Hop til indhold

er der nogen som har en kattemor, eller kan finde en?


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Fra dyrefinder.dk - er der nogle kattekyndige som kan finde en kattemor?

 

 

Vi har lige fået 3 killinger vi havde en vildkat som vi fodrede den kom med 3 små killinger på ca 3 uger som den selv kunne klare den lagde dem ved vores dør og ville også selv gerne ind men den døde 3 timer senere.

 

så er der nogen der kan hjælpe med en kattemor som måske har mistet killinger

 

vild katten har lige som givet os en ansvar som vi prøver at løse vi vil også gerne betale for hjælp og skal også nok tage dem tilbage når de er klar.

 

 

Jeg håber der er nogen som har en god ide.

 

Kontakt information findes www.dyrefinder.dk jeg ved ikke om jeg bare kan skrive det her, så derfor henviser jeg til dyrefinder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har mod på at selv at opfostre killingerne er her den måde jeg har gjort det på.

Hvis ikke du kan finde en anden hunkat afgjort nr 1 er mulighed nr 2 her.

 

Du kan købe modermælks erstatning hos de store dyreforetninger eller ved dyrlægen, de har også sutteflasker.

Hvis de er ca 3 uger gamle skal de have ca hver 4 time.

 

Når de har spist skal du tag en fugtig frotte klud og tørre dem i bagen. Lige som missemors tunge, de gør sig først rene når du gør dette.

 

Når de ca er 5 uger kan du prøve at give dem mælke erstatningen i en flad skål. De skal stadig vaskes i måsen. Flasken kan du trække til hver 6 time.

 

Ca 6 uger. Nu går det stærkt med dem og tiden er kommet til at stille en lille bakke med sand ind til dem og de kan også begynde at få killingefoder fra dåse rørt op med lidt lunken vand. Det skal have stue temp. ellers kan de få meget tynd mave. Flasken kan du godt droppe om natten, men giv et par gange om dagen. Du kan sikkert selv mærke om de selv spiser nok.

 

Du vil nu opleve at de selv begynder at gøre sig rene i bakken, men hold øje med dem. Det kan være nødvendigt at hjælpe med en våd klud,

 

7 uge. tiden er kommet til at præsentere dem for tørfoder, evt. opblødt men de vil hurtigt lære at spise det. Kluden burde ikke være nødvendig mere, andet til at tørre foder snask af dem ;-)

 

8-9-10 uge Nu skulle du bare kunne nyde uldtotterne og finde nye hjem til dem.

 

Bare husk disse ting :

Katte kan ikke tåle komælk.

De kan flytte hjemmefra når de er 10 uger.

De skal først wac når de er 12 uger og igen når de er 16 uger.

Sand er bedre end grus når de er helt små, de kan nemlig finde på at smage på det.

Masser af kærlighed og kontakt giver tillidsfulde katte.

 

God arbejds lyst og hatten af for at tager det ansvar. :5up:

Redigeret af Trine
Ups. stave / klumre fejl
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...