Hop til indhold

hjælp !!!


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg ved ik om det er her inde jeg skal skrive dette:

 

min malamut hanhund på 17 mdr. er begyndt at stoppe op når vi går tur mellem 3 til 9 gange på hver tur hvor han bare ik ville gå længer han stopper helt op også selvom jeg prøver at hive ham frem i snoren men en godbid hjælper med nød og næppe men det er kun den første halve time han gør det og vi går ca 45 til 50 min på hver tur. 3 gange om dagen

og det er sker nesten lige når vi er gået ca efter 5 til 10 min stopper han første gang.

 

vi er lige flyttede i hus hvor der er en tappe op til vores værlse en af de første gange han gik op af den snuplet han da det er en glat trætrappe

siden har han ik gået op af den kun når man har en godbid i hånden hjælper det moske

 

det er først her for 1 uge siden han begynte at gøre det og det er ca 14 dage siden han faldt på trappen moske har det noget med det at gøre at han stopper op når vi går men ved det ik derfor spør jeg jer her inde

 

håber der er en her inde der kan hjælpe mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der noget han er blevet bange for på jeres gå tur? Nye lyde, bevægelser eller andet? Jeg tænker hvis det er de samme steder han stopper op og hvis I lige er flyttet, er der måske noget der skræmmer ham. Prøv at holde øje med hans signaler. Er han spændt op eller afslappet eller hvordan er han i forhold til hvordan han plejer at være.

 

Ellers ville jeg prøve at mærke om han måske skulle have ondt i et knæ eller hoften.

 

Håber du finder en løsning på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke lade være med at tænke, at han måske har slået sig mere, end I kan se/regner med, da han faldt, så han kan evt være øm eller have ondt i leddene. Hvis han har ondt i leddet, så vil det specielt generer ham, når han er kold - altså i starten af en gå-tur, og efterhånden som leddet bliver varmet op, så bliver det mindre ømt, og derfor mindre generende.

Jeg ville nok vælge lige at få min dyrlæge til at tjekke, om der er noget ømhed - men jeg er så også farvet af at have en hund med slidgigt. Så jeg reagerer på sådanne signaler, når jeg ser dem:-D, og render til dyrlæge i tide og utide:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke lade være med at tænke, at han måske har slået sig mere, end I kan se/regner med, da han faldt, så han kan evt være øm eller have ondt i leddene. Hvis han har ondt i leddet, så vil det specielt generer ham, når han er kold - altså i starten af en gå-tur, og efterhånden som leddet bliver varmet op, så bliver det mindre ømt, og derfor mindre generende.

Jeg ville nok vælge lige at få min dyrlæge til at tjekke, om der er noget ømhed - men jeg er så også farvet af at have en hund med slidgigt. Så jeg reagerer på sådanne signaler, når jeg ser dem:-D, og render til dyrlæge i tide og utide:lol:.

 

så har jeg været til dyrlæge med ham og der var ik noget i galt heldige vis

fik af vide at han er meget stresset og ved ik hvad jeg skal gøre ved det.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis dyrlægen ikke kan hjælpe så vil en adfærdsbehandler kunne hjælpe med en udredning og en vurdering.

 

Hvordan er han i forhold til dine andre hunde? Fungerer han fint med leg og hygge med dem?

Bliver han kanøflet, holdt udenfor eller andet?

 

Hvis der er en ubalance i relationerne til andre hunde/familien kan man behandle nok så meget medicinsk, men jeg synes du skulle prøve Baldrian evt. sammen med Zylkené og se om det giver lidt ro på ham.

 

Stress kan også opstå af smerter (jeg ved du har været til dyrlægen) og så hjælper alt andet heller ikke.

 

Hvad sagde dyrlægen helt præcist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis dyrlægen ikke kan hjælpe så vil en adfærdsbehandler kunne hjælpe med en udredning og en vurdering.

 

Hvordan er han i forhold til dine andre hunde? Fungerer han fint med leg og hygge med dem?

Bliver han kanøflet, holdt udenfor eller andet?

 

Hvis der er en ubalance i relationerne til andre hunde/familien kan man behandle nok så meget medicinsk, men jeg synes du skulle prøve Baldrian evt. sammen med Zylkené og se om det giver lidt ro på ham.

 

Stress kan også opstå af smerter (jeg ved du har været til dyrlægen) og så hjælper alt andet heller ikke.

 

Hvad sagde dyrlægen helt præcist?

 

Jo, men siger I ikke tit, at dyrlægen ikke opdager alt, men at en tur til en kiropraktor kan være en ide...måske også for den her hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...