Hop til indhold

Anbefal mig..


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

.. et hundebur :mrgreen:

 

Sagen er den, at jeg kraftigt overvejer at gøre Luppe til en 2 sæders dyt og så installere et hundebur.

 

Vi bruger sikkerhedssele lige pt., og det har fungeret upåklageligt, men af praktiske årsager tænker vi nu i bur.

 

Jeg har luret rundt omkring og har umiddelbart fået smag for Variocage http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=1&sub=1

Er der nogen der har gode / dårlige erfaringer eller rygter de ønsker at dele ud af? :-D

 

Andre forslag er også velkomne, kravene er som følger:

- Sikkerhed kommer i 1. række, hvorfor "kaninbure", plastik transportkasser o. lign. ikke har interesse.

 

- Størrelsen HAR betydning, da jeg kører en VW Lupo, en lille bitte dyt.

 

- Mulighed for dobbeltbur er et krav, da familien nok skal udvides på et tdispunkt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde selv kig på VarioCage, da jeg skiftede bil :-D men min hr. broder nedlagde veto :roll: noget med, at han kendte en, der havde fået det udskiftet 2-3 gange på ét år, primært pga rust :???:

 

Så nu går jeg og venter på et fra Bach Techinal ApS med indbygget nødudgang und alles :-D

 

Jeg har også hørt meget godt om Hakon bure samt bure fra Vordingborg Hundesport

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om variocage, forhandler dem selv netop fordi de er så sikre. De er noget af det mest sikre du kan få til din hund. De er TÜV godkendt. Kan desværre ikke have et dobbelt bur i min egen bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt noget dårligt om variocage, forhandler dem selv netop fordi de er så sikre. De er noget af det mest sikre du kan få til din hund. De er TÜV godkendt. Kan desværre ikke have et dobbelt bur i min egen bil.

Fås de i forskellig størrelser og er der nødudgang. Vi overvejer bur til Groa når Volvoen skal skiftes ud til efteråret. ved endnu ikke om vi får brug for to bure.

Link til indlæg
Del på andre sites

.. et hundebur :mrgreen:

 

Sagen er den, at jeg kraftigt overvejer at gøre Luppe til en 2 sæders dyt og så installere et hundebur.

 

Vi bruger sikkerhedssele lige pt., og det har fungeret upåklageligt, men af praktiske årsager tænker vi nu i bur.

 

Jeg har luret rundt omkring og har umiddelbart fået smag for Variocage http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=1&sub=1

Er der nogen der har gode / dårlige erfaringer eller rygter de ønsker at dele ud af? :-D

 

Andre forslag er også velkomne, kravene er som følger:

- Sikkerhed kommer i 1. række, hvorfor "kaninbure", plastik transportkasser o. lign. ikke har interesse.

 

- Størrelsen HAR betydning, da jeg kører en VW Lupo, en lille bitte dyt.

 

- Mulighed for dobbeltbur er et krav, da familien nok skal udvides på et tdispunkt!

Lyder som en rigtig god ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
Fås de i forskellig størrelser og er der nødudgang. Vi overvejer bur til Groa når Volvoen skal skiftes ud til efteråret. ved endnu ikke om vi får brug for to bure.

 

jo der er nødudgang i dem. Og der er forskellige størrelse. Men de kan justeres i størrelsen. Det er smart ved dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gå Laaangt udenom Variocage...

 

De er lavet af pulverlakeret stål - og ruster altså op i løbet af 1 til 2 år :???: Og det kan godt være at de er sikre, og bla bla bla... men hvis de er fyldt med rust i sammenfatningenerne og glidestykkerne, så tror jeg ikke de er så sikre igen ved en ulykke!

 

En anden ting er, at sidderne består af tremmer - så man undgår næsten ikke at bilen bliver møgbeskidt indvendig alligevel... Og de har så lavet et overslag man kan komme over, men helt ærligt - de koster også ekstra og det ser altså ikke skide fikst ud...

 

Og når man bruger så mange penge på et bur, så skal det altså holde noget længere og være noget mere pænt/praktisk!!!

 

 

Jeg kender rigtig mange (læs: RIGTIG MANGE! og indenfor "min hundeverden" har alle deres hund i bure i bilen) der har været utilfredse med deres Variocage, og har skiftet dem ud med et andet bur...

 

 

Men det er self smag og behag... men jeg ville ikke selv smide penge ud af vinduet på sådan et bur.

 

Selv har jeg et fra Vordingborg Hundesport, lavet specielt efter bilens mål og mine egne ønsker... Og jeg er så glad for det bur :-D Før havde jeg et fra Hakon, også et super fedt bur, men da jeg skulle have et dobbeltbur var det ikke til at få nogle der passede til min bil.

 

Men nu er det jo en forholdsvis lille hund, så buret skal jo heller ikke være kæmpe stort... så jeg ville nok se på mulighederne i at få lavet et specielt, og måske bruge pladsen der kommer til overs i højden, på at få lavet en integreret kasse ovenpå buret til alt udstyret... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...