Hop til indhold

hjelp jeg har fået kat.

GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

her i sommers rante der en kat rundt ude i min have og dum som jeg er fik den en elleranden godbid og siden er den kommet jevnligt men efter det er blevet koldt er den her heletiden den hopper op på bordene inklusiv køkkenbordet og ikke menst har den pisset i min køkken vask.

jeg bliver sensyg af den men jeg kan ikke rektig bare kyle den ud det er

jo klodt og våt.

jeg ringet til kattensver for at finde ud af vem den tilhøre men der mangler 1

bogstav i øret så den kan ikke bruges til noget så jeg er oprektigt brandt inde

med en kat jeg ikke ønsker sånden rektigt.

det andet problem er at man ikke må holle dyr her og tulle er her kon på en dispensation så ret juridisk må den ikke være her så det er faktik noget rektig lort for nu bare at være erlig.

jeg kunne inormt godt tenke mig nogle løsningsforeslag.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Løsning ? At du tager dit ansvar på dig. Du har fodret på katten og lukket den ind i huset. Dermed er den blevet dit ansvar. Sådan er det bare.

Hvis du endelig vil af med kræet, så smid nogle plakater op her og der og efterlys ejeren. Hvis ingen dukker op, så se om du kan komme af med den ved Dyrenes beskyttelse eller hvor man afleverer katte.

Men først og sidst. Du har gjort katten til din, så den er din. Og tro mig, jeg har selv lavet samme stunt med en eller anden kat, der bare flyttede ind en dag, så det er ikke fordi jeg er bedre selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skal vel lære den ikke bare må tisse inde :oops:

Ellers kan du evt lade vær at have den i køkkenet, og så må du skaffe en kattebakke.. Og den behøver vel ikke væøre inde hele tiden?

Ellers sys jeg også du skal prøve med plakater osv, for når den nu er øretat. så er der sikkert nogen derude et sted der savner deres kat.

Elsker katte :lun: Sys da du skal prøve om ikke du kan nyde det mens du har den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sæt plakater op - og efterlysninger diverse steder på nettet, det kan jo være at nogen faktisk savner sin kat - og tag den til dyrlæge og få tjekket for chip - mange katte i dag er faktisk chippet, også selvom de er øretatoveret, så det kan jo være der er en chip som kan fortælle dig hvem ejeren er.

Ellers må du jo indlevere den på et internat, så må de se om ikke de kan finde ejeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Koden i kattens ører har også en betydning, så ofte kan en ejer findes, selvom der mangler et bogstav. Det første bogstav er årstallet katten er mærket (f.eks var sidste år E, i år er så F) De næste to er den klinik, der har mærket katten. De har alle en kode. F.eks CY for City Dyreklinik i KBH, XV for Internatet i Rødovre. Hvis du kan tyde de to bogstaver, vil en dyreklinik/et internat kunne spore mærkningsstedet. De næste tre cifre er tal, der fortæller, hvilket nr kat i rækken det er klinikken har tatoveret det år. F.eks 008, hvis det er d. 8. kat, der blev tatoveret det pågældende år. Selv hvis nogle cifre mangler, kan nogle klinikker søge efter en ejer. Så prøv det først og fremmest. Måske er katten savnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Koden i kattens ører har også en betydning, så ofte kan en ejer findes, selvom der mangler et bogstav. Det første bogstav er årstallet katten er mærket (f.eks var sidste år E, i år er så F) De næste to er den klinik, der har mærket katten. De har alle en kode. F.eks CY for City Dyreklinik i KBH, XV for Internatet i Rødovre. Hvis du kan tyde de to bogstaver, vil en dyreklinik/et internat kunne spore mærkningsstedet. De næste tre cifre er tal, der fortæller, hvilket nr kat i rækken det er klinikken har tatoveret det år. F.eks 008, hvis det er d. 8. kat, der blev tatoveret det pågældende år. Selv hvis nogle cifre mangler, kan nogle klinikker søge efter en ejer. Så prøv det først og fremmest. Måske er katten savnet.

Kan man finde koderne noget sted, altså hvilken klinik er CY? Det du skriver her, skulle man jo tænke at den klinik GD allerede har haft ringet til, burde vide...... Men som om at alle ikke er helt ligeså behjælpsomme :???:

Det er ellers drønsmart med koderne :5up:

Min kat var nummer 27 det år, på den klinik :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man finde koderne noget sted, altså hvilken klinik er CY? Det du skriver her, skulle man jo tænke at den klinik GD allerede har haft ringet til, burde vide...... Men som om at alle ikke er helt ligeså behjælpsomme :???:

Det er ellers drønsmart med koderne :5up:

Min kat var nummer 27 det år, på den klinik :lol:

Det er super smart med det system :mrgreen: Jeg har ofte brugt det til at spore katte med delvise mærker (af en eller anden grund, så finder forsvundne dyr tit mig :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

lige nu er der her selvføli ikke:stupid: så jeg kan ikke lige skrive nummeret in men vis dem kommer i gen så skriver jeg det lige af.

den kommer kon når det er dårligt vejr rejner eller blæser meget.

jeg kan enlig godt blive i tvivl om den kyntter sig til mit hjem eller om den faktisk kon kommer fordi den kan komme in vor der er lunt og læ.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige nu er der her selvføli ikke:stupid: så jeg kan ikke lige skrive nummeret in men vis dem kommer i gen så skriver jeg det lige af.

den kommer kon når det er dårligt vejr rejner eller blæser meget.

jeg kan enlig godt blive i tvivl om den kyntter sig til mit hjem eller om den faktisk kon kommer fordi den kan komme in vor der er lunt og læ.

Vi havde en en overgang. Den kom trofast hver morgen og blev lukket ind i varme og tørvejr. 16.30 ville den ud igen. Jeg vil vædde på at kræet smuttede hjem til sin rigtige familie, der garanteret kom fra arbejde på det tidspunkt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropo............. så har vi lige mødt en af naboerne heromkring. Hun spurgte bekymret, om vi havde set vores kat fornylig? Jaja, han har da sovet ved os i nat. Nå okay, bare fordi han altså havde fundet ud af at bryde ind til hende og stjæle alt hendes kat's mad, men efter hun havde flyttet det ovenpå, så var han jo stoppet med at komme..... :shock::genert::oops:

- Ej det måtte hun jo SUPER meget undskylde.

- Arhmen, det gør ikke noget - altså det er jo en kat, hvad skal man gøre?

...Om vi heller ikke vidste, at han også gik ind til de andre naboer?

:shock::shock::shock::shock: Øh nej..?

Jo den ene båd har han så været inde på og angribe en pose med mad midt om natten, den anden havde ikke selv kat, så der havde han bare taget en inspiceringsrunde :oops::oops:

Møgkræ! Skal lige siges, at han ALTID har mad her, hans skål er aldrig nogensinde tom og han får sin vådkost hver aften.. altså, hvor er det pinligt :mrgreen: Udover det, sig mig, hvor meget æder den kat lige?! Jeg fylder hans skål hveranden dag, vildt nok at han ikke engang er for tyk.

Tror vi begynder at lukke kattelemmen om natten :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites