Hop til indhold

Er der forskel på BARF?!


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Jeg er på udkig efter ben og guffere til C & C.

 

Jeg har kigget på noget der hedder Rigtighundemad.dk

 

Der står ingen priser på deres hjemmeside:vedikke:

 

Er det et godt sted at handle?! Eller er der andre steder der er værd at kigge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på udkig efter ben og guffere til C & C.

 

Jeg har kigget på noget der hedder Rigtighundemad.dk

 

Der står ingen priser på deres hjemmeside:vedikke:

 

Er det et godt sted at handle?! Eller er der andre steder der er værd at kigge på?

 

Råfodring er råfodring (sorry, men jeg kan ikke fordrage ordet barf). Der er så forskellige "firmaer", der forhandler kød/ben og tørrede guf-produkter etc.

 

Rigtig Hundemad og DBC.

 

De tørrede produkter ved jeg ikke om der er forskel på, Luna spiser med glæde ting fra begge steder:-D Hvis der er noget kød, jeg ikke kan skaffe andre steder (såsom hjort, rensdyr etc), så køber jeg det ved Rigtig Hundemad, men det er fordi jeg bedre kan lide deres produkter.. Det jeg har prøvet fra dbc er ret finthakket..

 

Jeg kan ikke huske priserne på gufferne i hovedet.. Men de ligger i nogenlunde samme prisleje som dbc..

 

Jeg ved ikke om de forskellige RHM forhandlere kører med forskellige priser, men det her er min madpushers prisliste:

 

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10573/25/PRISLISTE_JUNI_2010(1).pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Råfodring er råfodring (sorry, men jeg kan ikke fordrage ordet barf). Der er så forskellige "firmaer", der forhandler kød/ben og tørrede guf-produkter etc.

 

Rigtig Hundemad og DBC.

 

De tørrede produkter ved jeg ikke om der er forskel på, Luna spiser med glæde ting fra begge steder:-D Hvis der er noget kød, jeg ikke kan skaffe andre steder (såsom hjort, rensdyr etc), så køber jeg det ved Rigtig Hundemad, men det er fordi jeg bedre kan lide deres produkter.. Det jeg har prøvet fra dbc er ret finthakket..

 

Jeg kan ikke huske priserne på gufferne i hovedet.. Men de ligger i nogenlunde samme prisleje som dbc..

 

Jeg ved ikke om de forskellige RHM forhandlere kører med forskellige priser, men det her er min madpushers prisliste:

 

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/10573/25/PRISLISTE_JUNI_2010(1).pdf

 

Jeg er mest på udkig efter forskellige ben de kan hygge sig med når vi har gæster f.eks. og gufferne vil jeg gerne selv lave. Men det ville ikke gøre noget hvis jeg også kan få tørrede guffere:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er mest på udkig efter forskellige ben de kan hygge sig med når vi har gæster f.eks. og gufferne vil jeg gerne selv lave. Men det ville ikke gøre noget hvis jeg også kan få tørrede guffere:5up:

 

Der er ben produkter på den der prisliste:-D

 

Men de tørrede guffer er der ikke priser på, desværre.. De er gode:-D Luna får hver aften en tørrede guf af en art, med i buret:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det "bare" er ben til at guffe ved særlige leljigheder så plejer jeg at købe ved slagteren. Det er ret billigt sys jeg. Sidst købte jeg en pose med frosne kalveknogler til 25kr og Molly elsker dem.

 

Tja det kommer helt an på, hvor du handler.. Min slagter tager 25 kr pr ½kg!!! Hvis jeg går til ham inde i byen

 

Men ellers, så skal jeg sige til, næste gang jeg henter ben i Vipperød, så kan du da købe nogen?

 

Hov er du inde på HG? Jeg kender en i Albertslund, der periodevis sælger okseben

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Der er også priser hos barfhunden.dk (vores lokale barf-forhandler).

 

- og bemærk lige hvem, der er forsidehund :mrgreen:

 

Men kan man få det leveret til sjælland? Jeg kan godt se at de skriver noget om levering... Men er ikke helt sikker..

 

De har meget at vælge imellem:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan man få det leveret til sjælland? Jeg kan godt se at de skriver noget om levering... Men er ikke helt sikker..

 

De har meget at vælge imellem:5up:

 

Det tror jeg ikke. Det er vist kun i Varde og Esbjerg kommuner.

 

Men det er jo RHM, så mon ikke udvalget og priserne er nogenlunde de samme i alle deres butikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det tror jeg ikke. Det er vist kun i Varde og Esbjerg kommuner.

 

Men det er jo RHM, så mon ikke udvalget og priserne er nogenlunde de samme i alle deres butikker.

 

Jo mon ikke:-)

 

Jeg har fundet en der forhandler det lige i nærheden af mit arbejde.. og ellers er der en rigtighundemad.dk i gentofte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har allerede modtaget en mail fra den der ligger i Gentofte. Vildt!

 

Skrev blot at jeg var på udkig efter ben samt at jeg gerne vil lave hjemmelavet godbidder.

 

Og til det har jeg fået en oversigt over hvilke typer ben hun har, og hvad jeg evt. kan bruge til at lave godbidder af. Cool.

 

Vi skal helt klart forbi i næste uge..

 

Hvad er jeres hunde yndlings, når det kommer til ben? Har fået denne liste.

Kalkunhalse

Kyllingehalde

Oksebrystben (store og små stykker)

Oksestrube

Okseknæ

Oksemuler

Oksehaler

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har allerede modtaget en mail fra den der ligger i Gentofte. Vildt!

 

Skrev blot at jeg var på udkig efter ben samt at jeg gerne vil lave hjemmelavet godbidder.

 

Og til det har jeg fået en oversigt over hvilke typer ben hun har, og hvad jeg evt. kan bruge til at lave godbidder af. Cool.

 

Vi skal helt klart forbi i næste uge..

 

Hvad er jeres hunde yndlings, når det kommer til ben? Har fået denne liste.

Kalkunhalse

Kyllingehalde

Oksebrystben (store og små stykker)

Oksestrube

Okseknæ

Oksemuler

Oksehaler

 

Vi har ikke prøvet mulerne endnu, men hvis det skal tage bare lidt tid, så ville jeg gå efter brystbenene, knæ og haler. Ellers er de alle mums iflg Luna:engel:

 

Jeg ville prøve mig frem :-D Kyllingehalse tager dog ikke Luna mere end et par sekunder at spise:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har ikke prøvet mulerne endnu, men hvis det skal tage bare lidt tid, så ville jeg gå efter brystbenene, knæ og haler. Ellers er de alle mums iflg Luna:engel:

 

Jeg ville prøve mig frem :-D Kyllingehalse tager dog ikke Luna mere end et par sekunder at spise:lol::lol:

 

Det skal tage tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal tage tid :mrgreen:

 

Så ville jeg ikke tage kyllingehalsene ihvertfald:engel:

 

Men som sagt, skal jeg gerne give et pip fra mig, når jeg henter mad igen. Der er nogle gode store ben imellem (normalt ihvertfald) og de er billige:-D Der går dog altså nok nogle måneder endnu, jeg er igang med operation "Tøm fryser før vi køber mere":mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...