Hop til indhold

Får dine hunde menneskemad..?


Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Øv, hvor er det ærgeligt, når en interessant tråd bliver ødelagt, af sådan en totalt ligegyldig gang "snik/snak" :fornaermet:

 

 

Sikke et morgen humør :shock::fornaermet:

 

Ta' du lige en kop varm kaffe og en bid brød og så kom tilbage og så se om det nu er så slemt alligevel :5up::vinken:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer faktisk også bag på mig, at så mange af jer giver jeres hunde rester, men nu har jeg selvfølgelig også kun oplevet skræk-eksemplerne hvor hundene ender op tøndeformede og med dårlige tænder. :???:

 

Det er blandt andet derfor, at jeg selv er ret striks med hensyn til foderet. Min hund får tørfoder 2-3 gange om dagen, som en gang i mellem toppes med en klat yoghurt, og så bruger jeg samme foder til den daglige træning blandet med frolic-stykker.

 

Til hundetræning får hun tilgengæld pølse, kylling, fisk, lever m.m. for at kunne holde på hendes opmærksomhed, og resterne herfra ryger i kongen dagen efter. Derudover får hun en gulerod, æble o.lign. eller et fyldt marvben i ny og næ som aktivering.

 

Er jeg den eneste som synes at tørfoder også er meget praktisk til fx. foderbolde og foder-søg indendørs, da det ikke sviner så meget? :vedikke:

 

Jeg undrer mig over du ikke synes om rester til hunden, samtidig med du bruger Frolic som godbider.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey er også meget forkælet :genert:

Hun får altid bidder af mig når vi spiser. Det kan være kød, kylling, agurk, eller hvad hun nu kan lide/tåle.

I går var det risengrød - der havde hun sin egen tallerken og ske :oops:

 

Hun får selvfølgelig ikke så meget - hun får jo mad når vi er færdige med at spise - med rester fra middagsmaden i.

 

Og så piver jeg over at hun vejer liiiiige en smule for meget :stupid:

 

Her et par billeder fra sejlturen sidste sommer - meget sigende for hvordan hun behandles...

bailey_f1-albums-bailey-pa-ferie-picture10735-er-du-snart-faerdig.jpg

 

bailey_f1-albums-bailey-pa-ferie-picture10733-man-skal-vel-smage-nar-man-har-vaeret-med-til-lave-det.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig over du ikke synes om rester til hunden, samtidig med du bruger Frolic som godbider.

 

Jeg beklager hvis jeg har fået formuleret mig, så det kunne forstås som om, at jeg er direkte imod at hunde får rester, det er jeg nemlig ikke...

Det kom som sagt bare bag på mig, at så mange herinde gør det. ;-)

 

Jeg synes at man skal tænke over hvad man giver hunden, og se på hvordan hunden ser ud til at fungere på det, både fysisk og psykisk. Jeg ser og hører om hunde som fungerer godt på både ren tørkost og på ren barf-kost, og så længe hunden trives er jeg ligeglad med hvad folk vælger.:cool:

 

Jeg valgte at fortsætte med tørfoderet fra opdrætteren, da forældredyrene så ud til at trives på det, og det vurderer jeg også at min hund gør nu.

 

Jeg må indrømme at jeg pt også nyder at det er så nemt med tørfoder. Jeg vil dog gerne forsøge mig med råfodring, engang når jeg får mere plads, men der bliver det mad lavet specielt til hunden, og ikke rester fra min egen aftensmad.

Hvorfor at jeg så har det sådan, det ved jeg egentlig ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg beklager hvis jeg har fået formuleret mig, så det kunne forstås som om, at jeg er direkte imod at hunde får rester, det er jeg nemlig ikke...

Det kom som sagt bare bag på mig, at så mange herinde gør det. ;-)

 

Jeg synes at man skal tænke over hvad man giver hunden, og se på hvordan hunden ser ud til at fungere på det, både fysisk og psykisk. Jeg ser og hører om hunde som fungerer godt på både ren tørkost og på ren barf-kost, og så længe hunden trives er jeg ligeglad med hvad folk vælger.:cool:

 

Jeg valgte at fortsætte med tørfoderet fra opdrætteren, da forældredyrene så ud til at trives på det, og det vurderer jeg også at min hund gør nu.

 

Jeg må indrømme at jeg pt også nyder at det er så nemt med tørfoder. Jeg vil dog gerne forsøge mig med råfodring, engang når jeg får mere plads, men der bliver det mad lavet specielt til hunden, og ikke rester fra min egen aftensmad.

Hvorfor at jeg så har det sådan, det ved jeg egentlig ikke...

 

Medmindre du lever af råt kød, så vil du jo heller ikke kunne råfodre hunden med rester fra din aftensmad ;-)

Og så er råt kød jo ikke noget de fleste mennesker laver - jeg laver selv det rå kød med hjælp fra vores heste, geder og får, men de fleste vælger at købe det ;-)

 

I alle foderspørgsmål, uanset om det er tørfoder, rester eller råt, handler det jo om, at hunden skal trives på det - så er alt andet næsten ligegyldigheder, medmindre man kigger på evt dyrevelfærd for de dyr, der bliver brugt til produktion af tørfoderet, det rå eller resterne, men det er jo en helt anden historie :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Han får ikke menneskemad med min gode vilje, men med en 1½ årige i huset er det svært at undgå det, især når det nærmest går sport i den for barnet at smide mad ned til hunden :lol:

 

Jeg har overvejet at gå over på barf når han er noget ælde, men som hvalp vil ejg bare sikre mig han bliver fodret korrekt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...