Hop til indhold

Kan en hund flytte mellem hjem

Gæst xpige
 Share

Recommended Posts

Hej alle skønne hunde ejere! :-D

Jeg har ikke nogen hund, men går og tænker meget over det.

Så derfor kommer der nu et lille mystisk spørgsmål jeg ved i kan svare på :b

Har hørt at en hund jo knytter sig til ejeren og derfor sagtens ville kunne flytte mellem hjem og sammen tid føle sig tryg og have et godt hundeliv...

Fx. at hunden ryger mellem to hjem.

Er det mon rigtigt? Har jo også hørt at hunden har brug for ens rammer.

Et af mine skøre spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

På forhånd tak! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du mener at flytte mellen to hjem som et skilsmissebarn, mellem to "ejere" vil jeg anbefale at det ikke gøres.

Men der findes hunde der lever samen med vagabonder eller i cirkus som er på farten hele tiden og det kan de befinde sig udmærket ved. Forudsat at hunden er sammen med de samme mennesker/dyr.

Dog har alt sine begrænsninger. Her i byen bor der (sommetider) nogen der valfarter mellem Danmark og Sverige hele tiden. Der kræves jo ormekure og jeg ved ikke hvad, og det kunne deres hund ikke tåle - hvilket dog ikke afholdt dem fra at fortsætte med at rejse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hørt at en hund jo knytter sig til ejeren og derfor sagtens ville kunne flytte mellem hjem og sammen tid føle sig tryg

Jeg tror ikke at hunden ville føle sig tryg i den første tid hos den/de nye ejere. Den skal jo vænne sig til nye omgivelser, lugte, mennesker og måske også nye regler og rytmer.

Man plejer at sige, selvfølgelig med undtagelser, at jo ældre hunden er, jo længere tid tager det for den at falde til i det nye hjem.

En hvalp på 10 uger vil f.eks højst sandsynligt falde hurtigere til, end en hund på 10 år.

EDIT: ...Og jeg tror så jeg har misforstået dit spørgsmål :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en del hunde, der ofte passes eller bor hos familie i perioder, vel især ferier eller i uger med for meget arbejde.

Men hundene er voksne og er så hos dem, jeg kender hos ejeres forældre, der ikke arbejder, så der er hygge , gåture og arbejde i haven.

Hunden er jo kommet der jævnligt fra hvalp af, og finder dem ikke underlige eller utrygge, men velafbalancerede og glade..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu tager det fiktive eksempel, at dine forældre er skilt og du stadig bor hjemme og hunden i hverdagen er din hund, så ville den godt - efter min mening - kunne flytte med dig mellem dine to hjem hos hver af dine forældre, hvis de var enige om, hvad hunden måtte og ikke måtte.

Hvis det er hundens ejer, handler what ever, der flytter med hunden mellem to hjem kan jeg ikke se, hvad problemet ville være, hvis der var enighed om reglerne for hunden i de to hjem. På samme måde, hvis du og hunden flyttede mellem dit og kærstens hjem osv.

Link til indlæg
Del på andre sites