Hop til indhold

Mere sulten trods 80-100 g. daglig barf.


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen

 

Hvis vi ikke havde en gammel hunkat med indlæringsproblemer, så hed det amerikansk meget avanceret kattebakke. Men selv en alm. overdækket med låge kan hun ikke finde ud af :engel: Der stod hun og bankede på lågen og "græd" nærmest, da vi prøvede det. Det var mindre sjovt, når hun skulle tisse om natten, og panikken indtraf totalt når hun skulle ud, så gik hun klaustrofobisk amok, indtil jeg lukkede bakken op.

 

Har du overvejet at lave et kattetoilet'hus' :-)

 

Man kan bla bruge en aflang vasketøjskurv i træ, som den jeg linker til, hvor du så saver et indgangshul ud i den ene ende og placerer kattebakken i den anden ende - så kan hunden ikke nå (medmindre den er mindre eller samme str. som katten selvfølgelig :mrgreen:)

 

En ekstra bonus er, at kattegruset ikke bliver spredt så meget, men bliver inde i kattetoilethuset :5up:

 

http://eshop.silvan.dk/vare_Vasketoejskurv---Dobbelt_40038

Link til indlæg
Del på andre sites

Vic er en uudtømmelig kilde af energi...vi har ham mistænkt for at stå op om natten og drikke dobbelte-espressoshots :hmm:Han tager højst powernaps. For er der nogle der bevæger sig (kattene eller mig), så uha hov! så skal han da se, om der er noget han går glip af :banan:

 

Det er også om vinteren lysten til Ben & Jerry's og de gode retter fra "Spise med Price" kommer op i mig :oops:

 

Jeg har idag sat mængden af kød lidt op, med 20 g, så han nu ligger på 120g . Det er ikke blevet til mere, for han har været syg. Selvforskyldt :stupid: Han åd fra kattebakken mandag aften, lige som vi var på vej ud med ham, jeg havde sat selen på ham, og skulle lige ind efter et æble, så havde katten været på bakken, og så var han der som lynet :shock: (vi kunne desværre ikke nå at få det fra ham, og han blev hundesyg :syg: natten til tirsdag og vækkede os ved han sig kvækkelyde og pive så højt han kunne :scared: Så var jeg godt klar over det skulle gå hurtigt!!! Jeg kastede bare en frakke på over pyjamassen og skyndte mig ud i haven med ham, og sheisse han havde dårlig mave :(, men så var der heldigvis ro på resten af dagen, men han fik kun en lille smule kallun til aftensmad igår, og maven var heldigvis fin her til morgen :5up:

 

 

Hvis vi ikke havde en gammel hunkat med indlæringsproblemer, så hed det amerikansk meget avanceret kattebakke. Men selv en alm. overdækket med låge kan hun ikke finde ud af :engel: Der stod hun og bankede på lågen og "græd" nærmest, da vi prøvede det. Det var mindre sjovt, når hun skulle tisse om natten, og panikken indtraf totalt når hun skulle ud, så gik hun klaustrofobisk amok, indtil jeg lukkede bakken op.

 

Kan du ikke sætte bakken op på noget? Det første år jeg havde Luna, der stod Olivers bakke oppe på vaskemaskinen ude på badeværelset. Så flyttede vi herned hvor vi bor nu, der kan den desværre ikek være oppe på noget, men Luna lader dem (jep Oliver har 2 bakker) faktisk være i fred.. Selv når hun er alene hjemme

 

Eller kan I sætte den i et rum og så børnegitter for?

 

så kan hunden ikke nå (medmindre den er mindre eller samme str. som katten selvfølgelig :mrgreen:)

 

Men det er han jo i dette tilfælde.. Eller ret tæt på, vil jeg tro:lol:

 

Hvis hun ikke vil gå i en bakke med låg, så tror jeg heller ikke den der fungerer. Ellers smart...Gad vide om Oliver ville bruge den.. nu fik jeg lige set den:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

 

 

Men det er han jo i dette tilfælde.. Eller ret tæt på, vil jeg tro:lol:

 

Hvis hun ikke vil gå i en bakke med låg, så tror jeg heller ikke den der fungerer. Ellers smart... Men Oliver ville ikke gå derind:genert:

 

Ja ok - det er nok mig, der har læst indlægget forkert :genert:

 

Jeg forstod at det var pga en svinglåge i kattebakken, at den ikke ville derinde og ikke et låg :-)

 

Men løsningen er altså smart :-D

Og så kan man jo også skjule kattebakken, som sjældent er pæn at kigge på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok - det er nok mig, der har læst indlægget forkert :genert:

 

Jeg forstod at det var pga en svinglåge i kattebakken, at den ikke ville derinde og ikke et låg :-)

 

Men løsningen er altså smart :-D

Og så kan man jo også skjule kattebakken, som sjældent er pæn at kigge på :-D

 

 

Ja og Oliver er et svin med sit grus:evil: Men det bliver ret dyrt, hvis jeg skal ud og have 2:lol: Måske den ude i gangen bare kan være som nu..

 

Aj nu spammer jeg tråden, sorry:oops: Tøffer i seng nu:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, han vejer 24 kg.,er kastreret og med doven attitude det meste af dagen, så han skal have omkring 270g om dagen. Det kan hans mave ikke nå at opfatte, før det er videre i systemet. Han ville aldrig nå at føle sig mæt.

 

Så for at han når at føle sig mæt, fodrer jeg ½-1 kg ad gangen, nogle gange mere. Også alt efter om det er rent kød, eller om størstedelen er ben. De fleste måltider er 600-800 g.

 

Det er skægt at have en hund liggende midt på gulvet, fuldstændig flad. Med et udtryk i hele kroppen af, at man er tilfreds med livet:klap:. Ååh, at mætte en hund:blink:

 

Så vidt jeg har forstået på eksperterne, giver tørfoder(med korn i) hunden konstant diarre, fordi maven reagerer på kornet som noget den absolut ikke kender og har brug for. Derved sender maven maden igennem med ekspresfart. Derfor den kortere tid mellem indtag og afskillelse. Og også hvad hunden når at optage fra maden.

 

Fnis, tænk engang! Motor er stik modsat, ikke særlig madglad men totalt energibombe. Meeen, igår efter trækturen, der var han alligevel så sulten at han tjekkede om ALT på vejen kunne være mad.

Han tager selv en fastedag i ny og næ, men så er han også hug sulten næste aften.

 

Jeg ved ikke med korn og tørfoder, og kan ikke rigtigt sige det i forhold til Motor, da han kun har fået det 2*2 uger, så hans mave er nok vænnet til kød. Men ja, han optager i hvert fald ikke specielt meget fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke sætte bakken op på noget? Det første år jeg havde Luna, der stod Olivers bakke oppe på vaskemaskinen ude på badeværelset. Så flyttede vi herned hvor vi bor nu, der kan den desværre ikek være oppe på noget, men Luna lader dem (jep Oliver har 2 bakker) faktisk være i fred.. Selv når hun er alene hjemme

 

Eller kan I sætte den i et rum og så børnegitter for?

 

 

 

Men det er han jo i dette tilfælde.. Eller ret tæt på, vil jeg tro:lol:

 

Hvis hun ikke vil gå i en bakke med låg, så tror jeg heller ikke den der fungerer. Ellers smart...Gad vide om Oliver ville bruge den.. nu fik jeg lige set den:-D

 

Jeg kan desværre ikke lave så mange finter der med misserne, for jeg har både en hankat med guld i hofterne (pga. gigt) der ikke har godt af høje hop, og Tulle der er en "very special cat" (som amerikanerne siger om de ikke så snu :blink:)

 

Tulle har det også meget dårligt med forandringer, hun bliver helt forvirret. Da vi flyttede havde vi sådan en katteadfærdsterapeut ud, til at hjælpe med at få hende i harmoni, fordi hun blev rædselsslagen over alting, og begyndte at tisse på vores dørmåtte, før havde vi et kattebakke-hus uden låge, men det turde hun pludselig ikke gå ind i mere. Så katte-hviskerdamen anbefalede os at tage låget af, fordi hun mener det er mere naturlig katteadfærd at katten kan sidde ret op og udøve "naturlig adfærd", og fra dag 1, det blev gjort, blev Tulle renlig igen.

 

Efter det gik godt i noget tid, købte vi så en åben bakke. Fordi der var nogle dumme kanter på den anden bakke.

Det er sådan en her, den trives de godt med, ved godt den ser lidt tuttenuttet ud, men den står i entréen, sååå :

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok - det er nok mig, der har læst indlægget forkert :genert:

 

Jeg forstod at det var pga en svinglåge i kattebakken, at den ikke ville derinde og ikke et låg :-)

 

Men løsningen er altså smart :-D

Og så kan man jo også skjule kattebakken, som sjældent er pæn at kigge på :-D

 

Vi har prøvet begge dele, først var det svinglågen, der var for svær, og sidenhen låget. Ved ikke om Tulle bliver mere 'speciel' som årene går (hun er 8) :engel:

Eller det er en asperger-kat vi har med at gøre...:-D Alt skal bare være ligetil, og ingen forandringer. Hun vil heller ikke spise af en skål hun ikke plejer. Der er virkelig noget om det her med at hunde har ejere, og katte har slaver :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får råkost, revne grøntsager. Er hun sulten spiser hun dem uden kød, er hun ikke sulten bliver kød suttet af og råkosten spyttet ud ;-)

 

Nå det lyder da ellers dejlig nemt, jeg troede de skulle koges og blendes/moses først. Hvordan er blandingsforholdet kød og grønt imellem? Undskyld alle mine spørgsmål :genert:

 

Det kommer aldrig til at ske her i huset, det med ikke at være sulten...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det lyder da ellers dejlig nemt, jeg troede de skulle koges og blendes/moses først. Hvordan er blandingsforholdet kød og grønt imellem? Undskyld alle mine spørgsmål :genert:

 

Det kommer aldrig til at ske her i huset, det med ikke at være sulten...:oops:

 

Hvis han skal have noget ud af grøntsagerne, så skal de blendes (siger de kloge, men en almindelig blender er vist ikke rå nok), Petrine får det bare som fyld, så det er ikke noget fast forhold, det er bare en masse råkost og så kød blandet i....det bruger jo også lidt energi at få slikket kød af gulerødderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han skal have noget ud af grøntsagerne, så skal de blendes (siger de kloge, men en almindelig blender er vist ikke rå nok), Petrine får det bare som fyld, så det er ikke noget fast forhold, det er bare en masse råkost og så kød blandet i....det bruger jo også lidt energi at få slikket kød af gulerødderne.

 

Jeg brugte en ganske almindelig foodprocessor til Luna's grøntmix, da hun fik det, og jeg vil mene hun fik alt det ud af det, som hun skulle, der var ihvertfald intet at se i afføringen.. (jo hvis der var majs i)..

 

Jeg brugte det under en af vores mange forskellige slankekure.. Pt får hun kun kød og ben:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte en ganske almindelig foodprocessor til Luna's grøntmix, da hun fik det, og jeg vil mene hun fik alt det ud af det, som hun skulle, der var ihvertfald intet at se i afføringen.. (jo hvis der var majs i)..

 

Vi brugte også bare en foodprofessor. Det virkede fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke begyndt med grøntsager endnu, for jeg går og funderer over hvad jeg skal starte med at blande i:hmm:, men nu har vi i hvert fald fundet et balance hvor han ikke går på rov eller snager efter tabte kattepiller henne hvor de spiser.

 

Og så! så har vi fundet nogle færdig-godbidder som han kan tåle :banan:Hvilket jeg aldrig troede skulle ske!!! Jeg har ikke serveret en færdiggodbid for ham i hele år 2010, så det er virkelig en stor ting :lun:, at den lille kan få en "nem" trænings-snack. Jeg bliver self. ved med at lave levergodbidder og tørrede dimser i ovnen, og når jeg får fat i egnede ben skal jeg have dem tørret i ovnen.

 

Men da jeg bestilte kattefoder over Nutrecare forleden, sad jeg og skimmede hundegodbidderne, og der faldt jeg over nogle fra James Wellbeloved, der er frysetørret og lavet af rent lam, lammelever og rosmarin. Intet andet, og han er fuldstændig ekset med dem :yeah:

 

De fåes også med fisk, men Vic er ikke sååå tosset med fisk, som med kød.

 

"High reward hypo-allergenic training treats

Pure Incentives are the best way to encourage your dog’s training, or simply give him or her a treat.

 

Pure Incentives are available in Lamb & Rosemary and Fish & Parsley varieties, and have been developed in association with professional dog trainers to ensure that they provide the kind of ‘high reward’ needed to make training really effective. Freeze-dried for convenience, and supplied in a 25g re-sealable pot for long-lasting freshness, the treats are suitable for dogs and puppies of all ages.

 

Like all other James Wellbeloved foods, Pure Incentives contain no added artificial additives, colours, flavours or preservatives, and are naturally hypo-allergenic.

 

Ingredients

Lamb, rosemary.

 

Contains

Min 98% lamb (min 45% as liver).

 

Typical analysis

Protein 56%, oil 28%, ash 7%, fibre 0.2%.

 

Feeding guidelines

To be fed as a treat. This product contains high levels of natural Vitamin A from liver, so we advise that the following daily allowances should not be exceeded. Toy (Yorkshire Terrier) 10 treats, small (West Highland Terrier) 20, medium (Border Collie) 35, large (Irish Setter) 50 and, for puppies, these treats should be fed in moderation and fed for their current weight not their expected weight. "

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Update på spiseriet...

 

Før kunne han ikke få mad nok i skrutten, så satte jeg ham så op i foder. Nu gider ham så ikke spise sin mad op, han virker nærmest sådan lidt "tja" når jeg serverer for ham, og æder kun halv portion, og jeg sørger for at variere hver dag, så det er spændende, så det er ikke fordi det er kedeligt eller ensformigt, så nu svæver jeg imellem at faste ham eller sætte ham ned i foder men jeg håber jo hver dag:stupid:, men er sådan lidt la la mht. faste, fordi sidst der gik han jo på rov og blev så syg så syg af det skrammel han åd :hmm:

 

Nogle input? andet end at eksperimentere? :vedikke:

 

 

For god ordens skyld, han er frisk og rask og allergien er uden symptomer:-D huden er fin som aldrig før, så jeg tror helt sikkert ikke det er noget sygeligt mht. apetitten, han er fuld af pep, og lige i sit es, for nu er der SNE at løbe og lege i :yeah:

De gange der har været noget med ham, har han altid vist det meget tydeligt.

 

Edit: han viser sult/lækkersult om aftenen, når vi spiser aftensmad, så kan man udføre en hel varieté af kunstner i håb om at der falder noget af, men det gør der altså sjældent, højst et par lunser kød mens jeg laver mad. Så han får hverken mere eller mindre ud af tiggeriet end han har gjort førhen. Så han bliver jo ikke mættet af det han får tidligere på dagen, ser det ud som om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Update på spiseriet...

 

Før kunne han ikke få mad nok i skrutten, så satte jeg ham så op i foder. Nu gider ham så ikke spise sin mad op, han virker nærmest sådan lidt "tja" når jeg serverer for ham, og æder kun halv portion, og jeg sørger for at variere hver dag, så det er spændende, så det er ikke fordi det er kedeligt eller ensformigt, så nu svæver jeg imellem at faste ham eller sætte ham ned i foder men jeg håber jo hver dag:stupid:, men er sådan lidt la la mht. faste, fordi sidst der gik han jo på rov og blev så syg så syg af det skrammel han åd :hmm:

 

Nogle input? andet end at eksperimentere? :vedikke:

 

 

For god ordens skyld, han er frisk og rask og allergien er uden symptomer:-D huden er fin som aldrig før, så jeg tror helt sikkert ikke det er noget sygeligt mht. apetitten, han er fuld af pep, og lige i sit es, for nu er der SNE at løbe og lege i :yeah:

De gange der har været noget med ham, har han altid vist det meget tydeligt.

 

Edit: han viser sult/lækkersult om aftenen, når vi spiser aftensmad, så kan man udføre en hel varieté af kunstner i håb om at der falder noget af, men det gør der altså sjældent, højst et par lunser kød mens jeg laver mad. Så han får hverken mere eller mindre ud af tiggeriet end han har gjort førhen. Så han bliver jo ikke mættet af det han får tidligere på dagen, ser det ud som om...

 

Kunne du ikke give ham mad om aftenen så?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke give ham mad om aftenen så?:hmm:

 

Jo det har jeg overvejet, men han kommer og tigger om mad om formiddagen, løber ud til hans fryser (jeg tror ikke han er så klog som racestandarden siger han skulle være :hmm:)...men så er han jo ikke ordentlig sulten alligevel.

 

Det kan godt være jeg skal prøve at fodre om aftenen, og så have godbidder med på gåturen, så han ikke hapser alt muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Update på spiseriet...

 

Før kunne han ikke få mad nok i skrutten, så satte jeg ham så op i foder. Nu gider ham så ikke spise sin mad op, han virker nærmest sådan lidt "tja" når jeg serverer for ham, og æder kun halv portion, og jeg sørger for at variere hver dag, så det er spændende, så det er ikke fordi det er kedeligt eller ensformigt, så nu svæver jeg imellem at faste ham eller sætte ham ned i foder men jeg håber jo hver dag:stupid:, men er sådan lidt la la mht. faste, fordi sidst der gik han jo på rov og blev så syg så syg af det skrammel han åd :hmm:

 

Nogle input? andet end at eksperimentere? :vedikke:

 

 

For god ordens skyld, han er frisk og rask og allergien er uden symptomer:-D huden er fin som aldrig før, så jeg tror helt sikkert ikke det er noget sygeligt mht. apetitten, han er fuld af pep, og lige i sit es, for nu er der SNE at løbe og lege i :yeah:

De gange der har været noget med ham, har han altid vist det meget tydeligt.

 

Edit: han viser sult/lækkersult om aftenen, når vi spiser aftensmad, så kan man udføre en hel varieté af kunstner i håb om at der falder noget af, men det gør der altså sjældent, højst et par lunser kød mens jeg laver mad. Så han får hverken mere eller mindre ud af tiggeriet end han har gjort førhen. Så han bliver jo ikke mættet af det han får tidligere på dagen, ser det ud som om...

 

Jeg ville vælge, at sætte rationen lidt ned igen - det er jo helt ok, at han går fra foderet, så længe han ikke undlader at spise i flere dage eller mistrives.

 

Vores æder også ekstremt meget i perioder og i andre perioder gider de ikke rigtig :-)

 

Og fedt at allergien er 'væk' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge, at sætte rationen lidt ned igen - det er jo helt ok, at han går fra foderet, så længe han ikke undlader at spise i flere dage eller mistrives.

 

Vores æder også ekstremt meget i perioder og i andre perioder gider de ikke rigtig :-)

 

Og fedt at allergien er 'væk' :-D

 

Det må jeg prøve. Nej han spiser godt nok, men kun den halve portion, og han forsøger også at nasse godbidder, så apetitten er fin, men mere spredt. Tror gerne han ville have lov at have godbidder hele dagen lang :slem:, hvis han selv kunne bestemme, så jeg holder igen med godbidderne, så han kan samle apetit til at æde sig mæt.

 

Jamen det er da rart at vide at det er normalt.

 

Jeps det er rigtigt fedt, han sover helt roligt og klør sig sjældent (før kunne han godt finde på at klø sig om natten lige op til et bad) :-D Han er også blevet lidt buttet, ikke meget, men sådan lige tilpas, sådan han mærker dejlig blød, det har han aldrig været før. Det klæder ham. Nu er han ikke sådan en tynd xylofon-hund mere :blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...