Hop til indhold

Hjælp mig og Victor med de satans ben


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Jeg har tvunget et ben fra Vinter en gang. Ellers har hun altid givet dem til mig. Men den ene gang jeg tvang det fra hende var en god oplevelse for os begge.

 

Hun havde fundet et på en gåtur hvor hun var løs. Det var et eller andet fra et dødt dyr. Der var også en anden hund og derfor forsøgte Vinter at sluge hele benet på engang. Jeg har aldrig set hende sådan før - hun lignede en slange der var ved at sluge et mindre dyr. Hun ville ikke af med det, men knurrede og bed ikke efter mig, da jeg tvang det ud af munden på hende.

 

Men det var det som jeg gjorde bagefter der betød noget.

 

Det var det mest ulækre ben/kød i verden. Adr. Men jeg puttede det i en pruttepose mens hun så på. Bar det hjem og efter vi var kommet på plads, så fik hun benet igen. Hun gnavede roligt på det. Hun tager dem altid udenfor (heldigvis).

 

Jeg lærte egenligt ikke noget af det lige der, men.

 

Et par dage senere gik vi en tur i samme område, men et lidt andet sted. Sammen med en kammerat der havde hund med. Lige pludselig kom begge hunde stormende. Vinter havde direkte retning mod mig med pind i munden og den anden hund efter sig med logrende hale. Vinter løb direkte over til mig og afleverede pinden.

 

Det viste sig at være endnu et ben, der var endnu mere ulækkert. Direkte i mine hænder, adr! Men jeg beholdte det og puttede det i en pose og tog det med hjem.

 

Var så stolt over, at Vinter viste at hun på grund af min sidste reaktion -selvom jeg havde taget benet fra hende - kunne stole på mig. Det var ret fedt.

 

Nu hvor jeg er færdig med at blære mig over min super duper hund ;), så...

 

Spørger jeg lige : Er du ret konsekvens? Jeg har lidt på fornemmelse at du blander to forskellige ting sammen. Nogle gange smider du godbidder og minder Victor om at det er en god ting at du er i nærheden af ham når han spiser ben / eller du rører ved ben / eller bytter med ben. Andre gange lyder det som om du har overskridt grænsen (hvor han knurrer og snapper). Hvis det går frem og tilbage sådan, så har han jo ikke noget han kan regne med eller stole på?

 

Jeg tror du skal vælge en retning. Du kan eventuelt starte på en anden måde. Er det et suppeben der er hult inden i?

 

Så ville jeg ikke binde Victor. Men sætte et reb gennem benet og derved binde benet til et bestemt område. Gør det i et stykke tid.

 

Samtidigt ville jeg sørge for at gå forbi en eller to gange når han spiser et ben og bare "tabe" en godbid. Intet andet. Du kan starte med at gøre det, ikke når benet er rigtigt lækkert og saftigt som det er i begyndelsen, men når det er begyndt at være lidt kedeligt, så han rigtigt ligger mærke til forskellen mellem det (nu lidt kedelige) han har og det (lækre) du har.

 

Ellers undlad helt at gå ind hvor han føler trang til at knurre.

 

Efter et stykke tid ser du om hans grænse kan skubbes lidt efter lidt efter lidt. En dag rører du måske ved benet med godbidden i hånden. Og så videre.

 

Hans reaktion er naturlig. Men det er fedt når hunden stoler på sig i nye situationer og man faktisk ser at man kan ændre det forhold man har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er nød til at spørge hvad er det for nogle ben han får??? Køber dem fra slagteren og de er sådan rimlige store, smider dem gerne ud efter 14 dage for er de tilpas klamme...

Men han fik hurtig lært det er i kurven det foregår, i starten skulle det helst med over alt, men blev ved med at ligge det i kurven, eller så tog jeg det og så fik han det i kurven igen..

Håber det lykkedes dig, det er sku ikke det dejligst at have over det hele

 

Det er oksebrystben og lammeribben for det meste, og de er spist på 20-30 minutter, altså som i helt væk. så der er ikke noget liggende tilbage. Jeg køber helst ben, hvor han kan spise det hele af.

 

Tak skal du ha' :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...