Hop til indhold

Tæven forlader sine hvalpe pga. varmen


Gæst BzyBee
 Share

Recommended Posts

Min golden retriever tæve HADER varme, men mine 2 dage gamle hvalpe skal jo gerne ha en temperatur omkr. 30 grader....hvilket de har.

 

Resultatet er desværre, at tæven hele tiden går fra hvalpene, for at ligge et sted der er mere svalt :???:

 

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre?

 

Det skal lige siges, at alle hvalpene har taget i gennemsnit 30 gr. på fra 1.-2. døgn, så hun er ikke mere væk end at der (foreløbig) har været tid til at spise.. Er bare urolig for, om de små får nok.

 

I øvrigt MIT og TÆVENS første kuld hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

ALLE de steder jeg har læst (og tro mig - jeg har læst meget ;)) anbefaler de 29-32 grader den første uge. Herefter 26-29 grader uge 2, 23-26 grader i uge 3 - og herefter "stuetemperatur2.

 

Jeg er ikke i tvivl om, at den rigtige temperatur hjælper hvalpene til at tage på og udvikle sig som de skal - ellers skal de bruge en masse ekstra energi på at (forsøge på at) holde varmen.

 

Jeg skal skrive 5 indlæg før jeg må linke - så det vil jeg skynde mig at gøre ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet spørgsmål :)

 

Hvornår anbefaler I at man første gang lukker de nye hvalpe-forældre ind i huset for at besøge de små?

 

Jeg har fået anbefalet at man venligt beder dem om at vaske hænderne - og så har jeg en flaske alko-gel stående på bordet, som jeg selv bruger når jeg tager de små op (for at veje etc.).

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har besøg fra hvalpene er 3 uger, fremmede hunde dog først når hvalpene er 5-6 uger:)

men jeg kan godt se at min måde er noget mere afslappet jeg vasker hænder efter at jeg har haft kontakt med hvalpene, ikke før :engel:

mine har ikke haft ekstra varme.

Hos mig er grunden til at hvalpene skal være 3 uger før besøg er ikke så meget hvalpene, mere at tæven skal have ro de første 3 uger :-D

Jeg er ikke så bange for bakterier :mrgreen: men vil ikke have stressede hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er fint nok at hvalpene skal have en høj temperatur men det nytter jo ikke at tæven skal være splittet mellem sin trang til at passe og være sammen med hvalpene og sit behov for kølighed. I forvejen er det varmt for en pelset tæve at ligge med de små, som jo afgiver meget varme.

 

Jeg må indrømme at mine få kuld hvalpe (3) har opholdt sig i almindelig stuetemperatur.

 

Med mere moderat temperatur vil tæven sikkert sørge for den optimale temperatur gennem sin fysiske nærhed.

 

Jeg glæder mig til fotos :-D

 

Hvilken variant af pudel har du anvendt? Ja, jeg går ud fra ...doodle står for pudel?

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er det 5. indlæg - og dermed billeder og links.

 

Mht. varmen, så står det bla. her: Dyrlægevagten - Nyfødt hvalp

 

Her er de stolte forældre :o)

Far, der ganske rigtigt er en (konge)pudel, hedder Anthon Berg og er hentet i Stockholm sidste år.

Mor lyder i det daglige navnet Emma (født Gad nu gift Berg :blink:) *s*

 

30819_393823836682_762066682_4014529_5298070_n.jpg

 

 

Og her er så mylderet af 10 fine, fede, slubrende doodles, en times tid efter den sidste kom til verden :hjerte:

 

40741_452465056682_762066682_5369363_7017376_n.jpg

 

Og mor der multitasker :klap:

 

73621_452463591682_762066682_5369354_3956878_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de små. De ser rigtigt dejlige ud, og hun ligger jo flot med dem.

 

Vi lader hvalpekassen stå i normal stuetemperatur, og moderen og alle deres søskende afgiver så meget varme, at de sagtens kan klare sig, hvis de bare ikke får træk. Jeg synes, de er gode til at flytte rundt på sig, så de møffer sig ind i midten af flokken, hvis de har ligget yderst lidt og vil have det varmere. Vi har aldrig haft syge hvalpe i de foreløbigt 6 kuld, vi har haft.

 

Eisa skal komme med hvalpe her i løbet af en uge, og der vil vi gøre det samme. Hun skal nok selv finde op til dem, når de har brug for hende.

 

Dine hvalpe tager fint på, så jeg ville ikke bekymre mig, for det er naturligt, at nogle mødre lige tager en slapper lidt fra hvalpene, så hun selv kan få lidt ro og ikke ligge for varmt.

 

Her plejer vi at lade hvalpekøberne få adgang, når hvalpene har fået øjne og stavrer rundt, dvs. når de er ca. 2 uger gamle. Vi er ikke bekymrede for bakterier og sygdomme, for moderen har mange antistoffer i sig, som går videre til hvalpene via modermælken. Her passer vi bare på, at moderen ikke bliver stresset.

 

Held og lykke med de små. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

SÅ er det 5. indlæg - og dermed billeder og links.

 

Mht. varmen, så står det bla. her: Dyrlægevagten - Nyfødt hvalp

 

Her er de stolte forældre :o)

Far, der ganske rigtigt er en (konge)pudel, hedder Anthon Berg og er hentet i Stockholm sidste år.

Mor lyder i det daglige navnet Emma (født Gad nu gift Berg :blink:) *s*

 

Nåee..

 

Det kunne godt være min drømme blandingshund :hjerte:

30819_393823836682_762066682_4014529_5298070_n.jpg

 

 

 

40741_452465056682_762066682_5369363_7017376_n.jpg

 

 

73621_452463591682_762066682_5369354_3956878_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går nu fint med aviserne; det er utroligt som de har VILJEN til livet, sådan nogle små :engel: Desuden sidder jeg lige ved siden af og arbejder.. Og skulle der være én der af og til bliver gal :evil: så er jeg der med en hjælpende hånd..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det går nu fint med aviserne; det er utroligt som de har VILJEN til livet, sådan nogle små :engel: Desuden sidder jeg lige ved siden af og arbejder.. Og skulle der være én der af og til bliver gal :evil: så er jeg der med en hjælpende hånd..

 

Okay, jeg har oplevet at det kan være svært for dem, at de glider og dermed ikke får brugt bagbenene ordenligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...