Hop til indhold

Ikke for sarte/følsomme sjæle (video)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Ekstra Bladet - Uhørt ondskab: Kyler hundehvalpe i flod

 

 

........ jeg kan ikke sætte ord på hvilke følelser denne video vækker i mig - jeg er i fuldstændig og aldeles chok.

 

5 af hvalpene blev senere fundet og reddet i land af en ældre dame. Den 6. hvalp blev ikke fundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I en kroatisk avis fortæller moderen til den ulykkelige lille pige, at datteren modtager psykologhjælp for at komme gennem omverdenens massive opmærksomhed og had. Pigen og hendes familie kan samtidig se frem til en bøde på op til 5000 euro.

 

 

 

 

Er det bare mig der overhovedet ikke føler nogen sympati for pigen?

 

 

Jeg synes der har været utroligt mange af sådanne slags videoer ud - først bliver der sat ild til et marsvin, så en hund der bliver kastet ud fra en bro, så en kat i skraldespanden, og nu dette?

Jeg forstår ikke, hvad der får folk til at gøre sådanne ting, og jeg forstår da slet ikke behovet for at filme det og uploade det på nettet.

Hvad er det man vil sige med de handlinger?

"Hej, jeg er et psykisk ustabilt menneske, der ikke er i stand til at føle nogen form for empati og ikke har et problem med at torturere og slå uskyldige væsner ihjel"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Jeg var også chokeret over historien, nu er jeg også chokeret over historien ingen ende har, hvalpe redet af ældre kvinde, hvalpe ikke redet, pigen gået fri for straf på grund af alder osv. :hmm:

 

Jeg ved ikke om det er underholdning for underholdningens skyld, eller det er oplysning for oplysningens skyld, men en smule forbløffet er jeg :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg synes det er utroligt at der hele tiden dukker nye film op på nettet.

 

det startede med filmen, hvor dyrene blev flået levende.. og smidt i containere halv-levende..

og derefter hunden ud over broen.. etc etc.

 

bliver stadig chokeret, og får stadig ødelagt min dag, af en utrolig rådden film, med nogle utrolig rådne mennesker i! .. og en masse stakkels dyr!

:evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
jeg synes det er utroligt at der hele tiden dukker nye film op på nettet.

 

det startede med filmen, hvor dyrene blev flået levende.. og smidt i containere halv-levende..

og derefter hunden ud over broen.. etc etc.

 

bliver stadig chokeret, og får stadig ødelagt min dag, af en utrolig rådden film, med nogle utrolig rådne mennesker i! .. og en masse stakkels dyr!

:evil::evil::evil:

 

 

Et eller andet sted er det vel i orden at historierne kommer så hurtigt frem.

For 25 år siden havde det kun været ganske få der havde hørt endsige læst om de ting. Vi ville først have fået viden om det måske måneder eller år senere.

Men det er uhyggeligt men jeg tror ikke at mennesker er blevet mere rå og ufølsomme ,vi hører bare alle historierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Et eller andet sted er det vel i orden at historierne kommer så hurtigt frem.

For 25 år siden havde det kun været ganske få der havde hørt endsige læst om de ting. Vi ville først have fået viden om det måske måneder eller år senere.

Men det er uhyggeligt men jeg tror ikke at mennesker er blevet mere rå og ufølsomme ,vi hører bare alle historierne.

 

 

selvfølgelig er det fint at historierne kommer hurtigt ud i medierne! det får også folk til at spærre øjnene lidt ekstra op, rundt omkring.

samtidig som det er med til at finde den skyldige.

Men alligevel, så bliver jeg stadig sur og irriteret!

 

Men valget ville være at leve i uvidenhed.. det ville jeg heller ikke. vi bliver alle sammen nødt til at åbne øjnene for hvad der sker rundt omkring os, og prøve at forebygge fremtidige lignende cases.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
selvfølgelig er det fint at historierne kommer hurtigt ud i medierne! det får også folk til at spærre øjnene lidt ekstra op, rundt omkring.

samtidig som det er med til at finde den skyldige.

Men alligevel, så bliver jeg stadig sur og irriteret!

 

Men valget ville være at leve i uvidenhed.. det ville jeg heller ikke. vi bliver alle sammen nødt til at åbne øjnene for hvad der sker rundt omkring os, og prøve at forebygge fremtidige lignende cases.

 

 

Præcis.

Vi kan bruge det til at indskærpe overfor vore børe hvad der er god og hva der er dårlig opførsel. Så vi ikke ender med at se en af vores børn på youtube i færd med at lave noget L...

Link til indlæg
Del på andre sites

Specielt det der "Weeee" hun udbryder, da hun når til den 3. sidste hvalp... Det er dybt foruroligende :shock:

Lupus var meget forvirret over de stakkels hvalpes piven.

Nej ingen sympati for den pige. Der kan man virkelig snakke om psykopatiske træk, ligesom med alle andre børn der mishandler dyr på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men særligt i dette tilfælde har hun skudt sig selv gevaldigt i foden ved at oploade videoen, der tilsyneladende er for hyggens skyld (jeg kan ikke lade være med at undres over hvor f* hun har fået de hvalpe fra?)

 

Tænk på al den dyremishandling der stadig sker over hele verden,

men som ikke bliver filmet - de slipper ustraffet og gør det måske gerne igen! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt på om dyreetik er noget andet i Bosnien eller hvor det nu var den her video stammer fra...at det bare er sådan man slipper af med uønskede hvalpe / killinger / what ever.

 

Tro endelig ikke at jeg forsvare hende. Prøver bare at finde en forklaring.

 

Jeg kan godt forestille mig at fattigdom er mere udbredt i Bosnien, men hun står jo og synes det er sjovt at se hvor langt og højt hun kan kaste hvalpene :evil:

 

Men jeg er da ikke i tvivl om at der stadig bliver druknet hvalpe og killinger i Danmark idag. Det er dyrt at aflive ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...