Hop til indhold

Kreative Aktivititer


Eris
 Share

Recommended Posts

Som overskriften siger, kunne jeg enormt godt tænke mig at høre, hvilke kreative aktiviteter i laver med jeres hund :) Hvilke mentale og fysiske opgaver den får til at udføre?

Tror det kunne være rart at dele lidt idéer, så vi kunne få noget inspiration. - og prøve noget nyt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nogle gange beder jeg hende hente den bold hun har leget med 5 minutter inden...

 

Så sker der ingenting og så siger jeg igen "hvor er bolden henne?".. Så kigger hun meeeget opmærksomt rundt i lokalet, indtil hun finder noget (som ikke er den bold vi lige legede med) og JUMPER hen og stolt henter den..

 

Sådan udfordrer man en Bassehund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle får f.eks. nogle få guffer i en gammel pung med flere rum i.

 

Han får også et par guffer/foderkugler i en kødbakke eller et firkantet salatbæger som han holder i munden og ikke må slippe selv om jeg lægger gufferne i.

Derefter går han hen på en af sine liggepladser, sætter bakken/bægeret ned og spiser. Og henter mere :-D

På denne måde kan et måltid tage rigtig lang tid

 

Han har sine legekasser som jeg ind imellem lægger guffer i så han skal rode rigtig meget for at komme til dem.

 

"Tæl til 100" hvor han sidder i køkkenet og venter mens jeg gemmer guffer i stuen.

 

Finde guffer i sneen er også sjovt, så leger han sneplov

 

"Hvem er hurtigst?" går ud på at jeg "tirrer" ham med et pibedyr og jeg skal så nå at slippe det lige inden hans kæber klapper om det. En god måde at opøve sine reflekser på. Jeg kikker på hans øjne og kan se hvornår han hugger til.

Den leg legede jeg også med Rasmus, en sjov måde at lege "vildt" i sofaen på :-D Og absolut forbudt for børn

 

Jeg ved ikke om disse aktiviteter er særligt kreative, men vi morer os

og det er det vigtigste.

 

Pt er han ved at lære at finde ind til godbidder i et pudebetræk

 

Jeg har 9 Nina O spil i skabet men de bliver sjældent brugt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også Ninjamors "tæl til hundrede", hos os hedder den bare søg og den kan også foregå i haven :-D

 

Ellers har vi:

 

  • Skattekisten, en kasse bliver fyldt med bolde (eller legetøj) og i mellem disse bliver der gemt godbidder, kødben og kong med leverposteg. Luna skal så have alle de ikke spiselige ting op af kassen for at få fat i de spiselige ting
  • Jeg gemmer hendes bamse i haven eller huset, og så skal hun ellers finde den
  • Hun har et godbidstæppe som hun kan bruge lang tid på
  • Vi har en del Nina Ottosen spil som hun stadig er glad for
  • Jeg tager forskellige bøtter med låg, hvor hun så skal have låget af før hun kan få fat i godbidden
  • Hun har diverse foderbolde
  • Jeg gemmer hendes tørret kallun i enten haven eller huset, da den dufter mere stærkt end legetøjet eller godbidder, så kan denne gemmes sværere steder :-D
  • Vi træner forskellige ting, både lydighed og for sjov øvelser
  • Jeg putter godbidder i en papkasse, hvorefter jeg taper den til, Luna skal så bruge sin destruktive tendenser til at få fat i godbidden, og dette er en af hendes yndlingslege :mrgreen:
  • Jeg har nogle store afklippede grene liggende på jorden i haven, her hænger jeg enten godbidder på grenene, eller jeg smider godbidder ind i mellem så hun skal "klatre" rundt mellem grenene for at få fat i dem
  • Når der skal redes seng tager jeg en håndfuld godbidder og smider ind under det beskidte lagen jeg lige har taget af, så slipper jeg for at Luna skal blande sig i min sengeredning :blink:
  • Jeg binder en snor fast i en godbid, og så skubber jeg godbidden ind under et skab der er lavt nok til at Luna kun kan få fat i godbidden ved at trække i snoren, men den øvelse er allerede ved at være lidt kedelig, det er for let :vedikke:

Vi laver garanteret flere ting, men lige nu kan jeg ikke komme på flere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle får f.eks. nogle få guffer i en gammel pung med flere rum i.

 

Han får også et par guffer/foderkugler i en kødbakke eller et firkantet salatbæger som han holder i munden og ikke må slippe selv om jeg lægger gufferne i.

Derefter går han hen på en af sine liggepladser, sætter bakken/bægeret ned og spiser. Og henter mere :-D

På denne måde kan et måltid tage rigtig lang tid

 

Han har sine legekasser som jeg ind imellem lægger guffer i så han skal rode rigtig meget for at komme til dem.

 

"Tæl til 100" hvor han sidder i køkkenet og venter mens jeg gemmer guffer i stuen.

 

Finde guffer i sneen er også sjovt, så leger han sneplov

 

"Hvem er hurtigst?" går ud på at jeg "tirrer" ham med et pibedyr og jeg skal så nå at slippe det lige inden hans kæber klapper om det. En god måde at opøve sine reflekser på. Jeg kikker på hans øjne og kan se hvornår han hugger til.

Den leg legede jeg også med Rasmus, en sjov måde at lege "vildt" i sofaen på :-D Og absolut forbudt for børn

 

Jeg ved ikke om disse aktiviteter er særligt kreative, men vi morer os

og det er det vigtigste.

 

Pt er han ved at lære at finde ind til godbidder i et pudebetræk

 

Jeg har 9 Nina O spil i skabet men de bliver sjældent brugt :blink:

 

:hjerte: Det skal Smilla da have lært!

 

 

Søger te-breve i haven og på gåturene. Gør det lidt sværere for hende ved at kaste te-brevet det sidste stykke (jeg har lagt mærke til hun meget følger mit spor) og også ved at lade te-brevet ligge en rum tid før hun bliver sendt ud efter det.

 

Godbidder under en flad underkop, godbidder i et viskestykke med løs knude på. Og så har hun en masse af de der gummi bolde/ figurer med huller i, som man kan putte godbidder/ kyllinge nuggets m m i.

 

I skoven tager jeg tit en pind/ kogle. Gnider den i hænderne og skyder den ind imellem alt det andet (mens hun sidder med ryggen til). Det imponerer mig at hun kan hver gang. (Hun får selvfølgelig lov at snuse til den inden, så hun ved, hvad det drejer sig om. Og så siger jeg ''værsgo - søg''.

 

Jeg smider også nogle gange en hanske eller mine nøgler (lidt det samme som ovenstående).

 

Og så har hun fornylig lært at finde forskellige ting blandt andre. Jeg har nogle forskellige ting liggende på gulvet. En klementin, en kuglepen, et læderarmbånd, en ske, en plastic clips og et par andre ting... Jeg har så 2 af hver. Viser hende en klementin og så skal hun gå ud på gulvet og båtte på den ting, der er magen til den jeg holder i hånden. Jeg har indtil videre brugt de samme ting hver gang.

 

Og så er jeg ved at lære hende ''find far''. Altså at hun skal løbe ind i forskellige rum og finde ham. Med tiden håber jeg at kunne sende små meddelelser til ham via hende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige opskriften på "flasker på snor"

 

Billede 107.jpg

 

 

Her hvad du skal bruge:

 

Div. genbrugsflasker. Rengør flaskerne fyld dem med vand og sæt dem i fryseren (så er det lettere at bore huller i dem)

 

Et stykke tørresnor

 

x antal strips til at sætte mellem flaskerne, så de bliver holdt på plads.

 

2 hyldeknægte

 

En brugt hylde.

 

God arbejdslyst :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...