Hop til indhold

Min hund kaster op og falder om :/

Gæst ChrisW
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen er ganske ny her.

Min dejlige hund Conco, som er en boxer blanding, er snart 2 år. Jeg har haft ham i snart 1 år, og på den tid har han været rask og fin, lige bortset fra lopper, som endelig er ved at forsvinde :D

Han kaster op, altid græs og det har jeg læst mig frem til egentlig er meget normalt, men min bekymring er, at nogle gange går han rundt længe og gylper med hele kroppen, og når han så kaster op, så falder han simpelthen om. Når han falder om har han det hvide ud af øjnene indtil han rammer jorden og når han så gør det ligger han måske 5 sekunder og sunder sig og så er det ellers fuld gas på igen :D . De bræk episoder er sjældne, har oplevet det 4 gange på snart 1 år, men de to sidste inden for 2 måneder :/ er ret bekymret for om det måske kunne være epilepsi, har jeg hørt nogle boxere skulle have tendens til.

Så derfor oprettede jeg mig herinde, i håb om at nogle kunne bekræfte min mindre skræmmende formodning, nemlig at hans "gylpe" tid simpelthen tager luften fra ham, og at han derfor kortvarigt daser om, indtil han lige får luft igen?

Mange venlige hilsner

Chris :D!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Min første tanke var epilepsi da jeg læste dit indlæg - især fordi du siger der er øjenrul/ det hvide ud af øjnene samt det faktum at boxere er særligt udsatte for epileptiske anfald. Så vidt jeg ved er det ofte når hunden er mellem 2-5 år at disse anfald begynder at vise sig.

Men som sagt så er det altså bare min første tanke og det kan jo være meget andet :vedikke:.

Men uanset hvad så er mit råd :

Få en aftale med Dr. Dyrlæge!

Held og lykke med det....og måske vi må se et billede af kræet :genert: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ringer til dyrlægen med det samme, det var også planen, men ville lige høre om andre havde oplevet noget lignende. :)

Her er han sammen med min gamle kat, neger, som jeg desværre måtte aflive da han blev jaloux da min kæreste flyttede ind og pissede på hendes tøj. Altså det var katten der pissede :b han var ellers sød, gik med på vores ture og beskyttede conco mod andre katte :D

(det eneste billede på computeren)

tak for de hurtige svar:D

p.s.

Der er dyrlæge tid imorgen mellem 7 og 9, så prøver at ringe til dem igen der.

Sekretæren eller hvem det nu var jeg snakkede med, sagde det bare lød som overanstrengelse, men vil helst høre det fra en dyrlæge.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

det tror jeg virkelig ikke, han får det i nakken og en smule ned af ryggen. Der kan han ikke nå med sin store tunge :o men undersøger lige hvorvidt de hunde han har leget med det sidste stykke tid, har fået loppekur for nyligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

tja, lige nu står han rastløs foran døren, fordi det er frolic-i-haven-tid, fuldstændig som han plejer, så det virker ikke akut.. Ringer til dyrlægen imorgen og hører hans mening, og er det alvorligt, må jeg køre ham afsted. Men nu virker det meningsløst, han er frisk og glad og hvalpet som han plejer at være :D

har lige skiftet tlf med kæresten, det altid mig der er ude med ham i have og gåture, og min tlf er en anelse gammel og har ikke kamera :/, men skulle det ske igen så har jeg i det mindste video af det, så dyrlægen kan se nøjagtigt hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er han sammen med min gamle kat, neger, som jeg desværre måtte aflive da han blev jaloux da min kæreste flyttede ind og pissede på hendes tøj. Altså det var katten der pissede :b han var ellers sød, gik med på vores ture og beskyttede conco mod andre katte :D

Ej undskyld! Kan godt ske det bare er mig :confused: men dét er squ da det mest bizzare jeg længe har hørt :confused:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

tja, lige nu står han rastløs foran døren, fordi det er frolic-i-haven-tid, fuldstændig som han plejer, så det virker ikke akut.. Ringer til dyrlægen imorgen og hører hans mening, og er det alvorligt, må jeg køre ham afsted. Men nu virker det meningsløst, han er frisk og glad og hvalpet som han plejer at være :D

har lige skiftet tlf med kæresten, det altid mig der er ude med ham i have og gåture, og min tlf er en anelse gammel og har ikke kamera :/, men skulle det ske igen så har jeg i det mindste video af det, så dyrlægen kan se nøjagtigt hvad der sker.

Det kan på ingen måder være meningsløst at tage til dyrlæge, når ens hund falder om, med det hvide ud af øjnene og ryster! :shock: Det lyder så alvorligt at jeg var den som var kørt afsted til dyrlæge MED DET SAMME!

Håber du kommer afsted med din hund senest i morgen - ville ikke turde vente, efter det du har beskrevet. Håber i kan finde ud af hvad han fejler!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke hvem af os, der læser rigtigt eller forkert. Men så vidt jeg har forstået, ligger hunden for nuværende hverken og ruller øjne eller raller. Men det er sket gennem det seneste års tid, og nu har TS fundet et sted, at dele sin tvivl.

Hvis det er som jeg læser det, kan jeg ikke se en grund til at tage til dyrlægen NU. Så kan man ligeså godt vente til i morgen - eller se om man ikke har en venlig dyrlæge, og tage den telefonisk.

Personligt tænker jeg ikke epilepsi, eftersom disse anfald kommer af sammentrækninger i mellemgulvet. Epileptiske anfald kommer i højere grad ud af det blå, og ikke som reaktion på en fysisk påvirkning eller overanstregnelse.

Jeg har ingen idé om hvad pokker det kan være, så selv ville jeg også tage en dialog med dyrlægen. Godt du nu er i besiddelse af en telefon, der kan optage video. Det er en gave, når der skal diagnoticeres hos en dyrlæge, at de kan se det med egne øjne. Så kan man lettere gå uden om for meget gætværk.

Umiddelbart kommer jeg dog til at tænke på noget, der også ses hos mennesker. Men har ingen idé om hvad det kaldes. Men en lidelse hvor der ikke så at sige, er lukket ordentligt af i mellemgulvet. Reflux something - er så meget som jeg kommer i tanker om. Hvis hunden i høj grad overanstrenger sig i de nævnte situationer, er det ikke umuligt, at den ganske simpelt besvimer, for derefter at komme til sig selv igen.

Men igen, dyrlæge - som TS også selv siger - er vejen frem. Og hold os endelig opdateret, så vi ikke går og bider negle over din lækre hunds tilstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest skal det lige siges, at han ikke besvimer efter opkastningen, men falder om. Igår faldt han baglæns,( Han satte sig på røven og fortsatte direkte bagover på ryggen) ved ikke om det er chok eller pga mangel på balanceevne, eller epilepsi der gør det, men under faldet ser det ud som om han vender det hvide ud af øjnene. ( dette er ikke sket de 3 andre gange han har gjort det) SAMME sekund han rammer jorden, vender han sig om og smasker, kigger op på mig,( de andre 3 episoder har han bare haft balanceproblemer og faldet om på maven, og så ellers op igen og fortsætte hvad han havde gang i) som i mellemtiden er nået hen til ham og kæler ham lidt, og så er det ellers fuld firspring rundt i haven efter det bedste stykke legetøj og lege videre. Det tager måske 30 sekunder med gylpe bevægelser og 5 sekunder med opkast og fald inden han er helt frisk igen.

Snakkede med dyrlægen idag, har fået en tid fredag til undersøgelse og en blodprøve. Dyrlægen sagde det kunne være alt fra kredsløbsfejl, nogle blodårer( mener han sagde vener) der udvider sig forkert, til en hjertefejl eller hjernefejl, og måske i sidste ende epilepsi, men så ville det være noget hyppigere "anfald" før han ville få diagnosen epilepsi.

Redigeret af ChrisW
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej undskyld! Kan godt ske det bare er mig :confused: men dét er squ da det mest bizzare jeg længe har hørt :confused:

han var en meget unik kat, han var konstant og evigt sulten, han havde ingen smerteterskel i munden( har taget ham i at spise kødsovs af gryden mens den stod på komfuret og kogte) han gik 10 km ture sammen med mig og conco og beskyttede hunden fra andre katte, han ventede udenfor kiosken ved siden af hunden om morgenen når jeg skulle have smøger, han ville helst ligge i mine arme om natten, og kunne han få lov så var han under trøjen når jeg rydtede op og støvsugede.

Link til indlæg
Del på andre sites

han var en meget unik kat, han var konstant og evigt sulten, han havde ingen smerteterskel i munden( har taget ham i at spise kødsovs af gryden mens den stod på komfuret og kogte) han gik 10 km ture sammen med mig og conco og beskyttede hunden fra andre katte, han ventede udenfor kiosken ved siden af hunden om morgenen når jeg skulle have smøger, han ville helst ligge i mine arme om natten, og kunne han få lov så var han under trøjen når jeg rydtede op og støvsugede.

Hmm, jeg ville da godt nok ikke bare aflive min hund, hvis en eller anden kæreste flyttede ind, og ikke kunne med hunden eller omvendt...?

Og hvis katten var så speciel og unik som det lyder til, hvorfor så ikke prøve at finde ham et andet hjem, fremfor bare at aflive ham...?

Mht hunden, så lyder det som epilepsi, og hvis det ikke er første gang det sker, er det lidt mærkeligt at det først er nu du reagerer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ville da godt nok ikke bare aflive min hund, hvis en eller anden kæreste flyttede ind, og ikke kunne med hunden eller omvendt...?

Og hvis katten var så speciel og unik som det lyder til, hvorfor så ikke prøve at finde ham et andet hjem, fremfor bare at aflive ham...?

Mht hunden, så lyder det som epilepsi, og hvis det ikke er første gang det sker, er det lidt mærkeligt at det først er nu du reagerer?

prøv at finde nyt hjem til en kat der pisser indenfor og spiser af mad på komfuret? Det er umuligt.

Første gang tænkte jeg ikke videre over det, han kastede op og lagde sig ned.

Anden gang, aner det ikke men et halvt år efter, tænkte jeg at det var nok ikke noget særligt og snakkede med en som havde oplevet det da hans hund havde spist kattemad ( ja det undrede mig lidt, men godtog det, da han tit har tømt kattenes foderpose når han har været alene hjemme)

Tredje gang det skete, for ca 5-6 uger siden blev jeg nervøs, men hans hurtige genopståelse eller hvad man kalder det fjernede bekymringen.

Men igår var det for meget at udsætte ham for og jeg skrev her for derefter at ringe til dyrlægen..

I misforstår det jo, han ligger ikke og raller i krampeanfald, han brækker sig, mister balancen( igår med hvidt ud af øjnene, kan jo ha været fordi han faldt bagover og jeg stod foran ham at jeg så hvidt i hans øjne, kan også ha været noget andet) og så ellers normal glad og dejlig ivrig hund med masser af energi.

Nej Maria H men skriver heller intet om at min hund ikke kunne med kæresten eller hun ikke kunne med hunden, men at katten pissede på alt hendes tøj, hver eneste dag, så der er lidt forskel

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv at finde nyt hjem til en kat der pisser indenfor og spiser af mad på komfuret? Det er umuligt.

Første gang tænkte jeg ikke videre over det, han kastede op og lagde sig ned.

Anden gang, aner det ikke men et halvt år efter, tænkte jeg at det var nok ikke noget særligt og snakkede med en som havde oplevet det da hans hund havde spist kattemad ( ja det undrede mig lidt, men godtog det, da han tit har tømt kattenes foderpose når han har været alene hjemme)

Tredje gang det skete, for ca 5-6 uger siden blev jeg nervøs, men hans hurtige genopståelse eller hvad man kalder det fjernede bekymringen.

Men igår var det for meget at udsætte ham for og jeg skrev her for derefter at ringe til dyrlægen..

I misforstår det jo, han ligger ikke og raller i krampeanfald, han brækker sig, mister balancen( igår med hvidt ud af øjnene, kan jo ha været fordi han faldt bagover og jeg stod foran ham at jeg så hvidt i hans øjne, kan også ha været noget andet) og så ellers normal glad og dejlig ivrig hund med masser af energi.

Nej Maria H men skriver heller intet om at min hund ikke kunne med kæresten eller hun ikke kunne med hunden, men at katten pissede på alt hendes tøj, hver eneste dag, så der er lidt forskel

Jeg ved godt det var en kat og ikke en hund du taler om, men det gør vel ingen forskellen. Scenarariet er det samme....

Og at en kat hopper op på bordet og spiser af gryden? Så må man bare hen og sørge for at den hopper ned, eller holde den ude af køkkenet når der laves mad? Og tøjet kunne placeres så den ikke kunne komme til det, og så må den bare lade være med at ligge hos hende, men det gjorde den nok heller ikke nu den ikke kunne lide hende?

- Ja jeg forstår stadig ikke du kunne få dig til at aflive ham, det var vel din lille gode ven.

Jeg tror ikke der er nogen der tror at hunden ligger og raller, men det at den ligger og er væk med det hvide ud af øjnene er da rigeligt...? Og ja, om det er idag eller i morgen du kommer til dyrlægen, gør nok ikke den store forskel.

Men hvad hvis det nu var hunden der ville tisse op ad kæresten, var han så den næste der måtte tage billetten?

Sådan noget forstår jeg bare ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites