Hop til indhold

Virkelig pålideligt indkald!


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

AHA! Jeg forstår så meget bedre nu :-D

 

Sakset fra denne skønne hjemmeside: Det er dejligt at arbejde sammen med en hund. Hedensted hundeskole får hunden til at mene det samme om træne med dig.

 

Forberedelse til nødsituationen.

1. Find det ord som skal være dit VPI. Det skal være anderledes end dit normale indkald. fx "KOM NU!" . Denne kommando må kun bruges når der er garanti for at hunden kommer når du kalder.

 

2. Hav en række rigtige lækkerbiskener klar til det næste trin. (Burgere, Fiskefilet o.l.)

 

3. 3 gange om dagen, og kun 3 gange om dagen, når du er 100% sikker på at din hund vil komme, kalder du med dit VPI og idet din hund nærmer sig, taber du en rigtig lækkerbisken på gulvet (ved dine fødder). Mens hunden spiser det lækre du tabte sætter du dig ned. Derefter roser og nusser du hunden i mindst 20 sekunder.

 

4. Fortsæt med at træne VPI 3 gange om dagen og kun 3 gange om dagen i mindst tre uger. En evt. afprøvning skal foregå under kontrollerede forhold, hvor der er hjælpere og garanti for at hunden kommer. (En fejl kræver mindst 10 rigtige for at rette den op)

 

5. Det er vigtigt ikke at afprøve dette i situationer, hvor din hund har andre muligheder. Brug kun VPI som angivet under pkt. 3, da det ellers hurtigt mister sin effekt.

 

Skal sgu ud og ha' fat i en bunke burgere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger dette når jeg går tur med 6 hunde løse og noget uventet nærmer sig..

Mit mantra er fløjte og ordet HAPSER, hvilket betyder godbidder, alle hunde sitter så foran mig og kan kobles, hvis dette er nødvendigt.

 

Jeg øver også fløjte og frolic kun til det formål - men burger, dét burde da kunne sætte skub i hørelsen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også et bestemt ord/lyd som kun skal bruges i "nødstilfælde". Han ved det udløser øjeblikkelig godbid og han kommer med det samme :-D.

 

Men ja det kunne da være man skulle prøve med en burger :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare lidt det der med at slæbe burgere nok med til en hel træningstime :hmm:

 

Så har du ikke set vores træningstaske. Den er så tung at jeg har planer om at give Motor hans egen bæretaske i .. hundemors gave :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...