. De har stadig samme behov for at komme ud og opleve verdenen, selvom de har hinanden. Så det letter ikke hverdagen, at der kommer en hund mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det har været tæt på det dobbelte. Mine hunde har også haft forskellige behov.

 

F.eks en voksen og en hvalp, hvor den voksne skulle trænes og luftes anderledes end hvalpen og omvendt.

 

En hund med dårlige ben og en med højere aktivitetsniveau.

 

Det kræver mere at skulle til træning med to. Man kan ikke træne to på samme tid.

 

Jeg synes ikke, man skal lufte mindre, fordi man får hund nr 2. De har stadig samme behov for at komme ud og opleve verdenen, selvom de har hinanden. Så det letter ikke hverdagen, at der kommer en hund mere.

 

Det er også grunden til, at jeg ikke får en hvalp nu, selvom jeg godt kunne tænke mig det. Jeg tror simpelthen, at det bliver for meget arbejde som mig, så længe jeg er alene, når både hvalpens og den voksne hunds behov skal dækkes. Da jeg fik Shabi var hun bl.a. valgt udfra, at det skulle være en voksen hund med samme energiniveau, aktiveringsbehov og "interesser" som Tyson.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil bare tage fat i een kommentar

 

"at du håber de aktiverer hinanden"

 

jeg tror snarere det skal omformuleres til at de nu bliver to til at aktiverer dig.

 

Ikke at jeg synes det er en dårlig ide og nu da du har en dalamatiner så ved du jo formeodentlig alt om at det ikke er den letteste hund at have,

 

en hund har behov for at der sker et eller andet kvalitativt og aktivt omkring 6 timer hvert døgn- to hunde har også brug for at der sker noget omkring 6 timer hvert døgn x 2. det meste kan de lave sammen - men behovet er der stadigt ligesom du skal huske på at det er en voksen hund I får ind- hvis det var en hvalp var der et opdragelsesaspekt idet- det vil der jo ikke være her - derimod evt territorialkampe og hieraki mv......som kan betyde at I feks er nødt til at træne dem hver for sig.

 

jeg synes faktisk argumentet med I gerne vil noget mere agility er et rigtig godt argument - spørgsmålet er om det er nok for hunden.

 

jeg synes også at tage den hjem på prøve i et par uger er en anden rigtig god overvejelse og her kan man jo evt knytte en tester- som kan være med i helhedsvurderingen af hunden.......det er jo en kæmpebeslutning fordi det kan blive alt fra rigtig fedt til et mareridt med to lømler der teamer op konstant imod jer ,'

 

ps jeg kunne også falde for fristelsen :vuf::vuf:

men gør det ikke - :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...