Hop til indhold

Jensen, Freja og Lua's tråd


Gæst ENVY
 Share

Recommended Posts

Så har jeg taget hul på min nye tilværelse som hundeejer til 3.

 

Jeg har skrevet en del forhistorie i denne tråd

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/18106-understimuleret-schaefer-allergisk-blandingshund-afbalanceret-pinscher.html

 

Men nu er vi altså flyttet ind og har været her et par dage.

Vi har brugt de første par dage stille og roligt.. Eller prøvet på det i hvert fald. For helt stille og roligt er det jo ikke med 3 hunde.

 

Vi har været ude på nogle gode ture. Igår var vi i skoven hvor hundene løb løse. Indkald går okay. Freja er dygtig også Lua. Men Jensen skal lige vænne sig til at der er godbidder i spil. Allerede idag hvor vi var på stranden reagerede han super :5up: Det er jo ikke vant til at være så meget ude så vi havde et lille uheld idag :genert: Jensen og Freja styrter ud i vandet. De var bare ikke klar over det var vand fordi der lå et massivt lag klamt tang.. Føøøøøøøøøøj :shock: 2 stks hunde indsmurt i brunt lortelugtende tang. :stupid: Hjem og i bad med dem. Freja var dygtig nok og stod stille men Jensen var ikke meget for det. Stod stiv og noget trykket :???:

 

I mellem de 3 hunde går det fint. Lua er accepteret og de 2 tøser er blevet vældig fine venner. De kan se fordele i hinanden og det er jeg glad for :lun: Lua synes Freja er en dygtig vagthund og Freja har lært at jage egern af Lua. :lun: De hygger sig godt alle 3.

 

Freja skal en del ud alene og det har vi ikke fået taget fat på endnu. Det er en stor opgave, så vi har valgt lige at tage et par dages afslapning med gode ture og hygge inden vi sætter igang:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, ja det bliver spændende..

 

Jeg tror nu de 2 store er ret tilfredse med vores ankomst. Jensen har fået lov at få et tæppe han ligger på i sofaen :shock: og hidtil er der kun blevet serveret hjemmelavet mad :slem:

 

Man kan godt mærke at Lua er vant til at være alene hund og have min kæreste og jeg for sig selv. Hun er meget opmærksom når vi nusser og taler med de andre. Men de får alle nus og kys og alene tid.

 

Efter aftensmaden idag fandt jeg Lua's dogbrick frem. Tog Freja alene med i køkkenet. Den er godt nok lidt lille til hende men satte kun 4 bricks i. Først prøvede hun at skratte på den :hmm: Så satte hun sig ned og snakkede lidt schæfersk (i øvrigt rigtigt sødt at de snakker sådan :lun: ) Så måtte jeg ned på alle 4 og løfte en brick af med munden:lol::lol:

Hun fattede den lige med det samme :klap: -og løftede meget stolt alle bricksne af :banan::banan: Jeg har også prøvet at give hende viskestykker med guffer i :cool: meeen hun tygger sgu bare på knuden når ikke helt det vil som hun vil. Så tror måske vi skal op i en større størrelse. evt et håndklæde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har sådan glædet mig til at hører om det hele, og glæder mig rigtig meget til at læse en helt masse (ja der blev lige lagt lidt press på dig) om det hele :5up:

 

Dejligt at det går dejligt fint, men hvor er billederne :vedikke:

 

Du ved, ræk mig en lillefinger og jeg tager armen :mrgreen::blink:

 

Hehe... Okay da så kommer der lidt billeder..

 

Først kan i få lov at se hvor lækre de 2 store var blevet efter deres "kurbad"

 

CIMG7241.jpg

 

CIMG7243.jpg

 

Lækkert :slem::slem: ikk?

 

CIMG7237.jpg

 

CIMG7239.jpg

 

CIMG7234.jpg

 

CIMG7232.jpg

 

CIMG7220.jpg

 

Jensen er blevet super god til indkald :shock::banan: Han kommer nærmest før Freja:shock: Det er virkelig dejligt at han er så glad for guffer.

Gad virkelig godt der var noget jeg kunne bruge til Freja som belønning udover ros. Hun tager ikke guffer, ikke pinde eller bolde, heller ej reb. Hmmm.. Har overvejet et pivedyr.. Men ved ikke om det bliver for belastende i længden hvis hun nu skulle hoppe på den og blive glad for det :hmm::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på tur idag.

Det var en tur som både indholdte mega kodyl psykopat succes oplevelser og en tur der også bød på totalt øv oplevelse...

 

Vi tog til en ny strand idag.

Vi ankommer til stranden med hundene i snor og ser en lille løs hund i strandkanten... Den ryger dog hurtigt i snor. I øvrigt vildt sjovt så meget hurtigere folk reagere når man kommer med en schæfer end bare lille Lua :lun::lol:

 

Ejeren til den lille tæve er meget snaksaglig og spørger hurtigt ind til vores lille flok. Lua bliver hurtigt sluppet.. Ligeledes Freja da hun ingen interesse viser. Deres hund er selvfølgelig også løs. Jensen er så stadig i snor. Men viser megget interesse overfor den lille norske spidshunde tæve:lun::lun: Jeg vurderer at jeg godt tør slippe ham. Og vupti alle hunde!!!!!!!!!!! ALLE HUNDE løber fredeligt rundt og leger og hygger :banan::banan::klap::banan::klap::banan::banan::banan::banan:

 

Længere oppe ad stranden møder vi en anden lidt større tæve (samme størrelse som jensen) Hende bliver Jensen meget legesyg overfor. Freja løber bare glad rundt. Ingen problemer. Hun snuser lidt, men er meget forsigtig og opfordrer ikke til noget som helst, hverken ballade eller leg:rolleyes:

Mens hundene leger kommer en mand med en lille hund i snor. Jensen bliver taget i snor og Lua og Freja bliver kaldt på plad.

Manden kommer tættere på og det er en han. Jensen reagere med at knurre og hapse ud efter den lille han. Så siger vi at han generelt ikke er så glad for andre hanner. Ejeren til den lille hund får åbenbart en hjerneblødning og slipper sin hund som styrter hen mod Jensen :shock::shock::shock::shock:

HAPS. Jensen bed den lige i hovedet :skraek::skraek: - og han holdte fast :shock::shock::shock: Min kæreste måtte sparke ham 2 gange før han slap!!!! :megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked::megaked: Ikke godt!!! Den lille hund var heldigvis uskadt. Men hold da op... LORT!!!! Det gik jo lige så godt....!!!!!!

Godt så - Jensen kan ikke med andre hanner OVERHOVEDET... 1 problem mere... :cry::???:

 

Resten af turen gik perfekt.... Freja tog efter 45 minutter guffer :banan::banan::banan::klap2::klap2::klap2::klap2:

:vuf::vuf:

 

Imorgen starter træningen. Lua, Jensen og Jeg skal på tur med 2 pinscher tæver som Lua kender i forvejen. Freja skal have gåpænt og indkalds træning med min kæreste imens.

 

Jeg er fortvivlet over Jensens uheld idag. Var det mon fordi han følte sig presset eller er han egetkønsaggressiv:vedikke::vedikke: Han viste jo åbenlys utilpashed overfor den fra start:???:

Tilgengæld er jeg meget optimistisk omkring Freja. Hun er super med andre hunde.. Der er ingen problemer. Og hun er også god nok med de små. Hun skal "bare" lydighedstrænes og nu da hun tager guffer er det jo en smal sag:klap::klap::klap:

 

En ting jeg tænker meget over er, hvem er mon lederhunden blandt de 3 :hmm: - og er det mon allerede bestemt:hmm: Kan det være forskelligt fra de er hjemme til ude!?:hmm: Det er enten Jensen eller Lua... Men synes mest det er Jensen hjemme og Lua ude :vedikke::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fanden bilder den ejer sig ind? At slippe sin hund, når I har sagt at Jensen ikke kan lide hanhunde.. Sikke dog et kvajhoved:evil:

 

Hvorfor han gjorde, hvad han gjorde, aner jeg ikke. Men hvis han ikke kan lide hanhunde og der så kommer en farende imod ham, så er der vel ikke noget at sige, til at han reagerer.. Måske en ret kraftig reaktion.. Men som jeg ser det har han jo advaret inden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad fanden bilder den ejer sig ind? At slippe sin hund, når I har sagt at Jensen ikke kan lide hanhunde.. Sikke dog et kvajhoved:evil:

 

Hvorfor han gjorde, hvad han gjorde, aner jeg ikke. Men hvis han ikke kan lide hanhunde og der så kommer en farende imod ham, så er der vel ikke noget at sige, til at han reagerer.. Måske en ret kraftig reaktion.. Men som jeg ser det har han jo advaret inden..

 

Ja det er lidt svært at vide om han generelt vil reagere sådan. Men jeg må prøve at lade ham hilse på nogle hanhunde næste gang lejligheden byder sig. Og så bare gøre det klart at slipper du din hund så bider han :???:

Men ved sgu ikke :hmm: Kan man træne sådan noget væk!? Han er jo 6 år gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har Jensen været med Lua og jeg på tur med 2 dværgpinscher tæver. Det gik helt fint :klap: Den ene knurrede endda lidt af ham og han trak sig bare:banan: De var løse og fik leget alle 4 så jeg er rigtig glad :engel:

 

Bagefter tog jeg Freja med alene på tur. Hele vejen ned til marken trænede jeg gå pænt med hende. Hold op hun er stærk:shock: Bedst som hun går pænt og roligt springer hun ned i grøften og jeg er ved at styrte på r*v og albuer... :damn::damn:

 

Da vi kom frem blev hun sluppet. Det er rart at være alene med hende for så søger hun oftere kontakt end når de 2 andre er med.

 

Idag gad hun ikke tage guffer igen :fornaermet: Så jeg roser bare på livet løs.

 

Her til aften har de været alene for første gang. Allesammen sammen. Uden adskillelse. Vi var væk i 15 min. Da vi gik kunne jeg se at både Lua og Freja sad og kiggede ud af døren. Så gik freja ind i soveværelset og lige bagefter gjorde Lua det samme. Jeg kunne stille mig op på en kasse og lure ind i soveværelset :slem::slem: og Lua lagde sig i sin kurv og Freja lå bare på gulvet:5up: Da vi kom tilbage havde Lua godt hørt bilen så hun stod ude i gangen da vi kom. Men kunne mærke at der var helt varmt i hendes kurv:5up::vuf:

 

Hvis jeg adskiller dem, skratter de på døren :roll: og alle de gange Lua har sagt fra overfor Freja har Freja bare trukket sig med det samme ;-) Desuden har Jensen jo flere gange irettesat Freja når hun har snuset meget til Lua. (For nogle måneder siden, da vi var på visit) Imorgen vil vi prøve lidt længere. Min fornemmelse siger mig at der ikke bliver noget med de 2 tøser :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare super at læse om! De bliver da totalt umuligt at skille dem ad igen :lun:

 

Mht. at være sur på andre hanhunde, så er Dolph præcis den samme - og han er virkelig seriøs omkring det..

Jeg tror lidt jeg er kommet dertil, at jeg ved han ikke vil kunne gå sammen med en anden voksen hanhund.. Han kan derimod godt gå sammen med hanhund han har kendt fra hvalp, og hvis de bliver kastreret så er der gode udsigter :-)

 

Nå men - hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke ligefrem sætte ham i situationer med andre hanhunde.. Det jeg gør med Dolph, er at gå en tur med andre hanhunde - men holde ham på afstand.. Mit håb er at han kan lære at acceptere dem i hans nærhed, men han vil aaaaaldrig kunne slippes med en fremmed voksen hanhund..

Og sådan er det så :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en dejlig tråd altså!

 

Har med stor glæde læst om alle jeres gode oplevelser og nydt både dem og billederne - keep 'em coming! :klap:

 

Men hvad sker der for den tumpe-ejer at slippe sin hund, når I lige har sagt at Jensen ikke kan med hanhunde - idiotejer og æv en grim oplevelse.

 

Det bliver da helt umuligt at skille hundene ad igen - det lyder virkelig som om de har rigtig meget gavn af hinanden, så dejligt at læse. Især lækkert at det går så godt med de to smukke tøser. Hvor er det altså SKØNT at læse. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig fremad :klap:

 

Især for Lua :lun: Hun har rigtig fået opbygget en tillid til de 2 andre. Især forholdet til Freja er blevet styrket. Når vi er på tur løber Lua med og leger med de andre. Hun løber endda op og legebrummer af dem begge. Jeg har flere gange set hende hoppe op af dem med forpoterne :banan::klap::banan:

De andre ser ud til at tage situationen fint. - og man skal ikke undervurderer min lille skid:slem: Hun løber sgu ligeså stærkt som de store:shock: Og holder stand på de lange 2-3 timers ture :engel: Tror helt ærligt de 2 andre bare NYDER deres nye liv...

 

Vi har vidst fået rimelig godt på plads at Jensen ikke svinger med andre hanhunde:genert: Men nu har han været ude og lege med nogle andre hunhunde. Han har fået en lille veninde nede på marken som han er meget glad for :lun::hjerte: Hun er sådan lidt ligesom ham i udseende - bare mindre. Tror det var islandsk fårehund. Men forleden mødte vi så en flok hunde. Kun hunner. De får lov at rende løse og alt går egentligt godt:5up: Pludselig brummer Jensen gevaldigt af den ene tæve - som så er en arm. bulldog 9 mdr. Det var liiiige lidt for voldsomt for ham. Så han skal nok styrkes i at være tryg omkring større tæver;-)

 

Jensen er jo en hund min mor har haft med hjem fra Ghana. Hun købte ham i en vejkant hvor de lokale bare lige stak dem ud i strakt arm mod en befærdet vej. Han er sandsynligvis blevet fundet i naturen et sted og er af nok 1 generation der er opvokset blandt mennesker. Jeg mærker tydeligt at der er mere HUND i ham end de 2 andre. Hans instinkter er meget tydelige og det giver os lidt små gnidninger- Især hvad angår lydighed. Overvejer at vi skal meldes på et hold til foråret.

 

Freja går det strålende med :engel: Hun er dygtig. Tager guffer efter ca. 30 min når vi er ude. Hun har endda fået søg i skovbunden :vuf: Hun gider ikke andre hunde. Løber højst hen og lige snuser og så er hun stukket ;-) Hun ignorerer også andre mennesker, cykler, løbere osv. Endda super til at få klippet kløer :slem:

MEN.... Hun trækker og trækker og trækker og trækker :damn::damn::stupid::damn: Jeg bliver simpelthen så hidsig. ØV... Hun er en drøm når hun er løs, går plads, bliver osv osv. Men det er som om at for hende er stram line = gå!!!!!! og ligemeget hvor meget jeg prøver er hun svær. - for hun stresser op i det sekund hun fatter vi skal ud, og så kan du stort set ikke få kontakt. Så har vi trænet det på hjemvejen og hun er dygtig. Stram line = stop. Løs line = gå.. Næste morgen tager vi snoren på og BUM så trækker vi igen :drille:

Et kæmpe gennembrud er dog sket:mrsgreen: Freja (5 år) har for første gang igår lavet "stort" udenfor egen have :klap::klap::klap::klap::klap::klap::klap: Jeps :5up: Hun blev rost så meget at pelsen næsten røg af ha ha ha h ah hahah og guffer til den store guldmedalje :mrgreen::mrgreen:

 

Lua er stadig meget på :???: Hun kan ligge og sove i sofaen og så kommer Jensen eller Freja og hvis jeg så siger "kom Jensen/Freja" Kommer hun styrtende og er meget på hvis i forstår. Jeg prøver at ignorere uden at afvise men det er en svær balance. Hun har på intet tidspunkt knurret eller hvæset af dem. Selvfølgelig får de af vide at de skal holde sig væk når de kommer for tæt på. Jensen har det med at stikke hele bylden ned til Lua når hun ligger og sover... Han er lidt en særling for hans egen radius er selv meget stor:shock::lol::lol:

Jeg havde den sødeste iagtagelse her forleden morgen. Lua har ligget og morgenputtet oppe i sengen og vi er ved at stå op. Lua står på sengekanten og Freja rejser sig fra sin kurv og går hen og forsigtigt slikker Lua ved ørene:lun: Lua logrede viiildt med halen og gik lidt ned i playbow hvorefter hun hoppede ned og de løb afsted ud i haven sammen :lun:

 

Så det går alt i alt godt. Imorgen skal vi til den der årlige undersøgelse (som jeg så kun giver Lua hver 2. år:genert:) med Freja. Så må vi se hvordan hun klare den. Jeg forventer hun bliver svært stresset.:???:

 

Ellers har vi haft indbrud i lejligheden i København igår :evil: De har blandt andet stjålet min stationere mac computer. Jeg er meget ked af det for jeg har mistet ALLE Lua's hvalpebilleder :cry: Mange andre billeder og hele mit portfolio fra da jeg arbejdede som grafisk designer. Det kan bare ikke erstattes og det gør ondt at miste alle de minder:cry:

Godt jeg har hele 3 hunde til at bringe smil frem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså igen et skønt indlæg! :klap:

 

Det lyder som om I har det så dejligt sammen allesammen - så lækkert at hundene er så glade for hinanden og at det går så godt med dem - det må være himlen for de to store at komme ud fra matriklen og få en masse oplevelser og selvtillid. :5up:

 

Så FLOT at Freja gjorde stort ude - det er sikkert starten på en rigtig god ny vane. Jeg bliver helt rørt her når jeg læser om hvor meget godt I gør for hundene og hvordan de tydeligvis bare får det bedre og bedre - især de to store, som nu lever et rigtig godt hundeliv. Så flot at I har taget dem til jer og er så opmærksomme på at de har det godt. :klap:

 

Freja skal nok lære ikke at trække - er der noget schæfere er gode til så er det at lære de særeste ting, så det skal nok komme. :-D

 

Æv for en grim oplevelse med indbruddet! Det ernoget møg! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare super at læse om! De bliver da totalt umuligt at skille dem ad igen :lun:

 

Mht. at være sur på andre hanhunde, så er Dolph præcis den samme - og han er virkelig seriøs omkring det..

Jeg tror lidt jeg er kommet dertil, at jeg ved han ikke vil kunne gå sammen med en anden voksen hanhund.. Han kan derimod godt gå sammen med hanhund han har kendt fra hvalp, og hvis de bliver kastreret så er der gode udsigter :-)

 

Nå men - hvis jeg var dig, ville jeg nok ikke ligefrem sætte ham i situationer med andre hanhunde.. Det jeg gør med Dolph, er at gå en tur med andre hanhunde - men holde ham på afstand.. Mit håb er at han kan lære at acceptere dem i hans nærhed, men han vil aaaaaldrig kunne slippes med en fremmed voksen hanhund..

Og sådan er det så :-)

 

Sådan tror jeg også det bare er med Jensen. Det er i hvert fald ikke noget jeg gider at ligge anstrengelser i pt:blink:

Når jeg og kæresten er færdige med at bo her og have hundene er planen jo at vi skal have en hvalp - en han :lun: og her tænker jeg at Jensen og hvalpen forhåbentligt ville kunne enes hvis de får en masse gode oplevelser sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså igen et skønt indlæg! :klap:

 

Det lyder som om I har det så dejligt sammen allesammen - så lækkert at hundene er så glade for hinanden og at det går så godt med dem - det må være himlen for de to store at komme ud fra matriklen og få en masse oplevelser og selvtillid. :5up:

 

Så FLOT at Freja gjorde stort ude - det er sikkert starten på en rigtig god ny vane. Jeg bliver helt rørt her når jeg læser om hvor meget godt I gør for hundene og hvordan de tydeligvis bare får det bedre og bedre - især de to store, som nu lever et rigtig godt hundeliv. Så flot at I har taget dem til jer og er så opmærksomme på at de har det godt. :klap:

 

Freja skal nok lære ikke at trække - er der noget schæfere er gode til så er det at lære de særeste ting, så det skal nok komme. :-D

 

Æv for en grim oplevelse med indbruddet! Det ernoget møg! :ae:

 

Iiih tak :oops::oops:

Ja sker rigtigt meget med de 2 store :lun: Og jeg lærer utroligt meget af at se det:rolleyes: Føler jeg bliver godt rustet til selv at skulle opdrage en større hund en dag.

 

Freja har igen igår besørget på stranden :klap::mrgreen::banan::5up::vuf:

Denne gang begge dele.. Det hele væltede bare ud på en gang :roll::roll:

Hun er en skøøøn hund :lun: Det er somom jeg ikke rigtigt kendte hende før:rolleyes: Jeg føler virkelig jeg ser hendes personlighed. Selvom jeg har kendt hende i 5 år føler jeg først jeg er ved at lære hende at kende nu:lun:

 

DSC05167.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Øvsa.. Jensen er kommet tilskade idag :cry: Med benet - den der ulveklo på forbenet var revet løs og det strømmede ud med blod :shock:

 

Så vi har været på Karlslunde dyrehospital og han har været i narkose. Nu ligger han her ved siden af mig i sofaen og er noget mat i det med en kæmpe grøn forbinding der fylder hele poten og halvdelen af benet :shock:

Det er bare synd for ham. Nu er der lige faldet mere sne og han elsker jo sneen.. Men nu skal han holdes i ro og kun gå på ryddede stier. :???:

 

Lua og Freja var alene imens og det var gået helt fint:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅÅhhh hvor er det noget pis det her!!

Det er simpelthen ikke til at gå med ham i dette vejr. Jeg kan ikke lukke ham i haven for der ligger ligesom 20-30 cm sne.

 

På fortorvet er vi de eneste der har ryddet og det er jo ikke sjovt bare at gå frem og tilbage foran huset.:confused:

 

Så har jeg båret ham ud på vejen og gået med ham der. Men bilerne dytter og folk er mega aggresive.. Bussen kørte med vilje rigtigt tæt på os:shock:

 

Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal lufte ham. Og jeg bliver bare så ked af det og irriteret. Han har selvfølgelig pose og sok uden på bandagen men sneen er så dyb at han alligevel får sne ind :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅÅhhh hvor er det noget pis det her!!

Det er simpelthen ikke til at gå med ham i dette vejr. Jeg kan ikke lukke ham i haven for der ligger ligesom 20-30 cm sne.

 

På fortorvet er vi de eneste der har ryddet og det er jo ikke sjovt bare at gå frem og tilbage foran huset.:confused:

 

Så har jeg båret ham ud på vejen og gået med ham der. Men bilerne dytter og folk er mega aggresive.. Bussen kørte med vilje rigtigt tæt på os:shock:

 

Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal lufte ham. Og jeg bliver bare så ked af det og irriteret. Han har selvfølgelig pose og sok uden på bandagen men sneen er så dyb at han alligevel får sne ind :megaked::megaked:

 

Øv det er sgu ikke let :cry: Kunne I grave noget sne væk fra haven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...