Hop til indhold

Hjælp mig med race osv tak :)


Gæst vuf
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg har søgt en del på nettet efter forskellige racer osv. Mit fokus er pt. Springerne, jeg har set denne video på yt men er lidt usikker på racen.

 

youtube.com/watch?v=um3dJcfl2UM

 

Jeg tror det er:

English Springer Spaniel (black/white, standard)

 

Efter at have kigget div. opdrættere igennem lader det ikke til at jeg kan finde nogle der ligner den i videoen, hvilket gør jeg er i tvivl.

Har prøvet at sammenligne med "Welsh" udgaven, men som sagt er i tvivl. Mit bedste bud hvis ikke overnævnte er sandt, må være welsh/english forældre, syntes især ørene minder om en blanding.

 

Nogle af de hunde jeg har set på, er "duperet" eller hvad det nu hedder (halen klippet), og sammenligner jeg med race beskrivelserne er det også med til at forvirre.

 

på forhånd tak

/vuf

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Jeg har søgt en del på nettet efter forskellige racer osv. Mit fokus er pt. Springerne, jeg har set denne video på yt men er lidt usikker på racen.

 

youtube.com/watch?v=um3dJcfl2UM

 

Jeg tror det er:

English Springer Spaniel (black/white, standard)

 

Efter at have kigget div. opdrættere igennem lader det ikke til at jeg kan finde nogle der ligner den i videoen, hvilket gør jeg er i tvivl.

Har prøvet at sammenligne med "Welsh" udgaven, men som sagt er i tvivl. Mit bedste bud hvis ikke overnævnte er sandt, må være welsh/english forældre, syntes især ørene minder om en blanding.

 

Nogle af de hunde jeg har set på, er "duperet" eller hvad det nu hedder (halen klippet), og sammenligner jeg med race beskrivelserne er det også med til at forvirre.

 

på forhånd tak

/vuf

 

Så vidt jeg kan se er hunden på billedet en sort hvid springer. Halekupering er forbudt i DK; men ikke i racens hjemland England

 

Du skriver ikke hvad du vil bruge hunden til; men prøv at kigge på www.tacora.dk, så bliver du måske hjulpet lidt på vej !

 

:vinken: venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er "nybagt" welsh ejer, og skal i næste måned, faktisk have nummer 2, den næste jeg henter skal bruges som jagthund, ham jeg har nu ( en skøn omplacerings han ), er en rigtig god familiehund, som jeg bruger til udstilling og som undevisningshunds hund i DKK regi ( Barn/Hund ).

Jeg er faldet for welshens skønne sind, og smukke ydre.

www.purreskoven.weebly.dk

 

Og som Steen skriver er kupering forbudt i DK, undtaget visse racer.

Held og lykke, med at finde hunden for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok så jeg var ikke helt forkert på den.

 

Jeg skal bruge hunde som alm. familie hund, intet jagt.

 

men kikker bare osv, har ikke mulighed for at få hund hvor jeg bor pt desværre.

 

tak for svaret.

 

/vuf

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...