Hop til indhold

Ribben fra gris


Gæst doktorlaila
 Share

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Må man give sin hund det? En hjemmeside siger, at benene er for små og har let ved at splintre og dermed give skader. En anden foreslår at man giver ribben

 

- Jeg er forvirret :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så enig som muligt med Jeanette. Gris er Motors livret, men ikke flere dage i træk, for ja, de kan godt samle pøllerne lidt rigeligt.

 

Er også faldet over sider hvor der står at man ALDRIG må give sin hund råt kød eller rå ben, ved ikke om det er en skrøne fra fortiden :vedikke: Motor har fået råt siden han var 9 uger, og han er bestemt levende endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila

Tusind tak for svar. Det ville være rigtig godt, hvis det kunne hjælpe lidt på maven, som er lidt tynd i disse dage, grundet liiiidt for meget guf - I det mindste fik jeg lært ham at dække :engel:

 

Så fik han ædt et styks ribben - som i han åd det hele inklusiv knogler :shock:..

 

Måske et dumt spørgsmål - men er det meningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svar. Det ville være rigtig godt, hvis det kunne hjælpe lidt på maven, som er lidt tynd i disse dage, grundet liiiidt for meget guf - I det mindste fik jeg lært ham at dække :engel:

 

Så fik han ædt et styks ribben - som i han åd det hele inklusiv knogler :shock:..

 

Måske et dumt spørgsmål - men er det meningen?

 

Jeps det er meningen;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svar. Det ville være rigtig godt, hvis det kunne hjælpe lidt på maven, som er lidt tynd i disse dage, grundet liiiidt for meget guf - I det mindste fik jeg lært ham at dække :engel:

 

Så fik han ædt et styks ribben - som i han åd det hele inklusiv knogler :shock:..

 

Måske et dumt spørgsmål - men er det meningen?

 

Ja :-D Rub og stub. Nogle gange lader Motor lidt ligge, nøgleben fra kylling f.eks., men ellers bliver alt knast og inhaleret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så enig som muligt med Jeanette. Gris er Motors livret, men ikke flere dage i træk, for ja, de kan godt samle pøllerne lidt rigeligt.

 

Er også faldet over sider hvor der står at man ALDRIG må give sin hund råt kød eller rå ben, ved ikke om det er en skrøne fra fortiden :vedikke: Motor har fået råt siden han var 9 uger, og han er bestemt levende endnu.

 

Det er jo sådan set heller ikke det, det drejer sig om. Faktum er derimod, at hunde, der én gang har smagt blod og råt kød bliver agressive og psykisk ustabile. Der er altså store chancer for, at de vil angribe mennesker....troede man for mange år siden, da vi havde vores første hund. "De går efter struben !!!", fik vi at vide :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo sådan set heller ikke det, det drejer sig om. Faktum er derimod, at hunde, der én gang har smagt blod og råt kød bliver agressive og psykisk ustabile. Der er altså store chancer for, at de vil angribe mennesker....troede man for mange år siden, da vi havde vores første hund. "De går efter struben !!!", fik vi at vide :roll:

 

Det tror man skam endnu, den har jeg godt hørt et par gange :mrgreen: ...Og derfor skrev jeg "bestemt(!!!) levende endnu" - altså jeg sover aldrig, i frygt for hvad der kan ske :skraek:

 

Men - det siges faktisk også om for meget lever. Men for meget indmad er jo i sig selv ikke sundt, så svært at sige om vovse kan gå bananasplit af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhh jeg MÅ fortælle den en gang mere:

 

Min mand er jo tatovør, en af mine venner var så nede og få en tatovering og jeg sidder og kigger da de er færdige, og han skal vaskes og pakkes ind. Han står oppe på en stol så han kunne se tatoveringen i spejlet, og da Anders finder plastikken frem, vil Motor hundehvalp selvfølgelig hjælpe til. Siger til fyren, at han lige skal passe på at vovse ikke lugter blodet - han spiser jo råt kød, og fyren bliver toooootalt bange og hush, væk med dig, vovse :snusendehund::fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da for galt at det rygte florerer endnu :shock:. Til gengæld synes jeg det er urkomisk, at man kan stå igennem at blive gennemprikket med en nål jeg ved ikke hvor længe og så efterfølgende lader sig skræmme af en barfende uldtot :klap:

 

:lol::lol: JA! Og her er der faktisk billeder af det: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/11382-den-hedder-119.html#post396600

 

Synes han var dygtig til at hjælpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol: JA! Og her er der faktisk billeder af det: http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/11382-den-hedder-119.html#post396600

 

Synes han var dygtig til at hjælpe :mrgreen:

 

`Amen helt ærligt !!! Er du naiv eller hur ? Dræber-dyret er jo lige ved at bide benet af kunden :sjov: !!! Nej, seriøst. Han er da bare for kær så interesseret han følger :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

`Amen helt ærligt !!! Er du naiv eller hur ? Dræber-dyret er jo lige ved at bide benet af kunden :sjov: !!! Nej, seriøst. Han er da bare for kær så interesseret han følger :5up:

 

:mrgreen::mrgreen: Morder, som han kaldes når mørket falder på :slem:

 

Undskyld for OT forresten :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
:mrgreen::mrgreen: Morder, som han kaldes når mørket falder på :slem:

 

Undskyld for OT forresten :oops:

 

Det er bare helt i orden :-D Jeg har jo fået svar - og Motor bliver man jo aldrig træt af at læse om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et spørgsmål lidt i tråd med det oprindelige. Så spammer også lige din tråd lidt. Håber, at det er okay:genert:

 

Jeg har altid hørt, at man ikke må give en hund kyllingeben, da de kan splintre og gøre skade indevendigt i mavsen på hunden..

Er dette også bare en gammel skrøne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et spørgsmål lidt i tråd med det oprindelige. Så spammer også lige din tråd lidt. Håber, at det er okay:genert:

 

Jeg har altid hørt, at man ikke må give en hund kyllingeben, da de kan splintre og gøre skade indevendigt i mavsen på hunden..

Er dette også bare en gammel skrøne?

 

Ja - så længe de ikke er tilberedte, er det en skrøne. ALLE ben kan spises rå (der er så nogle som ikke rigtigt kan gnaves igennem, så vidt jeg husker, men dem har vi aldrig prøvet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki.. det var rart at få på plads:mrgreen:

 

Men er der ikke risiko for salmonellaforgiftning for hunden så, når de er rå?

 

Ikke hvis det er en ordentlig kvalitet. Vi har én gang købt kylling i Brugsen og nåede at give det til hunden, hvor en syg lugt så bare spredte sig i hele lejligheden :shock: Flåede maden fra Motor, det var sgu kyllingen der var mega dårlig. Han nåede at have det i munden, men tror ikke han fik spist noget, og der var ingenting i dagene efter. Tror deres maver kan tåle rigtig meget, men derfor giver jeg ham nu ikke fordærvet kylling alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hvis det er en ordentlig kvalitet. Vi har én gang købt kylling i Brugsen og nåede at give det til hunden, hvor en syg lugt så bare spredte sig i hele lejligheden :shock: Flåede maden fra Motor, det var sgu kyllingen der var mega dårlig. Han nåede at have det i munden, men tror ikke han fik spist noget, og der var ingenting i dagene efter. Tror deres maver kan tåle rigtig meget, men derfor giver jeg ham nu ikke fordærvet kylling alligevel.

 

Lyder meget fornuftigt:blink:

 

Kan man ikke købe kødet i et supermarked og så bare sikre sig, at det ikke er dårligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki.. det var rart at få på plads:mrgreen:

 

Men er der ikke risiko for salmonellaforgiftning for hunden så, når de er rå?

 

Har ingen direkte erfaring med salmonella, men spiste rejer og ville bagefter giver resterne til Petrine (og mine kælerotter), ingen af dem gad spise rejerne, hvilket de ellers plejede - få timer efter blev vi afsindigt syge!

 

Nu prøvesmager Petrine altid skaldyr og tatar for os, for hun er lidt mere kvalitetsbevidst åbenbart ;-)

 

Når jeg tænker på de fiske og fulgelig Petrine har guffet på stranden, så tror jeg, der skal en del til, før hunde bliver syge af den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder meget fornuftigt:blink:

 

Kan man ikke købe kødet i et supermarked og så bare sikre sig, at det ikke er dårligt?

 

Åh, jo sagtens. Dårligt formuleret - vi har købt masser af kød i brugsen, føtex og så især ved slagteren. Men kun en gang prøvet, at kødet var dårligt.

 

Slagteren ringede vi til dagen før og bestilte kyllingeskrog da Motor var hvalp, det var billigt og han kunne spise det selvom han skiftede tænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...