Hop til indhold

Hjælp mig og Victor med de satans ben


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke lære Victor det der trick med at han skal spise hans kødben på et bentæppe. Den vil æt sev ind! :damn: Han er meget meget stædig, og skal virkelig nok selv bestemme hvor de ben skal spises, ellers så flipper han råddent skråt :skraek: hvis nogen formaster sig til at prøve at lokke ham hen på bentæppet. Det er jo heller ikke det bedste at forstyrre en hund der spiser. Der er forsøgt at rose ham når han spiser på bentæppet, men byttelege til mere atraktive godbidder så jeg kan få benet fra ham, og lægge det hen på bentæppet igen (lissom når han samler noget op udenfor på gåturen) kan jeg ikke få til at fungere, for i hans verden er der ikke noget mere atraktivt end kødben :mums: og jeg synes ikke jeg er helt galt på den, når jeg ikke vil have rå ben op i lædersofaen f.eks ? :lol:

 

Det har nu ført til, at benspisning altid foregår enten i haven, hvilket jeg nu synes det er ved at blive for koldt til :hmm:. Han er nok 20-30 minutter om at spise de ben han skal have, og i møgvejr spiser han i bryggerset, mens jeg sidder ved ham, hvor jeg så må løbe gulvet over med moppen og sæbevand bagefter, da det ligner et slagtehus når han er færdig :scared:. Det har jeg self. ikke noget imod, det tager 5 minutter.

 

What to do? Er der andet at gøre, så han kan lære at spise inde? Eller skal vi bare fortsætte som nu.

 

Hvordan giver i andre jeres hunde kødben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det er upædagogisk, men det har virket på ganske kort tid!

 

Zamzam havde kun fået opblødt tørkost, da han flyttede ind, hver gang han tog benet fra tæppet, blev benet flyttet tilbage igen, han knurrede og var ikke tilfreds, men den fes lynhurtigt ind.

 

I dag har jeg to, der ikke kan spise, uden der er en måtte under ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet et bur? Du kan stille buret der hvor du gerne vil have at han skal spise ben og ligge bentæppet ind i det. Hvis du lukker buret har han jo ikke andre muligheder end at spise der ;-)

Med tiden vil du sandsynligvis kunne lade buret stå åben, for til sidste at fjerne det helt, og bare ligge tæppet samme sted, hvis du ikke ønsker at have et bur stående permanent..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det er upædagogisk, men det har virket på ganske kort tid!

 

Zamzam havde kun fået opblødt tørkost, da han flyttede ind, hver gang han tog benet fra tæppet, blev benet flyttet tilbage igen, han knurrede og var ikke tilfreds, men den fes lynhurtigt ind.

 

I dag har jeg to, der ikke kan spise, uden der er en måtte under ;-)

 

Jamen han knurrer ikke kun, han går på os, og snapper, og forsvarrer benet, og jeg har også forsøgt at være upædagoisk, og det endte bare med han blev kørt op i en spids og bare gik kold, nedstirrede benet og vogtede over det, fordi han nok blev bange for at nogen skulle tage det (sådan tolkede jeg situationen) han stoppede helt med at spise af det, efter jeg havde flyttet det. Sådan kunne han sidde lææænge, og der blev intet ben spist, og det ødelagde jo lissom formålet.

 

 

Når den ellers engleblide hund får en kødben bliver han til en glubsk beelzebub, der er slet ikke kontakt :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet et bur? Du kan stille buret der hvor du gerne vil have at han skal spise ben og ligge bentæppet ind i det. Hvis du lukker buret har han jo ikke andre muligheder end at spise der ;-)

Med tiden vil du sandsynligvis kunne lade buret stå åben, for til sidste at fjerne det helt, og bare ligge tæppet samme sted, hvis du ikke ønsker at have et bur stående permanent..

 

Nej, for han har ikke et særligt godt forhold til at være i bur, pga. vi var nødt til at bruge bur da han var syg. Så det tror jeg ikke ville være en løsning, selvom jeg ved at mange bruger bure til formålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, for han har ikke et særligt godt forhold til at være i bur, pga. vi var nødt til at bruge bur da han var syg. Så det tror jeg ikke ville være en løsning, selvom jeg ved at mange bruger bure til formålet.

 

Ærgeligt.

 

Men det at han får lækre ting derinde, kunne jo i princippet, være med til at ændre hans forhold til bur.

 

Og ellers hvad med en lille kravlegård? Funktionen er den samme, men det er ikke sikkert at han vil reagere på samme måde, som ved bur?

 

Hvis det heller ikke er muligt, tror jeg at jeg simpelthen ville sætte en snor på ham og sidde mig ned sammen med han og holde fast i snoren mens han spiser, det betyder at han ikke kan flytte sig med benet, uden at du behøver at have fat i benet og skabe tillidsbrud.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: nej nok nærmere at jeg er lidt af et svin :lol::lol: der ikke lige havde tænkt over, at det var et stort problem.... men altså Karla æder 1 ribben måske 3 gange om året - så svineriet er til at overskue...

 

Jeg går ud fra, at Victor æde relativt store mængder af ben hver uge?

 

Okay, så har du ikke lige så travlt som mig, når der er gang i gnaveriet ;-)

 

Han æder 2-3 ben x 3 om ugen ca. og så det løse, altså hvis han skal have et "dessertben".

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgeligt.

 

Men det at han får lækre ting derinde, kunne jo i princippet, være med til at ændre hans forhold til bur.

 

Og ellers hvad med en lille kravlegård? Funktionen er den samme, men det er ikke sikkert at han vil reagere på samme måde, som ved bur?

 

Hvis det heller ikke er muligt, tror jeg at jeg simpelthen ville sætte en snor på ham og sidde mig ned sammen med han og holde fast i snoren mens han spiser, det betyder at han ikke kan flytte sig med benet, uden at du behøver at have fat i benet og skabe tillidsbrud.

 

Jep.

 

Kravlegård sådan en købte vi da han fik allergi, det holdt 2 nætter. Så var vi ved at gå til pga. hyleri. Ingen af os sov, så den røg videre til en anden allergihund.

 

Jeg tror ikke han bryder sig om at være spærret inde ganske enkelt. Han har også et stofbur der har stået åbent i soveværelset, hvor vi prøvede at ligge en hjorteklov ind for at få ham til at gå derind, men nope! Det stod åbent i 3 måneder, og han nærmede sig ikke buret. Til sidst klappede jeg buret sammen og lagde det væk fordi det bare stod bare og fyldte :genert:.

 

Mht. snoren, tror du ikke bare han bliver lige så rasende, når han finder ud af, at jeg forhindrer ham i at slæbe afsted med benet? Han er jo ikke dum :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm...

 

Du kan insistere i at sidde fast i den ene ende af benet, ind til han fatter, at det er kun på tæppet, det kan spises.

 

Du kan udstyre dig selv med en god kraftig handske og tage benet tilbage på tæppet, når han slæber afsted med det.

 

Du kan tage benet fra ham, når han slæber afsted med det. "Slut prut. Prøv igen om 2-3 timer. Hvis du kan spise pænt, kan du få det":drille:

 

Det tager tid. Men det gør al indlæring hos hunde jo. Ricki skulle også hjælpes i laang tid. Men nu, hvis jeg siger "orv", tager han benet og lægger det pænt ind på sit håndklæde igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam var også madaggresiv, han fik mange ben og jeg var ligeglad med at han bed :oops: jeg er ret glad for, jeg tog konfrontationen og fik det overstået, så håber det lykkes for dig!

 

Tak skal du have, jeg håber også det lykkes.

 

Han har jo altid fået kødben, men nu hvor han kun får barf, så er det jo vigtigt at han bliver ved med at få dem regelmæssigt, så vi skal jo have løst problemet :-) Så han ikke skal spise i bryggerset hele vinteren :lol:

 

Den skulle vi ha' tænkt på i sommers, da vi begyndte at fodre ham ude :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have, jeg håber også det lykkes.

 

Han har jo altid fået kødben, men nu hvor han kun får barf, så er det jo vigtigt at han bliver ved med at få dem regelmæssigt, så vi skal jo have løst problemet :-) Så han ikke skal spise i bryggerset hele vinteren :lol:

 

Den skulle vi ha' tænkt på i sommers, da vi begyndte at fodre ham ude :stupid:

 

Jeg tror faktisk, at de fleste barf-hunde spiser i bryggers, kælder, køkken eller badeværelse, hvis der ikke er mulighed for at spise ude. Så hvis du ikke er meget for at tage kampen om tæppet med ham, kan du lade ham spise i bryggerset, evt. med åben dør, så du ikke behøver at bruge for meget tid på at vente på at han er færdig med at spise. Hvis han så vil slæbe benet ud af bryggerset, kan du tage kampen med ham dér.

 

Den eneste grund til, at Ricki er blevet "forfremmet" til at spise på stueetagen, er, at forstår reglerne. Ellers foregik det stadig i kælderen, hvis vejret var for vådt til at ligge i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm...:hmm:

Hvad ville du selv synes om at spise på en strikket tallerken?

 

Måske vil den unge mand hellere spise på et stykke gulvvinyl..

 

Måske med et kompromis: VICTOR bestemmer hvor vinylen skal ligge..

--Det var da et forsøg værd..

Det vil jeg ikke synes om, men Victor er ligeglad, han spiser også gerne på kelim-tæppe:slem:, og nu har vi lige fået et nyt, og det skal han ikke bruge som tallerken :fyfy::lol:

 

Mht. gulv-vinyl-tallerkerken, det skal ligge over hele gulvet/stuen, man bygger ud er logikken vist... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du evt. træne ham til at blive liggende på tæppet uden ben, altså en helt almindelig "gå i kurven og bliv der øvelse", og når han har lært den så godt at han ikke fjerner sig fra tæppet før han har fået lov, så kan du så tilføje benet :vedikke:

 

Den kan han godt "bliv" kommando med håndtegn. Den bruger jeg også altid ude i entréen, når vi kommer ind fra tur, så bliver han siddende fint på måtten, så jeg kan tørre hans poter, hvis han har gravet meget.

 

Men spørgsmålet er om han "kan høre" noget når han har gang i benet :lol:, men det vil jeg da prøve. Det er det hidtil bedste bud synes jeg :5up:

 

Det kræver jo nok en masse tæppe-træning, inden benet bliver tilføjet, så det bare sidder på ryggraden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror faktisk, at de fleste barf-hunde spiser i bryggers, kælder, køkken eller badeværelse, hvis der ikke er mulighed for at spise ude. Så hvis du ikke er meget for at tage kampen om tæppet med ham, kan du lade ham spise i bryggerset, evt. med åben dør, så du ikke behøver at bruge for meget tid på at vente på at han er færdig med at spise. Hvis han så vil slæbe benet ud af bryggerset, kan du tage kampen med ham dér.

 

Den eneste grund til, at Ricki er blevet "forfremmet" til at spise på stueetagen, er, at forstår reglerne. Ellers foregik det stadig i kælderen, hvis vejret var for vådt til at ligge i haven.

 

Okay tak:5up:, men grunden til jeg er ude ved ham, imens han spiser, er at ellers så kommer han og kigger efter mig, a'la "du er ikke hvor du bør være" :lol: og han spiser ikke færdig, før jeg kommer ud til ham, og ser hvor fantastisk en benknuser han er:fornaermet:.

 

Du kan nok høre jeg har fat i den lange ende, han har haft mig ansat i 4 år nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft snor på Motor få gange, og ellers har vi groft nok først taget benet og smidt det tilbage på tæppet, men han lærte hurtigt at vi snuppede det så han tog ordentligt fat i benet - hvilket var smart nok, for så kunne vi bare skubbe hunden med benet i munden hen til tæppet.

 

Og så en sørens masse pegefingre der pegede på tæppet og sagde "op på tæppet, du!"

 

Sekundet han var på tæppet fik han fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Er nød til at spørge hvad er det for nogle ben han får??? Køber dem fra slagteren og de er sådan rimlige store, smider dem gerne ud efter 14 dage for er de tilpas klamme...

Men han fik hurtig lært det er i kurven det foregår, i starten skulle det helst med over alt, men blev ved med at ligge det i kurven, eller så tog jeg det og så fik han det i kurven igen..

Håber det lykkedes dig, det er sku ikke det dejligst at have over det hele

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså der har jeg jo nok en meget nem hund:-)

 

Jeg sad henne ved tæppet og lagde benet ind hver gang. Hun knurrede ikke overhovedet, men lagde sig fint ind igen.. Det tog ikke så lang tid, og nu er det så indgroet at hun bærer alt derhen.. Også de ting hun har tyvstjålet, når hun er alene hjemme:mrgreen: (pizzabakke (med pizza, altså hun åd jo så pizzaen:mrgreen:, en pose havregryn, en pose sukker, katte-tørfoder osv osv osv:lol:)

 

Men jeg ville bare lade ham have bryggerset, hvis det går fint:-D

 

Her har vi ikke bryggers, så der er ikke så mange valg:-D Og jeg vil ikke lukke hende ud på altanen eller ud på toilettet, det er i mine øjne en form for straf:oops:, da hun jo helst vil være sammen med mig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke helt hvor stor Victor er men her hos os er løsningen en ganske almindelig foldekasse. My vejer 2 kg og er absolut eller ikke tilhænger af bur men hun acceptere fint at være med sit ben i foldekassen og det er faktisk også nemmere for hende, at spise benet der fordi hun kan få det til, at ligge i hjørnet også ellers gnave løs.

 

I startet hoppede hun også ud af kassen med vi fangede hende med det samme og satte hende tilbage og efter ganske få forsøg fandt hun sig hurtigt tilrette. Hvis i er hurtige nok, når han hopper ud, vil Victor jo heller ikke kunne bide da han jo har benet i munden for, at få det med ud af kassen.

 

For os er det en rigtig god løsning fordi My ikke føler sig spærret inde og vi slipper for ekstra rengøring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...