Hop til indhold

Mere sulten trods 80-100 g. daglig barf.


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Victor er meget mere sulten trods 80 - 100 g. daglig barf (rent kød blandet med hoka olie, hokamix-forte og en halv hundevitamin) Så meget at han prøver på at gå på rov på lufteturene :badr: , og bliver helt vild , når misserne bliver fodret, og yay jackpot haps, hvis de taber en tørfoderpille ud af munden (de spiser i vindueskarmen, så det er væk fra ham, men der bliver spist hurtigt når de går til fadet), så går han helt amok, jeg kan ikke nå at få den fra ham, så hurtigt er den slugt, og han må jo ikke få tørfoder af nogen art, så det er jo ikke så godt. Han kan endda finde på at æde deres pels fra hvor de har ligget :badr: Selvom jeg er meget hys med at få tæpperne støvsuget og rystet. Det er jo tegn på at han ikke bliver mæt nok...

 

What to do? Han er jo en lille bombe af energi :hundifart:

 

Jeg overvejer at begynde at blande noget "fyld" i i form af nogle kogte grøntsager. Enten det, eller også sætte kødet op og dele fodringen op på 2 gange dagligt :hmm:Men han skal jo heller ikke blive fed :hmm:Han vejer 3200 g. nu hvilket er perfekt. Startede ud med kun at veje 2600g før barf.

 

Hvordan griber man lige det an med en allergihund ?

 

Jeg mangler også gnavedimser til ham, ud over de friske kødben. Noget han kan hygge med, som ikke "bløder i hele stuen" :lol:. Han får 1 kødben om dagen i køkkenet eller ude, men han mangler stadig noget gnave-aktivering "en tv-snak" eller hvad det nu hedder på hundsk? hvad giver man en allergi hund?

 

Hilsen Victormor og glubske Vic :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi har snakket om dem før men ligger dem endnu engang ind på et link.

 

http://www.kødben.dk/shop/kyllingefilet-433p.html

 

Da jeg har et par med meget sart mave er jeg ovenud lykkelig for denne snack, de er vilde med dem og deres mavser er 100% iorden tiltrods for at de får af dem flere gange dagligt.

 

Dem bruger jeg også. De fåes også i and :mums:

 

Ellers hvad med rå gulerødder? Karla elsker dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi har snakket om dem før men ligger dem endnu engang ind på et link.

 

http://www.kødben.dk/shop/kyllingefilet-433p.html

 

Da jeg har et par med meget sart mave er jeg ovenud lykkelig for denne snack, de er vilde med dem og deres mavser er 100% iorden tiltrods for at de får af dem flere gange dagligt.

 

Vic må ikke få kylling og fjerkræ generelt, i samråd med allergi-dyrlægen (han mistænker at han er allergisk overfor det, da han har haft nogle vilde diarré episoder førhen, efter at ha fået bla. ren kylling i flere former, kogt, råt, tørret i hans foder osv.), så det er udelukket fra hans kost desværre.

 

Men tak for indsparket alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem bruger jeg også. De fåes også i and :mums:

 

Ellers hvad med rå gulerødder? Karla elsker dem

 

Førhen da han fik menneskemad som snack, ville han kun have dem skamkogte og med sovs på :fornaermet:, sådan en lille udkogt babycarrot fra frost med brun sovs :mums: Klonk!

 

Men det vil jeg i hvert fald prøve, om han er til vegetar-kødben :hmm: Tak for tippet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelhen ikke få Ricki til at spise rå gulerod, kartoffel eller andet i den retning.:vedikke: Men ærter, majs og blomkål ryger ned med det samme:hmm:

Og hvis vi så serverer kogt gulerod, kartoffel osv, vil han rulle og danse på een gang...:engel:

 

Hvis Victor viser sig at være glad for en gulerod, kan du rive rå gulerod og blande i hans mad.

 

Mht tyggeting, som ikke har vinger:

 

Et stykke tørret kallun, griseøre, torskestykker, oksehaler, oksehalsrør, ja jeg kunne blive ved. Det er nok den korrekte størrelse tyggeting til ham. Ricki gnasker det i løbet af 2 minutter, men Victor kan jo nok få en del tid til at gå med det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg også bekymret for allergien, så jeg tænker at jeg vil indføre én ting af gangen :genert:

 

Vic er også ret kræsen...har altid været det, vi har før prøvet med salat, tomater vil han f.eks ikke have, ikke mm. det nogle særlige søde nogle...

 

Han elsker dog også kogte kartofler, mosede kartofer, ja i alle former, vi kalder ham 'kartoffel køteren' pga. det, han har dog ikke godt af at æde sig mæt i ren kartoffel, for så bliver hans afføring sådan noget mærkeligt fluffy noget. Men det kan man self. også sige sig selv. Det fik han bare lov til en dag vi fik stroganoff, at få en portion kartoffelmos :oops: Der var han i himmelen :lun:

 

Må hunde godt få alle de her tørrede tyggeting, når de har støvmide og lagermide allergi? Det er jo en hel verden af nye ting, du nævner der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rå stykker af dyr, der er tørret. Ingen tilsætningsstoffer. Men man skal være lidt på vagt over at købe de allerbilligste ting - jo dyrere et produkt jo mere nænsomt er det tørret og dvs. så er der flere vitaminer og mineraler tilbage. Og jeg holder mig også fra de ting der er røget, eftersom hvis det ikke er sundt for mennesker, så er det heller ikke sundt for hunde:lol:

 

Hvis du skal være helt sikker på kvaliteten, kan du købe produkter fra Dansk Barf Center. Der er produkterne tørret ved lav temperatur, og tingene SMAGER GODT:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved intet - men kunne sagtens forestille mig lagermider i tørret kød :hmm:

 

Petrine og Zamzam (og katten) er alle kronisk sultne, jeg gør det, at de på fastedagen får noget, de ikke kan lide (pt fisk), så er min samvittighed ren :engel:

 

Ellers har vi tilsat fyld i form af grøntsager (må fraråde havregryn, de er åbenbart fulde af fedt :oops: og nok også lagermider).

 

Alle, jeg har skiftet over til barf, er blevet mere sultne, tror bare det smager for godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har adrig hørt, at der skulle være lagermider i tørrede godbidder. Lagermider spiser korn, og derfor et problem for hunde/katte på tørkost. Alt der serveres for råt-spisende dyr er uden lagermider, da lagermiden kun lever i korn...

 

Støvmider, tjah, det er ikke noget problem, siger Victor. Han skal nok spise det, inden det bliver støvet:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvordan er Victor i huld?

 

Måske han skal sættes lidt op i foder... små hunde skal %-mæssigt have mere end større hunde.

 

Ang. snacks, så kan du jo evt selv tørre ting - Zacho slog ud af nærmest alt det der kunne købes for penge, så jeg tørrede selv godbidder og tyggeting..lammeribben osv kan man også selv tørre med rigtig gode resultater :5up:

 

En nævner gulerødder...det er ikke sikkert, at Victor reagerer på dem, men jeg har selv haft og kender flere allergihunde, der ikke kan tåle gulerødder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved intet - men kunne sagtens forestille mig lagermider i tørret kød :hmm:

 

Petrine og Zamzam (og katten) er alle kronisk sultne, jeg gør det, at de på fastedagen får noget, de ikke kan lide (pt fisk), så er min samvittighed ren :engel:

 

Ellers har vi tilsat fyld i form af grøntsager (må fraråde havregryn, de er åbenbart fulde af fedt :oops: og nok også lagermider).

 

Alle, jeg har skiftet over til barf, er blevet mere sultne, tror bare det smager for godt.

 

 

Koger og moser du grøntsagerne? inden du blander dem i kødet?

 

Jeg har ikke nogen fastedag til Victor mere, for så kan jeg slet ikke styre ham, han æder både græs i haven og diverse andre klamme sager (der var en dag han åd store lange strå af prydgræs, som han blev voldsomt syg af efterfølgende, og da han havde afføring kom der nærmest et helt neg/stråtag ud af rumpen på ham 15 cm lange grove stykker prydgræs der stak ud :damn: :stupid:) Det beskriver cirka hvor forslugen han er - som et vildt dyr :skraek:

 

Ha ha Victor kan "desværre" godt lide fisk, undtagen sild, men det ville han nok også æde på en fastedag. Han faster ikke frivilligt.

 

Jep, det er utroligt nok, at ham der knap nok kunne æde 25 g. tørfoder nu er blevet sådan en slughals.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er også total sulten pt. Jeg tænker lidt om vejret også har en betydning? Altså måske er det lidt langt søgt... Men bjørne og sådan æder sig jo store og fede nu her til vinterhi'et

 

Ved ikke om hunde æder mere pt for at sætte huld eller hvad det hedder?

 

Luna er ihvertfald total umulig i disse dage..

 

Det kan da godt være vejret har en betydning. Det lyder da lidt logisk.

 

Så må jeg fede min lille bjørn noget mere op :-D

 

Har du sat Luna's foder op så? Går hun også på rov, er det det du mener med umulig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være vejret har en betydning. Det lyder da lidt logisk.

 

Så må jeg fede min lille bjørn noget mere op :-D

 

Har du sat Luna's foder op så? Går hun også på rov, er det det du mener med umulig?

 

Nej, det har jeg ikke, for Luna skal tabe sig:genert: Så hun får stadig 200 gram pr dag. Plus en tørret guffer når vi går i seng

 

Ja, hun går på rov (og det er IKKE græs hun spiser!!!) og til træning er hun totalt madfikseret, så hun slet ikke fattede en brik af, hvad det egentlig var hun skulle.. ALT var fokuseret på godbidderne i min lomme.. Eller de andres lommer:roll::roll:

 

Vi måtte til sidst gå til side og træne alene, for at hun kunne bare nogenlunde koncentrere sig om bare mig og hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er Victor i huld?

 

Måske han skal sættes lidt op i foder... små hunde skal %-mæssigt have mere end større hunde.

 

Ang. snacks, så kan du jo evt selv tørre ting - Zacho slog ud af nærmest alt det der kunne købes for penge, så jeg tørrede selv godbidder og tyggeting..lammeribben osv kan man også selv tørre med rigtig gode resultater :5up:

 

En nævner gulerødder...det er ikke sikkert, at Victor reagerer på dem, men jeg har selv haft og kender flere allergihunde, der ikke kan tåle gulerødder :vedikke:

 

Jamen han er fin, holder sig på de der 3200 g det er en fin vægt til ham han er ikke for tyk.

 

Hvor meget ville du sætte ham op til? 10-20 g mere eller eksperimentere lidt med det? og synes du det er bedst at blive ved at fodre ham én gang dagligt, eller synes du jeg skal dele det op?

 

Jeg tørrer selv de der levergodbidder i ovnen, hvor man først koger leveret, og siden hen tørrer det i ovnen, men større tyggeting kan man godt det? og hvordan?

 

Mht. gulerødder det kender jeg godt til, da jeg ikke selv tåler dem, mm. de er kogt helt ud (da jeg har birkeallergi, og jeg har krydsallergi overfor lige netop gulerod) ;-) Så det er lidt et sats... men han har ingen pollen-allergier, som jeg nu har.

Men jeg ved han tåler ærter, for det har han fået i et stykke tid, lige inden sæsonen for friske ærter sluttede,som træningsgodbidder, og det er gået fint. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En super god gnave snack når hunden har allergi og som også er nem at lave er tørret sener.

 

Hvis der ligger en slagter i nærheden af dig, kan du sikkert for få kr. få lov til at købe noget af det de skærer af kødet.

 

Lig dem ud på en bradspande og så ind i ovnen på ca 150g. efter et par timer er de helt seje og tørre. og hunden elsker dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jamen han er fin, holder sig på de der 3200 g det er en fin vægt til ham han er ikke for tyk.

 

Hvor meget ville du sætte ham op til? 10-20 g mere eller eksperimentere lidt med det? og synes du det er bedst at blive ved at fodre ham én gang dagligt, eller synes du jeg skal dele det op?

 

Jeg tørrer selv de der levergodbidder i ovnen, hvor man først koger leveret, og siden hen tørrer det i ovnen, men større tyggeting kan man godt det? og hvordan?

 

Mht. gulerødder det kender jeg godt til, da jeg ikke selv tåler dem, mm. de er kogt helt ud (da jeg har birkeallergi, og jeg har krydsallergi overfor lige netop gulerod) ;-) Så det er lidt et sats... men han har ingen pollen-allergier, som jeg nu har.

Men jeg ved han tåler ærter, for det har han fået i et stykke tid, lige inden sæsonen for friske ærter sluttede,som træningsgodbidder, og det er gået fint. :-)

 

Jeg ville forsøge mig frem - op til 50 gram mere ville ikke forskrække mig - måske endda mere - men jeg ville holde et vågent øje med om han sætter fedt på kroppen (vægten kan godt snyde lidt).

 

Zacho kunne i perioder æde ufattelige mængder, især hvis han var i et allergiudbrud og han omsatte det hele, uden at sætte fedt på kroppen... det forsvandt bare :???: Måske det er det samme med Victor :-)

 

Jeg har ikke brugt kogning så meget og slet ikke til kødben - jeg har bare puttet det hele i ovnen på varmluft og meget lav temp. (maks 50 grader, men gerne bare varmluft) - har fordelt benene ud på flere plader og så ladet det stå og tørre hele dagen eller nogle timer, alt efter hvor meget og hvor tykke stykkerne har været.

 

Mindre ben med kød er meget velegnet til at tørre selv - fx lam, ged, kylling, kanin osv.

 

Edit*** Jeg ville fodre en gang i døgnet, så han fik fuld mæthedsfornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har jeg ikke, for Luna skal tabe sig:genert: Så hun får stadig 200 gram pr dag. Plus en tørret guffer når vi går i seng

 

Ja, hun går på rov (og det er IKKE græs hun spiser!!!) og til træning er hun totalt madfikseret, så hun slet ikke fattede en brik af, hvad det egentlig var hun skulle.. ALT var fokuseret på godbidderne i min lomme.. Eller de andres lommer:roll::roll:

 

Vi måtte til sidst gå til side og træne alene, for at hun kunne bare nogenlunde koncentrere sig om bare mig og hende

 

Ok, så er det jo heller ikke så godt.

 

Det var heller ikke græs Victor spiste igår :shock: og der fik han børstet bisser og tørret mule med en af de her stramme servietter til hundemuler som jeg har liggende, da vi kom hjem fra tur (ellers skulle jeg ikke nyde noget af et godnat-nys senere på aftenen fra herren ;-))

 

Det lyder lissom Victor. Han er 100% styret af mad. Min kæreste havde fået en kikkertoperation i knæet og var hjemme fra arbejde et par dage i sidste uge (fodbold idiot) :stupid:. Han ligger sig så inde i soveværelset og vil gerne have en monte christo sandwich ind (pyllergøj) det får han så fordi han har ondt. Så går der ikke ret lang tid, så begynder Vic at pive. Min kæreste kalder inde fra soveværelset at "Vic skal komme ind og trøste ham", men Vic er kold i numsen, og står bare nede på soveværelsesgulvet og piver og stirrer glubsk på den sandwich, min kæreste er ved at spise :roll:

Så må jeg ind og lukke ham ud igen, for kæresten kan ikke holde ud til at høre på piveriet, Vic vil ikke op og ligge i sengen. Ikke når man ikke vil dele.

Han troede han kom derind for at hygge med ham, men han kom kun derind pga. sandwichen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er det jo heller ikke så godt.

 

Det var heller ikke græs Victor spiste igår :shock: og der fik han børstet bisser og tørret mule med en af de her stramme servietter til hundemuler som jeg har liggende, da vi kom hjem fra tur (ellers skulle jeg ikke nyde noget af et godnat-nys senere på aftenen fra herren ;-))

 

Det lyder lissom Victor. Han er 100% styret af mad. Min kæreste havde fået en kikkertoperation i knæet og var hjemme fra arbejde et par dage i sidste uge (fodbold idiot) :stupid:. Han ligger sig så inde i soveværelset og vil gerne have en monte christo sandwich ind (pyllergøj) det får han så fordi han har ondt. Så går der ikke ret lang tid, så begynder Vic at pive. Min kæreste kalder inde fra soveværelset at "Vic skal komme ind og trøste ham", men Vic er kold i numsen, og står bare nede på soveværelsesgulvet og piver og stirrer glubsk på den sandwich, min kæreste er ved at spise :roll:

Så må jeg ind og lukke ham ud igen, for kæresten kan ikke holde ud til at høre på piveriet, Vic vil ikke op og ligge i sengen. Ikke når man ikke vil dele.

Han troede han kom derind for at hygge med ham, men han kom kun derind pga. sandwichen :lol:

 

Hahaha det ville Luna oss ha gjort:mrgreen::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle mennesker forbrænder mere end andre ved bare at side stille :mrgreen: måske det er det samme ved hunde?

 

En anden ting jeg lige har lært er hvorfor jeg er mere sulten om vinteren, kroppen bruger energi på at holde varmen............ måske det samme gælder for hunde?

 

Så han er bare mere sulten.

 

Er du sikker på at han ville blie fed af mere kød?

 

Men ja, muligheden var der jo også for at fylde nogle flere grøntsager på.

 

 

ang fodring........ kan simpelthen ikke huske om det var luckyluna eller om det fluffy der nævnte noget om at med hensyn til hundens "hurtige" forføjelses ting , så er det sundt at fordre flere gange om dagen.

 

Nå, det var lige en masse ting oven i hinanden, håber det giver lidt mening :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

ang fodring........ kan simpelthen ikke huske om det var luckyluna eller om det fluffy der nævnte noget om at med hensyn til hundens "hurtige" forføjelses ting , så er det sundt at fordre flere gange om dagen.

 

 

Nej tværtimod, hundens mave er bygget til at blive proppet fuldstændig, arbejde med maden i maven i et godt stykke tid og derefter tømmes fuldstændigt. Hundens mave er udstyret således, at når hunden opfatter, at der kommer mad, sætter maven igang med at lave mavesyre til at nedbryde maden med. Mavesyren sidder parat i små lommer i mavesækken og kommer i berøring med maden, hvis portionen er stor nok til at nå ud til der hvor mavesyren sidder parat. Så hvis hunden kun får små portioner, vil mavesyren ikke blive brugt, og derfor vil den gå igang med at nedbryde selve mavesækken. Så derfor skal en hund fodres store måltider, som fylder maven. Det kan ikke lade sig gøre, når man fodrer med tørfoder, men når man råfodrer, skal man fodre så få gange og så store portioner som muligt.

 

Ricki bliver fodret en gang hver 2.-3. dag, og de dage, han ikke får mad, mangler han det ikke. Men når jeg spørger ham, om "han skal have mad", går hele kroppen igang, og hvis det ikke går hurtigt nok, begynder han at bøvse pga. mavesyren, der bobler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det Skruthberg skriver er osse min opfattelse af det. Og at de fleste maver har bedst af at blive fyldt. Hvalpe er noget andet, der har jeg også fodret flere gange dagligt.

 

Men jeg kunne godt forestille mig at det er noget andet med tørfoder, Motor skulle pølle flere gange dagligt og det kom ligesom hurtigere gennem systemet, så han skulle første gang kl. 8 om morgenen i stedet for ved 11-tiden.

 

Fodrer du virkelig kun hver 2.-3. dag? Fodrer du så bare det mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det Skruthberg skriver er osse min opfattelse af det. Og at de fleste maver har bedst af at blive fyldt. Hvalpe er noget andet, der har jeg også fodret flere gange dagligt.

 

Men jeg kunne godt forestille mig at det er noget andet med tørfoder, Motor skulle pølle flere gange dagligt og det kom ligesom hurtigere gennem systemet, så han skulle første gang kl. 8 om morgenen i stedet for ved 11-tiden.

 

Fodrer du virkelig kun hver 2.-3. dag? Fodrer du så bare det mere?

 

Jeps, han vejer 24 kg.,er kastreret og med doven attitude det meste af dagen, så han skal have omkring 270g om dagen. Det kan hans mave ikke nå at opfatte, før det er videre i systemet. Han ville aldrig nå at føle sig mæt.

 

Så for at han når at føle sig mæt, fodrer jeg ½-1 kg ad gangen, nogle gange mere. Også alt efter om det er rent kød, eller om størstedelen er ben. De fleste måltider er 600-800 g.

 

Det er skægt at have en hund liggende midt på gulvet, fuldstændig flad. Med et udtryk i hele kroppen af, at man er tilfreds med livet:klap:. Ååh, at mætte en hund:blink:

 

Så vidt jeg har forstået på eksperterne, giver tørfoder(med korn i) hunden konstant diarre, fordi maven reagerer på kornet som noget den absolut ikke kender og har brug for. Derved sender maven maden igennem med ekspresfart. Derfor den kortere tid mellem indtag og afskillelse. Og også hvad hunden når at optage fra maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle mennesker forbrænder mere end andre ved bare at side stille :mrgreen: måske det er det samme ved hunde?

 

En anden ting jeg lige har lært er hvorfor jeg er mere sulten om vinteren, kroppen bruger energi på at holde varmen............ måske det samme gælder for hunde?

 

Så han er bare mere sulten.

 

Er du sikker på at han ville blie fed af mere kød?

 

Men ja, muligheden var der jo også for at fylde nogle flere grøntsager på.

 

 

ang fodring........ kan simpelthen ikke huske om det var luckyluna eller om det fluffy der nævnte noget om at med hensyn til hundens "hurtige" forføjelses ting , så er det sundt at fordre flere gange om dagen.

 

Nå, det var lige en masse ting oven i hinanden, håber det giver lidt mening :mrgreen:

Vic er en uudtømmelig kilde af energi...vi har ham mistænkt for at stå op om natten og drikke dobbelte-espressoshots :hmm:Han tager højst powernaps. For er der nogle der bevæger sig (kattene eller mig), så uha hov! så skal han da se, om der er noget han går glip af :banan:

 

Det er også om vinteren lysten til Ben & Jerry's og de gode retter fra "Spise med Price" kommer op i mig :oops:

 

Jeg har idag sat mængden af kød lidt op, med 20 g, så han nu ligger på 120g . Det er ikke blevet til mere, for han har været syg. Selvforskyldt :stupid: Han åd fra kattebakken mandag aften, lige som vi var på vej ud med ham, jeg havde sat selen på ham, og skulle lige ind efter et æble, så havde katten været på bakken, og så var han der som lynet :shock: (vi kunne desværre ikke nå at få det fra ham, og han blev hundesyg :syg: natten til tirsdag og vækkede os ved han sig kvækkelyde og pive så højt han kunne :scared: Så var jeg godt klar over det skulle gå hurtigt!!! Jeg kastede bare en frakke på over pyjamassen og skyndte mig ud i haven med ham, og sheisse han havde dårlig mave :(, men så var der heldigvis ro på resten af dagen, men han fik kun en lille smule kallun til aftensmad igår, og maven var heldigvis fin her til morgen :5up:

 

 

Hvis vi ikke havde en gammel hunkat med indlæringsproblemer, så hed det amerikansk meget avanceret kattebakke. Men selv en alm. overdækket med låge kan hun ikke finde ud af :engel: Der stod hun og bankede på lågen og "græd" nærmest, da vi prøvede det. Det var mindre sjovt, når hun skulle tisse om natten, og panikken indtraf totalt når hun skulle ud, så gik hun klaustrofobisk amok, indtil jeg lukkede bakken op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...