Hop til indhold

Får dine hunde menneskemad..?


Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Mest til dem der fodre med tørfoder:

 

Får jeres hunde menneskemad ? Mine har f.eks fået lidt mindre tørfoder og risengrød idag.

 

Generelt får de rester fra dagen før i foderet hvis der er noget tilbage.

 

Men er jeg den eneste der gør det? :oops:

 

De får det først dagen efter for at undgå de tigger, men jeg synes på den anden side det er fladt at smide maden ud når nu de ku ha glæde af den..

 

Er det kun mig der har luksus dyr? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fie får et eller andet i hverdag, men hun har jo sart mave, så skal passe lidt på.

 

Enten får hun rester, eller også bruger jeg vådfoder, der holder en dåse 4 dage, når den blandes op *G*

 

Pølser, lasange og kødsovs er et kæmpe hit, idag var det en halv dåse tun i olie :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt kød fra aftensmaden bliver nulret i hendes tørfoder (ellers gider hun ikke æde det :genert:). Eller en rest kød/ pålæg bliver brugt som træningsgodbidder. (Hvis jeg husker det tilbereder jeg en lille del af kødet for sig, kun til hende og uden salt og krydderier).

 

Grøntsager og frugt kan jeg godt glemme...

 

Hvis jeg sidder og spiser en klemme eller en kage får hun dog tit en lille smagsprøve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Uhh jeg kan godt se at jeg er lidt striks:cry:... Freya og Joey får deres fuldfoder - hverdag. HVIS vi får en steg, så falder der lidt kød af.. men ikke mere end et par hapsere.

 

Om Fredagen insisterer mor dog på at de også skal have pizza, så det får de - mod min vilje.

 

Jeg synes det er svært at kontrollere en vægt, hvis vi giver meget blandet, og både Joey og Freya har en dårlig forbrændig.. dog vejer Joey det som kan skal, men Freya skal altså tabe sig et par kilo. Hun er jo en bette pige med pels over gennemsnit, så lidt for meget på sidebenene syner tydeligt.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto får det samme som os til aftensmad (med mindre det er noget meget farvet mad som f.eks. karry, tomat, gulerod) - Dvs kun ca. en teske fuld blandet i hans tørfoder... for variationens skyld. Ca 1-2 timer efter vi har spist.

 

Er lidt bange for at mætte ham med "tomme kalorier", så han ikke får de ting, han har brug for.

 

- men det er altså utroligt som en enkelt pastaskrue kan få sådan en skål tørkost til at forsvinde i løbet af nulkommafem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto får det samme som os til aftensmad (med mindre det er noget meget farvet mad som f.eks. karry, tomat, gulerod) - Dvs kun ca. en teske fuld blandet i hans tørfoder... for variationens skyld. Ca 1-2 timer efter vi har spist.

 

Er lidt bange for at mætte ham med "tomme kalorier", så han ikke får de ting, han har brug for.

 

- men det er altså utroligt som en enkelt pastaskrue kan få sådan en skål tørkost til at forsvinde i løbet af nulkommafem:mrgreen:

 

Tomat, det er da et hit hos de fleste hunde :-)

 

Blander af og til også en halv dåse flåede tomater i Fie´s mad, gulerod sætter de fleste også stor pris på.

 

Så Fie får en del, men har altid sagt at hunde ikke ser mængder som vi gør, så der skal jo ikke nødvendigvis meget i skålen, for at give en lidt anden smag

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle får egnede rester, men han får dem ikke lige fra bordet fordi jeg ikke gider han skal forvente noget. Han savler, som jeg ved ikke hvad når han forventer noget.

 

Iøvrigt får han 2/3 hjemmelavet mad og 1/3 tørfoder og det hjemmelavede ligner meget menneskemad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tiden er gået er jeg bløddet op mht. at give min hund lidt rester, tidligere var jeg meget striks og der fik hun intet!

 

I dag er det nærmest kutyme at hun får noget om aftenen og som regel fra min tallerken, så hun også kan slikke den ren :mums: Men det er småtterier i virkeligheden, mest et lille stykke kød jeg gemmer, eller lidt kartofler el.lig.

 

Da hun er multiallergiker er der grænser for galskaben herhjemme, alt der indeholder gluten fx. er bandlyst.

 

Til gengæld ligger hun over på hendes pude hver morgen og venter på hendes oste-hapser, jeg spiser altid ost på mit rugbrød og hun får så en ½ skive og DEN får savle-skuffen i gang hos hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de får faktisk al overskydende egnet mad. Dvs alt uden hvede for Sheilas vedkommende og uden for mange kryderier for mysla vedkommende.

 

Mysla får dog ikke så meget af gangen, da hendes mave ikke er så god til skift. Men I skulle lige se en foderskål de får juleaften:lol: Det er sgi samme meny som os andre, hvem kan modstå brun sovs:banan: (som Sheila så liiige får lov at få den aften pga hveden)

 

Og de får lige efter maden, så ja, sheila er forventningsfuld når bestikket lægges til side;-)

 

I det daglige er de dog på halv hjemmelavet kogt kød og ris, så man kan sige maverne er mere vandt til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan får som regel lidt af råvarerne, når jeg laver mad. rester får han ikke, for dem spiser vi selv. og vi får oftest ret krydret mad, så jeg er bange for, at han ville få dårlig mave. men hvis vi nu var typerne, der spiste lidt mere bøf og steg, ville han helt sikkert oftere få.

 

selv om han aldrig får fra bordet, har han tilsyneladende fattet, at det er der det sner, for han stirrer intenst, når vi sidder og spiser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tomat er også et hit herhjemme. Får jeg en ægge/tomat mad (som jeg gør hver dag til frokost i øjeblikket), så får Luna endeskiverne fra både æg og tomat..

 

Og tomat er ydermere godt for hanhunde med lidt betændelse i pistolen;-) Så endnu mere bonus, hvis man har en hanhund:lol:

 

Har jeg fået kylling, så kan hun godt få rester ellers bruger jeg det som guffer dagen efter.. Men ellers får hun ikke rester, da det jeg for det meste spiser, ikke er hundemave-egnet..

 

Og hun får så ikke tørfoder, men jeg svarer alliul:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba har fået lov til at udvikle en udsøgt form for kræsenhed.

 

Han spiser ikke noget. Mad interesserer ham ikke, men han skal jo spise et eller andet så here goes:

 

1) Mor tager 1½ målebæger tørfoder (Kingsmoor pt).

 

2) Mor koger en halv liter bouillion (staveplade) og hælder ud i vasken til der er ca. en halv kaffekop tilbage.

 

3) Mor opløser en spiseskefuld leverpostej i bouillionen og hælder det over Simbas tørfoder.

 

4) Mor varmer rester fra gårsdagens aftensmad og hælder det i Simbas tørfoder. Det dufter skønt i en lille hunde-næse.

 

5) Mor blander det hele godt sammen og når det er køligt serverer hun for Simba.

 

6) Simba spiser og drikker derefter af fuglebadet, hvor mor naturligvis har hældt rent, frisk vand i om morgenen.

 

7) Simba kommer ind i huset og mor udbryder: "Har du bissert ? Nej, nu skal vi lige se om du har bissert.

 

8) Mor går ud og kigger i Simbas madskål og slår hænderne sammen og siger: "Jamen Simba, du har jo bissert det hele !!!"

 

9) Simba får tre Frolich.

 

Så ja, Simba får madrester fra dagen før og hans menneske-mor flimrer rundt og gør sig selv komplet til grin, mens Simba smasker i sig...sandsynligvis med velbehag og på den måde er det så lykkes Simba at opdrage sin mor til at servere menneskemad hver dag og hey, hvem af jer andre har måske prøvet at stege en sylte eller en leverpostej for ikke at tale om en pakke rullepølse :roll::mrgreen:???

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får næsten kun samme slags mad som jeg selv spiser, men med ca. lige dele kød og grønt.

Det betyder at jeg ikke kommer salt i maden før hendes del er taget fra.

 

Dertil får hun Hokamix og fiskeolie og glucosamin. Og en almindelig vitaminpille.

Silke får sin mad samtidig med at jeg selv spiser. Og hun tigger aldrig om mere, selv om jeg sidder og spiser ved et ret lavt bord lige for snuden af hende.

 

Jeg holdt op med at give hende Olivers Lamb for nogle måneder siden fordi hun havde haft flere øreinfektioner i løbet af kort tid. Og jeg opdagede, at Olivers havde udskiftet "kartofler og ærter" med "havre, kartofler og ærter".. Måske er det havren hun ikke kan tåle. Hun er jo ikke en hest!

 

---Ørerne bøvler vi stadig med....... :( Så det er såmænd nok ikke Olivers skyld.

 

Men Silke ELSKER sin mad!

Med den lugtesans hunde har, så er det egentlig synd hvis de hele livet kun får den samme duft serveret. Uanset hvor sundt det er..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
hi hi dejligt at det ikke kun er mig der synder..:slem:Nogen gange bliver jeg lidt i tvivl:oops:Men som mange af jer skriver: sikke nogen luksus dyr vi har:hjerte:

 

Det er da ikke at synde - medmindre det er junk man giver hunden... i mine øjne er det langt at foretrække, fremfor det meste tørfoder :genert:

 

Nu råfodrer vi godt nok, men vores får også rester - oftest er det rester af kød og grønt og en sjælden gang en rest af mælkeprodukter (ost, cremefraiche og lign.)

De får dog aldrig brød, pasta eller junkrester.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Dette er bl.a. fordi han får kød (kogt/tørret lever, hjerte eller lign.) som træningsgodbider i løbet af dagen og knogle mm som hyggespisning herhjemme. Så for at holde styr på at han får det han SKAL have, så holder jeg fast i ikke at rode rundt med hans foder.

Dog er hunden STOR fan af brød:lun:, så tørt brød får han af og til, men igen, udover hans foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...