Hop til indhold

Bella skal ha styrket inderlår

Freudika
 Share

Recommended Posts

... og Gudrun siger, at hvis hun var en hest skulle hun gå sidelæns ... så mon ikke også hun kan få dem styrket, hvis jeg lærer hende at "gå sidelæns-agtigr" ... lige som dressurheste gør ...

nogen ideer til, hvordan pokker jeg putter det ind i hunden?

Jeg har lært hende "elefanten" forbenene op på en lav dims og så drejer hun rundt om den ... det tror jeg giver lidt det samme ... men jeg synes jo også det kunne være lidt sjovt at prøve at lære hende at gå som en dressurhest :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

... og Gudrun siger, at hvis hun var en hest skulle hun gå sidelæns ... så mon ikke også hun kan få dem styrket, hvis jeg lærer hende at "gå sidelæns-agtigr" ... lige som dressurheste gør ...

nogen ideer til, hvordan pokker jeg putter det ind i hunden?

Jeg har lært hende "elefanten" forbenene op på en lav dims og så drejer hun rundt om den ... det tror jeg giver lidt det samme ... men jeg synes jo også det kunne være lidt sjovt at prøve at lære hende at gå som en dressurhest :cool:

Det må være en stor hjælp at hun kan elefanten, da det jo er en slags videreudvikling af den. Du skal hen omkring de 8 minutter før der kommer nogle sideways. (Jeg synes selv det ser lidt uoverskueligt ud. :shock: Men nu er du jo dygtig). :-D :5up: [media]http://www.youtube.com/watch?v=xsvNvK8T1z8[/media]

(og lige én mere, men det er vist ikke indlært med klikkertræning. Ideen med den ''støttende/ pressende'' hånd på siden af forparten er dog måske ikke så ringe. :cool: [media]

[/media]

Jeg er spændt på, hvad der ellers kommer af bud og hvordan du får hende det lært. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Orv... Kom da lige i tanke om...!

Da jeg gik til træning sidst, var Møffe for tung til diverse baljer und alles. Så efter trænerens mange og helhjertede forsøg på at finde noget, lykkedes det endelig, da hun forsøgte en cykelanhænger-ting (hvad kalder man sådan én? :hmm:) - succes! Den holdt til Møffe. "Problemet" var bare, at den var formet som et rektangel, så det var ikke en rigtig elefant. Men Møffe klarede uden problemer det, med at gå sidelæns :5up:

Tror du ikke, at du kan bruge noget lignende? Altså, fx lægge nogle rektangulære brædder over på hinanden i passende Bella-højde og så sænke højden efterhånden, som hun forstå, at hun skal gå sidelæns? Og så måske endda til sidst fjerne det sidste bræt.

Giver det mening? :genert:

(kan godt være, at det er noget sådan Frk. Smilla linker til, gad ikke lige se videoerne :oops:)

Cykelanhænger-ting er den sorte plastik-box heri:

3470.jpg

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Som SMM skriver, kan du lære hende at gå sidelæns i forskellige positioner, hvis positionen sidder godt fast. Det har jeg klikket Tyson til. Jeg får ham til at stå i en position, han er sikker i, og bevæger mig så til at starte med bittesmå skridt væk fra ham (i starten læner jeg mig faktisk bare væk). Så snart han så har gjort den mindste bevægelse for at følge med i min retning, har jeg klikket.

Men nu husker jeg noget med, at Bella ikke er så god til at huske, når hun f.eks. har lært plads e.l.? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mine går jo sidelæns, når jeg går to skridt til højre og venstre under fri ved fod - og det kan vel bare videreudvikles, så I går længere? Kræver, at hunden er sikker i at finde pladspositionen selvfølgelig :mrgreen:

Aahahahahahah :mrgreen:

Som SMM skriver, kan du lære hende at gå sidelæns i forskellige positioner, hvis positionen sidder godt fast. Det har jeg klikket Tyson til. Jeg får ham til at stå i en position, han er sikker i, og bevæger mig så til at starte med bittesmå skridt væk fra ham (i starten læner jeg mig faktisk bare væk). Så snart han så har gjort den mindste bevægelse for at følge med i min retning, har jeg klikket.

Men nu husker jeg noget med, at Bella ikke er så god til at huske, når hun f.eks. har lært plads e.l.? :engel:

Vi arbejder stadig ... efter 8 måneder eller noget - på plads positionen :mrgreen: OG vi er ikke nået til det stadie, hvor hun kan gå på plads ... vi arbejder bare på, at få hende ind til mit venstre ben ... lissom.

Link til indlæg
Del på andre sites