Hop til indhold

Hjælp Luna er begyndt at grave??


Gæst Nalle24
 Share

Recommended Posts

Gæst Nalle24

Så er det 20 gang jeg putter jord i et stort hul Luna lige har gravet:(

 

Jeg kan ikke se hvad det er der skulle få hende til det?!

Hun er ude og gå min 2 timer om dagen/og løs i en af timerne,hvor hun svømmer i søen og graver efter mus..

Så kommer man hjem og en halv time efter ligger hun og graver:confused::???:

 

Er ved at være godt træt af det, nogen ide om hvorfor hun gør det?

 

Tak på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad det lige præcis er der gør at hun graver, det ved jeg faktisk ikke, men det er vist en udpræget "retriever-ting" :???: Noomi graver også og alle de retiever-ejere jeg er stødt ind i, kan "trøste" mig med, at det aldrig går over :lol:

Jeg forsøger at stoppe det ved at fysisk gøre krav på hullet (stille mig ind over det, sige nej og gå fremad, så hun er nødt til at flytte sig og så tilbyde noget andet sjovt), men om der er andre muligheder som virker bedre ved jeg faktisk ikke :oops:

Man skal nok ikke regne med at kunne have en prydhave, hvis man har en retriever ;-):lol: Tilgengæld er det jo skønt at se, når ikke det altså er vildt upraktisk at hunden gør det som f.eks. nede i vores fælleshave, at hunden bare synes at det er SÅ sjovt :mrgreen: Noomi har det herligt når hun får lov til at grave :lol: Lige p.t. bliver der gravet en del i området (vi skal have lagt ledningerne til lygtepælene ned i jorden) og Noomi ligner en, når hun står og kigger ned i de KÆMPE huller, der tænker "nøøøøj, sikke et kæmpe hul, enten er det en MEGET stor hund der har gravet det, eller også er det en der er VIRKELIG dygtig!!!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice nød også at grave have da hun var hvalp.

Det endte med, at vi sagde, du må gerne grave i din del af haven, men resten af haven er No Go.

 

Nu graver hun kun, hvis hun får et godt ben der skal gemmes til dårligere tider :-D

 

[ATTACH]853[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er af den holdning at hunde skal have et sted i haven hvor de må grave, det er et naturligt behov og hvis de får ben så skal det jo graves op og ned :-)

Jeg kan ikke forestille mig at lave et totalt forbud.

 

Du kan lave et område hvor det er iorden måske?

 

Og de andre steder kan du gøre det at du fylder hulet og i toppen lige under det øverste jord placere du en af hendes lorte, det skulle løse problemet (jeg har det fra Ninja(irene)mor ) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo naturligt for en hund, så måske kan du lade hende have et lille stykke hvor det er okay at hun graver. Så kan du stoppe hende i det (som Nollike beskriver) når hun begynder andre steder og tage hende med hen, der hvor hun godt må. Evt. gøre det mere interessant ved at kaste små godbidder ned i hullet når hun graver.

 

Jeg ville vælge et sted som hun allerede har interesse for og helst et sted hvor der er skygge i de varmeste timer på dagen. Som Imba skriver kan det jo være pga. varmen at hun er begyndt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er af den holdning at hunde skal have et sted i haven hvor de må grave, det er et naturligt behov og hvis de får ben så skal det jo graves op og ned :-)

Jeg kan ikke forestille mig at lave et totalt forbud.

 

Du kan lave et område hvor det er iorden måske?

 

Og de andre steder kan du gøre det at du fylder hulet og i toppen lige under det øverste jord placere du en af hendes lorte, det skulle løse problemet (jeg har det fra Ninja(irene)mor ) :-D

 

Ha ha. Du var hurtigere.:lol:

 

Godt råd med lorten, iøvrigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nalle24

Tak igen igen:-D

Gode råd alle sammen,især den med lorten*griner* den blir jeg nød til at prøve:lol:

 

Sjovt i skriver det med varmen,Jeg har lige taget hendes svømmepøl ind,for at vaske den af,og det er efter den er væk , hun er begyndt at grave:confused:jaa så nu falder det hele på plads...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det er jo naturligt for en hund, så måske kan du lade hende have et lille stykke hvor det er okay at hun graver. Så kan du stoppe hende i det (som Nollike beskriver) når hun begynder andre steder og tage hende med hen, der hvor hun godt må. Evt. gøre det mere interessant ved at kaste små godbidder ned i hullet når hun graver.

 

Jeg ville vælge et sted som hun allerede har interesse for og helst et sted hvor der er skygge i de varmeste timer på dagen. Som Imba skriver kan det jo være pga. varmen at hun er begyndt på det.

 

god tanke - det med skygge og kold jord er en stor motivator for at grave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...