Hop til indhold

Min hund stjæler !


Gæst RikkeP
 Share

Recommended Posts

Min schæfer tæve stjæler simpelhen ALT, og skynder sig ind i sin kurv med det...

Det er alt fra sko, undertøj, legetøj, papir, Nisser... ja, simpelhen alt.

 

Hun ødelægger det ikke men gemmer det bare :genert:

 

Nu har jeg så brug fra jer erfarne schæfer ejer, og vil gerne vide hvorfor gør hun det ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ALTID og HELE tiden??

 

Hvis ja. Så mangler hun nok opmærksomhed og aktivering.

Schæfere er meget intelligente og hun regner jo hurtigt ud at hvis hun stjæler fra dig - kommer du og henter det hun har stjålet. Ergo hun får opmærksomhed når hun stjæler.

 

Har hun noget lejetøj?

 

Hvor gammel er hun? og hvad laver du med hende i hverdagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver rigeligt aktiveret...

Vi træner igennem leg udenfor ca 3 timer fordelt over hele dagen. Derudover får hun 3 gå ture, leg herinde med mig og min familie + hun leger med vores Golden Retriver både ude og inde ( vi har en kæmpe grund de er på)... Så det er ikke aktivering, hun mangler.

 

Leica er godt 6 mdr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige at skrive hvad vi laver :)

 

Min mand er "gammel" DCHèr og var til DK Mesterskaber med hans gammel hund... det er det samme vi træner med Leica :)

 

HUn er utrolig lærenem og vil rigtig gerne... og super dygtig :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver rigeligt aktiveret...

Vi træner igennem leg udenfor ca 3 timer fordelt over hele dagen. Derudover får hun 3 gå ture, leg herinde med mig og min familie + hun leger med vores Golden Retriver både ude og inde ( vi har en kæmpe grund de er på)... Så det er ikke aktivering, hun mangler.

 

Leica er godt 6 mdr...

 

et skud i tågen da jeg ikke er voldsomt meget inde i racen.

Men en hvalp på 6 måneder med den hverdag ville jeg mene kører højt i stress og hun simpelthen ikke har tid til at finde ro eller lært hvornår det er tid til ro .

 

hun er vant til der næsten konstant sker noget, så når der ikke sker noget finder hun selv på noget at lave.

 

Hvad med mental aktivering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aktiv aktivering? eller er der også mentalt aktivering?

Selvstændige opgaver?

 

 

Jeg tror jo på at hunde er ligeså forskellige personligheder som mennesker.

 

Måske det bare er en skør idé hun har fået. Hun er jo unghund :shock: Og unghunde har altså en del underlige vaner :rolleyes:

 

Hvordan reagere i når hun stjæler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige at skrive hvad vi laver :)

 

Min mand er "gammel" DCHèr og var til DK Mesterskaber med hans gammel hund... det er det samme vi træner med Leica :)

 

HUn er utrolig lærenem og vil rigtig gerne... og super dygtig :slem:

 

Kommer så til at tænke for meget aktiv aktivering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Det er jo forholdsvis vanskeligt at gøre en stor aktiv brugshund fysisktræt..

 

Og aktiv aktivering, giver bare større adrenalindannelse..

 

= mere energi.

 

.... så noget mere psykisk stimulans ville være mit forslag! :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver rigeligt aktiveret...

Vi træner igennem leg udenfor ca 3 timer fordelt over hele dagen. Derudover får hun 3 gå ture, leg herinde med mig og min familie + hun leger med vores Golden Retriver både ude og inde ( vi har en kæmpe grund de er på)... Så det er ikke aktivering, hun mangler.

 

Leica er godt 6 mdr...

 

Det lyder godt nok af meget for en 6-måneders hvalp... :shock: Ikke at der nødvendigvis behøver at være en sammenhæng mellem evt. overaktivering og hendes stjælen - nogle hunde er bare "samlere" af natur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok af meget for en 6-måneders hvalp... :shock: Ikke at der nødvendigvis behøver at være en sammenhæng mellem evt. overaktivering og hendes stjælen - nogle hunde er bare "samlere" af natur.

 

Min schæfer-tøs er :engel:

 

Jacki "stjæler" også - og så vidt jeg har luret, gør hun det af 3 grunde:

  • Hun er understimuleret mentalt/får ikke nok opmærksomhed, og så er det en "sjov" måde at få opmærksomhed på :roll::mrgreen:
  • Hun stresser - hun kører højt, at hun ind imellem skal have en forløsning, og så napper hun lige det nærmeste/noget af moars og giver det en rusketur, ren overspring når hun ikke selv lige kan overskue situationen :ae:
  • Hun søger "trøst" - hun kan godt lide at ligge med noget af mit tøj, bare ligge med det, så slapper hun helt af :lun:

Er jeg vågen kan et sagte "nej" afholde hende fra at tage noget af mit - ellers bytter vi - det bliver aldrig til en kamp eller fangeleg, hun giver det lige så pænt fra sig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at hun får mental træning iform af bla. at finde sin foder ud på græsset (det sprædes godt ud) og hun skal finde godbiden i min hånd ved at "dutte" den rigtige hånd....

 

Vi har ingen voldsomme leg med hende, da det er forbudt herhjemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Vi havde lidt samme problem med Gismo da han var omkring 5-6mdr.

Venlige sjæle herind forslog vi satte aktivitets niveauet ned og det hjalp.

 

Gismo er nu lidt over 10 mdr, og helt rolig.

Vi leger stadig en del med ham, går ture og træner lydighed, men

om aften fra kl 19,00 ved han det er slut.

 

Også midt på dagen ved han der er tid til afslapning og ro.

 

Udmiddelbart syntes jeg jeres aktiveringsniveau er højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt sikkert prøve at sætte tempoet lidt ned, og håbe på at det hjælper...

 

Hun er en utrolig nem hvalp, som ellers ikke laver ulykker, men vil da indrømme at det er lidt "træls" at hente alle vores ting i kurven :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

ARGHHHH :damn:

 

Leica har nu taget mine bilnøgler :shock::shock::shock:

 

Jeg har ledt OVERALT men de er bare væk... Jeg fandt min nye Julenisse ude i haven igår, så jeg frygter virkelig at mine nøgler også er havnet derude .... og med en have på 2000 kvm hvor der ligger 30 cm sne, er det et mareridt.

 

Måske jeg skulle overveje at finde en sporehund, hvis jeg gerne vil ud og kører inden foråret :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

ARGHHHH :damn:

 

Leica har nu taget mine bilnøgler :shock::shock::shock:

 

Jeg har ledt OVERALT men de er bare væk... Jeg fandt min nye Julenisse ude i haven igår, så jeg frygter virkelig at mine nøgler også er havnet derude .... og med en have på 2000 kvm hvor der ligger 30 cm sne, er det et mareridt.

 

Måske jeg skulle overveje at finde en sporehund, hvis jeg gerne vil ud og kører inden foråret :genert:

 

Undskyld, men :lol: :klap:

 

Jeg kan godt forstå at du er frustreret, men historien er altså sjov for udenforstående :blink:

 

Har du overvejet at lære hende at finde ting og bringe dem til dig, på denne måde kan du måske bruge hendes lyst til at flytte rundt på ting til noget positivt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg ... Lige nu hvor mine børn, står og tripper for at komme afsted i Julebyen, så ville jeg ønske at det var det første jeg havde lært hende :genert:

 

Jeg tror også at jeg ville have syntes det var sjovt, hvis det var naboen der rendte rundt i sin have og ledte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...