Hop til indhold

Transportbur til bilen ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja nu har jeg læst en masse om transportbure/kasser til bilen og er ikke blevet klogere :roll:

 

Især fordi at det bestemt ikke er alle bure, der er sikre nok ved påkørsel bagfra af en anden bil eller bare kollision :(

 

Hvad bruger i ?

 

Jeg har kikket på flykasser, udstillingsbure, de ekstremt dyre variocage og så den her: http://mghund.dk/pettube___large-p-963.html?cat_id=229&cPath=81_75_229

 

samt den mindre model

 

http://mghund.dk/pettube___small-p-964.html?cat_id=229&cPath=81_75_229&osCsid=203771d1017b34b61892aa7fa15f514e

 

 

Kan i anbefale en god kasse/bur til en lille hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan anbefale en sikkerhedssele :blink:

 

Men hvis det skal være en kasse, kan jeg desværre ikke hjælpe.

 

Jeg har bare hørt knapt så godt om sikkerhedsseler til hunde, når de er blevet testet :( Derfor jeg ikke har nævnt dem i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg har bare hørt knapt så godt om sikkerhedsseler til hunde, når de er blevet testet :( Derfor jeg ikke har nævnt dem i tråden.

 

 

Okay, ja det er vel en smags sag.

 

Begge mine har altid brugt seler, uden problemer, og det har da også været til nytte en dag jeg måtte bremse meget hårdt op.

 

Men der kommer nok nogle andre der ved mere om kasser :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, ja det er vel en smags sag.

 

Begge mine har altid brugt seler, uden problemer, og det har da også været til nytte en dag jeg måtte bremse meget hårdt op.

 

Men der kommer nok nogle andre der ved mere om kasser :blink:

 

Hører gerne om dine seler :-D

 

 

Jeg har også kigget på dette Ferplast:

 

http://www.zoozity.dk/produkt-vis.aspx?guid=00001472-0000-0000-0000-000000000000&catguid=00000193-0000-0000-0000-000000000000

 

Nogen der kender det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har denne her i str. IM (L 81 x B 56 x H 58 cm )

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/hundetransportbox/grosse_transportboxen/51515

 

Den koster omregnet i danske kroner 595 kr.

 

Den er godkendt til flytransport - gruden til at jeg valgte den er, at den er hurtig og let at samle også når man står med 2 glade hunde i snor ved siden af :mrgreen:

 

Jeg er ovenud tilfreds med den - den vejer ikke meget og den er samlet på under 1 minut - nok nærmere 20 sek. Der er ingen skruer, man skal fedte rundt med - toppen på og skyderiglerne skydes frem og lågen på, så er den klar :5up:

 

Jeg bruger min i bilen (Joey sidder i den - Zacho sidder frit på bagsædet ved siden af) og på træningspladsen, så det var vigtigt, at jeg selv kunne håndtere boxen, 2 hunde og min rygsæk fra bilen og ind.

 

Jeg syntes det er dejligt, at jeg kan have begge hunde med over til træning og at den hund der ikke er i gang, kan sidde inde i kassen, uden at jeg skal spekulere over om den kommer i kontakt med andre hunde eller mennesker, som den ellers ville gøre ved en afbinding :-)

 

Det kan anbefales at købe den i Tyskland - fragt til din dør koster ca 50 kr - uanset mængden du bestiller og så er der en stor rabat i forhold til de danske priser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Har dog læst den tidligere i dag og synes ikke jeg fik svar på mit spørgsmål :-)

 

Skal jo ikke have et super stort Variocage til en bette hund :lol:

De fås da også i mindre modeller :lol:

 

Mht. bur vs. sele, så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg ska mene.

Burene har jo den ulempe, at de kan blive trykkede sammen i en sådan grad, at man ikke kan få hunden ud igen, det problem har man i hvert fald ikke med selen - hvilket jeg bruger pt.

Jeg har været fuldt ud tilfreds, og selen har tjent sit formål godt. Grunden til at jeg nu vil have bur, er af andre praktiske årsager.

 

Skal du have bur og lægger vægt på sikkerhed, vil jeg sige at du skal have et der er forstærket :-)

Jeg forstår ikke helt pointen med de der "kaninbure" med 2mm tynde tremmer, plastikkasser eller stofbure, når vi snakker biltransport.. Det sidste det er, er da sikkert.

Herudover skal det nok være fikseret, og atså ikke kunne rasle rundt i bilen, ellers mister det i min optik også al pointe.

 

Jeg selv har fundet nogen der vil lave et bur til mig, efter egne mål, og med funktion ala. Variocage. Det er jeg lidt spændt på hvordan det ender :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
De fås da også i mindre modeller :lol:

 

Mht. bur vs. sele, så ved jeg ikke rigtigt hvad jeg ska mene.

Burene har jo den ulempe, at de kan blive trykkede sammen i en sådan grad, at man ikke kan få hunden ud igen, det problem har man i hvert fald ikke med selen - hvilket jeg bruger pt.

Jeg har været fuldt ud tilfreds, og selen har tjent sit formål godt. Grunden til at jeg nu vil have bur, er af andre praktiske årsager.

 

Skal du have bur og lægger vægt på sikkerhed, vil jeg sige at du skal have et der er forstærket :-)

Jeg forstår ikke helt pointen med de der "kaninbure" med 2mm tynde tremmer, plastikkasser eller stofbure, når vi snakker biltransport.. Det sidste det er, er da sikkert.

Herudover skal det nok være fikseret, og atså ikke kunne rasle rundt i bilen, ellers mister det i min optik også al pointe.

 

Jeg selv har fundet nogen der vil lave et bur til mig, efter egne mål, og med funktion ala. Variocage. Det er jeg lidt spændt på hvordan det ender :-D

 

Nu taler jeg kun for mig selv :blink:

 

Jeg har bur i bilen for at hunden bliver på den plads under kørslen, hvor jeg har sat den og at den så samtidig kan bevæge sig lidt rundt = jeg har ikke en hund siddende i nakken + at jeg kan have vinduerne til at stå åbne, uden de hænger ud med hovedet.

 

Mht sikkerheden - så er det ikke en nødvendighed for mig, at hundene overlever et så katastrofalt trafikuheld, hvor min bil vil blive smadret til ukendelighed og jeg også selv vil ryge samme vej - skulle mine hunde sikres så godt - så skulle jeg jo også selv udstyre min bil med sikkerhedsbøjler og lave en jernramme til den :blink:

 

Kort sagt - buret udgør en sikkerhed for mig og for hunden under alm. kørsel og med risikoen for hårde opbremsninger.

 

Den kasse jeg har kan spændes fast uden problemer - udstyret til det følger naturligvis med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har denne her i str. IM (L 81 x B 56 x H 58 cm )

http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/hundetransportbox/grosse_transportboxen/51515

 

Den koster omregnet i danske kroner 595 kr.

 

Den er godkendt til flytransport - gruden til at jeg valgte den er, at den er hurtig og let at samle også når man står med 2 glade hunde i snor ved siden af :mrgreen:

 

Jeg er ovenud tilfreds med den - den vejer ikke meget og den er samlet på under 1 minut - nok nærmere 20 sek. Der er ingen skruer, man skal fedte rundt med - toppen på og skyderiglerne skydes frem og lågen på, så er den klar :5up:

 

Jeg bruger min i bilen (Joey sidder i den - Zacho sidder frit på bagsædet ved siden af) og på træningspladsen, så det var vigtigt, at jeg selv kunne håndtere boxen, 2 hunde og min rygsæk fra bilen og ind.

 

Jeg syntes det er dejligt, at jeg kan have begge hunde med over til træning og at den hund der ikke er i gang, kan sidde inde i kassen, uden at jeg skal spekulere over om den kommer i kontakt med andre hunde eller mennesker, som den ellers ville gøre ved en afbinding :-)

 

Det kan anbefales at købe den i Tyskland - fragt til din dør koster ca 50 kr - uanset mængden du bestiller og så er der en stor rabat i forhold til de danske priser.

 

Den har jeg også kigget på tidligere - der er en del lækre modeller hos Zooplus og ja, de er nemmerlig billige :5up:. Vi handler en del der :engel:

 

De fås da også i mindre modeller :lol:

 

Jeg selv har fundet nogen der vil lave et bur til mig, efter egne mål, og med funktion ala. Variocage. Det er jeg lidt spændt på hvordan det ender :-D

 

Jeg har ikke set Vario enkeltbure på nettet, der er mindre end "large" :neutral:

 

Ja det bliver spændende - vis endelig billeder, når det er færdigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht sikkerheden - så er det ikke en nødvendighed for mig, at hundene overlever et så katastrofalt trafikuheld, hvor min bil vil blive smadret til ukendelighed og jeg også selv vil ryge samme vej - skulle mine hunde sikres så godt - så skulle jeg jo også selv udstyre min bil med sikkerhedsbøjler og lave en jernramme til den :blink:

 

Jeg tror bare vi stiller forskelige krav til hundebure :-) Jeg vil personligt ikke gå på kompromis med sikkerhed.

 

Jeg har for nyligt være ude for at ret slemt biluheld. Min bil bev totalskadet og modpartens tæt på det samme.

Realiteten er jo ikke sådan, at man enten biver smadret til uigenkendelighed, eller blot får et bump.

 

Havde der været et "kaninbur" i min bil, ville det have været krøllet fuldstændigt sammen, plastiktransportkassen ville nok have splintret.. Uanset så tør jeg ikke tænke på, hvad der ville være sket med hunden indeni.

Jeg selv og modparten kunne gå fra stedet uden de store men, fordi vore biler tog hele skraldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set Vario enkeltbure på nettet, der er mindre end "large" :neutral:

 

Ja det bliver spændende - vis endelig billeder, når det er færdigt :mrgreen:

 

Ej hvor underligt :???: Træls de kun sælger dem i store versioner, det kan du jo ikke bruge til ret meget!

 

Hmm.. Måske er det fordi der ikke er ret mange småhunde ejere der bruger bur!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg tror bare vi stiller forskelige krav til hundebure :-) Jeg vil personligt ikke gå på kompromis med sikkerhed.

 

Jeg har for nyligt være ude for at ret slemt biluheld. Min bil bev totalskadet og modpartens tæt på det samme.

Realiteten er jo ikke sådan, at man enten biver smadret til uigenkendelighed, eller blot får et bump.

 

Havde der været et "kaninbur" i min bil, ville det have været krøllet fuldstændigt sammen, plastiktransportkassen ville nok have splintret.. Uanset så tør jeg ikke tænke på, hvad der ville være sket med hunden indeni.

Jeg selv og modparten kunne gå fra stedet uden de store men, fordi vore biler tog hele skraldet.

 

Mht sikkerhed og hvis man sammenligner bure - så vil jeg mene at en stor del af forskellen ligger i om buret er monteret korrekt og om buret passer til hunden i størrelse.

 

Det er klart, at hvis man kører rundt i en mindre bil, hvor der ikke er tænkt i de store baner mht sikkerhed, men mere prisvenlighed, så står man ikke lige så godt, som hvis man kører i en af de mere sikre biler, hvor der er tænkt sikkerhed ind i hver detalje.

 

Jeg vil vove at påstå, at hvis jeg kan komme levende ud af et trafikuheld - så vil mine hunde have samme chance... også med mit plastic 'kaninbur' :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...