Hop til indhold

Lopper


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Det er heldigvis ikke Freya der har fået lopper, men mine bedsteforældres hund!

 

Problemet er dog at de skal ud på søndag og spise, og har fået af vide at deres hund sagtens kan komme med:evil:... Han har fået en sprøjte mod lopper idag, og har fået noget til nakken også...

 

Men, jeg sidder jo og er lidt nervøs nu, for Freya har aldrig haft lopper, så jeg ved ikke hvornår man kan forvente at sådan noget skidt er helt væk:confused:... Jeg vil jo nødig at Freya bliver smittet.

 

derudover skal vi derind om 3 ugers til (tidlig julefrokost) og jeg er allerede ved at planlægge at Freya IKKE skal med der, for jeg ved at mine bedsteforældre ikke får taget sig sammen til at få gjort hovedrent efter de lopper... er det bare mig som er pyldret:confused:..

 

Håber i kan hjælpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg forstår godt du ikke vil have Freya med, hvis ikke de har gjort hovedrent efter lopperne :shock:.

 

Men dør de ikke efter x antal timer hvis de ikke befinder sig på hunden?

 

- Lidt ligesom mennesker og lus :vedikke:.

 

Men nej du er ikke pylret, du vil bare Freya det bedste :lun:.

 

Mht. om de dør, den er jeg nemlig også itvivl om... jeg synes at jeg har hørt et sted at de kan gå i hi:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. om de dør, den er jeg nemlig også itvivl om... jeg synes at jeg har hørt et sted at de kan gå i hi:shock:

 

Ad de vil fandme være ulækkert hvis de gør det :shock:.

 

 

Har lige fundet dette:

 

Det kan være vanskeligt at behandle et loppeproblem. Man må dog huske på, at dels er der de levende lopper, og dels er der loppernes æg. Behandling bør derfor iværksættes på begge fronter, således at man behandler mod de levende lopper, og samtidig behandler omgivelserne, således at æggene forsvinder.

En effektiv metode til at aflive lopperne på, er at konsultere dyrlæge for at få den nødvendige medicin.

For at fjerne æggene er det en god idé at foretage hyppig støvsugning i omgivelserne, hvor hunden færdes samt vaske hundens kurv og tæpper. Ligeledes er en grundig rengøring mod voksne lopper i alle husets rum nødvendig. Endvidere kan man købe midler, som forhindrer loppens æg/larver i at udvikle sig.

^^ Det burde vel betyde at de lever i sine æg diverse steder hvor hunden opholder sig. ADDDD

Der står også det er mest normalt at hunden får kattelopper istedet for hundelopper :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund fik lopper og blev behandlet med en pipette i nakken. Jeg undrede mig over at der stadig var lopper 3 uger efter, da der stod i indlægssedlen at lopper på hunden ville dø indenfor 24 timer. Og SÅ mange kunne der da ikke være tilbage i vores lejlighed efter grundig rengøring og vask af ALT der kunne vaskes...

 

Men jo. Jeg snakkede med dyrlægen om det som sagde at vi kunne forvente at se en loppe i ny og næ i et halvt år :shock: Nu har han fået 4 behandlinger med 4 ugers mellemrum og jeg tror endelig de små bæster er helt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvis vi er nogen steder, er det altid min mand der opdager hvis der er lopper i huset, for de bider ALTID på ham, som det første...

Vi drypper vores med frontline.

Det er noget med at uanset hvor meget man før rent, så kan de sidde lææænge i gulvtæpper og sådan.

 

Jeg tænker faktisk lidt, om jeg skulle give Freya en behandling inden de kommer... bare sådan lidt just in case... for de gider virkelig ikke vaske noget som helst.. ikke engang deres dyner og sengetøj...:shock:...

 

Ville det være en god idé at give Freya en lille behandling i nakken...:hmm:

 

Det der frontline - er det noget som man får hos dyrelægen??... farver det pelsen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker faktisk lidt, om jeg skulle give Freya en behandling inden de kommer... bare sådan lidt just in case... for de gider virkelig ikke vaske noget som helst.. ikke engang deres dyner og sengetøj...:shock:...

 

Ville det være en god idé at give Freya en lille behandling i nakken...:hmm:

 

Det der frontline - er det noget som man får hos dyrelægen??... farver det pelsen??

 

du kan købe det i dyreforretninger (maxizoo eller bonnies mfl), apotek, dyrlæge og på nettet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var min hund som ikke var i forebyggende behandling mod lopper, som skulle være sammen med en hund der lige har haft lopper -ja, så ville jeg helt sikkert behandle. Især fordi én behandling ofte ikke er nok, så hunden har dem nok stadig. Og især hvis de ikke vasker sengetøj osv. De kan risikere at have lopper et stykke tid så.

 

Behandlingen skulle gerne gøre sådan at de lopper der eventuelt kommer på Freya, dør inden et døgn (inden de lægger æg) og så er du fri for at have dem boende hos jer.

 

Frontline og andre loppemidler (der er delte meninger om hvilke der er bedst) kan købes hos dyrlægen ja, men også hos nogle dyrehandlere og i matas. Husk at købe så det passer til hendes vægt ;-)

 

Edit: Det farver IKKE pelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvis det var min hund som ikke var i forebyggende behandling mod lopper, som skulle være sammen med en hund der lige har haft lopper -ja, så ville jeg helt sikkert behandle. Især fordi én behandling ofte ikke er nok, så hunden har dem nok stadig. Og især hvis de ikke vasker sengetøj osv. De kan risikere at have lopper et stykke tid så.

 

Behandlingen skulle gerne gøre sådan at de lopper der eventuelt kommer på Freya, dør inden et døgn (inden de lægger æg) og så er du fri for at have dem boende hos jer.

 

Frontline og andre loppemidler (der er delte meninger om hvilke der er bedst) kan købes hos dyrlægen ja, men også hos nogle dyrehandlere og i matas. Husk at købe så det passer til hendes vægt ;-)

 

Edit: Det farver IKKE pelsen

 

Så drøner jeg bestemt ned og henter noget frontline i morgen...:5up:

 

Bedre at være "safe than sorry":5up::engel:

 

Dejligt at høre at det trods alt ikke farver.. vi skal jo udstille i Herning til november, så hvis det gjorde så skal hun jo alligevel vaskes.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hvis det var min hund som ikke var i forebyggende behandling mod lopper, som skulle være sammen med en hund der lige har haft lopper -ja, så ville jeg helt sikkert behandle. Især fordi én behandling ofte ikke er nok, så hunden har dem nok stadig.

 

Vil jeg så godt kunne nå det på Freya, nu når de kommer allerede på søndag??

 

jeg havde aller mest lyst til at sige at de ikke måtte tage deres hund med, men så ved jeg at der bliver lovet bål og brand med heks på toppen osv... Og det vil vi helst undgå:cry:... så må VI bare tage besværet og gøre hovedrent selv efter de har været her på søndag... grrrrr... hvor er det bare irriterende...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle virke optimalt efter 24 timer, så det kan du sagtens nå :5up:

 

Til det med om lopper kan sidde i tøjet.. det ved jeg egentlig ikke. Jeg synes man hører mange ting om lopper. Men de kan i hvert fald ikke leve på mennesker, men de kravler jo flittigt rundt og bider en hvis man er uheldig - og så smutter de vel når de er sultne.

 

Det er en lidt uheldig situation, men hvis du giver Freya en pipette i nakken inden de kommer, så har du nok gjort hvad du kunne. Det er ikke engang sikkert at det bliver så slemt.

 

Du kunne eventuelt tjekke Freya for lopper om noget tid med en tættekam (hvis det kan lade sig gøre med al den pels! :lol:) for at være sikker på hun ikke har lopper som bare bliver til flere og flere alt for hurtigt. Da jeg opdagede min havde lopper, var der allerede ret mange. Med en tættekam finder man tit loppernes afføring som kunne ligne små jordklumper. Hvis man tester de klumper på et stykke vådt køkkenrulle og de bliver røde (afføringen er ufordøjet blod) - ja, så er der lopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
Ad de vil fandme være ulækkert hvis de gør det :shock:.

 

 

Har lige fundet dette:

 

Det kan være vanskeligt at behandle et loppeproblem. Man må dog huske på, at dels er der de levende lopper, og dels er der loppernes æg. Behandling bør derfor iværksættes på begge fronter, således at man behandler mod de levende lopper, og samtidig behandler omgivelserne, således at æggene forsvinder.

En effektiv metode til at aflive lopperne på, er at konsultere dyrlæge for at få den nødvendige medicin.

For at fjerne æggene er det en god idé at foretage hyppig støvsugning i omgivelserne, hvor hunden færdes samt vaske hundens kurv og tæpper. Ligeledes er en grundig rengøring mod voksne lopper i alle husets rum nødvendig. Endvidere kan man købe midler, som forhindrer loppens æg/larver i at udvikle sig.

 

^^ Det burde vel betyde at de lever i sine æg diverse steder hvor hunden opholder sig. ADDDD

Der står også det er mest normalt at hunden får kattelopper istedet for hundelopper :vedikke:

 

Det er lige præcis dét der kan være problemet med lopper! :shock:

Æggene lægger sig allevegne og kan overleve i laaaaaaang tid, hvis man ikke har fået has på dem med en overordentlig grundig rengøring!!

 

Har heldigvis aldrig prøvet at have hund med lopper - men har 2 gange prøvet at få kattelopper i huset, og det tog en krig at få dem udryddet, og tonsvis af knofedt!! :roll:

 

Jeg fandt loppeæg i revnerne i mine gulvbrædder i lang tid efter en særdeles grundig rengøring....så vil anbefale behandling af flere omgange!

Det er et KÆMPE arbejde at få bugt med dem!

 

Jeg købte noget i sin tid der hed Absolut D til at vaske gulve (trægulve) med og noget man kunne sprøjte på gulvtæpper også, men kan ikke huske hvad det hed? :hmm:

 

Men det er jo skrappe sager, og sandsynligvis også giftigt hvis ens kæledyr kommer til at slikke på det...så pas lidt på!

 

Håber I får bugt med både levende lopper og især æggene :x:...for det er noget værre krapyl! :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er lige præcis dét der kan være problemet med lopper! :shock:

Æggene lægger sig allevegne og kan overleve i laaaaaaang tid, hvis man ikke har fået has på dem med en overordentlig grundig rengøring!!

 

Har heldigvis aldrig prøvet at have hund med lopper - men har 2 gange prøvet at få kattelopper i huset, og det tog en krig at få dem udryddet, og tonsvis af knofedt!! :roll:

 

Jeg købte noget i sin tid der hed Absolut D til at vaske gulve (trægulve) med og noget man kunne sprøjte på gulvtæpper også, men kan ikke huske hvad det hed? :hmm:

 

Men det er jo skrappe sager, og sandsynligvis også giftigt hvis ens kæledyr kommer til at slikke på det...så pas lidt på!

 

Håber I får bugt med både levende lopper og især æggene :x:...for det er noget værre krapyl! :skraek:

 

Jeg håber dog ikke det når at komme dertil at vi får lopper... men nu prøver vi at tage vores forholdsregler... desværre kan vi jo ikke hænge ved mine bedsteforældre og gøre rent hver dag for dem.. altså noget skal de sgu gøre selv... grrrr.. er bare ret så sur på dem lige nu..:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...