Gæst Sigurd Skrevet December 8, 2010 Rapporter Share Skrevet December 8, 2010 Kamphund skal aflives efter angreb - Krimi - BT.dk Jeg kan godt gå ind for klippekort til hunde, dog under den forudsætning at første klip medfører aflivning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Og hvad havde det så med et klippekort at gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Og hvad havde det så med et klippekort at gøre Nede i bunden er der et link til en anden artikel, hvor der åbenbart er en debat om klippekort til hunde i gang. Jeg prøvede at linke til det, men det ville ikke virke Men nede i bunden af den artikel Sigurd linker til, kan du finde det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Jeg kan godt åbne det..kan man ikke linke direkte til det? Debat: Er klippekort til kamphunde en god idé? - Vi med hund - BT.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Jeg kan godt åbne det..kan man ikke linke direkte til det?Debat: Er klippekort til kamphunde en god idé? - Vi med hund - BT.dk :5up: Narj, da jeg ville linke til det, kom teksten bare til at stå der - ikke som et link, men bare som hvis jeg havde skrevet almindelig tekst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sonir Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Forstår ikke hvad man skal med et klippekort med et klip på, så er det jo bare væk med hunden med det samme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Forstår ikke hvad man skal med et klippekort med et klip på, så er det jo bare væk med hunden med det samme... Ja, lige netop. Hunde der bider for alvor - for at dræbe - bør aflives. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Ja, lige netop. Hunde der bider for alvor - for at dræbe - bør aflives. hvad skal man så med et klippekort hvis et klip medfører henrettelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Jeg fandt lige ind på debatsiden, hvor jeg kan forstå at klippekortet skulle bruges i tilfælde hvor en listehund blev mødt uden mundkurv - uden snor eller anden overtrædelse af loven. Men helt ærligt,jeg finder det håbløst at bruge penge og tid på at lave et sådant system. Enten må politiet håndhæve gældende lovgivning med store bøder og aflivninger eller også må vi konstatere at loven om listehunde kun er en symbolsk lov, som kan overtrædes af de som har lyst til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Nede i bunden er der et link til en anden artikel, hvor der åbenbart er en debat om klippekort til hunde i gang. Jeg prøvede at linke til det, men det ville ikke virke Men nede i bunden af den artikel Sigurd linker til, kan du finde det Jamen, hvis Sigurd mener hunden skal aflives første gang, så er der vel ikke rigtig nogen klip at bruge, og dermed er klippekort da et misvisende ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Forstår ikke hvad man skal med et klippekort med et klip på, så er det jo bare væk med hunden med det samme... Ja, det var netop det jeg også forsøge at skrive, det har da intet med et klippekort at gøre Måske skal jeg læse artiklen for at fatte det, for lige nu kan jeg altså ikke se hvad det har med et klippekort at gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Ja, det var netop det jeg også forsøge at skrive, det har da intet med et klippekort at gøre Måske skal jeg læse artiklen for at fatte det, for lige nu kan jeg altså ikke se hvad det har med et klippekort at gøre Jeg tror misforståelsen opstår fordi artiklen i BT omtaler klippekort i forbindelse med en hund som angriber en anden hund, mens der på debatsiden tales om klippekort i forbindelse med andre overtrædelser af loven. Men uanset dette finder jeg idéen med klippekort meget dårlig, for hvem skulle stå for administrationen og hvem skulle betale for denne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Jamen, hvis Sigurd mener hunden skal aflives første gang, så er der vel ikke rigtig nogen klip at bruge, og dermed er klippekort da et misvisende ord Helt enig - troede bare du mente hvad den første artikel havde med klippekort at gøre og så ville jeg linke til den anden artikel, hvis du ikke havde set det.. Så det ville give lidt mere mening hvorfor klippekort blev blandet ind i det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Jeg tror misforståelsen opstår fordi artiklen i BT omtaler klippekort i forbindelse med en hund som angriber en anden hund, mens der på debatsiden tales om klippekort i forbindelse med andre overtrædelser af loven.Men uanset dette finder jeg idéen med klippekort meget dårlig, for hvem skulle stå for administrationen og hvem skulle betale for denne. Så tror jeg stort set at vi er enige, jeg syntes også at idéen om et klippekort er for langt ude, og jeg mener også, at hvis en hund skambider en anden hund uden grund (Det være sig selvforsvar, forsvar af egen grund eller andre særtilfælde), så skal den aflives, måske ikke fordi at der som sådan er noget galt med hunden, men fordi ejeren tydeligt har bevist at de ikke kan håndtere deres hund på betryggende vis (og for at ejeren til offeret ikke skal tvinges til at møde hunden igen). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts