Gæst Maria H Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Jeg har søgt overalt, men kan ikke finde frem til om nogle af disse racer skulle være allergi-venlige? Nogle skriver at dværgpinscheren er allergivenlig, men har ikke både den og rottehunden under-uld? Og hvor meget fælder de? Håber nogle kan hjælpe, tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvor kommer det fra at hunde uden underuld er allergivenlige? Har aldrig hørt om allergivenlige dobermann's, korthårede gravhunde og grand danois' f.eks :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvor kommer det fra at hunde uden underuld er allergivenlige? Har aldrig hørt om allergivenlige dobermann's, korthårede gravhunde og grand danois' f.eks :hmm: jeg har hørt det før, f.eks. at whippets skulle være allergivenlige af samme årsag. men de fælder jo, så jeg ville aldrig turde satse på en sådan hund. min erfaring er faktisk, at de helt korthårede hunde, er de allerværste for min kæreste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Jeg har selv allergi overfor hund. Dog ikke af særlig slem karakter. Men jeg har ikke haft gener ved min pinscher. Hun fælder ikke særligt meget - men som andre hunde ved årstidsskifte er der altså en del hår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvor kommer det fra at hunde uden underuld er allergivenlige? Har aldrig hørt om allergivenlige dobermann's, korthårede gravhunde og grand danois' f.eks :hmm: Det man som allergiker ofte ikke kan tåle, er de skæl der "gemmer sig" i under-ulden. Der er ligeså mange der tror, at en powder puff er allergivenlig, men den har under-uld. Jeg har ufatteligt svært ved at finde en allergi-venlig hund, der passer i sind og temperament.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Det man som allergiker ofte ikke kan tåle, er de skæl der "gemmer sig" i under-ulden. Der er ligeså mange der tror, at en powder puff er allergivenlig, men den har under-uld. Jeg har ufatteligt svært ved at finde en allergi-venlig hund, der passer i sind og temperament.... så vidt jeg ved, er det vist ret komplekst med allergi, og vist også forskelligt, hvad folk reagerer på. der var en bruger herinde for nyligt, der måtte skille sig af med sin papillon, fordi han ikke kunne tåle den, selv om han havde fået at vide, at den var allergivenlig pg.a. sin manglende underuld. min kæreste kan f.eks. godt tåle shih tzu, og den har da vist underuld. han tåler også ret fint de ruhårede terrierracer. tilgengæld kan han bare slet ikke tåle nogle glathårede racer overhovedet. er der ingen af bichonerne der passer til dig? eller pudlen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 så vidt jeg ved, er det vist ret komplekst med allergi, og vist også forskelligt, hvad folk reagerer på. der var en bruger herinde for nyligt, der måtte skille sig af med sin papillon, fordi han ikke kunne tåle den, selv om han havde fået at vide, at den var allergivenlig pg.a. sin manglende underuld. min kæreste kan f.eks. godt tåle shih tzu, og den har da vist underuld. han tåler også ret fint de ruhårede terrierracer. tilgengæld kan han bare slet ikke tåle nogle glathårede racer overhovedet. er der ingen af bichonerne der passer til dig? eller pudlen? Jeg har i flere år haft Cavalier, men tåler ikke pelsen længere. Jeg får voldsomme nyseanfald, og det svinger meget. Nogle gange er det flere gange om ugen, til tider går der en uge imellem. Men frygter selvfølgelig at det bliver så slemt at jeg slet ikke tåler nogle hunde, og man kan udvikle andre allergier hvis man har en hund man ikke kan tåle. Jeg synes Cavalier'en er en fantastisk race, og synes ikke rigtigt at nogle af de allergi-venlige minder om den. Af de allergi-venlige, havde jeg bestemt mig for en Tulear, men kan se at de åbenbart har tendens til at gø, og de er ikke så imødekommende overfor andre hunde og børn som jeg ellers troede. Så måske en Bolognese eller Frisé. Jeg regnede ikke med at de to racer jeg nævnte kan tåles af allergikere, men man kan ikke læse om det nogle steder, ser det ud til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Jeg har i flere år haft Cavalier, men tåler ikke pelsen længere. Jeg får voldsomme nyseanfald, og det svinger meget. Nogle gange er det flere gange om ugen, til tider går der en uge imellem. Men frygter selvfølgelig at det bliver så slemt at jeg slet ikke tåler nogle hunde, og man kan udvikle andre allergier hvis man har en hund man ikke kan tåle. Jeg synes Cavalier'en er en fantastisk race, og synes ikke rigtigt at nogle af de allergi-venlige minder om den. Af de allergi-venlige, havde jeg bestemt mig for en Tulear, men kan se at de åbenbart har tendens til at gø, og de er ikke så imødekommende overfor andre hunde og børn som jeg ellers troede. Så måske en Bolognese eller Frisé. Jeg regnede ikke med at de to racer jeg nævnte kan tåles af allergikere, men man kan ikke læse om det nogle steder, ser det ud til. det store problem er nok, at der ikke findes nogen racer der tåles af alle allergikere, men at der tilgengæld er mange racer der tåles af nogle allergikere. så der er nok ingen vej uden om at undersøge det rigtig grundigt på egen krop. overvejer du slet ikke en löwchen? jeg synes da ikke at vores er sååå forskellig fra de cavaliere vi møder, sådan glad, social og ligeudaflandevejen. jo, måske knap så "blød" i det, mange cavaliere vi møder virker noget forsigtige og tilbageholdende, men det kan selvfølgelig være et tilfælde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Jeg har i flere år haft Cavalier, men tåler ikke pelsen længere. Jeg får voldsomme nyseanfald, og det svinger meget. Nogle gange er det flere gange om ugen, til tider går der en uge imellem. Men frygter selvfølgelig at det bliver så slemt at jeg slet ikke tåler nogle hunde, og man kan udvikle andre allergier hvis man har en hund man ikke kan tåle. Jeg synes Cavalier'en er en fantastisk race, og synes ikke rigtigt at nogle af de allergi-venlige minder om den. Af de allergi-venlige, havde jeg bestemt mig for en Tulear, men kan se at de åbenbart har tendens til at gø, og de er ikke så imødekommende overfor andre hunde og børn som jeg ellers troede. Så måske en Bolognese eller Frisé. Jeg regnede ikke med at de to racer jeg nævnte kan tåles af allergikere, men man kan ikke læse om det nogle steder, ser det ud til. Jeg ved intet om allergivenlige hunde... Jeg har dog selv en cavalier og kan slet ikke forestille mig livet uden den race, så kæmpe masse medfølelse til dig Jeg har også selv allergi, både overfor katte og forskellige madvarer, og får selv ofte nyseanfald. Så er da lidt bange for at jeg er ved at udvikle hundeallergi. Håber at du finder en lige så dejlig race Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Stemmer lige i koret med søsterlagkage.. Har aldrig selv haft cavalier, men efter hvad jeg kan læse mig til så minder temperamentet meget om Löwchen. Den er også en selskabshund og er en mild, glad og legesyg hund.. Meget omgængelig og kan med børn, andre hunde og i det hele taget elsker den bare selskab :blink: Jeg synes også at den er utrolig let at have med rundt, hun er rigtig god til at tilpasse sig.. Er samtidig rolig hjemme, men elsker også at komme ud at gå tur og løbe frit.. Den eneste store forskel jeg lige kan komme på er, at der er noget mere pelspleje ved Löwchen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 det store problem er nok, at der ikke findes nogen racer der tåles af alle allergikere, men at der tilgengæld er mange racer der tåles af nogle allergikere. så der er nok ingen vej uden om at undersøge det rigtig grundigt på egen krop. overvejer du slet ikke en löwchen? jeg synes da ikke at vores er sååå forskellig fra de cavaliere vi møder, sådan glad, social og ligeudaflandevejen. jo, måske knap så "blød" i det, mange cavaliere vi møder virker noget forsigtige og tilbageholdende, men det kan selvfølgelig være et tilfælde. Hvad kan du sige om jeres hund? Har den tendes til at gø når der kommer gæster, og hvordan er den med folk den ikke kender samt andre hunde? Den har jeg egentlig ikke indtil nu, haft i overvejelserne. Det skal nok være en tæve, for skal kunne have den med mig overalt, og de bliver normalt ikke så store som hannerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Jeg ved intet om allergivenlige hunde... Jeg har dog selv en cavalier og kan slet ikke forestille mig livet uden den race, så kæmpe masse medfølelse til dig Jeg har også selv allergi, både overfor katte og forskellige madvarer, og får selv ofte nyseanfald. Så er da lidt bange for at jeg er ved at udvikle hundeallergi. Håber at du finder en lige så dejlig race Tak for det, ja det er en enestående race. Jeg fik konstanteret allergi overfor hund og kat, jeg fik taget en blodprøve. Jeg fik ordineret stærk næsespray med binyrebarkhormon, og det skulle jeg tage i hele hundens levetid. Det er jo meget usundt, og man kan ende med at blive multiallergiker hvis man beholder hunden. Øv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvad kan du sige om jeres hund? Har den tendes til at gø når der kommer gæster, og hvordan er den med folk den ikke kender samt andre hunde? Den har jeg egentlig ikke indtil nu, haft i overvejelserne. Det skal nok være en tæve, for skal kunne have den med mig overalt, og de bliver normalt ikke så store som hannerne. Jeg tillader mig også lige at svare Duffy gøer når det ringer på døren, men så snart den blir åbnet holder hun op, så det er ikke en vedvarende gøen, men bare lige for at give besked om at der kommer nogen, hvis vi ikke selv har opdaget det Duffy elsker alle mennesker og vil hellere end gerne snakke -hun forventer næsten at folk vi møder på gåturen stopper op for at snakke med hende.. Ligeledes elsker hun også at lege med andre hunde og minimum en gang om ugen er vi til hundetræf -det elsker hun... Hun leger godt med både små og størrere hunde.. Jeg har købt sådan en cykelkurv til Duffy -den elsker hun at sidde i og er rigtig nem at have med rundt.. Vi har ikke bil, så det er enten på cykel eller med offentlige transportmidler.. I bus ell. tog ligger hun bare og sover i sin transportkasse... Når vi besøger gæster er hun også god til at tilpasse sig.. Feks. når vi er på besøg hos min søster med tre børn i alderen 1-6, her er hun selvfølgelig glad og ivrig når hun ankommer, men efter 5 min. er hun faldet til ro og plejer faktisk bare at lægge sig... Sorry, det blev et langt indlæg, men jeg elsker bare Löwchens temperament, synes de er nogle dejlige hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Tusind tak for info til begge, skriv gerne mere. Jeg synes det er vigtigt at vælge den helt rigtige hund. Har været på biblioteket og har læst på nettet, men det er egentlig først nu jeg ser at en löwchen kunne være en idé. Du siger du at du har hende i en cykelkurv, hvor meget kommer tæverne til at veje ca? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvad kan du sige om jeres hund? Har den tendes til at gø når der kommer gæster, og hvordan er den med folk den ikke kender samt andre hunde? Den har jeg egentlig ikke indtil nu, haft i overvejelserne. Det skal nok være en tæve, for skal kunne have den med mig overalt, og de bliver normalt ikke så store som hannerne. og jeg svarer også lige min hund gøer ikke når det ringer på døren eller der kommer gæster, han er slet ikke vagtsom eller lydfølsom, hele sommeren var han f.eks. alene hjemme med åbne vinduer midt i københavn, og han gøer hverken af sirener, legende børn, naboen der kommer hjem el.lign. han gøer kun i leg - med andre hunde, eller når han vil lege med os. han er en meget social hund, elsker alle hunde, og er rimeligt frygtløs, så leger med både store og små. indtil nu har jeg ikke set nogen som helst skarphed i ham, jeg har aldrig hørt ham knurre, men han er jo kun en stor hvalp, så det kan selvfølgelig ændre sig, selvom jeg ikke tror det. han vil meget gerne hilse på vores gæster, og også på nysgerrige mennesker på vores gåture. hvis der er hunde i farvandet, kan fremmede dog godt stikke deres kæleforsøg skråt op, det har han ikke tid til jeg synes som findus, at en löwchen er en helt fantastisk hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis den ikke må gø tror jeg bestemt ikke en pinscher er noget for dig :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Tusind tak for info til begge, skriv gerne mere. Jeg synes det er vigtigt at vælge den helt rigtige hund. Har været på biblioteket og har læst på nettet, men det er egentlig først nu jeg ser at en löwchen kunne være en idé. Du siger du at du har hende i en cykelkurv, hvor meget kommer tæverne til at veje ca? Racen er heller ikke så udbredt endnu (med undtagelse af her på HF ), så det er ikke lige en race man lige først kommer til at tænke på og måske ofte går væk fra fordi man kun ser billeder af løveklippede Löwchens... Tæver kommer til at veje mellem 4-6 kg mener jeg det er.. Duffy er 7 mdr og vejer et sted mellem 4,5-5 kg og efter sigende bliver hun ikke meget størrere.. Ja, det er helt sikkert vigtig at vælge den rigtige race, men meget sjovt research synes jeg selv Hvad kan jeg ellers fortælle om Duffy: Hun har været en rigtig nem hvalp, hun har faktisk ikke ødelagt noget herhjemme og har lynhurtigt fattet hvad et nej betyder og dermed stoppet hvis hun var på vej til at lave ulykker.. I starten var hun en rigtig velcro hvalp som fulgte os i røven hele tiden, men med tiden er hun blevet meget mere selvstændig også.. Dog elsker hun at være sammen med os og er ikke en hund der egner sig til at være alene hjemme i alt for mange timer om dagen... Hun har haft alene hjemme problemer, men dem har vi heldigvis fået løst Duffy finder på mange sjove påfund, hun elsker feks at finde ting på gåturen og er noget så stolt... Sidst fandt hun en plastic kop som hun gik med hele vejen og den var så god at den skulle med hjem..-Det har været hendes yndlingslegetøj lige siden :blink: Hun er lærenem og god til indkald (ja lige nu er hun godt nok lidt teenage agtig, men det er vist mere noget med alderen at gøre) Hun har været nem at lære tricks, men hvis der er for mange gentagelser eller at Duffy ikke længere kan se formålet med det, ja så mister hun altså motivationen... Hun elsker at lave mentale øvelser såsom at finde guffer i et viskestykke, kong eller søgning... Hun er i det hele taget bare en rigtig glad hund som sætter pris på at man foretager sig ting sammen med hende :blink: Hvis der nogle dage ikke sker så meget, så affinder hun sig også med det.. Egentlig synes jeg ikke hun kræver så meget udover kærlighed og så selvfølgelig nogle gåture og mentale aktiviteter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Nu har jeg læst om racen löwchen, og den har faktisk mange af de samme fine egenskaber som en cavalier. De er dog rert svære at få fat på, og prisen er da vist ret høj? Synes også den er sød i korthårs-udgaven, men de er ikke allergivenlige. Jeg synes ikke det er pænt at klippe den i udstillingsmodel, jeg skal have en god ven, og ikke en jeg kan bruge til udstillinger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis den ikke må gø tror jeg bestemt ikke en pinscher er noget for dig :lol: Jeg kan også bedre lide en Rottehund. Jeg kan se at en sælger skriver at de ingen underuld har, men kan ikke finde det underbygget nogen steder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Nu har jeg læst om racen löwchen, og den har faktisk mange af de samme fine egenskaber som en cavalier. De er dog rert svære at få fat på, og prisen er da vist ret høj? Synes også den er sød i korthårs-udgaven, men de er ikke allergivenlige. Jeg synes ikke det er pænt at klippe den i udstillingsmodel, jeg skal have en god ven, og ikke en jeg kan bruge til udstillinger. der er ikke så mange opdrættere i danmark, men decideret svære at få fat på, vil jeg ikke kalde dem. jeg har købt min hos lions of denmark, han kostede 11.500, hvilket bestemt er mange penge, men vel ikke meget mere end de fleste andre selskabshunde med dkk-stamtavle koster. i hvert fald ikke mere end en coton, dem synes jeg, at jeg oftest ser omkring 12-15.000? tjek det lige grundigt med rottehunden, inden du forelsker dig alt for hårdt, der er jo temmelig mange korthårshunde uden underuld, og jeg har aldrig hørt dem beskrevet som allergivenlige alligevel, med undtagelse af whippet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 En løwchen lyder som en god idé, hvis de da ikke har tendens til at gø for meget. - Eller gø af alt og ingenting?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Hvis den ikke må gø tror jeg bestemt ikke en pinscher er noget for dig :lol: Jeg kan også bedre lide en Rottehund. Jeg kan se at en sælger skriver at de ingen underuld har, men kan ikke finde det underbygget nogen steder. Både pinschere og tjekkiske rottehunde er meget glade for deres egen stemme og har tendens til at gø meget. Både löwchen og bichon frisé synes jeg er gode bud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Nu har jeg læst om racen löwchen, og den har faktisk mange af de samme fine egenskaber som en cavalier. De er dog rert svære at få fat på, og prisen er da vist ret høj? Synes også den er sød i korthårs-udgaven, men de er ikke allergivenlige. Jeg synes ikke det er pænt at klippe den i udstillingsmodel, jeg skal have en god ven, og ikke en jeg kan bruge til udstillinger. Der er flere opdrættere i Danmark og prisen ligger på et sted mellem 8000-11.500,- med stamtavle... Og igen, så kan opdrætter jo bare lade være med at klippe den i udstillingsklip Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 En løwchen lyder som en god idé, hvis de da ikke har tendens til at gø for meget. - Eller gø af alt og ingenting?? Det er ikke en hund som gør af alt og ingenting... Selvfølgelig kan den godt sige til og Duffy er begyndt at være lidt vagtsom ude i haven, men det er jo bare et spørgsmål om at jeg får taget mig sammen til at træne det... Feks. har hun allerede fundet ud af at hun ikke må gø af naboens katte, for så kommer hun ind...-Så nu nøjes hun med at stå at hoppe og springe mens hun kigger på dem og mens de driller hende med at sidde og slå med poterne på den anden side af hækken :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lopov Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 har du undersøgt om du kan blive vaccineret? ved det koster noget, og i starten er det vist ugentlige vaccinationer, senere 14. dag og så måned., men man kan være heldig at inducere tolerence ved at overudsætte sig for det man ikke tåler min veninde har med succecgjort det med husstøvmider, men har planer om at gøre det samme med hund hvis det viser sig hendes allergi forværres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts